Idag var så dagen hvor jeg havede aftale med Dennis.
Lad mig straks sig at når man laver aftaler med ham er det vigtig at komme til lageret med en tom bil
som man kan se bliver selv en stationscar hurtig fyldt

og hvad blev der så købt hjem ? ja, listen er lang og jeg vil komme tilbage til tingene efterhånden som de bliver taget i brug/brugt
Men jeg er jo næsten færdig med mit udekøkken så jeg syntes jeg fortjente en lille "indflytter-gave" ( jeg gravede jo selv hullet til sokklen

)
Så et mini BigGreenEgg ville jo være passende og klæde mit "kamado-køkken"
Og det syntes jeg faktisk den gør
Her er den samme med sin "mor"
Mens jeg gik og glædede mig over det begyndte det at styrte ned
jeg skyndte mig ind og forberedet nogen nakkekorteletter med Lemon rub fra SR stærkt anbefalet af nogen brugere af denne side

Selv om man er lille og helt ny skal man alligevel tændes op uanset om det regner

Låget kom ned og man må sige der hurtig kan blive fyret op i sådan en lille en

Der kan lige være tre ikke for store nakkekorteletter på minien

Selvom den er lille er det en rigtig kamado, den ryger og dufter fantastisk mens den arbejder.
Den branker ikke selvom der er inddirekte varme på, ma skal bare lige holde øje og holde temperraturen helt som på de store
Så kan man stå og nyde maden mens den næste bliver klar, vi skal nok blive gode venner mini BGE og jeg

I weekende er det planen den skal hjælpe med at lave også buko sammen med min ny dutch oven nede ved bålstedet, først grille dem på mini BGE og så i gryden over bålet