|
Side 1 af 1
|
[ 15 indlæg ] |
|
| Forfatter |
besked |
|
Myginos
|
Titel: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 29. jul 2010, 22:53 |
|
|
Hej...Nu har jeg læst så meget om PP - og vist nok smagt det ved Holbæk Caravcan (dvs. dengang vidste jeg ikke det var PP he he) - at tiden var kommet til jeg selv måtte prøve det. Dog har jeg hverken en Karmado, WSM eller kuglegrill - men må bruge vores nye Spirit E-320 gasgrill. Det er nu heller ikke noget problem, jeg hører helt klar til "gasgrill religionen"  He He....I hvertfald tager jeg udfordringen op med PP på gasgrill. Jeg er helt grøn på området, så jeg har ingen erfaring at læne mig op af - men lad os se hvad det ender med. Faktisk havde jeg lidt betænkning ved at uploade forløbet allerede nu, da det vil være ærgelig at vise noget frem der starter godt, men ender med en fiasko og 1 stk nakkefilet i skraldespanden  . Tidligere idag stod den på klargøring. Grillningen starter i morgen tidlig. Fotos af klargøringen.... Filkommentar: Udgangspunktet for projektet, en knap 2,5 Kg nakkefilet fra Metro.
Filkommentar: De valgte ingredienser til Rub'en.
Filkommentar: Den klargjorte Rub blanding.
Filkommentar: Da dette ikke kommer til at foregå i en rigtig rygegrill, supplerer vi nakkefileten med en færdigkøbt BBQ marinade med "røgsmag".
Filkommentar: Vi renser nakkefileten for fedtkanter.
Filkommentar: Nakkefileten smøres ind i BBQ marinaden.
Filkommentar: Rub blandingen gnides ind i kødet på begge sider.
Filkommentar: Dagens arbejde sluttede med at lægge den klargjorte nakkefilet på køl til i morgen tidlig.
I morgen tidlig skal grillen klargøres og og den lange vej til de 94 grader kan starte  . Jeg er spændt på hvor godt eller skidt det "Smoker Box Kit" jeg har købt til den vil være. (Fortsættelse følger...selvfølgelig).
_________________ - Peter.
Weber Q120. Weber Spirit E320.
|
|
| Top |
|
 |
|
Duborg
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 29. jul 2010, 23:00 |
|
Tilmeldt: 27. apr 2007, 08:15 Indlæg: 2174 Alder: 42 Geografisk sted: Holløse
|
Det ser spændende ud, hvis du vil have røg til kan du evt. prøve disse smarte pakker. viewtopic.php?f=43&t=6927&start=0
_________________ Mvh. Duborg
vinder af Ugens udfordring #2: Simreret-mester 2008
Performer touch n´go
Det tager tid, men det bliver godt...
|
|
| Top |
|
 |
|
jose
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 29. jul 2010, 23:02 |
|
 |
| Rutineret medlem |
 |
Tilmeldt: 25. apr 2010, 14:50 Indlæg: 165 Geografisk sted: Taastrup
|
|
Jeg har ikke haft gode erfaring med smokerbox i gasgrill, det hele brænder alt for hurtigt... Men, jeg har haft OK erfaring med de stor træ chunks, direkte på risten eller i flavorizer bars, de holder en del mere
|
|
| Top |
|
 |
|
Myginos
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 29. jul 2010, 23:29 |
|
|
|
Nå, det var lidt en skam med smoker boxen. Så ellers ud til at være en god løsning, da de passer i vinkel ned mellem flavourizer barerne. Jeg prøver dem nu alligevel, nu hvor de er købt. Men jeg vil nok have en plan b klar. Enten med chunks på risten eller barerne, eller noget med en flis/chunk blanding i en foliebakke.
Min tanke var også at placere en stor foliebakke fyldt med vand ovenpå risten. Vil det have nogen effekt ?
|
|
| Top |
|
 |
|
JPV
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 07:08 |
|
Tilmeldt: 20. apr 2009, 19:08 Indlæg: 230 Alder: 39 Geografisk sted: Jyllinge
|
jeg har lavet det et par gange i min q300 husk at få løftet dyret op fra risten ellers bliver den brændt i bunden. hvis du kan få plads til et vandbad ville det nok være en god ide held og lykke med den 
_________________ MVH Jesper
Grills
Weber Performer med gas tændning Weber Q300 Weber smokey mountain 47 cm
http://www.facebook.com/home.php?#/prof ... ef=profile
|
|
| Top |
|
 |
|
Myginos
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 07:16 |
|
|
|
Hej Jesper.
Ja, tiden er løbet lidt fra mig ift. planen. Så grillen blev først tændt for en 15 min. siden. Står lige nu og ved at se om temp. i kassen har stabilisereret sig på de 110. Men planen er at forsøge med to stk. smoker boxe direkte på flavourizer barene. Men da en anden bruger havde prøvet disse boxe før og kunne konstatere de ikke holdte særlig længe, har jeg også gjort en foliebakke klar med en blanding af flis og chunks. Den vil komme under ristene. (altså ovenpå flavourizerne).
På risten ville jeg så placere en foliebakke, fyldt godt op med vand. Stegholderne (bruger to ovenpå hinanden, for at få højde på), bliver faktisk stillet direkte nede i vandbadet.
Den opstilling er jeg spændt på at se, hvordan vil påvirke resultatet.
Peter
|
|
| Top |
|
 |
|
gundersen
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 07:23 |
|
Tilmeldt: 5. apr 2010, 19:52 Indlæg: 165 Alder: 38 Geografisk sted: Sjælland
|
|
Hvis du putter noget fint rygesmuld i en foliebakke, stiller den på bars og antænder det kort med f.eks en ukrudtsbrænder og puster ilden ud ryger og uldmer det ret meget og giver massere af røg.
|
|
| Top |
|
 |
|
Myginos
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 08:24 |
|
|
gundersen skrev: Hvis du putter noget fint rygesmuld i en foliebakke, stiller den på bars og antænder det kort med f.eks en ukrudtsbrænder og puster ilden ud ryger og uldmer det ret meget og giver massere af røg. Det er noteret, det vil jeg prøve lidt senere, når nuværende setup lige har fået lov at stå lidt. Pt. siver det fornuftigt op med røg fra de to smoker boxe, men det har så også kun stået en lille time.
|
|
| Top |
|
 |
|
Myginos
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 08:55 |
|
|
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 12:18 |
|
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:42 Indlæg: 1772 Alder: 48 Geografisk sted: 8250 Egå
|
Nåh, det er sådan, de smokerboxe ser ud.......... det er sådan een, der er "indbygget" i min Summit, og det er rigtigt, at det brænder ret hurtigt ud, også selvom man lægger vådt flis i. Held med din PP, følger det i spænding, og synes netop det er cool, du starter med at lægge indlægget ud, før du kender resultatet. Hvis der opstår problemer/fejl undervejs, kan vi jo alle lære af det 
_________________ /Trine  - Weber Summit S-450 med div. tilbehør.  - Performer m/ gastænding.
http://www.trinegrosen.dk/
"I'd rather walk to Hell in high heels, than to Heaven in flats!"
|
|
| Top |
|
 |
|
MartinM
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 12:39 |
|
 |
| Rutineret medlem |
 |
Tilmeldt: 7. maj 2009, 12:23 Indlæg: 118 Alder: 32 Geografisk sted: Vestbjerg
|
Spændende! Du virker meget velforberedt - det skal nok blive rigtig, rigtig godt! 
_________________ /Martin
OTS 57 og Smokey Joe (snart med mini-forlænger)
|
|
| Top |
|
 |
|
Myginos
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 16:38 |
|
|
|
|
| Top |
|
 |
|
MartinM
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 19:25 |
|
 |
| Rutineret medlem |
 |
Tilmeldt: 7. maj 2009, 12:23 Indlæg: 118 Alder: 32 Geografisk sted: Vestbjerg
|
Lad os så snart høre dommen - var det godt? 
_________________ /Martin
OTS 57 og Smokey Joe (snart med mini-forlænger)
|
|
| Top |
|
 |
|
Myginos
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 30. jul 2010, 22:11 |
|
|
Yees, den var lige i skabet. Kl. 19:40 ramte den de 94 grader og blev taget af. Skyndte os ind til naboen med smagsprøver for en uvildig vurdering og den var godkendt med det samme  . Ialt 12 timer og 20 min. på grillen blev det til. Temp. var meget stabil under hele forløbet. Måtte kun regulere en enkelt gang, efter temp. faldt lidt efter jeg byttede smoker boxene ud med foliebakken. Antager foliebakken må have indvirker som varmeskjold, hvorvor temp. faldt en 10-20 grader. Massere af smag af både krydderierne og røgen. Lægger de sidste fotos op i morgen efter lidt søvn. Orker ikke mere idag, udover PP projektet har jeg sideløbende også haft travlt med en række andre ting - så nu vil jeg se dyner  . Og stor tak til de mange tip, fif og indlæg her på forumet om hvordan man gør. Uden dem var det aldrig blevet en success  . Alt inspirationen, teknikken og hvordan man griber tilberedningen an, er noget jeg har læst mig til her igennem grillguru.dk  .
|
|
| Top |
|
 |
|
Myginos
|
Titel: Re: Pulled Pork på Spirit E-320 med Gasgrill Smoker Box Kit. : 31. jul 2010, 08:23 |
|
|
Afslutningen af mit første - og nok næstsidste - PP forsøg i billeder  ..... Resultatet efter godt 7 timers grillning - 75 grader.. Filkommentar: 75 grader efter godt 7 timers grillning.
Her det endelige og færdige resultat efter 12 timer og 20 minutter på grillen.... Filkommentar: Kl. 19:40 var de 94 grader opnået og steget blev taget af grillen.
Filkommentar: Så skal der trækkes...
Filkommentar: Efter trækning og klar til servering...
Filkommentar: En hurtig coleslaw blev blandet sammen...
Filkommentar: ..og her anrettet som en burger i en fuldkorns burgerbolle.
Udover burgerbollen, lavede vi også en pita/kebab udgave, som også smagte super godt. Heldigvis nåede vi at nyde det store arbejde FØR vi fik læst trådene om bylder mv. - især da nakkefileten der blev anvendt, netop var fra Danish Crown - købt i Metro.  . Men hvis en byld ville lugte så fæld, så må vi sige denne heldigvis ingen havde, da den duftede utrolig godt helt fra kort tid efter den var sat over til serveringen.  . Tak til alle der fulgte med, og alle de mange gode tips og råd som løbende af blevet anvendt så godt jeg nu kunne. Nu venter blot et større rengøringsarabejde af spirit'en her i løbet af lørdagen, så den igen kan blive flot og ren til næste grill middag.
|
|
| Top |
|
 |
|
Side 1 af 1
|
[ 15 indlæg ] |
|