|
Side 1 af 1
|
[ 17 indlæg ] |
|
| Forfatter |
besked |
|
TrineHG
|
Titel: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 29. jul 2010, 09:59 |
|
Tilmeldt: 1. jul 2008, 16:42 Indlæg: 1768 Alder: 48 Geografisk sted: 8250 Egå
|
Forleden faldt jeg over en mini-kalkun i Metro; kun 4.2 kg., men dog en kalkun  Overvejede at følge Guruens opskrift at putte "hende" i "swimmingpool", men jeg havde ganske enkelt ikke plads i køleskabet, så derfor røg hun i optøet stand i en plastikpose, tilsat en håndfuld salt og vand, så salten kunne smelte, og så i køleskabet et døgns tid. Det kan vel kaldes "sprængt" kalkun? Især lårbasserne tog godt imod: Ikke flere "dikkedarer", ud på Fætter Weber gik det, med en drypbakke under, tilsat vand, gulerødder, løg og hals/vinger. Her har vi Klara efter 1 time: Her er hun efter 2 timer - og bliver samtidig penslet med smeltet margarine, og får et drys seasalt på skindet: Stille og roligt går det derudaf, low and slow, stabilt på 125 grader: Her er hun efter 3 timer - begyndende solbrændt ![BlueColorz5_PDT_16 [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]](./images/smilies/PDT_crazy.gif) Efter 4 timer  Og så skruede jeg op for brænderne....... ca. 230 grader fik hun de sidste 45 minutter, og her har vi Pipsen efter små 5 timer på grillen: Det var vist også lige i sidste øjeblik, jeg fik hende taget af, ellers havde hun vist parteret sig selv på grillen, så mør var fuglen - OG SAFTIG. Der skete - utilsigtet - det smarte, faktisk  , at "vandstanden" i drypbakken var forholdsvis høj, og de første par timer betød det, at når fuglen drejede rundt på rundtossen, så blev lårene automatisk dyppet i skyen, og dermed blev de absolut IKKE tørre, tværtimod Jeg serverede kalkunen med pillekartofler, grøntsager, drueagurker og en god skysovs: Ikke et decideret slankemåltid (sovsen havde da fået en skvæt rød mælk  ), men stadigt "reasonable":  God dag ønskes alle 
_________________ /Trine  - Weber Summit S-450 med div. tilbehør.  - Performer m/ gastænding.
http://www.trinegrosen.dk/
"I'd rather walk to Hell in high heels, than to Heaven in flats!"
|
|
| Top |
|
 |
|
arlar
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 29. jul 2010, 10:23 |
|
Tilmeldt: 2. maj 2010, 23:43 Indlæg: 203 Alder: 47 Geografisk sted: Namsos, Norge
|
|
Nam nam. Savner grillen min nå når jeg er på ferie. Ha en fin dag.
_________________ Med hilsen fra Namsos, Norge. gasgrill: invite 3 bluss + sidebrenner og Beefeater 900 3 bluss Kullgrill: hjemmelaged av varmtvannstank som er delt i 2. Kullgrill Weber Char Q 260 : www.rampejentas.com
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 29. jul 2010, 10:25 |
|
|
arlar skrev: Nam nam. Savner grillen min nå når jeg er på ferie. Ha en fin dag. Det kan jeg godt forstå, du gør -men håber dog, du nyder ferien. Hvis du stadig er i DK bliver du nok lidt våd i disse dage  Fortsat rigtig god ferie 
_________________ /Trine  - Weber Summit S-450 med div. tilbehør.  - Performer m/ gastænding.
|
|
| Top |
|
 |
|
MartinM
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 29. jul 2010, 12:33 |
|
 |
| Rutineret medlem |
 |
Tilmeldt: 7. maj 2009, 12:23 Indlæg: 110 Alder: 32 Geografisk sted: Vestbjerg
|
|
Pyyyha det ser godt ud! Jeg bliver da vist nødt til, at finde mit Metro-kort frem inden længe!
_________________ /Martin
OTS 57 og Smokey Joe (snart med mini-forlænger)
|
|
| Top |
|
 |
|
jansej
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 29. jul 2010, 12:36 |
|
Tilmeldt: 8. jan 2010, 11:07 Indlæg: 300 Alder: 35 Geografisk sted: Holbæk
|
|
| Top |
|
 |
|
Hovmoller
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 29. jul 2010, 13:55 |
|
Tilmeldt: 28. mar 2008, 21:48 Indlæg: 1225 Alder: 35 Geografisk sted: Gug
|
Hej Det ser lækkert ud. Smart at der findes "mini kalkuner" for det er ellers en ordentlig fugl  Tak for tippet 
_________________ Venlig hilsen
Heidi, Performer touch and go Genesis E320 Kamado oval XL Friske krydderurter er et must
|
|
| Top |
|
 |
|
Torp Hedehusene
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 29. jul 2010, 14:00 |
|
 |
| Grillguru mester |
 |
Tilmeldt: 20. sep 2008, 22:08 Indlæg: 609 Alder: 55 Geografisk sted: Horreby 4800 Nykøbing F
|
Sikke lår og hvilket bryst ![BlueColorz5_PDT_16 [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]](./images/smilies/PDT_crazy.gif) den Klara har (havde). .
_________________ Torp Hedehusene
|
|
| Top |
|
 |
|
Nikodk
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 29. jul 2010, 14:37 |
|
 |
| Rutineret medlem |
 |
Tilmeldt: 1. aug 2008, 23:35 Indlæg: 159 Alder: 37 Geografisk sted: Kirke Saaby
|
|
jeg må vist til Metro snart, for Kalkun er super lækkert på grillen - især de små som den du her laver har en super størrelse.
din ser utrolig lækker ud
_________________ Nikolaj
OTG 57 Performer med gastænding JBI smoker x 2 Røgkit til Performer Smokegulator fra JBI
|
|
| Top |
|
 |
|
BSC
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 29. jul 2010, 15:54 |
|
 |
| Øvet på Grillguru |
 |
Tilmeldt: 7. feb 2010, 10:40 Indlæg: 66 Alder: 55 Geografisk sted: Øster Højst
|
|
Hej Trine.
UHM LÆKKERT - BOGMÆRKET.
MÃ¥ i Metro imorgen og hente 2-3 stykker.
Birthe
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 30. jul 2010, 11:14 |
|
|
MartinM skrev: Pyyyha det ser godt ud! Jeg bliver da vist nødt til, at finde mit Metro-kort frem inden længe! Ja, for jeg ved ikke, hvor ellers man kan få kalkuner nu, jeg har faktisk kigget efter det et stykke tid. Det var også rent tilfældigt, jeg fik øje på den i Metro, fordi de havde byttet rundt i fryseafdelingen, ahhaha, så er det jo, man endeligt må se det hele, og får øjnene op 
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 30. jul 2010, 11:15 |
|
|
jansej skrev: Uhmmm... Piphans på grill, det er bare lækkert...  Ja, og det blev supergodt på l&S - og så det der "fif" med lårbasserne, der blev dyppet automatisk i drypbakken, smaaaaaaaart 
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 30. jul 2010, 11:16 |
|
|
Hovmoller skrev: Hej Det ser lækkert ud. Smart at der findes "mini kalkuner" for det er ellers en ordentlig fugl  Tak for tippet  Velbekomme, Heidi. Ja, jeg tænker altid på mr. Bean og hans kalkun, urk. De små mini-kalkuner har heller ikke de lede sener i lårbasserne, som de store, så prøv du roligt sådan een. 
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 30. jul 2010, 11:17 |
|
|
Torp Hedehusene skrev: Sikke lår og hvilket bryst ![BlueColorz5_PDT_16 [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]](./images/smilies/PDT_crazy.gif) den Klara har (havde). . Ja, man skulle næsten tro, det var en kopi af een selv  - nej, hun var nemlig sprængfyldt med gode kødstykker, nammenam 
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 30. jul 2010, 11:19 |
|
|
Nikodk skrev: jeg må vist til Metro snart, for Kalkun er super lækkert på grillen - især de små som den du her laver har en super størrelse.
din ser utrolig lækker ud Tak, Nikolaj - og du har fuldstændig ret; de små fugle har en meget mere lækker struktur, og devisen om, at "kalkun er tørt", kan folk altså godt pakke sammen 
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 30. jul 2010, 11:20 |
|
|
BSC skrev: Hej Trine.
UHM LÆKKERT - BOGMÆRKET.
MÃ¥ i Metro imorgen og hente 2-3 stykker.
Birthe Havde jeg plads i fryseren, røg der også et par stykker i, men desværre....... det sjove er jo faktisk også, at når det går hen og bliver en "mangelvare" - præcis som and om sommeren - længes man næsten mere efter det 
|
|
| Top |
|
 |
|
BSC
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 1. aug 2010, 12:25 |
|
 |
| Øvet på Grillguru |
 |
Tilmeldt: 7. feb 2010, 10:40 Indlæg: 66 Alder: 55 Geografisk sted: Øster Højst
|
|
Hej Trine.
Var i metro igår i Kolding, men øv øv, de havde kun kalkun til jul oplyste de. Men til gengæld havde de Go Anywhere til kun 250 kr på tilbud til den 4. august, hvis det har nogens interesse.
Mvh Birthe
|
|
| Top |
|
 |
|
TrineHG
|
Titel: Re: Sprængfarlige Klara klukker på rundtossen............ : 1. aug 2010, 17:35 |
|
|
BSC skrev: Hej Trine.
Var i metro igår i Kolding, men øv øv, de havde kun kalkun til jul oplyste de. Men til gengæld havde de Go Anywhere til kun 250 kr på tilbud til den 4. august, hvis det har nogens interesse.
Mvh Birthe Aie, hvor ærgeligt, Birthe, jeg har heller ikke set dem i Slet/Tranbjerg før forleden. Ja, jeg har faktisk købt 3 Go Anywhere - prisen, du nævner er incl. moms - det er herrebilligt, så der var nogle i familien, der blev glad for en uventet gave 
|
|
| Top |
|
 |
|
Side 1 af 1
|
[ 17 indlæg ] |
|
|
Du kan ikke skrive nye emner i dette forum Du kan ikke besvare emner i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke vedhæfte filer i dette forum
|
|