Vinden blæser udenfor. Det er blevet koldt. Det regner let. Det er blevet efterår!
Og efterår betyder lidt mere rustik mad. Fra min barndom husker jeg at efterår altid var garanti for farserede porre...
I dag skulle der prøves en ny metode til at lave disse lækre danske klassikere... Håber i kan bruge ideen,...

Lidt skinke blev taget op af fryseren. Mener det er Parma skinke.

Et stykke skinke blev lagt ned i hvert hul i muffin formen. Det skal dække hele bunden og siderne.
Man kan helt sikkert også bruge bacon, men jeg ville være sikker på et sprødt og flot resultat til jeres fotos i dag.

Lidt almindelig svinefars 10% fedtindhold.

Fars er altid lig med løgmælk her i huset.
Et mellemstort løg samt et fed solo-hvidløg blev blended med lidt mælk i løghakkeren.

Farsen blev smagt til med salt og peber.

Herefter kommes en stor spiseske i hvert muffin-hul.

Og så til det vigtigste... Porren...
Den trykkes bare ned i farsen

Farsen røg på grillen indirekte i 25 minutter ved 215 grader. Herefter så det således ud.

Med en ske blev kødet vendt og grillen skruet lidt mere op. Helt præcist til 300 grader.
(Stadig indirekte)

Med topspjældet lidt lukket for at give mere overvarme blev skinken utrolig sprød på blot 4 minutter.

Tilbehøret var en omgang avocado kartofler (uden avocado på fotoet). Den havde vi simpelthen glemt. Så den blev snittet ud over kartoflerne efter fotoet var taget... Tsk tsk tsk...

Lidt græske fristelser fra delikatessen...

Lidt sovs på tallerkenen, og så skulle der ellers spises...

Nam nam - Det var rigtig godt! Og dejlig saftigt.

Og alle de grimme barndomsminder om farserede porre blev glemt... Det smagte super godt!!!
Det er dejlig efterårsmad, der er super nemt at lave!!!