350 gram interval grillet kotelet

Vi hedder Johnny & Bettina. Det er os der i 2005 startede Grillguru.dk. Vi håber i kan bruge vores "grillerier" som inspiration...
Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#1 » 25. jul 2012, 22:27

Billede

Interval grillede kæmpekoteletter ligger uden tvivl på min Top5 liste over det bedste der kan laves på grillen!

Jeg ville nok have svært ved at udfylde de 4 andre pladser, men denne er helt sikker på en plads!

Billede

Koteletten smøres let med en dejlig gylden rapsolie inden den rubbes med Steven Raichlen Steak Rub. Som egentlig gør sig bedre på koteletter end på steaks... Sjovt lille detalje.

Billede

Fuld knald på grillen - ca. 550F.

Billede

Først 3 minutter på den ene side...

Billede

...Så 3 minutter på den anden side

Billede

Herefter skal den hvile i 3 minutter.

Billede

...Og sådan fortsætter det. Koteletten skal ca. på 5-6 gange.

Billede

Når man synes grillmønstret og stegeskorpen er pæn nok, kan man lægge kødet på et stykke folie foldet 4 gange.

Billede

Koteletten er klar ved 59 grader i centrum. Den skal hvile i 5 minutter inden den udskæres.

Billede

Tilbehøret blev en tomatsalat og hjemmelavet kartoffelsalat.

Billede

...Værsgo...

Billede

Kødet blev super saftigt...

Billede

Hvem kan modstå sådan en fristelse?
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#2 » 26. jul 2012, 05:58

Hvis den så bare er halvt så mør, saftig og smagfuld som dem
Gundersen lavede til grillfesten er de fantastiske!
Megakoteletter er de købt sådan eller bestilt udskæring i den str? Synes kun man ser "pålægs skiver" som Dejbjerg ville kalde dem, i butikkerne.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

Dejbjerg
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: 350 gram interval grillet kotelet

Indlæg#3 » 26. jul 2012, 06:21

BS_Sweden skrev:Hvis den så bare er halvt så mør, saftig og smagfuld som dem
Gundersen lavede til grillfesten er de fantastiske!
Megakoteletter er de købt sådan eller bestilt udskæring i den str? Synes kun man ser "pålægs skiver" som Dejbjerg ville kalde dem, i butikkerne.

Enig..! ;)

Hvilken udskæring af øffen blev der brugt ved grillfesten?? (og her for den sags skyld)
Jeg har jo for første gang i mit liv lyst til koteletter efter af have smagt gundersens til grillfesten 8)
/Lena

Nu med blog: www.frkbbq.dk
Like min facebook side og få updates fra bloggen www.facebook.com/frkbbq

Medlem, samt dommerudd. v. KCBS
Medlem af WBQA

Grillpark: Big Green Egg, samt weber

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 26. jul 2012, 06:27

Dejbjerg skrev:Jeg har jo for første gang i mit liv lyst til koteletter efter af have smagt gundersens til grillfesten 8)

ja den var virkelig en øjenåbner!
Brian

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#5 » 26. jul 2012, 07:44

Disse er fra Slagtergården Gribskov. Skåret af frilandsgris fra Hove

En kotelet som denne koster 30-40,-

De SKAL være over 300 gram - helst 350 som disse
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#6 » 26. jul 2012, 07:50

...de bedste er skåret af skaft-koteletten uden skaft...
KCBS certified BBQ judge

træhatten
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#7 » 26. jul 2012, 09:41

Guruen skrev:

De SKAL være over 300 gram - helst 350 som disse

Køb en hel svinekam, så er det ligemeget hvem der fører kniven, bare han / hun har forståelse for en kotelet under 300 gram er næsten gennemstegt bare den bliver BÅRET forbi grillen.

og så er der jo en eller 2 små flæskestege i tilgift.

Hans
Hans Jørn

Jesper-BP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 26. jul 2012, 10:50

Rema har også til tider nogle ganske fine nogle ... Mener også de ligger på den gode side af 300 gr.

Dem plejer jeg at lave ved 2 min. på og 2 min. af indtil de i alt har fået 8 min. på...
Og det på fuld skrald... Har endnu ikke oplevet at nogle af dem har fået for lidt / meget ... Og har altid smagt dejligt...

Disse er så også, umiddelbart en anelse tyndere end dem Guruen laver her, men bestemt ikke ligesom de små fesene fadkoteleter / skosåler eller hvad pokker man kalder dem... :)

Efter at have smagt koteleter på denne måde, er det gået fra noget som jeg ikke rigtigt gad sætte tænderne i, til at være en af mine favorit spiser på grillen, ikke mindst fordi man kan finde sådan en kal på 330-360 Gr til en 20'er i Rema nogle gange... Det kan du sgu ikke finde en rigtig bøf til ;)
Dum jyde som elsker at lege med mad og kryderier.
Det lykkedes som regel at få det til at smage!

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 26. jul 2012, 15:18

Føtex havde sku lige tilbud på netop disse koteletter, dog med skaft. Men 480g til 35kr. Sådan 4 kom der lige med hjem .1%¤
Brian

Brugeravatar

ChevyDK
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 26. jul 2012, 15:26

Det må jeg få prøvet. Jeg har aldrig været vild med koteletter da de altid er blevet for tørre, vel og mærke trods intervalstegning.

Det har dog heller aldrig været så store og flotte koteletter som de her viste.

Jeg må prøve og finde nogle skaftkoteletter og få det prøvet igen.
Mvh

ChevyDK

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#11 » 26. jul 2012, 18:56

Et fif til at få gode og billige kotteletter på, er at når Bilka har hele svinekam uden svær på bud, så kan man selv skære ud i de tykkelser/vægt man har lyst til, og få det til en ok pris
Kvaliteten er overraskende god

---------------------------
Michael
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#12 » 26. jul 2012, 22:03

Intervalstegte koteletter som dem Guruen her har præsteret (igen,igen) er simpelthen bare en lækkerbisken. 350 gram er den helt rigtige størrelse. Efter min smag gør det ikke noget der er skaft på, tvært imod mener jeg det er mere originalt og oprindeligt. Jeg mener at kunne huske at som barn, når vi en sjælden gang havde råd til koteletter, så var de altid med skaft og i en fornuftig tykkelse. Det er en af de ting industrialiseringen af vore fødevarer har ødelagt desværre. Nu bor jeg jo i nærheden af en god slagterbutik hvor jeg kan få koteletterne præcist som jeg vil have dem, men jeg har også ofte købt en kamsteg - med eller uden svær - og selv skåret mine koteletter. Har den været med svær, har jeg bare skåret sværen af, og ristet den på grillen efter koteletterne, voila - så har man en fin gang flæskesvær, knasende sprøde.

Jeg er ikke så overrasket over at SR rubben er bedre på koteletter end på steaks, det er lidt det samme som når man gourmetsalter, det er som om svinekød tager betydeligt bedre mod smag end oksekød.

Thumbs up for de flotte koteletter .1%¤ .1%¤
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Haspalm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 26. jul 2012, 22:31

Jeg måtte også lige have Føtex slagteren til at lave et par stykker til mig - 2 stk. på ialt 680 gr til 32 kr. - heelt i orden pris.

Jeg vil dog sige at de ikke er så flotte som dine guru.

De blev intervalgrillet efter samme fremgangsmåde som beskrevet 3-3-3 minutter metode, men disse skulle dog kun have 3 omgange af 3-3-3.
Jeg kan ikke helt se om du lukker låget når du griller dem - eller om de kun fra varme nedefra. Jeg valgte at lukke låget på mine.
De hører heeeelt klart til som en ny favorit!

Jeg har, som mange andre, kedelige traditioner med koteletter på grill hvor de tit er endt som det kød INGEN gider spise. Nu er jeg helt sikker på at det skyldes størrelsen af kødstykkerne !!
Tak for endnu en øjenåbner !
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

IldRødeBaron
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 28. jul 2012, 16:45

Koteletter er ikke koteletter når de er under 300g. En kotelet kan ikke være tyndere end det vi ser her, og sådan ér det bare.

- ham der ææælsker gris på grill.
Mvh Jacob

Weber Performer m/gastænding + Weber OTG57
Weber Go Anywhere

Meat is murder. Tasty, tasty murder.

tinaogpreben
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#15 » 28. jul 2012, 18:43

Ser virkelig lækkert ud! Det skal prøves - snarest....
Måske et dumt spørgsmål, men skæres koteletterne ud inden servering - eller er det 350 g pr person?
/Preben

Brugeravatar

Bjørn Nielsen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#16 » 28. jul 2012, 18:49

tinaogpreben skrev:Ser virkelig lækkert ud! Det skal prøves - snarest....
Måske et dumt spørgsmål, men skæres koteletterne ud inden servering - eller er det 350 g pr person?

Nej ingen spørgsmål er dumme :-D

Med koteletter på 350 g, nøjes man jo bare med to stk. pro persona.. 8)
Stol aldrig på en mager kok !!!!!!!!

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#17 » 28. jul 2012, 19:26

2 personer kan sagtens dele en kotelet første gang...

Derefter kræver de hver deres...
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#18 » 29. jul 2012, 09:11

Guruen skrev:2 personer kan sagtens dele en kotelet første gang...

Derefter kræver de hver deres...

det kan ikke anbefales at dele en kotelet. Hellere lade noget af det grønne være hvis det skulle have sneget sig op på ens tallerken :)
Brian

Brugeravatar

akadna
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 29. jul 2012, 21:32

lractbird skrev:... Nu bor jeg jo i nærheden af en god slagterbutik hvor jeg kan få koteletterne præcist som jeg vil have dem, men jeg har også ofte købt en kamsteg - med eller uden svær - og selv skåret mine koteletter. Har den været med svær, har jeg bare skåret sværen af, og ristet den på grillen efter koteletterne, voila - så har man en fin gang flæskesvær, knasende sprøde...
Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke har den største viden om hvor de forskellige udskæringer kommer fra, uanset om det er gris eller okse.

Men skal det forståes at hvis man har en kamsteg/flæskesteg, fjerner sværen og skære den i skiver, så har man koteletter ?

Det er næsten pinligt at spørge, men det er noget jeg ved uhyre lidt om :-(

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#20 » 29. jul 2012, 21:35

akadna skrev:
lractbird skrev:... Nu bor jeg jo i nærheden af en god slagterbutik hvor jeg kan få koteletterne præcist som jeg vil have dem, men jeg har også ofte købt en kamsteg - med eller uden svær - og selv skåret mine koteletter. Har den været med svær, har jeg bare skåret sværen af, og ristet den på grillen efter koteletterne, voila - så har man en fin gang flæskesvær, knasende sprøde...
Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke har den største viden om hvor de forskellige udskæringer kommer fra, uanset om det er gris eller okse.

Men skal det forståes at hvis man har en kamsteg/flæskesteg, fjerner sværen og skære den i skiver, så har man koteletter ?

JA SÅ HER DU EN KOTELET. :-D

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

akadna
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 29. jul 2012, 21:43

Torp Hedehusene skrev:
akadna skrev:

JA SÅ HER DU EN KOTELET. :-D

.
Og du burde finde din capslock eller skifte til 1-finger system :)

Højland
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#22 » 12. nov 2012, 13:32

Hej

De Korteletter ser bare super gode ud :savl2:

Jeg har tænkt mig at prøve at lave nogle der ligner i morgen, der er bare lige det med tilbehøret :-D er der en der har en idé til det ??
VH
Højland

OTG 57
Q300 m.Rotisserie

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#23 » 12. nov 2012, 19:08

Højland skrev:Hej

De Korteletter ser bare super gode ud :savl2:

Jeg har tænkt mig at prøve at lave nogle der ligner i morgen, der er bare lige det med tilbehøret :-D er der en der har en idé til det ??

Du kunne jo f.eks. lave samme tilbehør som GURU`en - tomatsalat og hjemmelavet kartoffelsalat. 8)

.
Torp Hedehusene

Højland
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#24 » 12. nov 2012, 20:05

Jeg synes det er lidt "sommeragtigt" og tænkte på noget der passer årstiden... Så det bliver nok blandet rodfrugter...
VH
Højland

OTG 57
Q300 m.Rotisserie

Brugeravatar

PiaP
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#25 » 12. nov 2012, 21:25

Hvad med rødkåls salat og rodfrugter i oven/grillen. Så er der lidt for enhver smag. Alternativt kunne fløde/gratinerede kartofler sikkert også smage godt til.
Primo Jr (2012), Auplex mini (Juli 2013) og Weber Q100 (2007)
Hjælpemidler: Fredstone, og Bjørn

Wellness er en beslutning du tager
http://www.body-sentio.dk

Højland
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#26 » 14. nov 2012, 13:57

Hej igen

Koteletterne blev super gode, lignede næsten dem Kongen (guruen) havde lavet .. Tilbehøret blev blandede rodfrugter (Persillerod,Pastinak,Gulerod,Kartoffel,Rødbede og Porre) vendt i olie,salt,pebber,timian og en smule honning. Det blev også til en bønne/bacon skål.Og til sidst en grønpebbersovs....
Alt ialt en god og solid ret, jeg fik meget ros fra Madklubben ,selv om de mente der var for meget mad..
Kommentar: Sådan har jeg aldrig fået kotelet før, de smager jo helt anderledes end dem man køber i supermarked..
Jeg havde fået superbestslagteren i måløv til at skære 6 stk koteletter a 350g ialt 2,1 kg for 145 kr ,det er da ikke en formue...
VH
Højland

OTG 57
Q300 m.Rotisserie

MarinadeKongen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#27 » 14. nov 2012, 17:58

Prøv en rigtig god tyk kotelet med gyroskrydderi fra hedebogård! Det smager virkelig super godt!
Performer m/gastænding
Rotisserie
Smokey Mountain 47 cm
Q120 (Rødhætte)
Smokey Joe
Summit E-670

GasCan
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

350 grams interval grillet kotelet

Indlæg#28 » 16. nov 2012, 22:17

Svinekotelet Cast Iron Gascan Remix. Dertil kvielever i tynde skiver - jeg ville aldrig stege det i køkkenet - men på grillen er det lågsus. OG så check lige lampen ud, rimelig morsomt synes vi.
Vedhæftede filer
P1040169.JPG
P1040178 (600x800).jpg
P1040175 (800x600).jpg
P1040176 (800x600).jpg
P1040180 (800x600).jpg
//Tim

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#29 » 17. nov 2012, 10:01

Uhmmm Lever, damm det er længe siden det har været på menuen

Notat på madplanen for næste uge
Husk lever

Michael
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Bo.M
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#30 » 17. nov 2012, 17:54

Ja, lever med bløde løg, det vil jeg da også skrive på listen :-)
Weber Spirit E-310
------ knaldperlen.dk ------

Dui
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#31 » 27. jul 2013, 16:00

Nå der skal intervalgrilles, er det så med låget lukket eller skal det være åbnet??
Mvh
Anders B

Weber Genises e-330 Limited Edition/ Rotisserie.

Primo Oval Xl.

Brugeravatar

BertramGT
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#32 » 27. jul 2013, 16:21

Dui skrev:Nå der skal intervalgrilles, er det så med låget lukket eller skal det være åbnet??

Lukket.
Lars - KCBS Certified BBQ Judge

Weber OTP 57 - Weber Smokey Joe Gold - Weber Go-Anywhere - Big Green Egg Large - Pizzeria Pronto

Brugeravatar

Grillen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#33 » 27. jul 2013, 16:27

Lækkert. Kan jeg gøre det samme med en svine mørbrad der er fedtet ind i Sweet Baby Ray's Honey BBC?

Der er selvfølgelig (mindst) 4 sider på sådan en fætter... Men 3 min på - 3 min af - 3 min på næste side osv...

Ville det ikke give mening?

Tak!

Dui
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#34 » 27. jul 2013, 17:18

BertramGT skrev:
Dui skrev:Nå der skal intervalgrilles, er det så med låget lukket eller skal det være åbnet??

Lukket.

Takker.. :)
Mvh
Anders B

Weber Genises e-330 Limited Edition/ Rotisserie.

Primo Oval Xl.

TOK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#35 » 29. jul 2013, 22:17

Hejsa

Efter dette dejlige indslag skulle det også prøves hjemme hos os på den nye Auplex XL. Koteletterne blev købt i Rema1000 som havde disse Herregårdskoteletter til en flad 20'er for ca. 350 g. dog med ben.

Jeg gourmetsaltede dem ca. 1 time før de skulle grilles, og derefter fik de noget grillkrydderi.

Grillen lå omkring 250 C iflg. termometer i låget. De fik 3 min på den ene side og derefter 3 min på den anden, hvorefter de fik lov at hvile i 3 min. Derefter samme tur, 3 min på den ene side, 3 på den anden og 3 hvile. Herefter stak jeg stegetermometer i og kløede mig lidt i nakken, temperaturen var allerede et par grader over 60C. i centrum. Det var gået hurtigere end forventet.

Men tog dem med ind og vi skulle spise. Jeg vil sige resultatet var godt, men ikke som jeg havde håbet. Ikke helt så mørt men saftigheden var der, og smagen var også fin. Koteletterne havde fine grillmærker.

Jeg tænker at der kan flere muligheder for hvorfor det sublime resultat udeblev, og koteletter kommer på min top 10 liste.

- Enten har jeg læst vejledningen forkert, og der der skulle have været hvile mellem hver gang kødet blev vendt fra det kom på første gang. Som guruen skriver i hans "opskrift" skal man forvente at skulle gentage hvile og stege processen 5-6 gange.

- Kvaliteten af kødet har været for dårligt, altså at en 20'er for en kotelet er for lidt :)

- Termometret i grillen har snydt mig og den har været væsentlig varmere end antaget, men den har passet de andre gange jeg har grillet med den. Ved godt at det er varmere ved kødet end i toppen, og derfor holdte jeg mig også lavere end gruruen skriver.

Jeg håber der er nogen af jer der har erfaringer eller gode råd til hvad der skal / kan gøres anderledes næste gang.

/Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#36 » 29. jul 2013, 22:33

Ben leder varmen

Et par grader over 60 betyder meget.

Perfekt er max 60

Er dit termometer i grillen kalibreret?

Og husk... 350 gram uden ben skal have længere tid end 350g med ben...

Op på hesten igen
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 15. maj 2014, 17:55

I må gerne grine af mig, hvis det er et dumt spørgsmål. Men stegte du dem direkte eller indirekte?

Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk

Sunbao
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#38 » 15. maj 2014, 18:07

PF85 skrev:I må gerne grine af mig, hvis det er et dumt spørgsmål. Men stegte du dem direkte eller indirekte?

Direkte interval grillet

Brugeravatar

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Sv: 350 gram interval grillet kotelet

Indlæg#39 » 15. maj 2014, 18:10

Sunbao skrev:
PF85 skrev:I må gerne grine af mig, hvis det er et dumt spørgsmål. Men stegte du dem direkte eller indirekte?

Direkte interval grillet

Tak for det hurtige svar :-)

Brugeravatar

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#40 » 15. maj 2014, 19:32

Hold nu kæft, det smagte altså godt :-D Det var virkelig grænse overskridende, at lægge koteletterne over flammerne og så lukke låget, men det virkede ;-) Tak for en lækker opskrift :-)

Sunbao
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#41 » 15. maj 2014, 19:50

Ja man kan ikke komme uden om at en ordentlig størrelse kotelet helst med ben i min verden er en konge spise der uden problemer kommer i min personlige top 10 og nok også 5

Brugeravatar

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Sv: 350 gram interval grillet kotelet

Indlæg#42 » 15. maj 2014, 20:08

Sunbao skrev:Ja man kan ikke komme uden om at en ordentlig størrelse kotelet helst med ben i min verden er en konge spise der uden problemer kommer i min personlige top 10 og nok også 5

Nemlig. Slagteren i vores Superbrugs har hver fredag, store koteletter med ben på. De vejer lidt over 300g stykket og dem tager han 25,- for stykket. De er vildt gode :-)

Thrysøe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#43 » 22. jun 2016, 01:42

Så fik vi også prøvet kæmpekoteletter fra REMA, den mindste vejede 316 g. Er du gal, det er noget af det bedste billige kød, vi nogen sinde har fået. Super tak for en kanon god opskrift/fremgangsmåde...

Brugeravatar

Treblach
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#44 » 22. jun 2016, 08:49

Synes lige dette link skulle lækkes i anledningen af denne tråd, for det et d...... Godt.
viewtopic.php?f=51&t=38988#p327602
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#45 » 22. jun 2016, 12:34

Det er faktisk også én af de simple opskrifter jeg vender tilbage til igen og igen. Det er let at lave - billigt i indkøb og så smager det bare guddommeligt godt.

Inden Guru'ens indlæg syntes jeg koteletter på grill ofte var en trist oplevelse. Men med den rette tykkelse (350 gram) og intervalstegning spiller det maks :-)
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

hs64
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#46 » 22. jun 2016, 18:15

Hej er lidt skuffet over at høre at folke ikke ved at kotelleter under 300 gram er tyndskåret pålæg. det gælder de fleste stykker kød(steg flæsk er undtaget, men så må der bare flere stykker til).
kan anbefale dem fra rema 1000. plejer at være grande.

mvh

Henrik

Brugeravatar

Jimmy B
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#47 » 25. jun 2016, 22:18

Det var faktisk denne tråd som fik mine øjne op for store koteletter... Nu har jeg efterhånden fået finpudset min teknik og nået til at en perfekt kotelet kan sagten være bedre end en god steak... Dem fra Rema1000 er nemlig super lækre :savl2:
"if something is hard to do, it´s not worth doing" Homer Simpson...

Tilbage til "Dagens menu fra Grillguru.dk"