Rustfrit stålrist til min Charbroil T-22

Alt om gør det selv projekter - udekøkkener m.v.

Emneforfatter
Ottomann
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Rustfrit stålrist til min Charbroil T-22

Indlæg#1 » 16. jun 2016, 11:40

Ved i om man i storkøbenshavnområdet kan finde en smed der kan lave 2 rustfrie riste til min Charbroil T-22?
Jeg har ikke brugt min nye grill så meget endnu. Men støbejernsristene er ikke så nemme at rengøre/passe.

Og hvor meget vil det koste ca?

LaMancha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Re: RE: Rustfrit stålrist til min Charbroil T-22

Indlæg#2 » 16. jun 2016, 14:03

Ottomann skrev:Ved i om man i storkøbenshavnområdet kan finde en smed der kan lave 2 rustfrie riste til min Charbroil T-22?
Jeg har ikke brugt min nye grill så meget endnu. Men støbejernsristene er ikke så nemme at rengøre/passe.

Hej, der skal bare en børste over så er de fine igen?

Sendt fra min ONE A2003 med Tapatalk
Using Tapatalk

Emneforfatter
Ottomann
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 16. jun 2016, 15:45

LaMancha skrev:
Ottomann skrev:Ved i om man i storkøbenshavnområdet kan finde en smed der kan lave 2 rustfrie riste til min Charbroil T-22?

Jo altså det går fint indtil videre. Men jeg har ikke kunne vænne mig til støbejernsrist endnu. Har kun haft grill med rustfrit stål før. Det er ikke et reelt behov endnu. Men det kunne være rart at have rustfrit stål også som man kan skifte mellem.

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#4 » 17. jun 2016, 10:12

Ottomann skrev:
LaMancha skrev:

Jo altså det går fint indtil videre. Men jeg har ikke kunne vænne mig til støbejernsrist endnu. Har kun haft grill med rustfrit stål før. Det er ikke et reelt behov endnu. Men det kunne være rart at have rustfrit stål også som man kan skifte mellem.

Hvad er det du har svært ved at vænne dig til ved støbejern?

Jeg har tidligere grillet på rustfrit, men er også gået over til støbejern, og det eneste du sådanset skal huske, er at det med støbejern er vigtigere at risten er ordentligt varm inden du lægger noget på, da det ellers gerne vil hænge i. mht. rengøring og vedligehold, så plejer jeg bare at give mine riste en tur med børsten når maden er taget af, og så får de en smule olie efter behov.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

gumle43
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Re: Rustfrit stålrist til min Charbroil T-22

Indlæg#5 » 17. jun 2016, 12:10

Hvad er det du ikke syntes er okay med støbejerns ristene..? jeg personligt synes de fungerer perfekt og er super nemt at hold rent, efter brug plejer jeg at fyrer op for fuld skræld og brænde dem rent, ca 15min :-D Billede [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 17. jun 2016, 16:26

Jeg er altså heller ikke helt pjattet med støbejern, ville gerne have at alle mine grille havde riste af 10 mm rundstål.
Det er bare en følelse jeg ikke kan beskrive. - nogle er til sort kaffe og andre skal have mælk og sukker. [smilie=pdt_aliboronz_38.gif]

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 17. jun 2016, 16:35

Det var såmænd også bare for at hjælpe ottomann til at få en god oplevelse med grillen, ikke for at starte en debat om hvad der er bedst.

Om man foretrækker det ene eller andet materiale, er ikke det vigtigste, men derimod at man kan få det bedste ud af det man har.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Emneforfatter
Ottomann
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 17. jun 2016, 19:19

Tak for jeres svar. Altså jeg har ikke oplevet noget negativt med støbejernet endnu. Har heller ikke haft det så længe endnu. Det eneste jeg tænker at det snart ruster. Det var bare nemmere med rustfrit stål da jeg ikke skulle tænke på at gøre rent. Kunne altid skrabe madrester væk og var ikke bange for at bruge vold. Støbejernsristen er lidt "rå" så det føles som om jeg enten ødelægger børsten/skraberen eller risten. Det er nok bare mig. Jeg har det lidt ligesom cyberguyen, svært at forklare :-).

Men kendte i et sted hvor man kan bestille rustfrit stålrist efter mål? :-)

LaMancha
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Re: RE: Re: Rustfrit stålrist til min Charbroil T-22

Indlæg#9 » 18. jun 2016, 09:41

Ottomann skrev:Tak for jeres svar. Altså jeg har ikke oplevet noget negativt med støbejernet endnu. Har heller ikke haft det så længe endnu. Det eneste jeg tænker at det snart ruster. Det var bare nemmere med rustfrit stål da jeg ikke skulle tænke på at gøre rent. Kunne altid skrabe madrester væk og var ikke bange for at bruge vold. Støbejernsristen er lidt "rå" så det føles som om jeg enten ødelægger børsten/skraberen eller risten. Det er nok bare mig. Jeg har det lidt ligesom cyberguyen, svært at forklare :-).

Men kendte i et sted hvor man kan bestille rustfrit stålrist efter mål? :-)

Din lokale smed kan helt sikkert smække sådan en sammen på kort tid.

Using Tapatalk

Tilbage til "Gør det selv"