Opfriskning af vintergrillen.

Alt om gør det selv projekter - udekøkkener m.v.

Emneforfatter
DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Opfriskning af vintergrillen.

Indlæg#1 » 22. aug 2015, 19:37

En stille dag på arbejde, betød jeg vare hjemme et par timer før i dag. Med damen ude af huset, skulle tiden udnyttes ordenligt. Så det blev til et lille mini projekt i kraft af en opfriskning af min vintergrill. Med 5 år på bagen, og de sidste 3 år stående fast ude i regn og slud, var den så småt begyndt at se lidt slidt ud. Damen var også begyndt at stikke lidt til mig, og tankerne om en weber Q rykkede nærmere. Men heldigvis overvandt mit nordjyske nærige sind mig, og jeg greb værktøjet og gik i gang. Det tog mig ikke meget over 2 timer og lur mig om grillen nok ikke får lov til at stå en sæson eller 2 mere før hun tvinger mig til at udskifte den :)
Det er selvfølgelig ikke perfekt, men det var nu heller ikke planen at ofre alt for meget tid og penge på sådan en gammel svend. Synes nu dog jeg kom godt fra resultatet alligevel.

Til dem der ikke kender modellen, så er det noget halv billigt jucks som blev solgt rundt omkring for nogle år tilbage, den har vist flere navne, camping gaz, cockware osv. Jeg fik den smidt i nakken for 3 år siden for en slik, og den har tjent mig trofast siden. Halv grill, Halv stegeplade. Specielt stegepladen er jeg blevet utrolig glad for, da jeg slipper for at skulle vaske vægge ned og have frikadelle dunst i hele hytten, når vi engang i mellem laver til fryseren.

Må vist hellere nævne, til dem der sidder og har ondt af mig :). Dette er ikke min primære grill, dette er blot grillen jeg bruger ude foran, og om vinteren. Bor ud til en frygtelig stor vej, og med en nyplantet hæk, er det lidt for hurtigt at stikke af med en dyr grill. Så de ting jeg er glade for lever på terrassen i baghaven (og i garagen om vinteren)

IMG_4713.JPG

aa

IMG_4683.JPG

Emneforfatter
DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Opfriskning af vintergrillen.

Indlæg#2 » 22. aug 2015, 19:38

Jeg er ikke rigtig klar over hvorfor den vender det sidste billede på hovedet. Men hvis i klikker på det så vender det rigtigt.

Tromborg
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Opfriskning af vintergrillen.

Indlæg#3 » 22. aug 2015, 20:35

Flot resultat.. :-D

Tilbage til "Gør det selv"