voss ovn varmer vidre selv når den er slukket

Alt om gør det selv projekter - udekøkkener m.v.

Emneforfatter
ctn1
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

voss ovn varmer vidre selv når den er slukket

Indlæg#1 » 29. jun 2015, 20:21

Hej jeg har en 8 år gammel voss indbygningsovn model nr IEL9125-rf , sidst vores ovn blev brugt varmede den fint men da vi slukkede for ovnen varmede den vidre , varmelegemet bagerst i ovnen var helt rød glødene , da det er en indbygnings ovn er det ikke nemt at komme til stikket i væggen så jeg måtte tage strømmen på hpfi relæet , så kølede varme legemet ned , men da jeg tændte for strømmen igen blev det rød glødene igen , har nu pillet strømmen fra og har haft ringet til voss , de siger at det har de set før og at der sidder en føler som sikkerhed der slukker legemet efter et stykke tid , og at der er en elektronik dims der skal skiftes , de vil ikke oplyse hvad det er der er defekt , er der nogle her der ved hvad der skal skiftes , vil helst ikke smide 2000kr efter sådan en ældre ovn , håber der sidder en her på forum som kan hjælpe mvh christian

himselfish
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: voss ovn varmer vidre selv når den er slukket

Indlæg#2 » 29. jun 2015, 20:48

Ikke at det hjælper dig meget. Men elektronikken i den ovn er noget L... Da vores ovn af samme model begyndte at slukke og tænde af sig selv så snart den nærmede sig 200 grader luftede jeg den en tur på containerpladsen.

Tilbage til "Gør det selv"