Tykkam fra Netto

Anmeldelser og test af gadgets m.v.
Brugeravatar

Emneforfatter
prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Tykkam fra Netto

Indlæg#1 » 11. feb 2016, 19:39

Jeg har i dag skrevet nedenstående til Netto;

Jeg er en normalt glad og rimelig tilfreds nettokunde. Hvilket skal forstås på den måde at jeg i gennemsnit lægger 1500.- hver eneste uge i netto.
I lørdags købte jeg et stykke tykkam, som jeg har tilberedt i 72 timer ved 54 grader i sous vide med efterfølgende grillning. Det er en metode som øger kødets mørhed, men på trods af tilberedningen var kødet uspiseligt sejt.
Smagen var ligegyldig (hvilket normalt ikke er tilfældet med tykkam) men konsistensen var som viskelæder. Normalt er jeg ikke sart med kød, der ikke er mørt, men dette var en fuldstændig uacceptabel uspiselig oplevelse.
Til jeres orientering kan jeg oplyse at dette brev bliver offentliggjort på et af danmarks største grillsites. www.grillguru.dk.
Jeg vil i øvrigt stille spørgsmåltegn ved om det stykke kød jeg købte reelt var tykkam idet der ikke var tale om et sammenhængende kødstykke, men snarere om et fladt løst stykke, der var bundet sammen. Efter min vurdering var der snarere tale om elementer af spidsbryst og ikke tykkam.
Vedhæftede filer
20160211_183442_HDR.jpg
Where there's smoke... There's laughter.

Tracyjacks
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Tykkam fra Netto

Indlæg#2 » 11. feb 2016, 19:45

?

Brugeravatar

Emneforfatter
prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 11. feb 2016, 19:48

Tracyjacks skrev:?

Se det som en servicemeddelelse...
Det skal ses som en advarsel mod at købe nettos såkaldte tykkam - det er uspiseligt.

Brugeravatar

Duelund
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 11. feb 2016, 20:09

Super Prause .1%¤ . De skal have af vide når de sælger noget lort
En Rigtig Mand elsker at grille -- hele året

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#5 » 11. feb 2016, 20:59

Duelund skrev:Super Prause .1%¤ . De skal have af vide når de sælger noget lort

+1
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

DWJ
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 11. feb 2016, 21:06

Men er det ikke en lige voldsom nok reaktion på en enkelt dårlig oplevelse? Ville du ikke have opnået lidt mere ved at gå ned og tage en snak med butik chefen, få pengene tilbage, lidt chokolade som undskyldning osv.. evt. taget chancen købt et nyt stykke fra en ny sending OG SÅ have brokket sig skuden fuld hvis det også var ringe. Fejl kan jo ske, kan være du har været uheldig.

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 12. feb 2016, 02:30

Jeg er selv færdig med at købe både det dyre Primør kød og det billige kød fra Netto.
Det er den kæde jeg har haft flest dårlige oplevelser med.

Havde købt en dyr coulotte steg der var som sålelæder. Prøvede at skære den på flere leder og kanter men lige meget hjalp det.

Har haft købt 2 stk. ferske lammekøller, men de var begge rådne.

Har dog altid fået pengene igen, men det hjælper ikke på at man står med et ødelagt middagsselskab. :-(

Haspalm
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 12. feb 2016, 07:18

Jeg synes det er en hel fair tilbagemelding til hovedkontoret - butikschefen har sku da for travlt med at skære nye papkasser op og har minimal påvirkning på valg af indkøbsressourcer - så det er ikke der du skal henvende dig med en sådanne klage. Hvis fejlen lå på noget i butikken, så var situationen anderledes..

Tonen i henvendelsen er holdt i et pænt leje - og fint at du deler oplevelsen med os andre..
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

Brugeravatar

Emneforfatter
prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#9 » 12. feb 2016, 07:24

DWJ skrev:Men er det ikke en lige voldsom nok reaktion på en enkelt dårlig oplevelse? Ville du ikke have opnået lidt mere ved at gå ned og tage en snak med butik chefen, få pengene tilbage, lidt chokolade som undskyldning osv.. evt. taget chancen købt et nyt stykke fra en ny sending OG SÅ have brokket sig skuden fuld hvis det også var ringe. Fejl kan jo ske, kan være du har været uheldig.

Jo, det kan du have en god pointe med og det havde jeg også overvejet. Grunden til at jeg valgte den anden fremgangsmåde er at det jo ikke er butikschefen der er ansvarlig for kødet - det er den centrale indkøber.
Det næste er at butikschefen har jeg tidligere talt med om andre problemer og hun er... skal vi sige "ikke så samarbejdsorienteret". Sidst men ikke mindst er jeg ikke interesseret i at få pengene tilbage eller chokolade for den sags skyld - jeg er interesseret i at netto tager det alvorligt og det gør de kun hvis der er tilstrækkeligt mange der klager.

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 12. feb 2016, 09:50

Jeg synes det er udmærket at dele sine oplevelser omkring indkøb og det er jo skrevet i en god tone.
Noget andet er at det nok var lidt spild af tid hvis det kun er en enkelt kunde der gider gøre det.
Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg er blevet snydt med kød fra diverse butikker incl. slagtere
og det med at klage over det er lidt teoretisk når man bor langt væk fra butikken, eller har frosset varen.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

kambiri
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#11 » 12. feb 2016, 09:58

Du poster vel svaret fra Netto så vi kan se hvad de har at sige ik?

Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't smoking, you're joking

Weber Genesis - EP330 Cobber - SpecialEdition
Weber One Touch Premium+ 57 WedgeWood
Weber Smokey Joe
Et hvilket som helst bål.

Brugeravatar

Emneforfatter
prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#12 » 16. feb 2016, 12:24

Hermed følger nettos svar. Det er et pænt og ordentligt med ret intetsigende svar.
Jeg synes det er håndteret tilfredsstillende fra nettos og leverandørens side.

(NETTO Danmark)
16. feb. 08.16

Hej Jon
Vi har nu fået svar fra vores leverandør se nedenstående.

Vion Enschede beklager at der har været en uheldig oplevelse vedr. oksetykkam Gl. dags oksesteg købt i Netto.
Vi har gennemgået vores produktion procedure i Vion Enschede.
Vi har svært ved at se udfra det vedr. hæftede billed at det skulle være et stykke spidsbryst.
Det kan desværre ske at man er så uheldig at få et stykke kød som ikke kan blive mørt uanset hvordan man tilbereder det.
Det beklager vi selvfølgelig.

Vi sender leverandøren din adresse da de ønsker at sende et nyt stykke kød til dig. Men du skal lige sende os din adresse.

Med venlig hilsen,

Kundeservice
NETTO

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#13 » 16. feb 2016, 12:51

Ja, det er jo et høfligt og intetsigende svar = standard i den bedre ende af skalaen. Man kan jo nok ikke forvente, at de foranstalter samme slags minutiøse undersøgelser som i tilfælde med salmonella og lign. sager, men sandheden er jo, at de opstillede kvalitetssikringer ikke er tilstrækkeligt finmaskede til at undgå oplevelser som dine - og det er Netto og leverandøren forretningsmæssigt afklarede omkring.

I min optik er eneste måde at forsøge at undgå tilsvarende oplevelser nok at indlede bekendtskab med en traditionel slagterforretning, hvor man bedst kan tage varen i øjesyn, inden man køber. Spørgsmålet er bare, om det reelt er merprisen værd, og om du ikke bare har været statistisk meget uheldig.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

kambiri
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#14 » 16. feb 2016, 16:38

Et forventeligt svar, heldigvis bedre end hvad den lokale netto du har købt kødet i, ville gøre for dig. Måske du skulle printe svaret ud og aflevere dernede:-)

Sent from my iPad using Tapatalk
If it ain't smoking, you're joking

Weber Genesis - EP330 Cobber - SpecialEdition
Weber One Touch Premium+ 57 WedgeWood
Weber Smokey Joe
Et hvilket som helst bål.

jim
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 16. feb 2016, 21:15

Man kan også være uheldig ved en slagter.

Mine forældre har prøvet, at stå med et sejt stykke oksekød. Købt hos en slagter.

Tilbage til "Anmeldelser og test"