Elektrisk pizzaovn - Maxima

Anmeldelser og test af gadgets m.v.

Emneforfatter
Snippermanden
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Elektrisk pizzaovn - Maxima

Indlæg#1 » 4. mar 2022, 16:17

Til de der leder efter en elektrisk pizzaovn til en rimelig pris så vil jeg godt anbefale denne her. https://www.maximakitchenequipment.com/ ... -400v.html

I modsætning til Effeuno P134 og Sage Pizzaiolo så har denne et fuldt 50x50 cm ovnrum og to uafhængige termostater op til 500 grader - altså fuld Napoletana temperatur! Og til 3.600 kroner leveret til døren. Det er ikke mindre end et røverkøb.

Aftenen før ovnen blev leveret havde jeg sat en 65% hydreret dej til langtidshævning. "kold" sauce af en dåse tomater, tomatpure, salt, peber, sukker og olivenolie og ost samt par peps som topping.

Indstillede begge termostater til cirka 450 grader (var lidt chicken her). 11cm i højden er rigeligt til at det er nemt at få pizzaen af spaden og bredden gør at man kan bage pizzaer i familiestørrelse. Pizzaen blev desværre fortæret før jeg nåede at tage billeder af den. Men det er en vaskeægte åbenbaring at bage pizzaer ved korrekt temperatur. Bunden var så perfekt at jeg nok ikke gider ofre en Saputo Biscotto på den. Ovnen var måske antydningen varmere bagtil, men det var mest for hyggens skyld at jeg roterede en enkelt gang undervejs. Den kunne sagtens have bagt uden indgriben i de 120 sekunder det tog .1%¤

Ulemper - den er stor og den vejer 50kg og så skal den have 400V. Den kommer dog med helt standard 400V CEE stik monteret.

Tilbage til "Anmeldelser og test"