Perlehøne.

Brugeravatar

Emneforfatter
prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Perlehøne.

Indlæg#1 » 3. jul 2015, 13:41

Jeg har støvet en af mine gamle travere af til en familiefest i weekenden: Perlehønebryst med tunsauce.
Ja, jeg ved godt at det lyder besynderligt, men det smager genialt... Tunsaucen er i øvrigt den samme man bruger til en all time classic: Vitello Tonnato.
Nå men nok om det - hvis man nu ville lave perlehønen sous vide, hvad ville i kloge mennesker så give den? Jeg kan godt lide en kylling, der er lyserød, men den må ikke virke ufærdig.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Perlehøne.

Indlæg#2 » 4. jul 2015, 19:24

Egentlig en lidt pudsig sammensætning, men jeg skal da prøve det af på kylling næste gang jeg har lavet Vitello Tonato, da der næsten altid er mere tunsauce tilbage. Jeg plejer at bruge overskuddet til pålæg, evt sammen med hårdkogte æg.

Hvor længe perlehøne skal ha' sous vide hvis den stadig skal være til den røde side aner jeg ikke, men ud fra de tider jeg giver kyllingebryst, ville jeg skyde på 54-56 grader i 90 min (afhængig af størrelse), og hvis det så er for rødt ville jeg gi' det en hurtig tur i ovn, eller på pande.
Men jeg ville nok lave en prøve inden, hvis det var muligt.

Ib M

Brugeravatar

Emneforfatter
prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Perlehøne.

Indlæg#3 » 5. jul 2015, 12:48

Tak - jeg endte med at proppe dem i ovnen. Der kan lige akkurat være 20 perlehønebryster i en bradepande .1%¤
Ja du har ret, retten fungerer fint med kylling også. Den er opfundet nøjagtig som du beskriver - en rest tunsauce fra Vitello og så et par perlehønebryster i køleren på restedag.
Where there's smoke... There's laughter.

Tilbage til "Guides og vejledninger, tips og tricks"