Hjælp til ny vacuumpakker !!

Brugeravatar

Emneforfatter
Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#1 » 27. feb 2017, 22:39

Jeg er blevet en smule træt af min vacuumpakker med tud på.. Synes ikke svejsningerne er helt gode og samtidig lidt besværlig med at suge luft ud.
Ja jeg har brugt den i 3-4år og har pakket flere køer og svin med den :)
Men nu vil jeg gerne ha en anden...
Men hvad skal jeg vælge???

Pris ide er vel op til kr 2.500ish.... Men må selvfølgelig gerne være billigere...

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Re: Hjælp til ny vacuumpakker !!

Indlæg#2 » 28. feb 2017, 03:18

Morras skrev:Men hvad skal jeg vælge???
Jeg vil stærkt anbefale at du kigger på dette link:
http://www.foodcare.dk/magicvac-dinamika.html

Modellen som linkes til er desværre pt. ikke på lager hos forhandleren, men skulle komme indenfor et par måneder. Da du trods alt har en V pakker er den bestemt værd at vente på. Den dækker alle behov for hobby pølsemageren, SousVide brugeren og ham som køber stort ind.

Der har tidligere kunnet fås GrillGuru bruger rabat på modellen, og måske kan det opnås igen.

Andre brugere med denne maskine eller forgængeren Lavezzini VS5500 må meget gerne give deres vurdering og bedømmelse. Det vil hjælpe spørgeren.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Henrik Sparre
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 28. feb 2017, 08:56

Da Lavezzini ikke kan skaffes mere, går mit spørgsmål på om den MagicVac DN30 er lige så god som Lavezzini.? Jeg har af Skaal-um fået og vide at jeg skulle købe en Lavezzini. Har aldrig haft vacummaskine før, så alle de tekniske udtryk siger mig ikke en dyt. Mads hos FoodCare, vil nok komme med en rabat til os når maskinen lander hos ham.

Brugeravatar

Emneforfatter
Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 28. feb 2017, 12:17

Tak PB... kan den også håndtere lidt væske?

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#5 » 28. feb 2017, 14:20

Henrik Sparre skrev:Da Lavezzini ikke kan skaffes mere, går mit spørgsmål på om den MagicVac DN30 er lige så god som Lavezzini.?
MagicVac fremstilles af Lavezzini og er en forbedret model af den oprindelige VS5500 som mange herinde har købt.
Den nye MagicVac har et lidt ændret design, men mest vigtigt er nok at visse komponenter er forbedrede. Bl.a. er vacuumpumpen med en ekstra holdbar membran og tåler mindre mængder væske.

Jeg har i dag haft kontakt med Mads/Foodcare og kan fortælle at der nu kun er kort tid til MagicVac DN30 igen kan leveres.
Jeg får snart besked fra FoodCare om hvornår den kan være fremme og vil så fortælle det her i tråden.

karlan@bbsyd.dk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 28. feb 2017, 15:11

Morras skrev:Jeg er blevet en smule træt af min vacuumpakker med tud på.. Synes ikke svejsningerne er helt gode og samtidig lidt besværlig med at suge luft ud.
Ja jeg har brugt den i 3-4år og har pakket flere køer og svin med den :)
Men nu vil jeg gerne ha en anden...
Men hvad skal jeg vælge???

Pris ide er vel op til kr 2.500ish.... Men må selvfølgelig gerne være billigere...

jeg kan stærkt anbefale foodsaver v2860
det er min fjerde maskine og absolut den bedste,den er nem at betjene og der er ilagt væskeopsamler for mindre mængder

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#7 » 28. feb 2017, 22:44

karlan@bbsyd.dk skrev:jeg kan stærkt anbefale foodsaver v2860
Der findes naturligvis andre maskiner end den jeg anbefaler som er brugbare og kan være lige så gode og holdbare.

Men maskinen du fremhæver 'googlede' jeg, og den har åbenbart ikke funktionen til puls marinering, og den synes jeg er et stort plus.
Derudover bliver jeg altid lidt skeptisk når sælgers annonce ikke omtaler maskinens specifikationer og yde evne.

Holmer83
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 1. mar 2017, 06:06

Ifølge coop så har den pulse funktion. Og jeg at i USA er de vilde med foodsaver... Har den ikke selv, har en obh. Også med puls funktion.
Med Venlig Hilsen
Torben.

Henrik Sparre
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 1. mar 2017, 07:52

Tak PB, for info. Det lyder rigtig godt at den snart kommer.

Brugeravatar

Emneforfatter
Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 1. mar 2017, 16:46

Hvad er pulse funktion og puls marinering?

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#11 » 1. mar 2017, 20:29

Morras skrev:Hvad er pulse funktion og puls marinering?
Eksterne vakuum pakkere suger jo luften ud af posen og suget vil også trække væske med ud. Derfor kan man ikke marinere kød med våde marinader ved at lægge det i pose.

Til produkter med flydende indhold må man så anvende vakuum beholdere, og her kan maskinen sættes direkte til marinerings funktion. Det foregår sådan at maskinen suger beholderen med kødet i marinaden tom hvorved marinaden tvinges lidt ind i kødet.
Efter ca. 3 min. lukker maskinen selv luft ind i beholderen igen, og lidt senere suger den igen tomt.
MagicVac udfører 3 forløb inden den slutter, og man bør ikke afbryde forløbet undervejs. Dette er skrevet også for andre som anvender denne funktion.

For øvrigt bruger jeg meget ofte mine vakuum beholdere til sammenkogte retter således at jeg kan lave større portioner uden at skulle spise det samme tre-fire dage i træk.
Hvis en middagsret lægges nylavet og endnu lidt varm i beholder får jeg maximalt vakuum tryk og så kan jeg gemme min mad i køleskab i op til 12-14 dage uden problemer.

Brugeravatar

Emneforfatter
Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 1. mar 2017, 23:41

Skal jeg forstå det sådan man ikke kan vakumere med lidt væske i posen? Vil primært bruge til SV hvor der til tider vil være lidt marinade ved....
Hvis man så som du beskriver marinere i en ekstern beholder, vil det så ta 3+ minutter før den er færdig med at suge?

Brugeravatar

KimVP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 1. mar 2017, 23:51

Morras skrev:Hvad er pulse funktion og puls marinering?

Den vakuumpakker jeg har, en OBH Nordica, har pulse funktion. Her trykker du blot på knappen 'Pulse' hvorefter maskinen suger til du slipper igen.
Det betyder, at du kan vakuumere med væske i posen. Du trykker blot indtil at væsken er ved at nå op til toppen af posen, hvorefter du svejser.
Weber Performer ø57
Char-Broil T-36G5
3i1 BBQ Smoker

Brugeravatar

Emneforfatter
Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 2. mar 2017, 23:10

MagicVac DN30. skulle være på lager medio næste uge

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#15 » 2. mar 2017, 23:38

Morras skrev:Indlæg af Morras » 2nd marts 2017, 23:10
MagicVac DN30. skulle være på lager medio næste uge
Hej Morras - har du ikke set at jeg i formiddags lagde en tråd op at maskinen nu kan bestilles og købes.

Brugeravatar

Emneforfatter
Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#16 » 2. mar 2017, 23:39

Nope sorry... har haft lidt travlt denne uge... Fik blot en mail fra Mads :) ... men tak

Tilbage til "Guides og vejledninger, tips og tricks"