Reklamation på Anova Precision cooker.

Sous Vide er en metode til det perfekte resultat. Her er samlet opskrifter, anmeldelser, tider m.v.

Emneforfatter
CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Reklamation på Anova Precision cooker.

Indlæg#1 » 16. jul 2018, 22:58

Hejsa Alle.

Købte en Anova Precision Cooker på anova's hjemmeside for knap 2 år siden som nu er gået i stykker.

Det første års tid lå den på hylden, men har brugt den 3 gange inden for nogle måneder. Alle gangene var på ca 65 grader. Den sidste gang havde den været i gang i ca. 8 timer hvor jeg havde tjekket den regelmæssig.
Da jeg tjekkede den sidste gang stod temperaturen på displayet på "-10" og vandet dampede en del. Tænkte "Crap!" og tog strømmen på enheden og satte den til igen. Nu stod temperaturen på omkring 89 grader i displayet. Kødet kunne spises uden problemer men jeg har ikke den store tillid til enheden da jeg ikke kan være over den konstant.

Jeg har tjekket deres hjemmeside og de skriver er der er "One year warranty", hvilket vil sige ifølge deres hjemmeside er jeg uden for garanti. Anova er amerikansk men varen blev sendt inden fra EU, har det noget at sige?

På forhånd tak :)

Brugeravatar

Mertodinlo
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Re: Reklamation på Anova Precision cooker.

Indlæg#2 » 16. jul 2018, 23:54

Det kan da ikke skade at skrive dem en venlig forespørgsel, det kan ske de kender til problemet og kan afhjælpe det. Umiddelbart lyder det jo som en thermosensor der har brækket sig, spørgsmålet er så om det er hw eller sw fejl.

Emneforfatter
CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 17. jul 2018, 08:17

yep, det er også det jeg har gjort.

Tror også det er temperaturføleren eller styrekortet til føleren som har mistet forbindelsen eller gået i fejl. Ellers kunne jeg ikke fjerne fejlen ved at tage strømmen.

Emneforfatter
CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 17. jul 2018, 17:59

Fik svaret tidligere idag.

Hi,
Thank you for contacting the Anova Returns/Exchange Support!
My sincerest apologies for the delays in getting back to your request. I'm so sorry to hear about what happened to your Anova sous vide unit. I do understand how frustrating this experience can be for you and this is certainly not what we want you to experience at all!
Your unit is still under our warranty coverage for brand new replacement. No worries, I've gone ahead and arranged a new shipment to be delivered to your address shortly.
Once shipped, we will automatically send you the tracking info. It usually reflects in 1-2 business days. If you didn't receive the email, kindly check your spam folder as it may have been routed there. Shipping usually takes 3-5 days for domestic and 5-7 business days for international packages. Let me know if you have other concerns.
Thanks and have a great day!
All the Best,
Cristy Jean Dajao
Anova Culinary Support Team
http://anovaculinary.com

Så det kunne ikke være bedre. Jeg er en glad mand.

Brugeravatar

Sandholm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 17. jul 2018, 18:54

Sørg lige for at din nye enhed sendes fra EU. Ellers må du til lommen for at betale moms, told og fortoldingsgebyr. ;-)
I skal spise kødet samme nat, stegt over Ilden...
...I må ikke spise noget deraf råt eller kogt i vand, men kun stegt over ilden...

2. Mosebog 12:-8-9

Dm-mester i pp 2017 med bbq vikings .1%¤

Emneforfatter
CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 17. jul 2018, 20:44

Sandholm skrev:Sørg lige for at din nye enhed sendes fra EU. Ellers må du til lommen for at betale moms, told og fortoldingsgebyr. ;-)

Det går jeg ud fra de har styr på. Jeg er nok ikke den eneste fra EU der har fået sendt en ny pga. reklamation :-)

Brugeravatar

Mertodinlo
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 17. jul 2018, 23:53

Fedt! [THUMBS UP SIGN]

Tilbage til "Sous Vide"