Risengrød i Sousvide

Sous Vide er en metode til det perfekte resultat. Her er samlet opskrifter, anmeldelser, tider m.v.

Emneforfatter
THN
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Risengrød i Sousvide

Indlæg#1 » 22. dec 2017, 13:06

Hej alle

Da jeg har brug grillguru.dk - og haft stor nytte af den - vil jeg også dele lidt erfaringer vedr. sousvide/risengrød: Efter at have tænkt over det i nogen tid fik jeg i går endelig tid til at prøve at lave risengrød i sousvide. Mit set-up er ganske simpelt: en vacumpakker + en anova sousvide.

Det jeg gjorde var "næsten" af følge opskriften på pakken (Parma Grødris). Opskriften foreskriver 2 dl ris, 2 dl vand og 1 l sødmælk - jeg pakkede 2 dl, 1½ dl vand og lidt mindre mælk (ca 9 dl) for at kompensere for at der ikke fordamper noget fra kogningen.

Derefter vacumpakkede jeg det (min vacumpakker er OBH - så jeg brugte "mild" + "moist" settingen til at få luften ud. Derefter 2 timer i sousvide på 83 grader. Til slut skal der lidt salt i - så vi valgte at hælde grøden i en gryde og røre saltet i her (det giver også mulighed for lige at justere på væden).

Men alt i alt: nemt og frem for alt så var der meget nem rengøring da der ikke var noget der brændte på grydenn.

Brugeravatar

Husum
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: Risengrød i Sousvide

Indlæg#2 » 23. dec 2017, 15:41

Det skal da prøves
- Husum -

OutdoorChef demonstratør

ProQ GFC-2150
OutdoorChef DualChef S425G