Hejsa,
Jeg skal have fat i en vakuumpakker der både kan bruges til poser og til vakuum beholdere - hvad vil I anbefale?
Mvh Michael
Dalle75 skrev:Jeg har en Caso VC 300 som jeg er super glad for: http://www.pricerunner.dk/pl/461-315218 ... ign-Priser
Da jeg kiggede efter vakuumpakker havde jeg følgende kriterier:Den skulle være nem at betjene
Den skulle kunne "passe sig selv" det meste af tiden, dvs at jeg ikke skulle holde knapper nede
Den skulle kunne reguleres i suge styrke
Den skulle have et program til våde emner
Den skulle kunne tilsluttes til ekstern beholder
Den skulle lave en dobbelt svejsning
Den skulle kunne bruge ruller, da jeg tænker at det giver den største frihed mht. størrelse
Caso VC 300 opfyldte alle de krav jeg havde.
Den har endda også et "forkammer" hvor evt væske samles op, som den kan tåle at der kommer en lille smule væske ind hvis uheldet skulle være ude (og det har det været)
I starten ville jeg gerne have en der kunne bruge fryseposer for at holde prisen nede, men den eneste jeg fandt der kunne det, kunne ikke vakuumere uden at man holdt en eller to knapper nede.
Og jeg vil hellere have en effektiv arbejdsgang end billige poser.
Det er heller ikke lykkes mig at køre den træt ved alm. brug.
Så hvis man køber 3 kg. hakket oksekød i Bilka kan den vakuumere alt i 500 grams pakker.
Caso VC 300 virker desuden ret stabil, og ikke som noget kina-skrammel.
SÅ jeg giver den en varm anbefaling
scharstein skrev:Tak for alle jeres svar - de er givet videre, konen har spurgt om jeg ikke kunne komme med bare et ønske i år![]()
![]()
![]()
Så det er hermed givet videre og hold op hvor bliver jeg skuffet hvis jeg ikke får sådanne en her![]()
![]()
Dalle75 skrev:scharstein skrev:Tak for alle jeres svar - de er givet videre, konen har spurgt om jeg ikke kunne komme med bare et ønske i år![]()
![]()
![]()
Så det er hermed givet videre og hold op hvor bliver jeg skuffet hvis jeg ikke får sådanne en her![]()
![]()
Hvordan endte det?
Fik du en vakuumpakker?
Og hvis ja, hvilken?
scharstein skrev:Dalle75 skrev:scharstein skrev:Tak for alle jeres svar - de er givet videre, konen har spurgt om jeg ikke kunne komme med bare et ønske i år![]()
![]()
![]()
![]()
Hvordan endte det?
Fik du en vakuumpakker?
Og hvis ja, hvilken?
Jep, det ende med at jeg fik en i julegave af min svoger og hans familie, så han besluttede sig til (ud fra hans kendskab til mit andet udstyrsniveau i køkkenet) at give mig en Foodsaver.
Jeg har prøvet både to forskellige OBH og en Caso - den er lidt langsommer end dem, men svejser betydelig bedre og vacuum effekten virker også umiddelbart bedre - jeg er meget glad for den og bruger den både til poser og bøtter... Og det virker
Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster