Jeg har weber feber og ...

Sous Vide er en metode til det perfekte resultat. Her er samlet opskrifter, anmeldelser, tider m.v.

Emneforfatter
MartinNicolaisen73
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Jeg har weber feber og ...

Indlæg#1 » 20. jul 2017, 19:36

Jeg har fået lyst til at SousVide og grille i morgen.
Har derfor vacuumeret 2 cuvettestege og vil ploppe dem i badekaret i morgen tidlig.
Jeg læser mange steder at 56 grader er sagen, men jeg synes når jeg har prøvet at kødet er for rødt.
Findes der en visuel liste hvor man kan se hvad de forskellige grader gør ved kødet? - håber i forstår.
Jeg er gladest for rosa/done og ville egentlig skrue op på 59 grader ... men bliver det for meget?

Yours
Martin
Vedhæftede filer
20170720_192538.jpg
It's always easy to fall asleep on a couch unless you're actually trying to fall asleep on a couch.

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Jeg har weber feber og ...

Indlæg#2 » 20. jul 2017, 20:58

Jeg kan bedst lide det når der er rosa og det betyder nok 60 eller endda lidt højere.
Jeg er dog klar over at det er meget ildeset at mene det i dette forum så du må tage det som min pinlige mening. :-?
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 20. jul 2017, 22:26

Kød opleves mørest når det er stegt medium rare (57 grader). Hvis du er til kød der er stegt medium, så svarer det til 63 grader.
Se evt: http://amazingribs.com/tips_and_techniq ... guide.html
Smag og behag er forskellig og det er helt i orden. Hvis man foretrækker kød der er gennemstegt og gråt, så er det fordi man ikke har prøvet kød, det er stegt rigtigt ;-)
Personligt foretrækker jeg medium rare efter at have ment at rare var det eneste rigtige i en årrække.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 21. jul 2017, 07:33

Måske ikke det bedste billede.
mX9Hula_d.jpg
mX9Hula_d.jpg (26.25 KiB) Vist 3357 gange
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 21. jul 2017, 08:50

App'en til Joule har det de kalder "Visual Doneness" hvor der er en lille film med til hver temperatur på forskellige kødstykker. App'en virker fint uden Joule: https://www.chefsteps.com/joule/app

Brugeravatar

RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 21. jul 2017, 10:02

prause skrev:Kød opleves mørest når det er stegt medium rare (57 grader). Hvis du er til kød der er stegt medium, så svarer det til 63 grader.
Smag og behag er forskellig og det er helt i orden. Hvis man foretrækker kød der er gennemstegt og gråt, så er det fordi man ikke har prøvet kød, det er stegt rigtigt ;-)
Personligt foretrækker jeg medium rare efter at have ment at rare var det eneste rigtige i en årrække.

Intet mindre end en FATASTISK gennemgang af temperatur og opnåelse af sikkerheden i pasteurisering! .1%¤

Lidt nede på siden til højre, er der også vist køleskabsmagneter, med temperatur guides, som kan købes på Amazon.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Kamado Joe Junior, Weber 57cm, Weber Q1000, Outdoorchef City 420 G, Dancook 1000

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 21. jul 2017, 10:39

RTCallesen skrev:
prause skrev:Kød opleves mørest når det er stegt medium rare (57 grader). Hvis du er til kød der er stegt medium, så svarer det til 63 grader.

Intet mindre end en FATASTISK gennemgang af temperatur og opnåelse af sikkerheden i pasteurisering! .1%¤

Lidt nede på siden til højre, er der også vist køleskabsmagneter, med temperatur guides, som kan købes på Amazon.

Ja det ser virkelig gennemført ud.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 21. jul 2017, 16:43

Hvis i bestiller køleskabsmagneten, vil jeg anbefale at man tager hans bog med i samme forsendelse.
Where there's smoke... There's laughter.

Emneforfatter
MartinNicolaisen73
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#9 » 22. jul 2017, 10:19

60 grader, blev ganske glimrende
Vedhæftede filer
20170721_184319.jpg
It's always easy to fall asleep on a couch unless you're actually trying to fall asleep on a couch.

IT Manden
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#10 » 22. jul 2017, 23:34

Det ser fantastisk ud!
Mad-alter: Charbroil Professional 4400
http://klogpaa.dk/

Tilbage til "Sous Vide"