Hejsa.
Jeg er nybegynder med sous vide og skal for første gang lave culottesteg. Men stegen skal transporteres 1-1,5 time inden den skal færdigtilberedes. Hvordan gør man det på den bedste måde???
Håber på jeres hjælp meget snart.
Jeg mener ikke der er nogen som helst grund til at holde den varm.Lars2100 skrev: Hvordan gør man det på den bedste måde???
PB Helsinge skrev:Hvis du holder den max. varm indtil du bruner den til servering så fortsætter du med at hæve temperaturen og risikerer for velstegt en steg.
Når det nu er SV så vil den ikke fortsætte med at hæve temperaturen, den har jo netop "kernetempereturen" overalt.
liteon114 skrev:Når det nu er SV så vil den ikke fortsætte med at hæve temperaturen, den har jo netop "kernetempereturen" overalt.
Om kødet har været i SV, grill eller ovn, så har den stadig den kernetemperatur, som du selv har valgt. Hvis du tager et stykk kød ud ved f.eks. 58 grader, og pakker det ind, så vil temperaturen da stige. Det er der jo ingen mening i, når man nu har lavet det SV....
liteon114 skrev:Når det nu er SV så vil den ikke fortsætte med at hæve temperaturen, den har jo netop "kernetempereturen" overalt.
Om kødet har været i SV, grill eller ovn, så har den stadig den kernetemperatur, som du selv har valgt. Hvis du tager et stykk kød ud ved f.eks. 58 grader, og pakker det ind, så vil temperaturen da stige. Det er der jo ingen mening i, når man nu har lavet det SV....
steenj skrev:Det må man da udnytte til at lave gratis varme.
psoren skrev:liteon114 skrev:Når det nu er SV så vil den ikke fortsætte med at hæve temperaturen, den har jo netop "kernetempereturen" overalt.
Ok, hvis nu vi siger den har ligget i SV ved 58 grader. Så tager du den op og pakker den godt ind putter den i en termokasse og hvad vi ellers kan finde på. Hvordan skulle den kunne blive mere end 58 grader af det? Vi tilfører jo ikke ekstra energi nogen steder fra, vi forsinker jo bare nedkølingen.
Hvis jeg har misforstået så må du gerne forklare