Witt MySousVide cooker - Defekt?

Sous Vide er en metode til det perfekte resultat. Her er samlet opskrifter, anmeldelser, tider m.v.

Emneforfatter
prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Witt MySousVide cooker - Defekt?

Indlæg#1 » 2. jan 2017, 13:41

Hej Guru'er,

Jeg har brug for jeres mening ;-)

Min ny-indkøbte Sous Vide Cooker fra Witt valgte selvfølgelig at opføre sig mærkeligt nytårs-aften, den er helt ny og kun afprøvet én gang til test af temperatur.
Den målte temperatur var pludselig 61 gr. selvom target var sat til 52 gr. Så jeg troede først at Oksemørbraden var lavet om til skosåler, men et hurtigt tjek med Grill-termometeret viste heldigvis kun 51 gr. - pyha.

Da jeg efterfølgende tjekkede den, var der anløbninger af rust på en af følerne, måske er det temperaturmåleren som er defekt, men hvorfor rust?

Er der nogle som har haft lign. erfaringer?

2017-01-01 10.59.44.jpg

2017-01-01 11.00.22.jpg

Det var en julegave, og i juleræset er kvitteringen fra Elgiganten bortkommet. Den er betalt kontant, så ikke engang et kontoudtog kan bevise købet - øv øv øv!!

Brugeravatar

Toppen
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Witt MySousVide cooker - Defekt?

Indlæg#2 » 2. jan 2017, 13:54

Elgiganten er i nogle tilfælde så venlige at gemme kvitteringerne i deres system, såfremt køber har oplyst personlige informationer .

Så hvis gavegiver har afgivet navn, telefonnr. o.l. kan du være heldig at kvitteringen ligger gemt i Elgigantens system og kan fremfindes igen :-)
Weber OTG 57
Charbroil T36-G5
En kannibal er en gastronom af den gamle skole, som har bevaret den enkle smag og holder fast ved den naturlige diæt fra før svinekødstiden.

Emneforfatter
prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 2. jan 2017, 21:27

Den er desværre ikke blevet registreret i noget tlf. nr.
Lidt ærgerligt når jeg er oprettet i deres system i fbm. alle mine andre køb :-(

Jeg må en tur forbi deres kundeservice og se hvad de siger.

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 2. jan 2017, 21:29

Hvis man er høflig og spørger pænt, så plejer de at være meget rimelige og til at tale med.
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Bubbipapa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 2. jan 2017, 21:57

Kunne huske at jeg faldt over lignede noget på anovas forum,

http://community.anovaculinary.com/t/corrosion-on-220v-unit/103

Ikke at det afhjælper dit problem.

Bo

Emneforfatter
prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 2. jan 2017, 22:08

topgun skrev:Hvis man er høflig og spørger pænt, så plejer de at være meget rimelige og til at tale med.

Helt enig !

Emneforfatter
prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#7 » 2. jan 2017, 22:11

Bubbipapa skrev:Kunne huske at jeg faldt over lignede noget på anovas forum,

http://community.anovaculinary.com/t/corrosion-on-220v-unit/103

Bo

Tak for linket Bo,
Det ligner meget mit problem.

Min model fra Witt fåes under andre navne, ved I hvem der er den oprindelige producent?

/Martin

peter.chr.hansen73
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 7. feb 2017, 16:54

Har det samme problem nu med min. Hvad gjorde du videre.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Emneforfatter
prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#9 » 8. feb 2017, 13:36

Jeg har prøvet "alt" men der er ingen hjælp at hente, hverken hos Elgiganten uden kvittering eller hos Witt pr. kulance (når jeg ikke har kvittering)

Selvom man kan se produktionsåret på den vil ingen af dem hjælpe.

Det er selvfølgelig "min" fejl at kvitteringen ikke er at finde, men jeg havde håbet på lidt ekstra kundeservice, når nu det tilsyneladende er en hyppig forekommende fejl, men det har desværre ikke været muligt at få den ombyttet.

Har du kvitteringen?

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#10 » 9. feb 2017, 07:49

Fåes den stadig i Elgiganten magen til? Hvis ja, og der vel og mærke ikke er entydigt serienummer på sådan en, så kan du jo købe en ny og lægge den gamle i kassen og returnere den på en reklamation.
Kun den der aldrig laver noget, laver aldrig fejl.

Emneforfatter
prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#11 » 9. feb 2017, 08:22

Wetle skrev:Fåes den stadig i Elgiganten magen til? Hvis ja, og der vel og mærke ikke er entydigt serienummer på sådan en, så kan du jo købe en ny og lægge den gamle i kassen og returnere den på en reklamation.

Den løsning har jeg overvejet, men hvis produktet er så dårligt produceret som det tyder på, så er jeg egentlig ikke interesseret i at have 2 stk liggende. Men omvendt, så er det jo nok NETOP DERFOR godt at have en reserve i skuffen :-)

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#12 » 9. feb 2017, 08:26

Finten er jo netop at du ikke får 2 til at ligge, for du returnerer jo den defekte

Emneforfatter
prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#13 » 9. feb 2017, 08:28

Wetle skrev:Finten er jo netop at du ikke får 2 til at ligge, for du returnerer jo den defekte

Ikke forstået, hvis jeg returnerer den som en reklamation, få jeg den jo ombyttet?

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#14 » 9. feb 2017, 08:30

Du kan jo udnytte din fortrydelsesret, det plejer de at være rimeligt large med hos Elgiganten :P

Emneforfatter
prepsdk
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#15 » 9. feb 2017, 08:33

ok, jeg har ikke lige erfaring med at fortryde køb når de er defekte.
Gud vide om det reelt kan lade sig gøre?

Tror jeg må have fat i kundeservice og høre ad :-)

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#16 » 9. feb 2017, 08:38

Ellers kan det gøres ved at du køber en ny, putter den gamle i kassen og får den byttet. Du har så nu 2 uden fejl.

Den du fik udleveret i bytte lader du ligge i uåbnet emballage i et par dage og så fortryder du købet og returnere den i uåbnet emballage.

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#17 » 9. feb 2017, 09:01

Wetle skrev:Ellers kan det gøres ved at du køber en ny, putter den gamle i kassen og får den byttet. Du har så nu 2 uden fejl.

Den du fik udleveret i bytte lader du ligge i uåbnet emballage i et par dage og så fortryder du købet og returnere den i uåbnet emballage.

Begreber som moral og etik forekommer at være meget fjerne for dig med den her præsenterede tankegang.

Fy for fanden!
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Wetle
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#18 » 9. feb 2017, 09:14

Normalt vil jeg give dig ret, men som sagen er beskrevet har jeg ikke de store bekymringer.

Prøv engang at se på det sådan her: du laver er produkt som du ifølge lovgivningen skal give garanti på, for at du kan se hvor længe du skal hæfte for din forpligtelse på en given enhed forsyner du den med en produktionsskole. Når så du modtager en reklamation på varen inden for den periode hvor du alligevel skulle have garanteret at kvaliteten var i orden, så afviser du kunden fordi kvitteringen ikke kan fremvises.

Hvem har egentlig det største problem her?

peter.chr.hansen73
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#19 » 9. feb 2017, 09:27

prepsdk skrev:[quote="Bubbipapa"]Kunne huske at jeg faldt over lignede noget på anovas forum,

[url]http://community.anovaculinary.com/t/corrosion-on-220v-unit/103[/url]

Bo

Tak for linket Bo,
Det ligner meget mit problem.

Min model fra Witt fåes under andre navne, ved I hvem der er den oprindelige producent?

/Martin[/quote]
Har fået mine penge tilbage og witt fortalte mig at der kommer en ny og forbedrede udgave i maj måned

Sent from my iPhone using Tapatalk

Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#20 » 9. feb 2017, 13:41

benzon1960 skrev:
Wetle skrev:Ellers kan det gøres ved at du køber en ny, putter den gamle i kassen og får den byttet. Du har så nu 2 uden fejl.

Begreber som moral og etik forekommer at være meget fjerne for dig med den her præsenterede tankegang.

Fy for fanden!

Jeg er meget imod at folk benytter deres fortrydelsesret til en defekt vare. For det er bare at sende aben videre til den næste kunde. Jeg har ikke noget imod at købe en "pæn" vare, som en tidligere kunde har haft åben. Men jeg ønsker ikke at modtage et defekt produkt, fordi tidligere kunde fandt det lettere at fortryde købet end at køre en reklamation.

Men det er jo reelt ikke tilfældet her. Jeg ser det som at han bøjer reglerne og den eneste det går ud over er butikken i form af lidt administration.

Han har købt en vare i Elgiganten, som han ikke kan bevise han har købt. Men så længe varen er under 1 år, så er det jo producenten som hænger på problemet selvom Elgiganten skal modtage varen retur.

Så hvis han køber en cirkulator magen til i elgiganten og efter nogle dages brug siger den er defekt, så får han en ny cirkulator. Den gamle bliver jo ikke leveret ud til en ny kunde, da den jo er indleveret som defekt på en reklamation.
Nu kan han så vælge at fortryde købet og levere den helt uåbnet cirkulator retur, så butikken uden problemer kan gensælge den til en anden kunde.
Ingen har brændt nallerne i denne sag. Witt får deres defekte cirkulator retur som de bør og Elgiganten har haft et minimum af bøvl med at sælge og tilbage tage et produkt.

Det går ikke ud over nogen andre end Witt, som har lavet et defekt produkt og nu må bytte det.

Men han har jo stadig ikke nogen faktura og står derfor stadig dårligt stillet som kunde.

Jeg vil mene at det er Elgiganten som har en manglende goodwill i denne sag. De vil ikke komme til at hænge på produktet, selvom de bytter det. Det skal jo videre til Witt som har ansvaret.

Jeg ville kun kalde det dårlig etik og moral, hvis der var tale om at man løj om at cirkulatoren var købt i Elgiganten.

Tilbage til "Sous Vide"