Melissa Sous Vide - fejlkøb..?? (KitchPro)

Sous Vide er en metode til det perfekte resultat. Her er samlet opskrifter, anmeldelser, tider m.v.

Emneforfatter
xirb
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Melissa Sous Vide - fejlkøb..?? (KitchPro)

Indlæg#1 » 5. sep 2016, 21:45

Hej!
Jeg har købt mig en Melissa Sous Vide (6L kar) fra Coop på tilbud til kun 500,-
(Kan i øvrigt se, at Melissa må være "gummistempel-producent", da den vist er 100% magen til den, der hedder KitchPro herhjemme og Andrew James i UK..)

Jeg kommer dog i tvivl om, hvorvidt det er et fejlkøb..?

Min store bekymring går på, at jeg nu er faldet over en anmeldelse (det var vist på et tysk site), der fortæller, at temperaturen dels kan svinge lidt fra top til bund i karet, og endnu værre: at der også kan være store udsving fra den valgte temp. generelt i karet - i flg. anmeldelsen helt op til 3 grader. Og det lyder jo nærmest katastrofalt for mig, for hvis jeg vil tilberede på 56 grader, så kommer vi virkelig tæt på de frygtede 60 grader grå-køds-temp..

Nu er det dog lidt voldsomt at basere en returnering på blot en enkelt anmeldelse, så jeg vil meget gerne høre om nogle af jer har erfaring med det her Melissa/KitchPro-kar..??

Sekundært: Nogle kommentarer på dette tyske site mente vist, at det var et et generelt problem med de ikke-prof kar, at de naturligt ville svinge lidt (for meget) i temp. Samme problem skulle så ikke eksistere med de her cirkulationspumper, såsom Anova Precision Cooker.. Kan dette bekræftes, eller er det hip som hap i denne billige prisklasse..??

(Et oplagt svar er måske: Prøv den og se om du bliver glad: Men har netop prøvet første forsøg med en roastbeef, 57 grader i 7 timer - det blev en skuffelse, da den endte ret grå hele vejen igennem. MEN det kan LET være min fejlen og ikke temperaturen, da den nok blev stegt lidt for længe hele vejen rundt efterfølgende - glohed pande i 35-50 sek. på "4 sider" + lidt på ender og "4 hjørner" - OG da det hele så trak ud, så kom den i staniol efter ca. 5-10 min., hvor den måske også har haft det så varmt, at den er stegt videre.... Og så melder tvivlen sig jo om det ud over min inkompetence også er maskineriet..... [smilie=bluecolorz5_pdt_15.gif] Og hvis den skal byttes, så skal det være nu...)

På forhånd TAK for jeres inputs! (Har læst med i umindelige tider, men hermed min første post :-D )

Tilbage til "Sous Vide"