Første forsøg med sous vide - "pichana"

Sous Vide er en metode til det perfekte resultat. Her er samlet opskrifter, anmeldelser, tider m.v.

Emneforfatter
Stef
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Første forsøg med sous vide - "pichana"

Indlæg#1 » 2. nov 2019, 19:19

Efter en del skriveri her på forummet vedr pichana syntes jeg det gav anledning til at afprøve sous vide...

Så en vakuumpakker (dinamika / magic vac dn30) og en sous vide stav (anova wifi) blev indkøbt...

Herefter blev sousvideeverything studeret på Youtube.

En australsk culotte blev indkøbt og skåret i ca 3 cm bøffer. Krydret med salt, vacuumpakket og placeret i 57 grader bad i 2 timer og efterfølgende brunet på panden.

Kødet var smørmørt og meget smagfuldt. Der kunne dog godt have været mere fedtmarmorering i kødet.

Serveret med salat og curlifries

Ikke sidste gang jeg forsøger mig med sous vide. Den var klart bedre end min sidste intervalgrillet culottesteg.

Billederne er ikke de bedste, men alt i alt en rigtig god oplevelse og sous vide debut...
Vedhæftede filer
20191102_184812.jpg
20191102_184826.jpg
20191102_182145.jpg
20191102_160333.jpg
Stefan

Primo oval xl

Emneforfatter
Stef
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Første forsøg med sous vide - "pichana"

Indlæg#2 » 4. nov 2019, 19:38

Spiste den sidste rest af kødet i dag.

Smed en pose med 2 æggeblommer, 160 gr smør og 2 spsk bearnaise essens ned til flæskestegen i sous viden ( 58 gr. i ca. 35 min) herefter op i et højt glas, tilsatte salt og estragon og en tur med bamixen så var der bearnaise på 15 sekunder. (Den var lidt for syrlig, så der skal lige arbejdes lidt med ingredienserne - men det var overraskende nemt at lave)
Stefan

Primo oval xl

Brugeravatar

Christian1986
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 8. nov 2019, 12:23

Det ser godt ud

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 8. nov 2019, 13:08

Stef skrev:Spiste den sidste rest af kødet i dag.

Smed en pose med 2 æggeblommer, 160 gr smør og 2 spsk bearnaise essens ned til flæskestegen i sous viden ( 58 gr. i ca. 35 min) herefter op i et højt glas, tilsatte salt og estragon og en tur med bamixen så var der bearnaise på 15 sekunder. (Den var lidt for syrlig, så der skal lige arbejdes lidt med ingredienserne - men det var overraskende nemt at lave)

Ser lækkert ud :-D

Min sousvide bearnaise ser sådan her ud jeg syntes nemlig også den er for syrlig med 2 spsk. Bearnaiseessens i

200 gram smør
2 tsk.bearnaiseessens
1,5 tsk tørret estragon
3 æggeblommer

og hælder så mere estragon i når den er kørt sammen da det er svært at få med ud af posen

Emneforfatter
Stef
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 8. nov 2019, 19:44

John.R skrev:
Stef skrev:Spiste den sidste rest af kødet i dag.

Ser lækkert ud :-D

Min sousvide bearnaise ser sådan her ud jeg syntes nemlig også den er for syrlig med 2 spsk. Bearnaiseessens i

200 gram smør
2 tsk.bearnaiseessens
1,5 tsk tørret estragon
3 æggeblommer

og hælder så mere estragon i når den er kørt sammen da det er svært at få med ud af posen

Super, tak John. Den opskrift vil jeg prøve næste gang. Jeg kom dog først estragon i da jeg "rørte" den sammen...
Men det er ihvertfald super nemt...
Stefan

Primo oval xl

Emneforfatter
Stef
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 8. nov 2019, 19:45

Christian1986 skrev:Det ser godt ud

Tak Christian.
Det smagte også rigtig godt .1%¤