BBQ Team WestCoast´s første DM.

Griller søger konkurrencehold <-> Konkurrencehold søger griller...
Opret din grillkontakt-annonce...

Emneforfatter
Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

BBQ Team WestCoast´s første DM.

Indlæg#1 » 1. jul 2013, 15:59

Så er vores føste DM overstået .1%¤

Vores overall placering var vi ikke tilfredse med :-( (nr.18)

Men vi kan dog ikke klage, det blev til en 1 plads i brød kategorien, og en 3 plads i ribs .1%¤ .1%¤ .1%¤
Vi lærte dog en masse, bla.at DM er en konkurrence i at lave mad på grillen, ikke så meget om køder er grillet, pandestegt eller friturestegt.
Og at reglerne er til at bøje :lol: :lol: :lol:
Vi er dog klar igen næste år, men nyt forbedret menukort.
Da det regnede kraftigt det meste af lørdagen, valgte vi ikke at have vores dye kamera med, så de billeder der kan ses her
https://www.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Vi undskylder kvaliteten :lol:
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: BBQ Team WestCoast´s første DM.

Indlæg#2 » 1. jul 2013, 16:41

Tillykke med pladserne .1%¤ og der er jo god tid til træning og i ved hvor det skal gøres bedre så det skal nok gå meget bedre næste år .1%¤
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

Trækul på lager fra traekul.dk kun afhentning efter aftale

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 1. jul 2013, 16:47

Det ser flot og lækkert ud, men som du nævner er det anderledes ved DM i grill end de strikse KCBS regler, håber teamet kommer længere op på listen næste år, det var fantastiske dage med masser af humør og dejlige grillere.
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 1. jul 2013, 16:53

HELT FANTASTISK og være tilskuer /hjælper til dette DM.

Tillykke med jeres placeringer, og tak for den tid holdet trods konkurrence/stress factor , tog sig tid til det overvældende antal af publikum.
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Sofus far
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 1. jul 2013, 17:00

Tak for kampen :-D
For satan jeres anretninger er flotte :shock:
Jeres placeringer var virkelig flot...

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 1. jul 2013, 18:12

Stort tillykke med jeres resultater! Jeg synes ikke det er nogen skam at komme på en 18. plads overhovedet - det vigtige er, at I nu har nogle retter der bare lige skal finpudses, og nogen hvor der virkelig skal trænes. Sindssygt flot med en 3. plads i ribs i "første skud"!!!
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#7 » 1. jul 2013, 18:37

Det er godt gået Jesper. Jeg har været med 1 gang. Det var sjovt, men ikke noget jeg vil gentage.
Jeg lærte dengang at reglerne er diffuse, bl. a. fik vi at vide til kick-off at pæn anretning nærmest trak ned, så vi gjorde en dyd ud af ikke at anrette, hvorefter vi fandt ud af at det havde næsten alle gjort. Som du selv skriver, så kan reglerne bøjes - så det er bare at gå i gang med at træne i bøjning :lol: :lol: :lol:

Desværre kunne jeg ikke komme til Svendborg og heppe, for vi havde 2 børne-børn fødselsdage der skulle passes - og det er jo vigtigt.. ;-)
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 1. jul 2013, 19:10

lractbird skrev:Det er godt gået Jesper. Jeg har været med 1 gang. Det var sjovt, men ikke noget jeg vil gentage.
Jeg lærte dengang at reglerne er diffuse, bl. a. fik vi at vide til kick-off at pæn anretning nærmest trak ned, så vi gjorde en dyd ud af ikke at anrette, hvorefter vi fandt ud af at det havde næsten alle gjort. Som du selv skriver, så kan reglerne bøjes - så det er bare at gå i gang med at træne i bøjning :lol: :lol: :lol:

Desværre kunne jeg ikke komme til Svendborg og heppe, for vi havde 2 børne-børn fødselsdage der skulle passes - og det er jo vigtigt.. ;-)

Syntes ikke der var nået som helst uklart i år om hvad vi måtte der var kun lidt med smagen af Fyn og det svare Kim hurtigt på .

Det var super flot gået af team wc

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 1. jul 2013, 19:23

Meget enig i at i havde nogle hamrende flotte anretninger.

Også et tak for kampen herfra og tillykke med titlen i brød.

/Jacob

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#10 » 1. jul 2013, 20:41

Efter, at det er jeres første DM så er det da meget godt gået. .1%¤

En 1. Præmie i brød er da super flot. .1%¤

En treer i ribs er da også også super flot. .1%¤

Så stort tillykke til hele teamet med det. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

Luske
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#11 » 1. jul 2013, 22:19

Tillykke med placeringerne .1%¤

Af et første gangs DM er det vel rimelig ok, jeres anretninger ligner noget fra en fancy gourmet restaurant, det var vildt flot :-)
MVH
Claus

Primo oval XL
WSM 57
OTG 57 m. rotesserie
Go anywhere
Weber Spirit E-320
KEB-ON

En sand dyreven tilbereder dyrene med respekt

Splash
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#12 » 2. jul 2013, 09:12

Tibbil skrev:
lractbird skrev:Det er godt gået Jesper. Jeg har været med 1 gang. Det var sjovt, men ikke noget jeg vil gentage.

Syntes ikke der var nået som helst uklart i år om hvad vi måtte der var kun lidt med smagen af Fyn og det svare Kim hurtigt på .

Det var super flot gået af team wc

JO!!!!

Der var en del steder reglerne direkte blev brudt! Og der blev set gennem fingrene med det og quote " de er blevet trukket i point fra dommerne" istedet for at blive DQ som man ville blive i alle andre sportsgrene hvor man ikke overholder reglerne
Sønderjydsk grill-entusiast!

masser af Webere........... STEEL RULES

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 2. jul 2013, 09:51

Splash skrev:JO!!!!

Der var en del steder reglerne direkte blev brudt! Og der blev set gennem fingrene med det og quote " de er blevet trukket i point fra dommerne" istedet for at blive DQ som man ville blive i alle andre sportsgrene hvor man ikke overholder reglerne

Må vi andre ikke høre lidt om hvad det er for regler der er blevet brudt og eller bøjet?
Det tror jeg vi er mange der er nysgerrige på!

Mange tak
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Sofus far
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 2. jul 2013, 09:59

jaknil skrev:
Splash skrev:JO!!!!

Må vi andre ikke høre lidt om hvad det er for regler der er blevet brudt og eller bøjet?
Det tror jeg vi er mange der er nysgerrige på!

Mange tak

+1

Jeg så kun at Weber landsholdet ikke kunne finde ud af at klokken mht optænding og at arrangøren valgte ikke at gøre noget ved det...

Emneforfatter
Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 2. jul 2013, 12:25

Der var nogle der pyntede med andet end grøn salat og persille i deres bokse, de blev ikke DQ. Men fik fratrukket en vis procentdel point for apparent.
Der var nu flere der tændte op før tid, blå. os. Og det var af den simple grund, at det gjorde vores naboer :lol: og hvis de kunne, så kunne vi også.
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

Primo XL oval

Sofus far
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 2. jul 2013, 12:30

Der er bare nogen man bliver mere irriteret over end andre :-?

Fru Tibbil
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 2. jul 2013, 13:05

Jamen Jesper det gjorde i vel ikke, det måtte vi jo ikke, flere fik at vide de godt kunne slukke igen. Men endnu en gang tak for en hyggelig weekend. Vi ses til næste år og måske før. [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#18 » 2. jul 2013, 14:50

Sofus far skrev:
Jeg så kun at Weber landsholdet ikke kunne finde ud af at klokken mht optænding og at arrangøren valgte ikke at gøre noget ved det...

Så så du ikke godt nok efter for jeg var henne og slukke deres grillstartere 5min før "start tidspunktet". Det var jeg forøvrigt ved 7 andre hold (inklusiv hos Jesper som startede denne tråd - og som havde svært ved at forstå ordren om at slukke :evil: )

PS: Det du kalder Weber landsholdet gætter jeg på var Pig n Choose Aalborg hvor Stig var med. Det har intet med landsholdet at gøre ud over at der er en af deltagerne på holdet som tilfældigvis også er på landsholdet....ligesom på 3 af de andre hold ved DM som ligeledes har deltagelse fra personer der også er på landsholdet.
Senest rettet af KimuSan^ 2. jul 2013, 15:07, rettet i alt 1 gang.
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#19 » 2. jul 2013, 14:55

Et mega tillykke til jer, og i skal sgu klappe jer selv på ryggen af de resultater, en 1. og en 3. plads er altså ikke noget man bare får foræret i det felt som var i Svendborg !!, resten det er jo bare op på hesten og træn og træn, men det er jeg nu også sikekr på at i gør, og det med diverse bryderier med bedømmelsen, sådan vil det nok altid være, når regler ikke er skarpe, så lang tid at man lader det være en vurdering fra dommer/ overdommer, så vil der kommer de her små opstød, det er meget nemmere at sige det må man eller det må man ikke og så bare dømme efter det, på den måde lære holdene det hårdt, men garanteret mega hurtigt

Og JDH de kommer til at lære det den hårde vej hvis de prøver at gå til grænsen til Jack Daniels hvis de kommer afsted, for der bliver der ikke vurderet eller diskuteret om det er go eller No Go, der er det kun kød salat/persille der må være i de 5 obligatoriske, men det er jeg nu også sikker på de godt ved, og klart at de gjorde hvad de kunne for at vinde, det gjorde alle garanteret

Skal lige for god ordens skyld sige at jeg ikke så de indleveringer som der har været skriverier om, så vil ikke udtale mig om det, og syntes ikke at det skal tage glæden fra holdet, de udnyttede bare reglerne som reglerne/dommerne tillod
og som i alt anden sport vil udøverne gå til grænsen af reglerne lige meget hvad, og også derfor det er så sindsygt vigtigt at regler er klokke klare, men tror også der er en stor forskel på hvordan den enkelte dommer er "udlært".

En ting jeg studsede over, var at dommerne kunne være på facebook og internettet under deres bedømmelse og at man rendte rundt til holdene og bad dem om ikke at poste deres retter før senere, det er noget hø, i dommer teltet har hverken pc eller smartphone eller for den sags skyld en gammel mobil noget at gøre, med mindre det er noget der bliver betjent af arrangørerne, og NEJ hentyder ikke til noget, men sådan et tiltag vil kunne fjerne endnu en pind som folk kunne brokke sig over
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#20 » 2. jul 2013, 15:04

mtl skrev:En ting jeg studsede over, var at dommerne kunne være på facebook og internettet under deres bedømmelse og at man rendte rundt til holdene og bad dem om ikke at poste deres retter før senere, det er noget hø, i dommer teltet har hverken pc eller smartphone eller for den sags skyld en gammel mobil noget at gøre, med mindre det er noget der bliver betjent af arrangørerne, og NEJ hentyder ikke til noget, men sådan et tiltag vil kunne fjerne endnu en pind som folk kunne brokke sig over

De skriblerier som dommerne har lavet på dagen har været en af de bedste reklamesøjler vi har haft i år. Mange af dem er ligeledes (mad)bloggere og derfor tager de billeder derinde. Man kan så tænke at de selvfølgelig snyder og en masse, men helt ærligt så har jeg mere tiltro til vores dommere end det. Hvis man ikke stoler på sine dommere, så skal man nok ikke have dem som dommere.
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#21 » 2. jul 2013, 15:20

Hej Kim
det var nu mere at de netop kunne risikere at se den kommende indleveringer, og på den måde være påvirket, læg mærke til JEG ikke nævnte snyd, for det var slet ikke min hensigt, og tror sgu ikke på at det vil ske, men udefra kommende påvirkninger er ikke noget der skal tilsigtes, og at det har været en reklamesøjle er jeg slet ikke i tvivl om, men det er vel ikke det der kommer i første række, det må være at bedømme, og mener nu at det ville være mere normalt at fortælle dommerne at de ikke skal bruge webben under konkurrencen, lige som de ikke skal være blandt holdene, end at fortælle holdene at de ikke må bruge webben
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Emneforfatter
Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#22 » 2. jul 2013, 16:29

Vi takker for de mange roser .1%¤

Denne tråd skulle ikke være starten på en diskution vedr. reglerne ved WBQA´s forygende DM i Svendborg. Eller de kommendene.

Vi har nu lært, at det kan betale sig, at fortolke reglerne og gå lige til grænsen. Og det er fint, da dette DM var en studietur.

Vi vil helt sikkert være, at finde næste år, hvis der er plads :lol: :lol: :lol: og det er med nyfortolkninger af alle kategorierne .1%¤ .1%¤ vi går all in på Michelin maden. Måske på nær ribs :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Da der var nogen der havde en pillegrill med, mon det så ikke er tilladt at tage sin Borniak med også???????
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

Primo XL oval

Skeeknejde
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#23 » 2. jul 2013, 20:07

Tillykke med resultatet og tak for sidst, det er fjerde gang at jeg har deltaget i DM grill og mener at denne gang absolut har været det bedste arrangement, trods det at holdet fik sidste pladsen, vi er kun rene amatører og pensionister begge to, vi glæder os allerede til næste. Fnidder og fnadder tror jeg aldrig man undgår i en konkurrence.
Mvh. Robert. BBQ Team Als

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#24 » 4. jul 2013, 11:06

Stort tillykke med jeres placeringer. Var faktisk overrasket over jeres fisk ikke klarede sig bedre og at jeres ribs ikke vandt! For sevans de var gode! Også ifht de andre jeg smagte rundt på pladsen.
Fedt at følge jeres hold tæt på på dagen. Vi ses helt sikkert næste år.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

maj83
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#25 » 4. jul 2013, 12:56

En første plads og en tredie plads er da superflot klaret, jeg synes I bør være stolte af jer selv og jeres retter .1%¤
Weber Spirit 310
Weber Performer

Tilbage til "Grilldating"