Hvad er tankerne med dit grill-hold?

Her kan du lave en præsentation af dit grillhold...

Emneforfatter
KimHP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Hvad er tankerne med dit grill-hold?

Indlæg#1 » 6. jan 2013, 21:56

Hej alle her på GG

Inspireret af de sidste par dage med masser af snak om grillhold, både nye der er født og eksisterende der har fået nye medlemmer, tænkte jeg lige et par tanker.

Der er hold lige fra dem der rejser rundt i den store verden, til dem der bare vil mødes til hygge og go mad. Men jeg tænkte på hvad forventer netop DIT grillhold af et medlem. Så dette spørgsmål er nok mest rettet til dem der har et hold :-)

Så ligegyldigt om I er et hyggehold, et hold der vil deltage i konkurrencer eller et hold der vil rejse verden rundt, søger jeg bare et lille indblik i jeres tanker. Hvad er jeres mål med det? hvad forventes af medlemmerne? og hvilke tanker har du om holdet?

Håber at det giver mening det jeg skriver og håber at i vil dele jeres tanker så man kan få et indblik i jeres holdånd.

Kim

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: Hvad er tankerne med dit grill-hold?

Indlæg#2 » 7. jan 2013, 23:36

KimHP skrev:Hej alle her på GG

Inspireret af de sidste par dage med masser af snak om grillhold, både nye der er født og eksisterende der har fået nye medlemmer, tænkte jeg lige et par tanker.

Der er hold lige fra dem der rejser rundt i den store verden, til dem der bare vil mødes til hygge og go mad. Men jeg tænkte på hvad forventer netop DIT grillhold af et medlem. Så dette spørgsmål er nok mest rettet til dem der har et hold :-)

Så ligegyldigt om I er et hyggehold, et hold der vil deltage i konkurrencer eller et hold der vil rejse verden rundt, søger jeg bare et lille indblik i jeres tanker. Hvad er jeres mål med det? hvad forventes af medlemmerne? og hvilke tanker har du om holdet?

Håber at det giver mening det jeg skriver og håber at i vil dele jeres tanker så man kan få et indblik i jeres holdånd.

Kim

Hej Kim,

Nogle gode spørgsmål.... og jeg har tænkt på mange af dem før du skrev dit indlæg og helt ærligt, så undre det mig at der ikke er nogle der har fulgt op på det før nu...

Jeg har meldt mig til BBQ Team West Cost DK, men har nu brugt de sidste dage på at tænke hvor vild at det kan blive, hvor meget jeg kan få ud af det også om jeg har tid til det... Det sidste, har jeg altid sagt at det finder jeg bare.... men det har i en lang årrække været på bekostning af min familie og hvordan min skønne kone har holdt det ud og har accepteret det (det har hun heller ikke altid), men hun er her da stadig - og tak for det - det forstår jeg bare ikke... Derfor er jeg blevet i tvivl, jeg vil helt vildt gerne, men hvis jeg skal, så skal jeg også være til stede og gå 100% helhjertet ind i det - jeg VIL DET RIGTIG GERNE, men er nød til at indrømme, at tiden nu her måske ikke er rette lige nu.

Hvorfor er det jeg gerne vil/hvad forventer jeg.

* Jeg trænger til at blive udfordret på grillen
* Jeg trænger til at blive tvunget til at blive bedre og bedre, jeg køre bedst under lidt press og med deadlines :-)
* Jeg vil meget gerne det sociale islæt
* Jeg ønsker at være sammen med andre ligestillet
* Jeg forventer at det i den daglige hverdag, når holdet skal mødes eller diskutere på et lukket site eller lign, vil være lærerigt, at jeg kan lære en masse, prøve nye ting, lære de andre noget, inspirere de andre
* Jeg forventer at blive bedre og blive mere kreativ på grillen
* Jeg er konkurrence menneske og trives i disse situationer
* Jeg har altid store forventninger/krav til andre og endnu større til mig selv
* Jeg ønsker at være med, lære flere ligesindet at kende, hvor jeg kan lære noget af og selv give igen
* Jeg ønsker at VINDE, når jeg er afsted
* Jeg har de forventninger til holdkammerater at man giver det man kan, man bruger den tid der er - men man er der for holdet, når der mulighed og brug for det
* Jeg har de forventninger til holdkammerater at man gør sit bedste til at blive bedre og at man ønsker at give det man har
* Jeg har fundet mit kald i grillen og vil gerne være med hvor det sker

Jeg tror ikke at det har den store betydning om man har griller i flere år, eller som jeg der i ultimo 2010 gik fra at være alle mands griller (det er da lækkert nok) til at være en entusiast og til i dag hvor jeg måske grille 5-6 dage om ugen når jeg er hjemme til det :-) eller om man er fuldstændig nybegynder med lysten og interessen i at gøre det.... Vi kan alle lære af hinanden...

Super godt indlæg dette og jeg tænker stadig :-)

/ Michael
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 8. jan 2013, 04:25

KimHP skrev:Hej alle her på GG

Kim

Grunden til at BBQ Team West Coast ikke har svaret på dette indlæg endnu. Er den simple grund, at vi først skal samles på søndag. Når vi har de forskellige ting på plads, kommer der en pressentation af holdet og holdets ambitioner.
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 8. jan 2013, 14:39

Den er svær .....................tja hvorfor

-er besat af at lave mad på grill
-elsker de indput man får af mennesker uden for ens normale omgangskreds
-måske man kan-har lave en ret andre synes er rigtig god
-fantastisk stemning ved stævner , det summer af hjælpsomhed
-kan inspirerer andre til at grille

der er sikkert 100 andre grunde som jeg ikke kan komme på nu , de andre på holdet har måske helt andre sager de synes er vigtige ,og det er der ikke noget mærkeligt i , det er nemlig vores forskelligheder der gør os stærke , og der er ingen tvivl i mit sind om at BBQ kan blive stort i fremtiden her i Danevang.

PS forøvrigt er jeg rigtig stolt og glad over den her opskrift som blev lavet til DM 2011 , tror det er en af de mest lavede opskrifter fra DM , og ikke at panko er min opfindelse men blev dog tydelig med denne opskrift.

viewtopic.php?f=43&t=17258

og så lige held og lykke til alle jer nye hold
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 8. jan 2013, 15:08

Nu sidder jeg jo på begge sider (både som arrangør af mesterskaber og som heldmedlem) men for mig er årsagerne nok lidt anderledes end manges (i prioriteret rækkefølge):

- Jeg elsker at nørde med grillen, maden og råvarerne. At træne den samme ret igen og igen for først at finde retning og derefter for at kunne den i søvne er fedt (synes jeg!).
- Ved at træne den samme ret igen og igen tvinger jeg mig selv til at skrive opskrifter ned og måle alting nøje af (en opskrift skal kunne laves identisk næste gang)
- For at tvinge mig selv til at finde på nye opskrifter og udvide min viden om grill, råvarer, fødevarekemi osv.
- For det sociale på holdet (Man kan blive rigtigt gode venner på sådan et hold hvis man får fundet den rette balance mellem forventninger, indsats og niveau)
- For det sociale på stævnerne (Jeg har fået rigtigt gode venner i både ind og udland...desværre giver det også fra tid til anden nogen som mener de er ens "fjender")

Selvfølgelig vil jeg gerne vinde, men jeg er rimeligt realistisk på det område og ved hvor små ting der afgører om man har en god eller dårlig dag (eller nogle gode/dårlige dommere).
Når jeg træner en ret op til et mesterskab, så startes der ofte et par måneder i forvejen og så trænes retten 2-3 gang pr uge. Første par uger er det "fri leg" for at finde smag, konsistens og retning. Der laves meget research i denne periode. Derefter er det forfining forfining og forfining.
Det er der jeg lægger mit niveau, men ved at andre har det sjovt med at mødes en 2-3 gange og træne med lidt god mad og øl for derefter at stille op til et mesterskab....andre igen mødes på dagen og stiller op. Jeg er mest til at gå "all-in" når jeg laver den slags, men det koster så også på hjemmekontoen når konen igen og igen må æde den samme ret eller undvære mig når jeg rejser ud til mesterskaber :-)

Ser jeg på det fra stævne-arrangør perspektivet så er mine prioriteter:
- at skabe lidenskab og passion for grill
- at give folk en god social oplevelse med ligesindede
- at udfordre folks evner
- at udfordre mine egne evner ifm. den slags :-)
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

deha
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 8. jan 2013, 17:17

Jeg vil da godt lufte tankerne, bag beslutningen om at være en del af et hold.

Jeg har grillet i mange år og ELSKER det. Vi griller de fleste uge dage året rundt. Jeg har/ haft Weber otg, Outdoorchef gaskugle grill, q100, q200, BGE Large, Weber Spirit osv.... Elsker at komme ud i min have og nyde en kølig og grille. Jeg har fulgt godt med her på GG, som har givet så meget inspiration.
Jeg har før kørt meget motorcykel, men efter vi nu har 4 børn i huset, interesserer det mig ikke så meget mere, som at få en hyggelig daglig dag i hjemmet ( =god mad 8) ). Så mit ønske i 2013 er at tage et skridt videre. Være med i en del af et mindre, men forhåbenligt mere intenst fællesskab ( *Et Grill Team ), og deltage i flere arrangementer. For mig var det attraktivt at komme i et team der har erfaring i at være det. Jeg tror ikke jeg havde kunne starte et team op selv for grunden, selvom lysten er der. Så da muligheden bød sig at være med hos Team Amazonas var det bare at springe på :-D Allerede nu, inden jeg mødt de andre på teamet, har der været gang i den på facebook, and I like....Så for mit vedkommende bliver 2013 et meget spændene og lærerigt grill år :-D
Dennis

Old Buddy Bbq

Weber Spirit E-320 Premium med rotisserie og støbejerns riste

Wsm 37

Houston Pellet grill

Emneforfatter
KimHP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 8. jan 2013, 22:42

Tak for jeres svar, lad der endelig komme flere :-)

Jeg syntes det er spændende at komme lidt ind i "hovederne" på jer grillere og få et indblik i hvad tankerne er bag projekterne og hvad målet er med det.

Som det bliver nævnt kan det koste meget tid og penge, men kan også bare være på hyggeplan når tiden lige er til det. Grill er jo får alle og har man lyst til det er der plads til alle. Det handler bare om at være med ligesindede og skønne mennesker [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Kim

Tilbage til "Præsenter dit grillhold"