DM i grillning i Fængsel Horsens.

WBQA står for: World BBQ Association
WBQA er repræsenteret i Danmark, og afholder årligt Danmarksmesterskaberne i grill.
Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#1 » 18. jun 2012, 17:13

Hej derude

Jeg havde en fantastisk dag i Horsens igår.

Ja man kan vel kalde den fængslende :lol:

S1460037.JPG

S1460036.JPG

Der var både gang i den på scenen, med bla a. ham her

S1460002.JPG

( ps damen ved hans side er hans kæreste )

og så det her, som jeg kom for at overvære

S1460033.JPG

og de gode konkurrenter gav hinanden krig på kniven

S1460019.JPG

og hold da op hvor kunne denne store flok gøre dagen spændende

S1460046.JPG

Det blev en noget våd omgang om formiddagen.
Om eftermiddagen gjaldt det om at holde fat i barduner og løst gods da der kom en orkanagtig vind forbi.

4 deltagere havde taget turen fra Norge for at deltage
Den ene kender I nemlig Arla som var en del af team Amazonas
De 3 andre var et rent Norsk team ved navn Gourmet-guttarne
Her ser I Arla og Reinar sidde sammen og bide negle mens de venter på hvad dommerne er kommet frem til af resultater.

S1460050.JPG

Så dukkede Kim Schultz op på podiet og så fik vi resultaterne på dagens vindere.

S1460052.JPG

Og ja jeg gav mig selv lov til at hygge mig med at "lege" kameramand, journalist, og klipper på en gang.
Det kom der så denne film om dagens oplevelser ud af.
Og holder du ud til den bitre ende :lol: :lol: :lol: kan du se hvem der blev nr 1-2-3 i de forskellige kategorier.

Tusind tak til alle I dejlige hold.
I gjorde det alle sammen rigtig godt, og hurra for jeres dejlige humør .1%¤

Grill on vi ses til næste år .1%¤

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Re: DM i grillning i Fængsel Horsens.

Indlæg#2 » 18. jun 2012, 17:20

Altid en fornøjelse at møde fru Bjærge , både her og til demoer .1%¤

Dejligt at der er nogen der deler vores begejstring til det at grille [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 18. jun 2012, 18:18

Super godt gået , nu går vi alle og tripper for at se hvad plads vi er komme på i resten :)

Tillykke til Amazonas med den flotte plads i sovs og jeg syntes du har 100% ret , det ville være kanon med flere kamado hold

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#4 » 18. jun 2012, 18:30

Tibbil skrev:Super godt gået , nu går vi alle og tripper for at se hvad plads vi er komme på i resten :)

Tillykke til Amazonas med den flotte plads i sovs og jeg syntes du har 100% ret , det ville være kanon med flere kamado hold

og tillykke med jeres flotte 2 plads , dejligt at vi fik hul på podie pladserne .1%¤
Fodbad & Urtepotte
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 18. jun 2012, 19:06

Undskyld, undskyld, undskyld.......

Sidder og skriger af grin ... og det kan jeg bare ikke være bekendt.. men ØV for en ups'er ved Amazonas ved 2:55+ :lol:

UNDSKYLD... men det er da .. AArrhh pis...
Kind Regards Søren H. Wind
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter
When i'm done Eggin' You'll be beggin'

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#6 » 18. jun 2012, 19:18

Wind Diesel skrev:Undskyld, undskyld, undskyld.......

Sidder og skriger af grin ... og det kan jeg bare ikke være bekendt.. men ØV for en ups'er ved Amazonas ved 2:55+ :lol:

Du behøver da ikke undskylde :-D

hvis der var kamera på hele dagen var der mange upser , men der var ingen døde så grin bare :lol:
Fodbad & Urtepotte
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 18. jun 2012, 19:28

Amazonas skrev:

Du behøver da ikke undskylde :-D

Syntes uden undskyldningen at det kunne virke som om jeg ikke havde respekten for det kæmpe flotte stykke arbejde alle har lagt i dagen - derfor ville jeg sige det... men det er nu stadig et guldklip Bjærge fangede der :lol:
Kind Regards Søren H. Wind
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter
When i'm done Eggin' You'll be beggin'

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 18. jun 2012, 19:32

Hej Bjærge

Dejligt og se dig på banen igen .1%¤

For en der hidtil har overværet alle grill DM (minus 2012), så er din video virkelig oplysende, både om stemningen og holdenes afslappethed ved og være med, selvom det er en konkurrence.

Kamreaholdet som var med ved Memphis in May kan godt pakke sammen, for det du her har lavet er out standing .1%¤

Tak for top 3 i slutningen.... tillykke til alle hold.... og ikke mindst så har jeg SÅ stor respekt for Team Bon Fire.

Dyre grill´s (sort/grøn/weber) osv. Keep it simple !

ps.... stort tillykke til "potte holdene" .1%¤
Senest rettet af belleboskop 18. jun 2012, 19:40, rettet i alt 1 gang.
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Brugeravatar

topgun
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#9 » 18. jun 2012, 19:33

Du fik lov til at tage kamera udstyr med alligevel, selvom reglerne forbød det kan jeg se :)
Fin video
Michael
Low and slow, are the way to go. Sousvide Rocks...
Weber 57cm OTG (2001)
Weber Q120 (2007)
Kamado Oval Junior (2010-2012)
Weber Summit S-470 (2012)

Brugeravatar

Dejbjerg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 18. jun 2012, 19:55

belleboskop skrev:Hej Bjærge

For en der hidtil har overværet alle grill DM (minus 2012), så er din video virkelig oplysende, både om stemningen og holdenes afslappethed ved og være med, selvom det er en konkurrence.

Kamreaholdet som var med ved Memphis in May kan godt pakke sammen, for det du her har lavet er out standing .1%¤

Tak for top 3 i slutningen.... tillykke til alle hold.... og ikke mindst så har jeg SÅ stor respekt for Team Bon Fire.

Efter at have set team bon fire in action, har jeg også kæmpe respekt for de gutter..! De kan dælme lave mad over bål!! .1%¤
/Lena

Nu med blog: www.frkbbq.dk
Like min facebook side og få updates fra bloggen www.facebook.com/frkbbq

Medlem, samt dommerudd. v. KCBS
Medlem af WBQA

Grillpark: Big Green Egg, samt weber

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#11 » 18. jun 2012, 20:05

Amazonas skrev:Altid en fornøjelse at møde fru Bjærge , både her og til demoer .1%¤

Dejligt at der er nogen der deler vores begejstring til det at grille [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

I lige måde Jesper :-D

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#12 » 18. jun 2012, 20:10

Wind Diesel skrev:Undskyld, undskyld, undskyld.......

Altså Wind Diesel, nu er det jo så ikke den portion, som kom forbi dommer bordet, du ser her.
Det er den, vi der tullede rundt og så på hvad de forskellige hold havde lavet til dommer bordet......Og når det så oven i købet skulle vise sig de er gode til at lave sauce, så skal der da være masser af det ;-)

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#13 » 18. jun 2012, 20:22

belleboskop skrev:Hej Bjærge

Tak skal du have.
Når jeg så alle de top proffesionelle der futtede rundt med deres videoudstyr tænkte jeg ....dem kan du sgutte hamle op med, men så får du da lidt minder om dagen med hjem.
Jeg kender så flere af de deltagende og tænkte, hvorfor ikke bare forsøge at lave lidt dokumentarfilm om dagen.

Da jeg havde klippet det sammen sent i aftes ( Havde en hund der skulle genopereres i morges, så det kneb med at sove ) lavede jeg 1 udkast til filmen.
Husbond så det, mens jeg var hos dyrlægen og sagde, at den film kunne jeg godt ligge ud, og det gjorde jeg så .1%¤

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 18. jun 2012, 20:25

[quote=
Tak skal du have.
Når jeg så alle de top proffesionelle der futtede rundt med deres videoudstyr tænkte jeg ....dem kan du sgutte hamle op med, men så får du da lidt minder om dagen med hjem.
Jeg kender så flere af de deltagende og tænkte, hvorfor ikke bare forsøge at lave lidt dokumentarfilm om dagen.

Da jeg havde klippet det sammen sent i aftes ( Havde en hund der skulle genopereres i morges, så det kneb med at sove ) lavede jeg 1 udkast til filmen.
Husbond så det, mens jeg var hos dyrlægen og sagde, at den film kunne jeg godt ligge ud, og det gjorde jeg så .1%¤[/quote]

og tusinde tak for det Bjærge !!!

Håber vovse er ok.
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#15 » 18. jun 2012, 20:30

topgun skrev:Du fik lov til at tage kamera udstyr med alligevel, selvom reglerne forbød det kan jeg se :)
Fin video

Ja jeg fik besked fra dem 10 minutter efter jeg var blevet lukket ind.....................men jeg havde smuglet mit videokamera med ind.
Bare træls jeg ikke havde fået beskeden 2 timer før, så jeg kunne have haft mit spejlfleks kamera med.
Jeg sendte dem jo allerede mailen dagen før så.................
Men skidt jeg fik da lidt film i kassen.
Det eneste øv er, at det ene hold desværre ikke havde tid til at tale med mig, for så havde jeg haft alle kompetanterne samlet på filmen.

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 18. jun 2012, 20:53

Dejbjerg skrev:

Efter at have set team bon fire in action, har jeg også kæmpe respekt for de gutter..! De kan dælme lave mad over bål!! .1%¤

Ja Rene og hans team Bon-fire er fantastiske.
Jeg har flere gange haft fornøjelsen at møde Rene og smagt noget af det mad han kan lave og ja jeg er også imponeret. Jeg fik vist ikke taget film af deres pillegrill. Mange, ...........ja faktisk alle, der kom forbi de gange jeg var ovre og smage eller snakke med dem , troede det var en gasgrill 8) [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#17 » 18. jun 2012, 21:46

bjærge skrev:
Dejbjerg skrev:

Jeg har flere gange haft fornøjelsen at møde Rene og smagt noget af det mad han kan lave og ja jeg er også imponeret. Jeg fik vist ikke taget film af deres pillegrill. Mange, ...........ja faktisk alle, der kom forbi de gange jeg var ovre og smage eller snakke med dem , troede det var en gasgrill 8) [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Aha!! Hvad er så en pillegrill??

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#18 » 18. jun 2012, 21:55

psoren skrev:
bjærge skrev:
Dejbjerg skrev:

Per

Hvis du kikker på min video 3:33 så kan du se den i venstre side ( den ligner fuldstændig en gasgrill)
Den bruger ikke gas men bliver fodret med træpiller.

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#19 » 18. jun 2012, 21:56

psoren skrev:
bjærge skrev:
Dejbjerg skrev:

Per

meget brugt i USA , hvor man så kan købe piller med den røgsmag man ønsker .1%¤

så mangler vi vel bare at der kommer et hold med en watersmoker næste år :-D

tak for besøget forøvrigt, og det var jo din skyld at det var den sovs vi indleverede og ikke den nede fra Rema 1000
Fodbad & Urtepotte
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#20 » 18. jun 2012, 22:01

Amazonas skrev:
psoren skrev:
bjærge skrev:
Dejbjerg skrev:

Per

meget brugt i USA , hvor man så kan købe piller med den røgsmag man ønsker .1%¤

så mangler vi vel bare at der kommer et hold med en watersmoker næste år :-D

tak for besøget forøvrigt, og det var jo din skyld at det var den sovs vi indleverede og ikke den nede fra Rema 1000

At your service ;-)

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#21 » 18. jun 2012, 22:03

Fodbad & Urtepotte
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#22 » 18. jun 2012, 22:22

Sådan en blir min næste grill

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#23 » 18. jun 2012, 22:33

Fandt dette link fra England http://www.louisiana-grills.co.uk/index ... ducts.html

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#24 » 19. jun 2012, 12:05

Superfin video og det er altså imponerende at du har fået den klippet og redigeret så hurtigt.
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

Emneforfatter
bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#25 » 19. jun 2012, 14:22

KimuSan^ skrev:Superfin video og det er altså imponerende at du har fået den klippet og redigeret så hurtigt.

Hej Kim :-D

Tusind tak skal du have.

Jeg havde problemer med at kunne sove pga en hund der skulle under kniven mandag morgen, så................. :lol:

Jeg har materiale til at lave 1 film mere, og den kommer nok også, når jeg lige får tid.

Jeg syntes det var super dejligt, at næsten alle teams tog sig tid til lige at lade et par ord falde til kameraet, og super at se og opleve den gejst der lyste ud af dem.

Jeg elsker rollen som tilskuer til disse events .1%¤

Og næste år "smugler" jeg et spejlflekskamera med, .1%¤ så jeg kan få taget billeder af alle de andre ting, der sker på sådan en event.

Tilbage til "WBQA"