Indkaldelse til stiftende genralforsamling i KCBS

KCBS står for: Kansas City Barbeque Society
KCBS afholder årligt over 400 konkurrencer.
Brugeravatar

Emneforfatter
Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indkaldelse til stiftende genralforsamling i KCBS

Indlæg#1 » 19. nov 2013, 12:27

Kære Alle

Vi er nu så langt fremme, at vi kan offentliggøre, at der afholdes stiftende generalforsamling i KCBS Danmark.
Den stiftende generalforsamling vil blive afholdt.:

Tirsdag den 7 januar kl. 18.30 i Dronning Margrethe Hallerne i Fredericia.

Dagsorden iflge. vedtægter.
1. Godkendelse af dagsorden.
2. Valg af dirigent.
3. Kort information af styregruppens Formand Michael Toftelund. (herunder fremlæggelse af regnskab)
4. KCBS visioner. (fremlægges af styregruppen)
5. Fastsættelse af kontingent.
6. Valg af Formand, bestyrelsesmedlemmer og evt. suppleanter.
7. Valg af revisor.
8. Forslag fra interesserede og kommende medlemmer skal være styregruppen i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen for at kunne behandles.
9. Eventuelt.

Som vi alle er bekendt med, så er KCBS en ny organisation indenfor BBQ her i Danmark, men en meget stor organisation i USA.
En forudsætning for at vi kan drive en sådan "hobby-butik" her i DK er, at der er tilstrækkelig interesse for at deltage i et bestyrelsesarbejde, udvalgsarbejde og evt. ad hok udvalg mm.
På opfordring fra styregruppen appellerer vi til, at alle der har en interesse i, at være medlem af KCBS deltager i det arbejde der nu engang er i at få KCBS gjort "sødygtig"
ALLE - uanset erfaring med bestyrelsesarbejde, udvalgsarbejde mm. er meget velkommen til at stille sig til rådighed, blot du har interessen for det.
Uanset ovenstående håber vi, at så mange som overhovedet mulig vil vise interesse for tiltaget og dermed komme til den stiftende generalforsamling.

Der vil blive serveret kaffe, franskbrød med ost og nogle lækre skærkager, naturligvis bagt på grill.
Ligeledes vil der være mulighed for at købe øl og vand.

HUSK.: Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder.

M.v.h.

Styregruppen for KCBS
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Indkaldelse til stiftende genralforsamling i KCBS

Indlæg#2 » 19. nov 2013, 15:02

Husk et kryds i kalenderen.
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 19. nov 2013, 16:23

Der er sat X
Og jeg kan tilbyde kørelejlighed / sammenkørsel fra Holbæk området eller på vej der over

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#4 » 19. nov 2013, 16:56

vil prøve at se om jeg kan få tid til at komme men ved det ikke i nu

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 19. nov 2013, 19:19

Du nævner "styregruppen" .. hvem er med i den?
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 19. nov 2013, 20:29

En hverdag farer man ikke lige hen over 3 broer for at være med, desværre.
Men god vind.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 19. nov 2013, 21:05

BS_Sweden skrev:En hverdag farer man ikke lige hen over 3 broer for at være med, desværre.
Men god vind.

Tror også dagen er valgt for at der skal komme så få med som muligt :-(

Taget i betragtning af at i vil have folk med fra hele landet, så har i godt nok lagt det på en skidt dag...

Thumbs Down herfra!
/Koontz

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#8 » 20. nov 2013, 02:14

Koontz skrev:
BS_Sweden skrev:En hverdag farer man ikke lige hen over 3 broer for at være med, desværre.
Men god vind.

Taget i betragtning af at i vil have folk med fra hele landet, så har i godt nok lagt det på en skidt dag...

Thumbs Down herfra!

Hej i 2 brokhoveder :-)

Det er naturligvis 100% sikkert, at uanset hvilken dag vi har valgt og uanset hvor få km. og uanset hvor mange broer der skal passeres, så vil der altid være nogen der ikke kan komme, sådan vil det altid være, men at du ligefrem fremkommer med påstande om, at vi netop har valgt den dag for at der skal komme så få med som mulig er ganske enkelt uanstændig.
Hvis man kun kan fremkomme med negative og usaglige ting, så burde man hellere tie stille.

I håbet om en god og positiv modtagelse af offentliggørelsen af den stiftende generalforsamling.

De venligste hilsener.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#9 » 20. nov 2013, 02:25

belleboskop skrev:Du nævner "styregruppen" .. hvem er med i den?

Hej Jette :-)

Styregruppen består af.:

Michael (Michael-TBSGrillshop)
Jesper (9900)
Jesper (Tattoomann)
Jan (jgh)
Henrik (LH-Grill)
Frederik (Fred)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#10 » 20. nov 2013, 06:45

Fred skrev:
Koontz skrev:
Men god vind.

Thumbs Down herfra!

Det er naturligvis 100% sikkert, at uanset hvilken dag vi har valgt og uanset hvor få km. og uanset hvor mange broer der skal passeres, så vil der altid være nogen der ikke kan komme, sådan vil det altid være, men at du ligefrem fremkommer med påstande om, at vi netop har valgt den dag for at der skal komme så få med som mulig er ganske enkelt uanstændig.
Hvis man kun kan fremkomme med negative og usaglige ting, så burde man hellere tie stille.

I håbet om en god og positiv modtagelse af offentliggørelsen af den stiftende generalforsamling.

De venligste hilsener.

Så du ikke smileyen, husk nu de briller.

Selvfølgelig er det fedt at I endelig har fået fingeren ud, derfor er det også super ærgerligt at I ligger det på en hverdag.
Man har jo ikke brugt penge på det, hvis man ikke var interesseret....
/Koontz

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#11 » 20. nov 2013, 07:30

Fred skrev:
Koontz skrev:
Men god vind.

Thumbs Down herfra!

De venligste hilsener.

Ser nu ikke mit indlæg som brok men mere en konstatering af at sjællændere og nordjyder vil være i uforholdsmæssig undertal på en hverdag ifht en weekend. Men enig i at uanset hvilken dato man vælger vil der være nogen der ikke kan.

Nu kender jeg jo Koontz ret godt og må lige oversætte for ham. Han døjer jo lidt med sproget efter at han er fra Nordjylland. Har boet i skåne i 10+ år og arbejdet lige så mange år i Kbh. Så der er 3 sprog han skal holde styr på :D
Det han prøver at sige er at han er rigtig ked af han ikke kan komme da det valgte tidspunkt passer ham umådeligt dårligt [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#12 » 20. nov 2013, 10:39

John.R skrev:Der er sat X
Og jeg kan tilbyde kørelejlighed / sammenkørsel fra Holbæk området eller på vej derover

Hej John :-)

Super godt initiativ. .1%¤
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#13 » 20. nov 2013, 12:12

Kære Alle :-)

I forbindelse med offentliggørelsen af den stiftende generalforsamling er det utrolig vigtig, at så mange som overhovedet mulig møder op, for dermed at gøre sin indflydelse gældende på hvordan en kommende bestyrelse og dermed KCBS's fremtid skal se ud.
I den forbindelse er det naturligvis også meget vigtig, at gøre opmærksom på, at ALLE der ønsker et medlemskab af KCBS er berettiget til at stille op til bestyrelsesvalget. :-)
Offentliggørelsen af den stiftende generalforsamling er lagt på GG, GK, WK og Facebook og uanset hvilken fora man "bevæger" sig på er alle interesserede meget velkommen til at stille op til det kommende bestyrelsesvalg, det eneste kraver er et medlemskab af KCBS. :-)
Er du nyt medlem eller blot med på en "kigger" af nævnte fora er du naturligvis ligeså meget velkommen som mangeårige medlemmer til at stille op til valget. :-)

Alle der er interesseret i at yde en indsats i KCBS er meget velkommen til at ytre sig i denne tråd eller evt. sende en PM til Michael-TBSGrillshop

I bestræbelserne på, at så mange som mulig vil vise interesse og dermed møde op, har vi i styregruppen lagt os i selen for at få grillrelaterede firmaer til at sponsorere så mange "præmier" som overhovedet mulig, disse præmier vil blive udloddet på den indgangsbillet som alle får udleveret ved indgangen.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#14 » 20. nov 2013, 21:50

Hej Alle

Vi har knap nok offentliggjort at vi vil forsøge, at få grillrelaterede firmaer til at sponsorere nogle ting til vores stiftende generalforsamling - og straks er Henrik fra FunktionDesign på banen med tilsagn om, at sponsorer en KEB-ON. http://www.funktiondesign.dk/kebon-keba ... -c-11.html

Samtidig ved vi også, at der er flere ting på vej. :-)

Så foreløbig stor tak til Henrik og FunktionDesign. .1%¤

Samtlige sponsorgaver vil blive udloddet på indgangsbilletten. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

deafbeeman
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 20. nov 2013, 22:42

Hej
jeg er usikker om jeg er medlem af KCBS pga jeg har tilmeld ca 1 år siden og aldrig svar om jeg er godkendt som medlem ???
hvad koster adgangsbillet til Generalforsamling ?
Mvh Deafbeeman
Deaf BBQ Team

Borniak Røgeovn UW-70
Weber One-Touch Premium grill
Weber performer med gastænding
Weber Joe smokey
Primo oval xl

Fredstone pizzasten

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#16 » 20. nov 2013, 23:50

deafbeeman skrev:Hej
jeg er usikker om jeg er medlem af KCBS pga jeg har tilmeld ca 1 år siden og aldrig svar om jeg er godkendt som medlem ???
hvad koster adgangsbillet til Generalforsamling ?

Hej Henrik :-)

Adgang til den stiftende generalforsamling er gratis. :-)

Efter generalforsamlingen er der mulighed for at tegne et medlemskab af KCBS. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#17 » 21. nov 2013, 09:10

Kan man "brevstemme"?
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#18 » 21. nov 2013, 10:45

Guruen skrev:Kan man "brevstemme"?

Hej Johnny :-)

Yes, der kan brevstemmes til den stiftende generalforsamling, under forudsætning af at man samtidig giver tilsagn om et medlemskab af KCBS. :-)

Samtidig er det utrolig glædelig at kunne meddele, at vi pt. har fået mange positive tilbagemeldinger fra Grillguru medlemmer der ønsker at stille op til det kommende valg til bestyrelsen. :-)
Samtlige der ønsker at stille op til valget, vil naturligvis blive offentliggjort her på GG. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Splash
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#19 » 21. nov 2013, 18:34

Jeg kommer da ihvertfald over og se hvad der skal ske 8)
Sønderjydsk grill-entusiast!

masser af Webere........... STEEL RULES

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#20 » 22. nov 2013, 12:16

Hvor og hvornår kan man se hvem der stiller op til bestyrelsen + hvortil skal en brevstemme sendes?

Fedt at der endelig kommer gang i noget KCBS i DK. Det har desværre stået stille lidt for længe.
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

Emneforfatter
Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#21 » 22. nov 2013, 12:22

Hej Kim
angående tid, der har vi jo ikke været herre opver hvordan US har arbejdet, tror alle er enige om at der er gået lang tid, men sådan arbejder det system i USA :-)
og angående henvendelse om evt opstilling, der skal intresserede tage kontakt til en af os i gruppen
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#22 » 22. nov 2013, 12:25

Michael-TBSGrillshop skrev:Hej Kim
angående tid, der har vi jo ikke været herre opver hvordan US har arbejdet, tror alle er enige om at der er gået lang tid, men sådan arbejder det system i USA :-)
og angående henvendelse om evt opstilling, der skal intresserede tage kontakt til en af os i gruppen

Jeg er helt med på at det er maskineriet i USA der er sløvt :-)

Jeg tænkte mere på hvor/hvornår man kunne se dem som stiller op så man ved hvem man kan stemme på. Jeg tror desværre der bliver interesse konflikt hvis jeg selv stiller op til bestyrelsen :lol:

Hvad blev der forøvrigt af "scandinavia" i navnet? kan se det er blevet ændret til Danmark i indkaldelsen?

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#23 » 22. nov 2013, 12:41

KimuSan^ skrev:Hvor og hvornår kan man se hvem der stiller op til bestyrelsen + hvortil skal en brevstemme sendes?

Fedt at der endelig kommer gang i noget KCBS i DK. Det har desværre stået stille lidt for længe.

Hej Kim :-)

Vi vil offentliggøre de opstillede kandidater her på Grillguru - 14 dage før den stiftende generalforsamling. :-)

Adressen som brevstemmerne skal sendes til er.: Michael Toftelund Hegnsvænget 2 5750 Ringe og kuverten skal mærkes med.: KCBS Danmark

Ja, du har ret mht. at det har taget lang tid og det beklager vi naturligvis, derom ingen tvivl, men desværre er der meget "juristeri" i forbindelse med opstarten af en ny (og første) afdeling udenfor USA. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#24 » 22. nov 2013, 12:54

KimuSan^ skrev:

Jeg tænkte mere på hvor/hvornår man kunne se dem som stiller op så man ved hvem man kan stemme på. Jeg tror desværre der bliver interesse konflikt hvis jeg selv stiller op til bestyrelsen :lol:

Hvad blev der forøvrigt af "scandinavia" i navnet? kan se det er blevet ændret til Danmark i indkaldelsen?

Reelt er der jo intet galt i, at du stiller dig til rådighed til det kommende valg, det eneste der forlanges er et gyldig medlemskab af KCBS. :-)
Vi forventer naturligvis, at alle der måtte ønske at sidde i en kommende bestyrelse vil arbejde positiv og konstruktiv for de "spilleregler" som KCBS nu engang har udarbejdet. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#25 » 22. nov 2013, 13:00

KimuSan^ skrev:Hvad blev der forøvrigt af "scandinavia" i navnet? kan se det er blevet ændret til Danmark i indkaldelsen?

Vi vil utrolig gerne beholde navnet, men desværre må vi også se i øjnene, at navnet er lidt misvisende hvis Norge, Sverige eller evt. Finland på et tidspunkt ønsker at starte deres egen KCBS op. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#26 » 22. nov 2013, 13:01

Fred skrev:Vi forventer naturligvis, at alle der måtte ønske at sidde i en kommende bestyrelse vil arbejde positiv og konstruktiv for de "spilleregler" som KCBS nu engang har udarbejdet. :-)

Måske det ville være en god ide at fortælle hvilke spilleregler det således at man kan forholde sig til dem inden generalforsamlingen som jeg i øvrigt forventer at deltage i såfremt det er muligt for arbejde og des lige.

/Jacob

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#27 » 22. nov 2013, 13:25

Fred skrev:
KimuSan^ skrev:

Reelt er der jo intet galt i, at du stiller dig til rådighed til det kommende valg, det eneste der forlanges er et gyldig medlemskab af KCBS. :-)
Vi forventer naturligvis, at alle der måtte ønske at sidde i en kommende bestyrelse vil arbejde positiv og konstruktiv for de "spilleregler" som KCBS nu engang har udarbejdet. :-)

Selvfølgeligt skal der spilles efter de regler KCBS opstiller - alt andet ville være en hån mod det frivillige stykke arbejde folk udfører i foreningsregi. Medlemskab af KCBS har jeg da selvfølgelig - det bør alle konkurrence-grill-entusiaster da have :-)

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#28 » 22. nov 2013, 13:31

Cata skrev:
Fred skrev:Vi forventer naturligvis, at alle der måtte ønske at sidde i en kommende bestyrelse vil arbejde positiv og konstruktiv for de "spilleregler" som KCBS nu engang har udarbejdet. :-)

Måske det ville være en god ide at fortælle hvilke spilleregler det således at man kan forholde sig til dem inden generalforsamlingen som jeg i øvrigt forventer at deltage i såfremt det er muligt for arbejde og des lige.

/Jacob

Hej Jacob :-)

Rigtig dejlig hvis du kan finde tid til, at komme til den stiftende generalforsamling - jo flere vi bliver jo bedre. .1%¤
Mht. til "spilleregler" så henviser jeg til at læse KCBS's (USA) hjemmeside http://www.kcbs.us/
Måske lidt mere specifik her.: http://www.kcbs.us/about.php
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#29 » 22. nov 2013, 15:22

Hej ALLE :-)

I håbet om, at gentagelser fremmer forståelsen, så er der RET VIGTIG, at gøre opmærksom på, at ALLE og jeg gentager ALLE er utrolig meget velkommen til den stiftende generalforsamling i KCBS. .1%¤
Om du lige har logget dig ind som bruger i dag eller for flere år siden er fuldstændig ligegyldig. :-)
Om du har lavet et indlæg eller 10.000 er fuldstændig ligegyldig. :-)
ALLE ER VELKOMMEN. .1%¤

Et fællesskab, en fælles interesse om en ting - i dette tilfælde en grill som vi kan stikke ild i og efterfølgende tilberede et fantastisk måltid på - gør, at når vi mødes så er det som om, at vi har kendt hinanden i 100+ år - uagtet at man ikke tidligere har mødt hinanden, ud fra denne kendsgerning håber styregruppen, at så mange som overhovedet mulig vil møder op til den stiftende generalforsamling og dermed er med til, at gøre dagen mindeværdig. :-)
Husk på, at netop sådan en dag kan være medvirkende til nyttige og positive grillrelationer. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#30 » 22. nov 2013, 15:45

Fred skrev:
Cata skrev:

/Jacob

Hej Jacob :-)

Rigtig dejlig hvis du kan finde tid til, at komme til den stiftende generalforsamling - jo flere vi bliver jo bedre. .1%¤
Mht. til "spilleregler" så henviser jeg til at læse KCBS's (USA) hjemmeside http://www.kcbs.us/
Måske lidt mere specifik her.: http://www.kcbs.us/about.php

Tak. Skulle bare høre om der var mere ;)

/Jacob

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#31 » 23. nov 2013, 16:27

Bare så dem der har arbrjdet ude hele ugen, uden netforbindelse bliver opdateret.
Se her
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

Primo XL oval

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#32 » 23. nov 2013, 18:06

Kære alle og kære styregruppe

Det er en skøn tid hvor et stort BBQ-selskab er ved at etablere sig i lille Dannevang.
Det kan være med til at sprede den glæde vi alle har til vores hobby.
Og med til, på sigt, at øge antallet af grillede måltider i landet.
Hvor dejligt.
Vi der er aktive her på siden ved jo, at det kan give en ekstra dimension til maden, at den kommer fra grillen!

KCBS har nogle spilleregler, dem er der link til længere oppe i tråden.
De skal selvfølgelig respekteres.
Ellers skulle man jo ikke starte en KCBS afdeling, men have skabt et nyt selskab.
Reglerne og formålet med KCBS, fremgår det af deres hjemmeside, er at kunne være konsulenter, dommere mm ved konkurrencer.
Altså bistå arrangører af konkurrencer med selve afholdelsen.
I USA er der en helt anden kultur omkring grill og BBQ, der er mange konkurrencer og store pengepræmier på spil.

Hvis der i Danmark skal fremdyrkes en lignende kultur, kan en lokal KCBS afdeling selvfølgelig på linje med den amerikanske moder-organisation bistå med afholdelse af de konkurrencer der afholdes.
Dommerkurser mm vil jo i sig selv være med til at booste interessen for grill og konkurrence-grillning.

Dog må vi erkende at det er lang vej igen.
Vi er langt fra at have et sprudlende liv af grill-events og konkurrencer, og der vil nok være langt mellem opgaverne.
Derfor er det vel vigtigt at tale om på den forestående stiftende generalforsamling hvor stort engagementet skal være i KCBS Danmark.
Altså: Skal KCBS Danmark selv afholde konkurrencer? Hvor mange? Hvordan skal de financieres mm?
Skal KCBS Danmark afholde events? Hvilke typer? Kurser for ikke-medlemmer? Andre tiltag?

Hvis disse spørgsmål ikke i de mindste bliver omtalt, og der bliver afgivet hensigtserklæringer eller lign. kan det være svært at tage stilling til fx punktet om "fastsættelse af kontingent".
Jeg vil derfor foreslå, at der kommer et ekstra punkt på dagsordenen, efter punkt 3 og før man går til punktet "fastsættelse af kontingent", som omhandler selve formålet, omfanget og de virkemidler der ønskes benyttet.
Dette kan så tages op igen ved de følgende års generalforsamlinger, og revideres.
Sådan er det jo i en nystiftet forening.

Jeg vil gerne tage hul på den debat allerede før den stiftende generalforsamling, fx her i tråden.
Derfor opfordrer jeg til at alle der har interesse i KCBS Danmark byder ind, med hvilke tiltag I mener der kan kanaliseres gennem KCBS Danmark, som kan styrke interessen for grill og BBQ samt konkurrence-kulturen indenfor dette.
I første omgang ville det være yderst interessant at læse hvad styregruppen har af ideer og intentioner omkring dette.
Vil I løfte sløret lidt......?

Michael-TBSGrillshop skrev:1. Godkendelse af dagsorden.
2. Valg af dirigent.
3. Kort information af styregruppens Formand Michael Toftelund. (herunder fremlæggelse af regnskab)
4. Fastsættelse af kontingent.
5. Valg af Formand, bestyrelsesmedlemmer og evt. suppleanter.
6. Valg af revisor.
7. Forslag fra interesserede og kommende medlemmer skal være styregruppen i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen for at kunne behandles.
8. Eventuelt.
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#33 » 24. nov 2013, 19:56

jaknil skrev:Kære alle og kære styregruppe

Det er en skøn tid hvor et stort BBQ-selskab er ved at etablere sig i lille Dannevang.
Det kan være med til at sprede den glæde vi alle har til vores hobby.
Og med til, på sigt, at øge antallet af grillede måltider i landet.
Hvor dejligt.
Vi der er aktive her på siden ved jo, at det kan give en ekstra dimension til maden, at den kommer fra grillen!

KCBS har nogle spilleregler, dem er der link til længere oppe i tråden.
De skal selvfølgelig respekteres.
Ellers skulle man jo ikke starte en KCBS afdeling, men have skabt et nyt selskab.
Reglerne og formålet med KCBS, fremgår det af deres hjemmeside, er at kunne være konsulenter, dommere mm ved konkurrencer.
Altså bistå arrangører af konkurrencer med selve afholdelsen.
I USA er der en helt anden kultur omkring grill og BBQ, der er mange konkurrencer og store pengepræmier på spil.

Hvis der i Danmark skal fremdyrkes en lignende kultur, kan en lokal KCBS afdeling selvfølgelig på linje med den amerikanske moder-organisation bistå med afholdelse af de konkurrencer der afholdes.
Dommerkurser mm vil jo i sig selv være med til at booste interessen for grill og konkurrence-grillning.

Dog må vi erkende at det er lang vej igen.
Vi er langt fra at have et sprudlende liv af grill-events og konkurrencer, og der vil nok være langt mellem opgaverne.
Derfor er det vel vigtigt at tale om på den forestående stiftende generalforsamling hvor stort engagementet skal være i KCBS Danmark.
Altså: Skal KCBS Danmark selv afholde konkurrencer? Hvor mange? Hvordan skal de financieres mm?
Skal KCBS Danmark afholde events? Hvilke typer? Kurser for ikke-medlemmer? Andre tiltag?

Hvis disse spørgsmål ikke i de mindste bliver omtalt, og der bliver afgivet hensigtserklæringer eller lign. kan det være svært at tage stilling til fx punktet om "fastsættelse af kontingent".
Jeg vil derfor foreslå, at der kommer et ekstra punkt på dagsordenen, efter punkt 3 og før man går til punktet "fastsættelse af kontingent", som omhandler selve formålet, omfanget og de virkemidler der ønskes benyttet.
Dette kan så tages op igen ved de følgende års generalforsamlinger, og revideres.
Sådan er det jo i en nystiftet forening.

Jeg vil gerne tage hul på den debat allerede før den stiftende generalforsamling, fx her i tråden.
Derfor opfordrer jeg til at alle der har interesse i KCBS Danmark byder ind, med hvilke tiltag I mener der kan kanaliseres gennem KCBS Danmark, som kan styrke interessen for grill og BBQ samt konkurrence-kulturen indenfor dette.
I første omgang ville det være yderst interessant at læse hvad styregruppen har af ideer og intentioner omkring dette.
Vil I løfte sløret lidt......?

Michael-TBSGrillshop skrev:1. Godkendelse af dagsorden.
2. Valg af dirigent.
4. Fastsættelse af kontingent.
5. Valg af Formand, bestyrelsesmedlemmer og evt. suppleanter.
6. Valg af revisor.
7. Forslag fra interesserede og kommende medlemmer skal være styregruppen i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen for at kunne behandles.
8. Eventuelt.

Hej Jaknil :-)

Super dejlig, at du kaster dine meninger og ideer på bordet som forhåbentlig kan være med til, at skabe en god og konstruktiv debat omkring KCBS. :-)

I styregruppen har vi naturligvis mange ideer og konstruktive tanker omkring hvordan KCBS Danmark skal udvikle sig, det tror jeg personlig alle ville have i og med at vi har arbejdet ret intens med etableringen af en Dansk KCBS - jeg tror ganske afgjort på, at det vil være bedst, at en decideret bestyrelse træffer de nødvendige beslutninger, i stedet for, at en styregruppe, der ikke er valgt på demokratisk vis, skal "pådutte" en kommende bestyrelse noget.

Dog kan jeg ikke give dig ret i, at vi har lang vej igen, da initiativet er taget og at det dermed er op til den kommende bestyrelse at "sætte igang" og nødvendigvis behøver det absolut ikke at tage ret lang tid, før vi ser en offentliggørelse af det første arrangement i KCBS regi. :-)

Mht. dine super fine spørgsmål, så vil jeg svarer på denne måde.:
1. Ja.
2. Mht. antal arrangementer, så er det helt op til bestyrelsen.
3. Mht. økonomien, så er det op til bestyrelsen, at fastsætte et deltagergebyr på tilmeldinger til en konkurrence.
4. Ja.
5. Konkurrencer.
6. Det er helt op til en kommende bestyrelse, at træffe beslutning omkring det.
7. Det er igen helt op til en kommende bestyrelse, at træffe beslutninger om hvilken tiltag der skal foretages for at gøre KCBS endnu mere attraktiv for kommende medlemmer.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#34 » 24. nov 2013, 22:07

Fred skrev:I styregruppen har vi naturligvis mange ideer og konstruktive tanker omkring hvordan KCBS Danmark skal udvikle sig, det tror jeg personlig alle ville have i og med at vi har arbejdet ret intens med etableringen af en Dansk KCBS - jeg tror ganske afgjort på, at det vil være bedst, at en decideret bestyrelse træffer de nødvendige beslutninger, i stedet for, at en styregruppe, der ikke er valgt på demokratisk vis, skal "pådutte" en kommende bestyrelse noget.

Jeg er sikker på I har gjort jer mange tanker og har nogle super idéer.
Jeg beder jer komme med dem her i tråden som et debat-oplæg, idé-katalog eller bare et indspark.
Det kan I bestemt gøre, uden at det vil være at diktere noget som den kommende bestyrelse skal gennemføre.
Jeg synes da, det er rimeligt, at vi alle kommer med tanker og idéer på forhånd.
På den måde kan vi jo bedst sparre med hinanden.
Som I selv skriver, så skal resultaterne komme ved at virkelystne mennesker samarbejder.
Så lad os samarbejde.... Og ikke holde vore tanker skjult for hinanden...
Så vær nu søde, please please, og skiv nogle af alle disse tanker ned.

Fred skrev: Dog kan jeg ikke give dig ret i, at vi har lang vej igen, da initiativet er taget og at det dermed er op til den kommende bestyrelse at "sætte igang" og nødvendigvis behøver det absolut ikke at tage ret lang tid, før vi ser en offentliggørelse af det første arrangement i KCBS regi. :-)

Jeg mente ikke at der var lang vej til det første arrangement i KCBS Danmark.
Eller til at KCBS Danmark har deres egen kultur.
Jeg mente, at der var lang vej til at der i Danmark generelt, er en lige så sprudlende kultur generelt for grill events og konkurrencer.

Jeg vil selvfølgelig gerne holde fast i ønsket om det ekstra punkt på dagsordenen, som jeg skrev om i mit sidste indlæg.
Bestyrelsen skal nok stå for at drive de visioner der er.
Men derfor er det vel alligevel på sin ret at få dem debatteret på generalforsamlingen!
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Brugeravatar

Emneforfatter
Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#35 » 25. nov 2013, 12:44

der er en masse uafklarede spørgsmål, som jeg gerne vil afklare, men det bliver ikke før i aften, når jeg er hjemme i privaten, håber det kan accepteres
Michael
Jeg har nu:

Brugeravatar

Emneforfatter
Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#36 » 25. nov 2013, 20:33

Hej Jaknil og andre der måtte sidde med samme spørgsmål
jeg vil prøve at svare efter bedste evne at besvare de punkter som Frederik ikke allerrede har svaret på, og klart at vi bør have en debat om hvilke tiltag og hvad KCBS Scandinavia ( og ikke KCBS Danmark) skal stå for i fremtiden, og bare for at slå fast med det samme
Vi kan umuligt sige hvor dette ender, men men vi kan svare på hvad der har været grunden og snakken i initiativgruppen, de tanker er selvfølgelig afstemt med KCBS USA.

Baggrunden for at jeg startede alt det her op for snart 18 mdr siden, er og var at jeg havde den ide at der mangler et forbund/forening der vil arbejde for at skabe en meget større inetrresse for amerikansk BBQ, samt at få en mulighed for at være med til at skabe en grobund og en kultur for BBQ konkurrencer, konkurrencer der igen vil være med til at skabe og synlig gøre vores alles interesse og passion for grill og BBQ.
Og for mig og resten af initiativ gruppen herskede der ingen tvivll om at den måde somKCBS er skruet sammen på både med hensyn til der vision om udbredelse af kendskabet til BBQ og være garant for BÅDE arrangører af BBQ konkurrencer samt ikke mindst som garant for de deltagende hold om et ensartet at konsekvent regelsæt, et minimums krav til hvad og hvordan en konkurrence skal afholdes, og med den stigende interesse som der er i EU for konkurrencer samt en generelt stigende interesse fra alle for grill og BBQ, er og var vi af den holdning at det ville vi gerne være med til at skabe.

I fremtiden skal det IKKE være KVBS som afholder konkurrecer, men være det organ som sikre begge parter som beskrevet oven for, klart at KCBS i starten vil være den der vil komme til at afholde konkurrence/konkurrencer, men det skulle gerne være en overgangs fase, ,vi/forbundet skulle gerne med tiden kunne arbejde hen mod at få andre interresanter til at afholde og skabe en kultur for konkurrencer, eller andre tiltag som kan gavne vores passion for grill og BBQ

Der skulle også gerne skabes en tradition for at der afhldes kurser i alle former for BBQ, og det er igen i arbejdet på at udbrede den fantastiske ånd der hersker i grill/BBQ verdenen, og på den måde blive et organ som vil blive søgt og spurgt tilråds om alt hvad der måtte røre sig omkring denne kultur.

Klart at der i starten skal arbejdes hårdt for at få en organisation og struktur stablet på benen så vi ikke hver gang der skal afholdes konkurrecer skal trækkes eks. rep's her over fra USA, det er allrede begyndt med Marianne og Mayco Van Galen fra Holland, som netop i starten november er blevet eksamineret og godkendt som rep's til konkurrencer både her i EU men også i USA, og i fremtiden skal der gerne udvikles et tvær europæisk team som kan overtage det amerikanske Outreach Team's opgaver med at afholde dommer kurser, cooking classes og ikke mindst fungerer som rep's til fordel for os alle, det vil være med til at sænke prisen for arranggørene og derved forhåbenligt sænke deltagerprisen til disse

Kan godt se hvad det er du efterlyser, og har ingen problem med at tlføje et punkt til dagsordnen, også selv om jeg vil mene at de samme pukter vil være afdækket i punkt 3, samtidig skal alle vide, at HVIS USA pludselig komme med andre retningslinjer eller andre krav til et chpter uden for USA, så vil vi kunne stå i den situation af der skalindkaldes til en ekstraordinær generalforsamling, også set i lyset at vi den dag i dag endnu ikke kender det vederlag vi skal give for at være en del af KCBS og der igennem få rettigheder til deres systemer, advikater og andre ting som vi kan drage fordele af her over på den anden side af Atlanten, disse ting hænger stadig hos de amerkanske advokater og myndighedder, (ja myndighedder), i følge amerikansk lov, skal en forening/forbund der er skatte fritaget godkendes hvis de flytter deres aktiviteter uden for den stat de er godkendte i, og det er for hver stat og hvert land de vælger at gå ud i, så tror jeg de fleste har en ide om at sådan nogle ting som det her ikke bare bliver klaret natten over.

Håber at det er forståligt, og ikke mindst uddybende, og hvis det er muligt vil jeg få Guruen til at åbne så jeg kan rette/tilføje dagordnen i starten af denne tråd, men det bliver så når han har tid til det.

stavefejl, uklar formulering osv Tjaaa lad os kalde det BBQ saucen ;-)
Michael
Jeg har nu:

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#37 » 21. dec 2013, 14:04

Så kan der præsenteres endnu en sponsorgave, i form af 2x3 nakkefiletter.
Disse er sponsoreret af:
BBQ Team West Coast
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

Primo XL oval

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#38 » 23. dec 2013, 13:00

Pga. en fejl i bookingsystemet er vi desværre nødt til at flytte generalforsamlingen til www.hejse-kro.dk
Adressen er .: Skærbækvej 17 7000 Fredericia

Vi beklager naturligvis, men håber at rigtig mange møder op til den historiske generalforsamling i KCBS

Der må meget gerne tilkendegives i denne tråd, om du ønsker at deltage i generalforsamlingen, da vi således kan få kaffe og brød bestilt derefter. :-)

Herfra kan der naturligvis kun opfordres til, at vi bliver rigtig mange, da der samtidig er meget social sammenværd i at vi mødes på denne måde.
Og husk på, at ALLE er utrolig meget velkommen. .1%¤
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#39 » 23. dec 2013, 17:29

Fred skrev:Pga. en fejl i bookingsystemet er vi desværre nødt til at flytte generalforsamlingen til http://www.hejse-kro.dk
Adressen er .: Skærbækvej 17 7000 Fredericia

Vi beklager naturligvis, men håber at rigtig mange møder op til den historiske generalforsamling i KCBS

Der må meget gerne tilkendegives i denne tråd, om du ønsker at deltage i generalforsamlingen, da vi således kan få kaffe og brød bestilt derefter. :-)

Herfra kan der naturligvis kun opfordres til, at vi bliver rigtig mange, da der samtidig er meget social sammenværd i at vi mødes på denne måde.
Og husk på, at ALLE er utrolig meget velkommen. .1%¤

.1%¤
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

Primo XL oval

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#40 » 23. dec 2013, 17:50

Jesper nu lader jeg vær at spise aftens mad er det så pizza eller :)

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#41 » 23. dec 2013, 18:31

Jeg kommer helt sikker har også skrevet på FB med jeg kommer :-D

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#42 » 23. dec 2013, 19:42

Tibbil skrev:Jesper nu lader jeg vær at spise aftens mad er det så pizza eller :)

Hej Morten :-)

Ja, der er lækre hotdogs i den nærmeste pølsevogn, så hop du bare aftensmaden over .1%¤
Frederik

Besøg Fredstone.dk

Billede

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#43 » 23. dec 2013, 20:37

Fred skrev:
Tibbil skrev:Jesper nu lader jeg vær at spise aftens mad er det så pizza eller :)

Ja, der er lækre hotdogs i den nærmeste pølsevogn, så hop du bare aftensmaden over .1%¤

Det var nu efter mødet fred

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#44 » 26. dec 2013, 08:56

Tibbil skrev:
Fred skrev:

Det var nu efter mødet fred

Der vil desværre ikke være pizza efter mødet, men du kan tilmelde dig
viewtopic.php?f=131&t=30241&hilit=pizzakursus
:-D
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

Primo XL oval

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#45 » 26. dec 2013, 09:50

Hvornår offentliggøres dem der stiller op?
/Koontz

Brugeravatar

Emneforfatter
Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#46 » 26. dec 2013, 23:20

Hej Alle
der har været en del efterspørgelse på hvem opstiller i dag osv. har holdt jul sammen med familien så derfor det sene svar i dag.

Pt har følgende givet udsagn om at de kunne være interreseret
John R a'ka John R
Thomas Hansen a'ka Koontz
Jørgen og Frue a'ka SpiceNørd
Kim Shulz a'ka Kimusan
Jette S Petersen a'ka Belleboskop

Følgende har givet udsagn om de stiller op
Jepser Christensen a'ka Tattooman
Michael Toftelund a'ka Michael-TBSGrillshop

Skulle der være flerer der er klar til at hoppe på vognen og være med til at skabe et super stærk grill & BBq forbund i Skandinavien så sig endelig til, det er kun sammen vi kan gøre en forskel
Michael
Jeg har nu:

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#47 » 26. dec 2013, 23:22

Man kan vel stille op helt frem til generalforsamlingen ikke? Det er i hvert fald sædvane i de foreninger jeg ellers kender.

Forventer pt at komme til GF.

/Jacob

Brugeravatar

Emneforfatter
Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#48 » 27. dec 2013, 20:39

Hej Cata
Det har du ret i, men kunne jo være at andre var interesseret i hvem der kunne tænke sig at stille op
Michael
Jeg har nu:

Brugeravatar

Emneforfatter
Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#49 » 27. dec 2013, 20:41

Hej Alle
der har været en del efterspørgelse på hvem opstiller i dag osv. har holdt jul sammen med familien så derfor det sene svar i dag.

Pt har følgende givet udsagn om at de kunne være interreseret
John Nielsen a'ka John R
Thomas Hansen a'ka Koontz
Jørgen og Frue a'ka SpiceNørd
Kim Shulz a'ka Kimusan
Jette S Petersen a'ka Belleboskop

Følgende har givet udsagn om de stiller op
Jepser Christensen a'ka Tattooman
Michael Toftelund a'ka Michael-TBSGrillshop

Skulle der være flerer der er klar til at hoppe på vognen og være med til at skabe et super stærk grill & BBq forbund i Skandinavien så sig endelig til, det er kun sammen vi kan gøre en forskel
Michael
Jeg har nu:

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#50 » 28. dec 2013, 23:15

For en god ordens skyld vil jeg nævne at jeg ikke stiller op, da det vil konflikte med mit arbejde i WBQA.
Dermed ikke sagt at jeg ikke stemmer og deltager (som medlem) i Kcbs regi også.

Tilbage til "KCBS"