Dag 2 på Kcbs kursus

KCBS står for: Kansas City Barbeque Society
KCBS afholder årligt over 400 konkurrencer.
Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Dag 2 på Kcbs kursus

Indlæg#1 » 16. apr 2013, 21:19

Jeg er vist den eneste der har en lille smule fotos og efter at ha snakke med en af de store bagmænd aftalte jeg at jeg ville droppe et ord eller to om dag 2 selv om det ikke var min mening fra start af.

Igen det var kursus af høj klasse, søndag kunne man rigtigt mærke der var lidt press på og ja tidsplanen holdt heller ikke søndag men sjovt nok så det ikke ud til der var en der havde nået imod det.

Der var en del vi skulle igennem og der blev læst og på skift kom US teamet på banen, man kunne rigtigt mærke at det her var folk der levet og åndet for barbecue og for kcbs , dagens underholdning kom Rene til at stå for da han med et højlydt brag hvis nok fik en lille en på øjet :lol: :lol: :lol: det skal siges at hele Kcbs teamet havde kørt 24/7 for at få det hele til at køre så det var fuldt forståligt at de var slidt helt ned søndag , jeg gætter på de sov godt den næste nat dem allesammen.

Godt så

Søndag Morgen

Da vi ankom jeg selv og Koontz var all stars i fuld gang .
DSCN2356.JPG

Ok fair nok de havde være igang siden kl lort så de var inde og spise morgenmad de 2 gutter med ryggen til var fra Holland hvor de lever af at sælge rub digiQ osv fra usa , han havde et stort udvalg med som folk flittigt fik købt ind af .

Lidt efter kom der rigtigt gang i den , selv Fred løb rundt.
DSCN2363.JPG

Kylling skal der til
og rigtigt flot arbejdet af all stars
DSCN2358.JPG

DSCN2367.JPG

Jeg ved ikke om i kan genkende denne her flotte fyr.
DSCN2360.JPG

DSCN2361.JPG

Selv de ribs der skulle score lavt og som all stars skulle "ødelægge" det var nok den ting der bare ikke ville lykkes for dem , jeg var lige ved at spise benet også så gode var de

Nød lære dame og spinde og alt det der så All stars måtte også igang med at trylle.
et Termometer der var i stykker , ingen problem .
DSCN2362.JPG

Kigger man på Ribs vil man kunne se de 2 forhøjer riste til monolite bliver brugt.
ingen varmekasse ingen problem også selv om der bare ikke var flere riste at tag af næsten
DSCN2366.JPG

Det var de fotos jeg fik taget .

På falde rebet kan jeg sige selv Guruen lærte nået , Morten og Fred som spiser fajita skal man ikke lade stå ved siden af sin helt nye barbecue sovs også ikke se hvad de laver , jeg tror vi fik spist 1/4 flaske før Guruen fik gemt den væk .

Til sidst en KÆMPE TAK til alle jer bag kcbs for at få det her op og stå og selv om i var ret bombe søndag var der stadig smil og tid til det hele , i kan godt være stolte over det i har opnået på så kort tid.

Også en kæmpe tak til alle de sponsor som bakke op med det ene og det andet, det er stor klasse at hjælpe med at få dette op og stå.

Alt i dette indlæg er min mening og kun min

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: Dag 2 på Kcbs kursus

Indlæg#2 » 16. apr 2013, 21:25

Lige et lille spørgsmål...

Du nævnte til mig inden du tog hjem, at brisket havde været lidt af en øjenåbner...

Måske du lige kunne uddybe det lidt her, da mange er igang med netop brisket.

Ps. Super flotte foto...
(Lige Søndag fra 06.15 til 12.00 havde alle på Allstar holdet "tunnel-syn"...)

Der skulle plantes stort set alle de fejl en dommer kommer ud for. Det var hylende morsomt for os...
- Vi måtte nemlig ikke indleverer noget af vores normale mad. Det hele - inkl rub og sauces - kom fra en KCBS træningsbog.

Men jeg lærte et par staldtips eller 2 undervejs ;-)
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

Emneforfatter
Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#3 » 16. apr 2013, 21:45

Jo naturligvis .

Når jeg har lavet brisket har jeg lavet den ret stærk fordi jeg havde den tro at det skulle være et stærk kryddert stykke kød , dette var forkert , man skal smage oksekød og kunne fornemme rub sovs osv men frem for alt skal man kunne smage oksekødet .

Men der var rigtigt mange ting jeg fik lært som jeg håber vil komme til udtryk i fremtidens indlæg

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 17. apr 2013, 20:33

Jeg syntes det var en herlig weekend .1%¤

Personligt fik jeg rigtigt meget ud af dagene, nok mest 2 dagen. Men det skyldes nok min uddannels, som slagter.
Jeg syntes også det var hyggeligt, at samle så mange grillentuiaster på samme sted, og med samme formål.
Jeg havde valgt ikke at medbringe kamera, så ingen billeder fra mig.
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 17. apr 2013, 20:50

Hej Tibbil

Du har da godt nok haft gang i kameraet.... Dejligt og gense det hele, og du rammer det hele spot on.

@guru
Angående brisket, så vil jeg godt bidrage med min oplevelse af denne delikate spise.

Når jeg siger delikate, så er det den brisket jeg var heldig og smage lørdag aften .1%¤

På Judging kurset søndag, hørte vi fra Wayne Jim, debbie og det øvrige outreach team, at brisket er noget af det SVÆRESTE og lave.

Lørdagens brisket (aftensmad) fik de store ord frem hos ovenstående fra Usa.... DET var den bedste brisket de længe havde smagt/spist og at den ville have nået til tops i en konkurrence i Usa.

Brisket har aldrig været mit store hit, men den brisket All Star holdet havde lavet lørdag aften, var .1%¤
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Brugeravatar

petercdk
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#6 » 17. apr 2013, 21:27

Fedt at se, at folk havde nogle gode dage. Har selv et lignende kursus til gode...
Venlig hilsen

Peter

"Blogger om grill og sælger vinkøleskabe, stiger og dolke på nettet..."

Tilbage til "KCBS"