Guruens beretning fra VM i Grill 2011

KCBS står for: Kansas City Barbeque Society
KCBS afholder årligt over 400 konkurrencer.
Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#1 » 26. okt 2011, 11:07

Billede

...Det er nok ikke gået nogles næse forbi, at jeg har været et smut til USA for at deltage i den største grillkonkurrence i verden - nemlig Jack Daniels Invitational BBQ i Lynchburg Tennessee.

For at deltage skal man have udvist særdeles gode resultater, og det er således kun "toppen af poppen" der lukkes ind. For at komme i betragtning til en invitation skal man have vundet en konkurrence med mindst 25 hold (usa teams) eller være sluttet på mindst en 3. plads i et Europæisk mesterskab.

Jeg stillede op sammen med holdet "The European All-stars", og vores besætning i år var:

Johnny Larsen, Danmark
Steve Westerby, Oslo, Norge
Hans Petter Rasmussen, Hamar, Norge og hans kone som medhjælper

Her ankommer vi for at hente vores autocamper.

Billede

Bilen var en 6,5 liters V10 på 31 fod (godt og vel 9,5 meter) med vægge der kunne køres ud for at gøre stue og soveværelse meget større...

Holdkaptajn Steve Westerby holder her en skinnende penny op så i kan se hvor stor bilen egentlig er :-)

Billede

Jeg vil ikke vise jer alt den mad vi spiste, men vores amerikanske venner havde via facebook hjulpet os til at finde nogle steder vi kunne spise inden konkurrencen.

Men ved et tilfælde fandt vi Raffertys... Det endte med at vi kom der hele 2 gange.

Billede

Deres øl serveres i nedfrosne glas...

Billede

Og de kunne stege en bøf til perfektion!

Billede

Lynchburg er helt ude på landet... Så langt ude at der i byen kun er 385 indbyggere... Men de huser Jack Daniels bryggeriet, som har ligget der i mange hundrede år snart...

Vi blev eskorteret til vores plads af Wayne Lohman, som er højt placeret i KCBS (Kansas City BBQ assiciation)

Billede

Efter lidt bakken frem og tilbage med den 9,5 meter lange bil, var vi på plads...

Fra KCBS fik vi 3 telte, 3 borde og 6 stole.

Billede

Her er hele holdet samlet sammen med vores KCBS mentor, Steve Ronan.

Alle internationale hold får tildelt en lokal repræsentant, således at vi nemmere kan navigerer igennem de mange mange regler der skal overholdes...

Billede

Om aftenen var vi inviteret til middag hos DivaQ fra Canada. Danielle kender jeg særdeles godt fra Facebook, og snart udkommer hun med en ny kogebog hvor jeg har 2 opskrifter med :-)

Billede

Fra Primo havde vi fået sponseret 6 nye Primo XL'er, som med det samme blev startet op for at blive "brændt ind..."...

Billede

Alle internationale hold fik tilbudet om en "formiddag med en ekspert". Kun 2-3 hold mødte op. Hvorfor de andre hold ikke ville have gratis tips og tricks ved jeg ikke... Men vi fik undervisning af Jim Johnson, som er lidt af en legende i Amerikansk BBQ.

Han fortale os mange af de små-tricks der liiiiiige kan gøre at vi får lidt ekstra point af dommerne.

Jim Johnson er den fra KCBS der uddanner alle de smagsdommere der skal bruges til konkurrencerne.

Billede

På vej tilbage for at gøre det sidste klar, mødte vi Myron Mixon fra BBQpitmaster-showet. Han viste os sin "pit" og ønskede os held og lykke. Han mente vi havde store no...., når vi turde komme hele vejen fra Europa og kæmpe mod hold fra grillens Champions League... Hyggelig fyr...

Billede

Da vi kom tilbage til vores camper, ventede Poul Kirk på os. Holdet lavede sidste år en aftale med ham, om at han skulle komme forbi og smage vores rubs og saucer.

Vi fik rigtig god kritik, men også nogle småting vi kunne nå at justerer lidt på.

Meget nyttigt...

Billede

Vi var også så heldige, at vores mentor Steve Ronan blev valgt som "Meat inspector", så vi kunne komme igang med at forberede os i rigtig god tid... :-)

Vi valgte at modtage en kasse med kød. Stort set alle andre hold køber selv deres kød for at få de bedste ribs, en Waygu brisket og kylling af meget høj kvalitet. I gennemsnit bruger et amerikansk hold ca. 800$ kun på kød.
De fleste hold laver 14 "slaps" ribs, blot for at kunne putte 7 pæne stykker i den lille boks.

Næste år har vi besluttet os for OGSÅ at købe ribs og Waygu brisket...

Billede

Mine holdkammerater Steve og Hans-Petter arbejder begge i kødindustrien og er uddannede slagtere.

Så iløbet af nul-tid blev brisket pudset af (Amerikanerne er rædselsslagende overfor fedt på brisket)

Billede

Jeg fik æren af at passe de 6 Primoer, og sørge for at de havde den helt rigtige temperatur natten og konkurrence-dagen igennem. Det var virkelig spændende.

Billede

Der kommer ca. 30.000 tilskuere til konkurrencen, så sent på natten ankom der et banner fra Jack Daniels til alle teams...
- Behøver jeg at sige, at mange på holdet gerne ville have det med hjem :-)

Billede

Men det er ikke kun seriøsitet alt sammen. Man mødes og taler BBQ med MASSER af mennesker fra de andre hold. Og INGEN holder igen med at give gode råd og tips...

I baggrunden ses en 2,5 tons tung Off-set-smoker. Den fik vi stillet til rådighed.

Så fredag aften tænke jeg, at jeg hellere måtte sætte mig ind i hvordan sådan en kæmpe fætter virkede.
Så den blev fyret op...

Hele pladsen grinede så tårene trillede, da de opdagede at jeg startede den store smoker blot for at grille 8 hamburgere til holdets aftensmad :-) - Men nu har jeg arbejdet med sådan en kæmpe fætter også...

Billede

Så blev klokken 21.30 om fredagen, og vores 2 "Buston Butts" skulle over.

Billede

8 kg fik vi leveret...

Billede

Ved midnatstid - hvor både Butts og brisket var sat over - kom George der ejer Primo forbi og holdte en lille fest på vores stand. På et tidspunkt var der så mange mennesker, at vi næsten ikke kunne arbejde... Men det var super hyggeligt.

Billede

Så er det konkurrencedag:

Der skulle leveres en ret hver 30. minut.
11.30: BBQsauce
12.00: Chefs Choise
12.30: Kylling
13.00: Pulled Pork
13.30: Ribs
14.00: Brisket
14.30: Dessert

Så med sådan et trangt tidsskema og kun 3 på holdet, så var der dømt "hells-kitchen" stemning. Men vi morede os, selvom der var nok at se til!!!

Her er vores BBQ-sauce klar til indlevering

Billede

Vi er på dette tidspunkt trætte, spændte og nervøse... Men mine 2 team-kammerater løb afsted med saucen.

Billede

Her er én af de retter jeg stod for: Chefs Choise (homecooking from the homeland)

Pork loin centercut, intervalgrillet. Med en salsa og "Helsinge-kartoflen".

Man kan lige skimte, at retten serveres på en træplade vi brændte struktur i med en propan-brænder. Kødet ligger på en flot aflang flise.

Retten blev nummer 9!

Billede

Her er vores kyllingeboks som vi er meget stolte af. Der skulle leveres 2 slags kød, så vi brugte også brystkødet.
Det var simpelthen så saftigt!

Retten blev nummer 25!

Billede

Pulled pork.... Mums... Jeg lavede noget af den bedste pulled pork jeg nogensinde har lavet, og "money muscle" blev rigtig flot.
Desværre brugte jeg vinegar-sauce, som 3 ud af 7 dommere ikke kunne li.

Retten blev nummer 84.
Det er IKKE skuffende, da Jim Johnson under sin træning lagde meget vægt på at INTET Europæisk hold nogensinde har gjort det bedre end 20% fra bunden... I Europa bruger vi simpelthen for lidt røg!!!
- Så det kan der arbejdes på...

Billede

Her er vores ribs. Vi ville gerne have lavet "Gentlemens-cut", men det ene af de 3 ribben var desværre ikke saftigt.

Retten blev nummer 88.

Billede

Så kom turen til brisket...

Virkelig flot box, men igen manglede vi masser af røg.

Retten blev nummer 86

Billede

Men så til finalen... Dessert

Vi lavede en pandekage-kage præsenteret på en blank flise.

Billede

Her kan i se den planke vi brugte. Smukt. Samme som til Chefs Choise.

Retten blev nummer 11!

Billede

Så var konkurrencen slut, og vi pakkede maden væk og gik over i Jack Daniels store lade for at få resultaterne.

Billede

Alle hold var samlet, og vi fik alle et kæmpe chok!.

Dommerpanelet kom på scenen og annoncerede, at de for første gang i KCBS's historie skulle bruge mere tid, idet alle hold havde gjort det sindssygt godt. Så de offentliggjorde i første omgang kun top 10 på de store kategorier og top 5 på de mindre.

Prøv selv at se på dette link:
http://www.kcbs.us/events.php?id=3129

Der er rigtig mange hold der ligger meget meget tæt. En gyser!...

Der er kun i Overall 100 point mellem top og bund!!!

Max point er 180, så når jeg i dessert får 176 fra dommerne, så er jeg MEGET stolt.

Mange af de helt store hold kiksede i år, og havnede udenfor top 10, så kvaliteten var noget af det højeste nogensinde.

Netop derfor er vi MEGET stolte over at have opnået:

9. plads i Chefs Choise
11. plads i Dessert
25. plads i kylling

Jeg håber i har nydt denne lille fotoserie og vores beretning.

For os nåede vi (næsten) alle vores mål.
Vi fik 1 ret i top 10.
Vi slog i overall 3 andre gode europæiske hold.

Vi fik flere top30 pladser end nogle af de andre Europæiske hold!

Desværre havnede vi IKKE i top50 som ønsket. Derfor skal vi hjem og arbejde med mere røg!!!

En helt fantastisk oplevelse at være med til!.

1000 tak for jeres opbakning før, under og måske også efter :-)
Mine holdkammerater kigger med i denne tråd, så i må meget gerne lægge en kommentar - specielt til vores mad!
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

Morten L
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Guruens beretning fra VM i Grill 2011

Indlæg#2 » 26. okt 2011, 11:18

Det ser fandme godt ud - det hele!

Stort tillykke med de fornemme placeringer .1%¤

Den manglende røgsmag er jo forholdvis let at regulere, så knæk og bræk til næste år :-)
Med venlig hilsen
Morten

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#3 » 26. okt 2011, 11:21

Hej Guru
Daamm vile gerne komme med en hel masser flotte ord, men er sgu lige pt total mundlam, kanon flotte retter og ikke mindst resultaterne, er sikker på at med jeres erfaringer som i har fået i år rykker videre op på listerne.

Og det må have været en fantastisk oplevelse at deltage i, kan kun misunde jer den, på den gode måde .1%¤ .1%¤
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

jose
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 26. okt 2011, 11:28

Rigig flot, og super resultater!!
Utroligt de vil have mere røgsmag, jeg synes personligt det kan blive for meget, og er bedst med en smule kun...
Flot også at i kunne få sponsoreret grillene fra Primo, godt gået! :)

Brugeravatar

Lennie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 26. okt 2011, 11:30

Det ser fa.... lækkert ud, og som Morten skriver, så er det med røgen jo til at gøre noget ved.

Jeg synes I har gjort det SUPER godt! Det er jo også nogle MEGET imponerende modstandere I har haft, og for en første deltagelse, så kunne det vist ikke gøres bedre.

Jeg er til gengæld sikker på, at næste år, så ryger I helt til tops!
Hilsen Åse

Weber One-Touch Deluxe (2011)
Weber One-Touch 57 (2007)
Weber Compact 47 (2000)
Smokey Joe Gold (2005) + JBI SJ Smoker (2009)
JBI Smoker og røgekit til OTG 57 (2009)

Brugeravatar

maj83
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#6 » 26. okt 2011, 11:31

Jeg er dybt imponeret. Det hele ser simpelthen fantastisk ud både maden og anretningen.

Jeg synes helt bestemt I kan være stolte af jeres placering, at komme som dansker til grillens hjemland og få en ret i top 10 er noget af en præstation .1%¤
Weber Spirit 310
Weber Performer

Brugeravatar

Wind Diesel
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 26. okt 2011, 11:40

Jeg lægger mig i støvet, og hylder jer - hvor er jeg stolt over at være på netop DIN side som bruger... [smilie=bluecolorz5_pdt_09.gif]
Kind Regards Søren H. Wind
Stolt ejer af en ÆGTE NOMA Grill = Big Green Egg Large... Livet er for kort til briketter
When i'm done Eggin' You'll be beggin'

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 26. okt 2011, 11:59

Total respekt .1%¤
Det er så flot, og hvor ser maden godt ud :savl2:
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#9 » 26. okt 2011, 11:59

Det er bare at slå hælene sammen og bukke sig i støvet [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Det er bare så flot at få en 9 ende plads, og hold da op hvor ser de bare godt ud, de ligner en vinder...........

Tillykke til jer alle 3 , jeg er stolt af jer, dejligt med Nordisk samarbejde [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Det var dejligt at følge med både på FB og gennem fælles venner, for hvor er det dog rart at de samarbejder selvom de ikke er på samme hold.

Nu fik Kanadierne mange Jacks med hjem i år, så til næste år vil vi ha J.............
velkommen hjem
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 26. okt 2011, 12:16

Skønt indlæg med indblik i jeres tur til Usa. Flotte billeder der når hele vejen rundt med, mad, stemning, konkurrence og kendisser

Lidt kommentarer og spørgsmål til maden:
Generelt for alle retter er de flotte og med glinsende glace, og meget enkelt og elegant rettet an på fliserne og på den flotte planke.

Chefs choise: Hvis kødet er skåret i skiver, synes jeg de er meget tykke/klodsede, men jeg kan se at hvis de var tyndere ville det se forkert ud på anretningen.

Kyllingebox har jeg spændt ventet på, efter guruen lavede et indslag på GG med kalkun. FLOT

Pulled pork.... øv bøv med den vineagre sauce

Ribs... utrolig glansfulde, men hvad er gentlemans cut :oops:

Brisket... I mine øjne sidder den lige i skabet og med rigtig flot bred røgring. utroligt at de vil have mere røg.

Pandekagekagerne, er så flotte og står knivskarpt på alle sider på de flotte anretninger. Hvad er der imellem lagene?

Stort tillykke til jer alle !
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#11 » 26. okt 2011, 13:57

Respekt! Alene alle oplevelserne, stemningen og personerne må have været en kæmpe oplevelse. at i så samtidig får så gode placeringer er bare en fjer i hatten.

Står i til at blive inviteret næste år?
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

sgatke
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#12 » 26. okt 2011, 15:27

Det ser bare SÅ godt ud Johnny!
Super flot at I klarede jer så godt. Det med røgen kan I jo rimelig nemt gøre noget ved næste gang.
Pandekage-kagerne ser lækre ud (okay, det hele ser lækkert ud), det er jo lige så maven begynder at rumle når man kigger på billederne.
Jeg er nybegynder i Primo verdenen, så jeg synes det ser ret cool ud med 6x Primo XL på række :-)

Tillykke med det flotte resultat.

bear
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 26. okt 2011, 15:39

mere end absolut godkendt .1%¤ men hvad f...... vil de amerikanere med alt det røg :lol:
eddike kan jeg da forstå [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Hilsen Bear

Brugeravatar

havnefogeden
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 26. okt 2011, 16:42

Rigtigt flot gået .1%¤ .1%¤ .1%¤
Give a man a gun and he can rob a bank!
Give a man a bank an he can rob the World !!!

Primo Oval XL......Proud to be the only ceramic grill Made in The USA!!!

Morten[/color]

Brugeravatar

Snedker-Lund
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#15 » 26. okt 2011, 17:54

Du er min Guru .1%¤ .1%¤ .1%¤
Wsm 57 , som skralde stativ
3 stk Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Backwood smoker Competitor G2
http://facebook.com/theburningcoyotes
http://facebook.com/bbqteamsmokeitall

Brugeravatar

BURNER
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#16 » 26. okt 2011, 18:31

Stor respekt Guru...

Dejligt at se "klassikere" (pandekage-kage og Helsinge kartoflen .1%¤ ) fra GG i porteføljen !!!
Senest rettet af BURNER 26. okt 2011, 21:13, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen

Nicolai

Brugeravatar

hw-web
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#17 » 26. okt 2011, 18:59

Stort tillykke herfra - mangel på røg - thja - er det ikke lidt af den amerikanske smag
'' more and bigger is better '' - når man ser hvad europæiske restauranter bruger af røg,
en lille røgkanon – ligner uden egen erfaring – ''en motoriseret tjald ''– som bare gir et
strejf af røg, så syns jeg at det var et flot resultat – men ok US rules og barbecue stammer
herfra så ok – det må ha’ været lidt af en oplevelse . . .
i røg & damp
Henrik

Billede

faron
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 26. okt 2011, 19:31

Tillykke og respekt. Godt gået i "guds eget land" ;-)

Bente

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#19 » 26. okt 2011, 20:37

Hej Belleboskop

Jeg fandt lige dette foto fra årets konkurrence, hvor du kan se de forskellige udskæringer.

Gentlemans-cut er det ribben der ligger i midten til højre,

12.jpg
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

emjay
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#20 » 26. okt 2011, 21:20

Tillykke med de fine placeringer .1%¤ Det ser ud til at det har været en fantastisk tur :-)
Og maden... NØJ hvor ser det bare lækkert ud... ærgeligt man ikke kan smage på billederne :-)
.oOo.
Morten

Nu med Kamado :-)

Brugeravatar

larslyn
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#21 » 26. okt 2011, 22:25

Bravo .1%¤

Du og dine hold kammerater er simpelthen fantastiske......

super flot gået, jeres alder som hold taget i betragtning gør det endnu mere imponerende...
Venlig Hilsen
Lars
outdoor chef "ascona"
performer med gastænding
jbi "juleforhøjer"
genesis e-310 med spyd
ProQ Excel 20
lukket grill til pattesvin
1x1,5mtr. åben grill

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#22 » 26. okt 2011, 23:31

Jeg forstår godt det har været en kæmpe oplevelse at deltage i det der. I har lavet nogle flotte retter fra ende til anden. Dem kan I være stolte af. Amerikanernes smag ER besynderlig, og minimalisme er ihvertfald ikke en af de smagsretninger de holder mest af, sådan generelt. Og ihvertfald kun hvis de får ketchup til. Så i må edderbrodereme gi' dem noget røg næste år! Vil de ha røg ska' de ha' røg!
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

ammundsen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#23 » 26. okt 2011, 23:54

Tillykke med det flotte resultat.
Det ser rigtigt lækkert ud, men hvordan vil i tilføje mere røg?

Bruger de nogle andre tricks i US?
----------------------------------
//Jesper

----------------------------------
Weber Spirit E-320 Premium 2011 med Rotisserie
Weber Performer® Touch-N-Go™
Weber Go-Anywhere®

ulf
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#24 » 27. okt 2011, 00:20

Super flot gået Johnny. Respect herfra . Syntes stadig det er helt vildt i tager sådan en udfordring op . Tænk at et par " amatøre " kan nå helt derop .1%¤ .1%¤
Harley davidson er den bedste bunke legoklodser for mænd

Brugeravatar

Dejbjerg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#25 » 27. okt 2011, 08:56

Sådan der..!
Super gode resultater..

Det ser ud til at have været en fed tur .1%¤
/Lena

Nu med blog: www.frkbbq.dk
Like min facebook side og få updates fra bloggen www.facebook.com/frkbbq

Medlem, samt dommerudd. v. KCBS
Medlem af WBQA

Grillpark: Big Green Egg, samt weber

Brugeravatar

MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#26 » 27. okt 2011, 09:15

Tak for opdateringen! Og STORT tillykke med jeres placeringer! .1%¤ Man bliver sgu' helt stolt af at "opholde" sig her :lol:
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Hans Petter
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru
Kontakt:

Indlæg#27 » 27. okt 2011, 09:22

Tusen Takk Til The European All Star BBQ Team med Johnny,og Steve. Også en stor takk til Monica for all hjelp til laget (holdet)under konkurransen.
Vi har hatt en fantastisk tur til The Jack Daniels 2011 World Championship Invitational Barbecue.
Her er flere bilder fra konkurransen: http://thehungrybutcherbbq.blogspot.com ... -jack.html
Flere bilder kommer etter hvert når de har blitt sortert.

Hans Petter
"Cause it ain't Barbecue if it didn't take all night!"

jose
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#28 » 27. okt 2011, 09:30

ammundsen skrev:Tillykke med det flotte resultat.
Det ser rigtigt lækkert ud, men hvordan vil i tilføje mere røg?

Bruger de nogle andre tricks i US?

Ud fra BBQ Pitmasters serie 1 kunne jeg for eks se at Myron Mixon hentede nektarin træ før konkurencen, altså selve træ og ikke trækul, og det er det som bruges i hans "rig". Det vil selvfølgelig give en del mere røg og smag end trækul med flis/chunks... Måske er det normen mellem de store BBQ teams i USA, at de bruger rigtig træ

barbecue-master
Snart Superbruger
Snart Superbruger
Kontakt:

Indlæg#29 » 27. okt 2011, 20:30

Sikke en oplevelse i må have haft og skønne billeder!! .1%¤

Prøvede i noget af de nye Jack D. kul derovre?
Grill on.....Dennis

http://www.barbecue-masters.com
Brug trækul og naturlig optænding![/i][/b]

steve
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#30 » 31. okt 2011, 18:11

Meget bra oppsummering Grillguru! ..og fine bilder.

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#31 » 31. okt 2011, 19:43

barbecue-master skrev:Sikke en oplevelse i må have haft og skønne billeder!! .1%¤

Kommer Jack D med noget nyt kul, og i såfald også kommer os danskere tilgode?
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

Brugeravatar

Emneforfatter
Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#32 » 31. okt 2011, 19:44

Vi så ikke skyggen af Jack D kul.

Der var lidt forkelligt røg-træ og nogle "kork-propper", men intet kul...
KCBS certified BBQ judge

barbecue-master
Snart Superbruger
Snart Superbruger
Kontakt:

Indlæg#33 » 31. okt 2011, 19:48

9900 skrev:
barbecue-master skrev:Sikke en oplevelse i må have haft og skønne billeder!! .1%¤

Kommer Jack D med noget nyt kul, og i såfald også kommer os danskere tilgode?

De har fremstillet noget kul, hvori der er blandet træsmuld fra whiskey tønderne og derved opnår man en konstant rygning, jeg har bestilt hjem til næste sæson sammen med de almindelige JD træflis, i år var de udsolgt....Jeg har selv prøvet produktet og syntes det er fint, men også dyrt.... :-( ...........jeg skal nok komme med mere info senere.
Grill on.....Dennis

http://www.barbecue-masters.com
Brug trækul og naturlig optænding![/i][/b]

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#34 » 1. nov 2011, 06:59

Tak for oplysningen, det vil jeg se frem til.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#35 » 1. nov 2011, 08:06

Jd kul kunne jeg godt forstille mig blev rigtigt godt til flammegrillet oksebøf , pp og ben .1%¤ dem glæder jeg mig til at prøve.

sidespring tilbage til guruen tråd

Tilbage til "KCBS"