DM 2013 - resultater??

Et underfora for alle der er interesseret i BBQ-forbund og konkurrencer.
Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

DM 2013 - resultater??

Indlæg#1 » 30. jun 2013, 17:57

Der må da snart være nogle resultater at prale (forhåbentlig) af. Er der nogen der ved noget? :-)
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: DM 2013 - resultater??

Indlæg#2 » 30. jun 2013, 18:23

Vi har ikke fået score i nu men , West c klare sig rigtigt godt , snedker Lund klare sig godt og Jdh blev samlet nr 2 .
Hot and but klare sig også rigtigt godt
Når vi har alle score skal jeg nok lægge dem ind
Senest rettet af Tibbil 30. jun 2013, 18:36, rettet i alt 1 gang.

deha
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 30. jun 2013, 18:34

1. plads overall blev pig `n´ choose

3. plads overall blev bonfire

De skriver inde på facebook der var en regne fejl, så det er JDH der blev nr 1. !
Dennis

Old Buddy Bbq

Weber Spirit E-320 Premium med rotisserie og støbejerns riste

Wsm 37

Houston Pellet grill

Brugeravatar

gielsgaard
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 30. jun 2013, 19:06

Gik 3die pladsen ikke til [BLeeG] ? altså Rasmus og makker .

deha
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 30. jun 2013, 19:08

gielsgaard skrev:Gik 3die pladsen ikke til [BLeeG] ? altså Rasmus og makker .

Tjek grilldm.dk de havde regnet helt forkert ud.
Dennis

Old Buddy Bbq

Wsm 37

Houston Pellet grill

Brugeravatar

gielsgaard
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 30. jun 2013, 19:15

deha skrev:

ja og der er det som jeg skrev ;-)

deha
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#7 » 30. jun 2013, 19:17

gielsgaard skrev:
deha skrev:

ja og der er det som jeg skrev ;-)

Ja det er rigtigt Kim:-)
Dennis

Old Buddy Bbq

Wsm 37

Houston Pellet grill

Brugeravatar

Dejbjerg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#8 » 30. jun 2013, 19:29

http://grilldm.dk/wp-content/uploads/20 ... M-2013.pdf

Tillykke til JDH BBQ med DM titlen .1%¤

Og super flot klaret af specielt mange af de nye(ere) hold :)
/Lena

Nu med blog: www.frkbbq.dk
Like min facebook side og få updates fra bloggen www.facebook.com/frkbbq

Medlem, samt dommerudd. v. KCBS
Medlem af WBQA

Grillpark: Big Green Egg, samt weber

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 30. jun 2013, 19:30

Vildt flotte placeringer til West Coast - stort tillykke med dem!!! Er Team Barbecue Masters ikke også rykket længere op i den samlede placering, ift. sidste år? I så fald godt gået .1%¤

Synes det er fedt at se, at så mange "nye" hold blander sig i toppen. Både helt nye, men også nye holdsammensætninger.

"Lidt" ærgeligt med beregningsfejlen, men shit happens, og mon ikke de er ekstra skarpe med lommeregneren næste år :lol:
/Martin

Primo Oval XLWeber One Touch 57Weber Smokey JoeOutdoorchef City GrillBjørn Teddy

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 30. jun 2013, 19:32

deha skrev:Tjek grilldm.dk de havde regnet helt forkert ud.

Det er jo ikke første gang utroligt de ikke bliver kloger

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#11 » 30. jun 2013, 19:41

Jeg har simpelthen ikke ord for hvor stolt jeg er over alle de nye holds placeringer!!!

Giv jer selv et STORT klap på skulderen.

Nu skal i tilbage i træningslokalet og lave en evaluering og en analyse af hvordan tingene bliver bedre.

Og her er et par tips:

Lad være med at starte helt forfra på ALT.
Kig istedet på hvor der kan justeres. Nu har i dommernes ord for hvad der var godt og hvad der var skidt.
Er det mørheden? Er det smagen?
Hvis i ændre for meget, er det jo en helt ny ret som i ikke kender resultatet af.

Og hold hovedet højt!. I har allerede lært MEGET MERE end i tror. Næste gang i stiller op har i ikke alle "begynder-nerverne".
Nu ved i hvad der skal ske. I ved hvordan jeres arbejdsplads måske skal sættes anderledes op.

I fremtiden, så lav jeres træninger som indleveringer med fast tidsskema. Det er sundt at arbejde under pres.

Jeg glæder mig inderligt på alles vegne. Og jeg glæder mig til at se mindst 20 nye hold skyde op inden næste år :-)
- Det kunne være fedt!

Har du blod på tanden, så brug vores grilldating og opret en søgeannonce.

Det kan også godt være, at nogle af de andre hold søger flere kræfter.

BBQ er en skide sjov sport!. Men det er først når man har oplevet "pulsen" og den specielle stemning der er til en konkurrence at man bliver 1000% hooked...

Endnu engang stort tillykke til alle!!!
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#12 » 30. jun 2013, 19:56

Grilldating???

Guruen skrev:Jeg har simpelthen ikke ord for hvor stolt jeg er over alle de nye holds placeringer!!!

Giv jer selv et STORT klap på skulderen.

Nu skal i tilbage i træningslokalet og lave en evaluering og en analyse af hvordan tingene bliver bedre.

Og her er et par tips:

Lad være med at starte helt forfra på ALT.
Kig istedet på hvor der kan justeres. Nu har i dommernes ord for hvad der var godt og hvad der var skidt.
Er det mørheden? Er det smagen?
Hvis i ændre for meget, er det jo en helt ny ret som i ikke kender resultatet af.

Og hold hovedet højt!. I har allerede lært MEGET MERE end i tror. Næste gang i stiller op har i ikke alle "begynder-nerverne".
Nu ved i hvad der skal ske. I ved hvordan jeres arbejdsplads måske skal sættes anderledes op.

I fremtiden, så lav jeres træninger som indleveringer med fast tidsskema. Det er sundt at arbejde under pres.

Jeg glæder mig inderligt på alles vegne. Og jeg glæder mig til at se mindst 20 nye hold skyde op inden næste år :-)
- Det kunne være fedt!

Har du blod på tanden, så brug vores grilldating og opret en søgeannonce.

Det kan også godt være, at nogle af de andre hold søger flere kræfter.

BBQ er en skide sjov sport!. Men det er først når man har oplevet "pulsen" og den specielle stemning der er til en konkurrence at man bliver 1000% hooked...

Endnu engang stort tillykke til alle!!!
/Koontz

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 30. jun 2013, 20:09

Mon ikke Guruen mener det forum der hedder "Konkurrence grillning" (hvor dette indlæg også er lavet) :-)
/Martin

Sofus far
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 30. jun 2013, 20:54

MartinM skrev:Vildt flotte placeringer til West Coast - stort tillykke med dem!!! Er Team Barbecue Masters ikke også rykket længere op i den samlede placering, ift. sidste år? I så fald godt gået .1%¤

Synes det er fedt at se, at så mange "nye" hold blander sig i toppen. Både helt nye, men også nye holdsammensætninger.

"Lidt" ærgeligt med beregningsfejlen, men shit happens, og mon ikke de er ekstra skarpe med lommeregneren næste år :lol:

Jo samlet set ligger vi rigtig flot syntes jeg da vi ikke har "proffer" på holdet og det er vores første dm hvis vi ser bort fra Morten 8)

Vi er vel det bedste placeret" grillguru" hold i år samlet set :-D
At min pulled pork så failede er en anden sag :lol:

Men meget lærerigt og se hvordan det hele forgår og finde ud af hvordan det hele virker...

Brugeravatar

Emneforfatter
MartinM
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 30. jun 2013, 21:36

Til dem der ikke allerede har set det:

1. JDH BBQ (2902,5)
2. BBQ Team [FYN] (2859,5)
3. [BLE:E_G] (2814,5)
4. Team Bon-Fire
5. Gangsters BBQ
6. Pig n Choose Aalborg
7. Mad Chefs BBQ
8. Fionia BBQ
9. Team Barbecue Masters
10. Son & Dad BBQ
11. Mom’sBBQ Kitchen
12. Flaming Pig BBQ (Sverige)
13. United Grill Chefs
14. AB-ELCO BBQ Team
15. Team Osted
16. Team Søborg
17. Hot ‘n beaut
18. BBQ Team West Coast.dk
19. Gourmetguttane powered by Broil King (Norge)
20. Amazonas BBQ Team
21. Grillpiraterne fra Midtjylland
22. Kjøttbransjens Elitelag (Norge)
23. BBQ Team Als
/Martin

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#16 » 1. jul 2013, 22:58

Så er jeg vist ved at være ovenpå efter weekenden der har krævet en del koncentration, lidt søvn og masser af udfordringer.

Jeg må sq sige jeg er lidt stolt over vi endte som nummer ni, det var mit første DM ligesom to andre på teamet som Sofus far også skrev.

Og endnu mere stolt over min fisk (multe) blev nr. 6. Det er da meget godt gået til aller første konkurrencegrillning samt taget i betragtning af hvor svær den har været at skaffe til træning.

Det har været lærerigt, sjovt og hyggeligt med mange mange gode snakke med andre grillere. Så vil bestemt anbefale folk at opleve det enten som tilskuer, hjælper, dommer eller deltager. Så ved i det til næste år ;)

/Jacob

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#17 » 2. jul 2013, 06:47

Personlig er jeg også ret stolt.

Vores bedste Score som var i Ribs som blev nr 5 , jeg var ansvarlig for for dem.

Fedt at se det går fremad , sidste år blev mine ribs næst sidst og i år nr 5 så er det bare at lægge sig i selen igen.

Brisket dummet jeg mig lidt ved, ikke at går efter min træning så den blev overcooked men det kommer heller ikke til at ske igen.

Det er nu tid til lige at pudse lidt af på div menuer så er det ellers op på hesten igen og derud af

Vi ses helt klart til DM næste år igen.

Splash
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#18 » 2. jul 2013, 09:07

Ja en 2. plads i ribs en 3. Plads i brisket en 6. Plads i bbq-sauce og 9. Pladser......... Så 5 i top 10 det er da ikke så ringe, vi fejlede et par kategorier totalt iflg. Dommerne, vi synes nu selv at det var kanon lækkert og 100% vellavet :-?
Sønderjydsk grill-entusiast!

masser af Webere........... STEEL RULES

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#19 » 2. jul 2013, 09:19

Splash skrev:Ja en 2. plads i ribs en 3. Plads i brisket en 6. Plads i bbq-sauce og 9. Pladser......... Så 5 i top 10 det er da ikke så ringe, vi fejlede et par kategorier totalt iflg. Dommerne, vi synes nu selv at det var kanon lækkert og 100% vellavet :-?

Man lære rigtigt meget at de noter der kommer fra dommer , Kim sag han ville komme med dem om et par dage

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#20 » 2. jul 2013, 15:26

John.R skrev:

Et lille DM som dette består at 25x4x9x4 = 3600 resultater der skal indtastes. Herefter skal der på disse tal laves 25x4x9x4+9x23 individuelle beregninger. Herefter skal summen over de 23holds placeringer findes førend at danmarksmesteren kan kåres.
Der bruges et regneark som er kontrolleret af 2 inden DM og alle tal er kontrolleret af 3 personer efter indtastning. Alligevel sneg der sig en fejl ind med en kategori der var røget ud af beregningen af samlet total.
Efter alt dette, hvordan vil du så "være klogere" og kunne modvirke fejlen?

Regnearket der bruges til dette advarer for manglende indtastninger og lignende, men fejl dybt nede i beregningerne grundet manglende input kan det ikke informere os om. Fejlen blev fanget 30min for sent og det er skide ærgeligt. Vi meldte ud til alle på hjemmesiden så snart vi havde informeret alle de involverede (altså gamle og nye top3)
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#21 » 2. jul 2013, 17:50

KimuSan^ skrev:
John.R skrev:

Et lille DM som dette består at 25x4x9x4 = 3600 resultater der skal indtastes. Herefter skal der på disse tal laves 25x4x9x4+9x23 individuelle beregninger. Herefter skal summen over de 23holds placeringer findes førend at danmarksmesteren kan kåres.
Der bruges et regneark som er kontrolleret af 2 inden DM og alle tal er kontrolleret af 3 personer efter indtastning. Alligevel sneg der sig en fejl ind med en kategori der var røget ud af beregningen af samlet total.
Efter alt dette, hvordan vil du så "være klogere" og kunne modvirke fejlen?

Regnearket der bruges til dette advarer for manglende indtastninger og lignende, men fejl dybt nede i beregningerne grundet manglende input kan det ikke informere os om. Fejlen blev fanget 30min for sent og det er skide ærgeligt. Vi meldte ud til alle på hjemmesiden så snart vi havde informeret alle de involverede (altså gamle og nye top3)

Der bliver jo skrevet lidt her http://grilldm.dk/2013/06/20/5aars-jubilaeum/ om hvad der skete og hvad i vil gøre frem over

" Det betød at vi kun måtte ombytte nogle få præmier for at få det hele til at gå op. Den samlede vinder forblev den samme, så det var vi meget lettedede over. Siden den omgang har vores point regneark altid været igennem 2-3 kontroller, både før, under og efter DM, således at vi altid i fremtiden kan være sikre på at det er den rette som udnævnes til vinder."

Så enten må man jo gå udfra der er en fejl i det regneark som benyttes til dm og som ikke er blevet tjekket ordenliget igemmen af en Expert inde for regneark
eller også er det bare ikke nok med det bliver kontrolleret af 2 inden DM eller af de 3 der kontroller dem efter indtastning bare ikke nok

Tilbage til "Konkurrence grillning"