Bjørnebanden er samlet

Grillgurus fristed for drengerøvene...

Emneforfatter
styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Bjørnebanden er samlet

Indlæg#1 » 19. jan 2016, 09:27

Så er Bjørnebanden samlet her hos mig
Vedhæftede filer
20160116_220955.jpeg
Henrik

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Bjørnebanden er samlet

Indlæg#2 » 19. jan 2016, 09:53

Et dejligt syn. :-)

.
Torp Hedehusene

CraweN
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 19. jan 2016, 10:47

Torp Hedehusene skrev:Et dejligt syn. :-)

.

Jeg ville nu sige "Et dyrt syn" :-D

Cyberguyen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 19. jan 2016, 12:00

Jeg kender ikke Bjørnen, men den ser ud til at benytte samme system, som mange andre på markedet heriblandt Kitchen Aid. Dog virker det til at Bjørnen er den bedste kvalitet når man sammenligner.

Jeg synes Kitchen Aid er en pæn maskine i udseende, men dens design filosofi er efter min mening meget dårlig.
Det er lidt det samme som med VHS og Betamax, hvor VHS blev solgt i langt større antal selvom Betamax var den bedste løsning.

Bjørnen kan jeg frygte har lidt de samme problemer, som gør at jeg ville have svært ved at vælge den.

De problemer jeg har haft med Kitchen Aid er følgende:

• Virker kun til små dejmængder.
  • Det smider mel overalt, hvis man ikke har stænkskærm på.
  • Man kan ikke stikke fingrene ned og mærke på dejen imens maskinen kører.
  • Dejen hænger fast i dejkrogen, når man åbner.

Jeg vil derfor også anbefale en Assistent røremaskine, som min mor og jeg har benyttet i 35 år.

Så hvis man ønsker en god røremaskine, så bør man købe enten Bjørnen eller Assistent alt efter temperament.

Her er en anmeldelse af begge maskiner:

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#5 » 19. jan 2016, 12:50

Cyberguyen skrev:Jeg kender ikke Bjørnen, men den ser ud til at benytte samme system, som mange andre på markedet heriblandt Kitchen Aid. Dog virker det til at Bjørnen er den bedste kvalitet når man sammenligner.

Jeg synes Kitchen Aid er en pæn maskine i udseende, men dens design filosofi er efter min mening meget dårlig.
Det er lidt det samme som med VHS og Betamax, hvor VHS blev solgt i langt større antal selvom Betamax var den bedste løsning.

Bjørnen kan jeg frygte har lidt de samme problemer, som gør at jeg ville have svært ved at vælge den.

Jeg vil derfor også anbefale en Assistent røremaskine, som min mor og jeg har benyttet i 35 år.

Så hvis man ønsker en god røremaskine, så bør man købe enten Bjørnen eller Assistent alt efter temperament.

Hej Cyberguyen

Lidt underlig, at du vil anbefale en Assistent UDEN, at have prøvet en Bjørn eller for den sags skyld en EKM 9000 da netop disse 2 nævnte maskiner er LANGT OVERLEGEN mht. at ælte, røre og piske.
Mht. netop egenskaber tåler Bjørnen og EKM 9000 ikke nogen form for sammenligning, da de suveræn er de bedste køkkenmaskiner der pt. er på det Danske marked.
Også lidt underlig, at du vil frygte noget UDEN, at have afprøvet det.
Reelt er det også underlig, at du anser en sikkerhedsforanstaltning for en ulempe, vi burde da være glade for, at maskinfabrikanter gør mest mulig for at optimere sikkerheden ude i de små hjem, tænk blot på hvor galt det kan gå med børns fingre hvis ikke der var en sikkerhedsforanstaltning på køkkenmaskinerne i dag.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 19. jan 2016, 13:50

Cyberguyen skrev:Jeg kender ikke Bjørnen, men den ser ud til at benytte samme system, som mange andre på markedet heriblandt Kitchen Aid. Dog virker det til at Bjørnen er den bedste kvalitet når man sammenligner.

Nu har jeg haft begge to både Bjørn og Assistent
Og har så kun Bjørn tilbage for en Assistent når ikke en Bjørn til sokkeholderne når det drejer sig om æltning piskning og røring
Den virker ikke kun til små dejmængder
Og nej den smider heller ikke om sig med mel
Hilsen
John
----
WBQA Certified BBQ Judge

Har kul fra Traekul.dk på lager. Afhentning efter aftale.

Old Truckers BBQ.

DanishPelletGrills

JetteM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 19. jan 2016, 13:59

Også jeg har en Bjørn og en Assistent. Og Assistenten har jeg kun beholdt på på grund af kødhakkeren, da jeg ikke har hjælpetræk på Bjørnen
mvh Jette

Cyberguyen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 19. jan 2016, 14:43

Jeg skriver at Kitchen Aid smider mel og kun klarer små mængder dej - jeg skriver ikke at Bjørnen gør den slags.

Men man kan ikke komme udenom at Bjørnen har alt dejen siddende i krogen når man løfter den op.

Jeg ved heller ikke hvorfor en ulempe nu pludselig skal ophøjes til at være en sikkerhedsforanstaltning? :lol:
Det er da mega praktisk at kunne stikke en hånd ned i dejen imens maskinen kører for at mærke om den stadig klistrer og evt. mangler mel.

Emneforfatter
styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#9 » 19. jan 2016, 14:49

Hvis du ellers har lavet en ordentligt dej hænger der ingenting på krogen
Henrik

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#10 » 19. jan 2016, 15:54

Cyberguyen skrev:Jeg ved heller ikke hvorfor en ulempe nu pludselig skal ophøjes til at være en sikkerhedsforanstaltning? :lol:
Det er da mega praktisk at kunne stikke en hånd ned i dejen imens maskinen kører for at mærke om den stadig klistrer og evt. mangler mel.

Hvis du prioterere en ulempe højere end en sikkerhedsforanstaltning, så er det over and out herfra. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

JetteM
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 19. jan 2016, 16:17

At jeg skal stoppe maskinen,hvis jeg vil mærke/justere dejen, det overlever jeg nok. Det vigtigste er da at maskinen leverer en ordentlig (den bedste ) dej.
Og det klarer den med kryds og slange
mvh Jette

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#12 » 19. jan 2016, 21:47

Stikke fingrene i en kørende maskine ??? Nej-nej-nej...... :roll:
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

Cyberguyen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 19. jan 2016, 22:28

psoren skrev:Stikke fingrene i en kørende maskine ??? Nej-nej-nej...... :roll:

Det er skålen som kører rundt, der er intet som kan skade fingrene, hvis man undlader at stikke dem ned under dejkrogen. ;-)

Du kan se det på denne video ca. 6:30 minutter inde.

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#14 » 20. jan 2016, 09:50

Cyberguyen skrev:
psoren skrev:Stikke fingrene i en kørende maskine ??? Nej-nej-nej...... :roll:

Det er skålen som kører rundt, der er intet som kan skade fingrene, hvis man undlader at stikke dem ned under dejkrogen. ;-)

OK, så lad os sige det er en formildende omstændighed. Dog holder jeg mig til mit standpunkt!

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

ErnstS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 20. jan 2016, 11:45

Jeg solgte min assistent til fordel for en Bjørn, netop fordi at det er meget mere sikkert når ungerne skal hjælpe med at lave noget i køkkenet, jeg var sgu ræd for at de kunne risikere at få fingrene i maskinen med den anden.

At Bjørnen så er den langt overlegen mht. at ælte en dej er så også en kæmpe bonus.

Bjørn får plus herfra og minus til assistenten.

/Ernst

Emneforfatter
styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#16 » 20. jan 2016, 13:38

Sådan så skål og krog ud da jeg var færdig med at ælte pizzadej
Vedhæftede filer
20160120_133514.jpeg
Henrik

Timon
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 20. jan 2016, 14:40

Hejsa.
Må sige at det er ét Smukt syn du har dig der. .1%¤

Kender helt sikker det sidste foto,Det er som at se mig egen Bjørn efter en dej-tur.Der kan et eller andet de kære Bjørn og næsten uden lyd.Dejligt.

mvh michael

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#18 » 20. jan 2016, 21:34

styrmand skrev:Sådan så skål og krog ud da jeg var færdig med at ælte pizzadej

Det kan jeg også gøre på min assistent.
Og på min bjørn for den sags skyld...
De kan begge ælte en dej perfekt.

Så er der design, farver lyde og andre ulemper der skiller dem ad. Men det er da en smagssag.
Men nogle af disse er klart til fordel for assistenten. Den hyler ikke som flere har rapporteret om deres bjørn, og skålen går aldrig løs eller sætter sig fast som andre har haft problemer med.
I mine øjne er assistenten også langt pænere.
Men ret skal være ret: jeg bruger bjørnen mere - det er der sikkert en grund til [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

Tilbage til "Mandehørm"