ny bil...Hjælp!

Grillgurus fristed for drengerøvene...
Brugeravatar

Emneforfatter
madsss
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

ny bil...Hjælp!

Indlæg#1 » 26. mar 2015, 17:04

hej grillguruer....

vi har alle vores spidskompetancer og min er bestemt ikke noget der vedrører biler!

min kæreste og jeg skal til t købe en ny bil... vi har 120.000 til dette og det skal være en familiebil.
det er vigtig at den kører langt på litteren og der skal være plads til en teltferie med hele pivtøjet i bagagerummet.
vi har 3 børn som der skal kunne være plads til , samt vores pakke_nelikker!

vi har kigget på
KIa ceed
peugeot 308 Stationcar
volvo stationcar..
men vi ved intet om hvad der er godt eller skidt!

håber der er nogle der ved noget og vil dele erfaringer, evt hvis i har set en bil til salg i kbhs området!

på forhånd tak
Hjemme hos os, leger vi med maden!

------------------------
Sous vide supreme
OBH vakuum 7951
Weber Q100
Weber Smokie Mountain 47
Pronto pizzaria
Kitchen Aid Artisan

Brisse
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: ny bil...Hjælp!

Indlæg#2 » 26. mar 2015, 20:06

Kan kun sige:

En gang fransk, aldrig fransk mere.
Primo oval L
Pizzeria Pronto
Weber Go Anywhere

Moerkbak
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 26. mar 2015, 20:50

skoda oktavia er imo den bedste brugtbil i den prisklasse.

Den er mere rummelig end de andre og generelt bundsolid.
Weber Performer (med gas-starter)
OutdoorChef City

Brugeravatar

binx
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 26. mar 2015, 21:15

I mine øjne, med 5 mand i en bil og fuld oppakning incl telt, så er i ude i en MPV ! Billige muligheder kunne være Citroën c4 grand Picasso, Opel zafira, Mazda 5 o.l.
Charbroil T-47G

Brugeravatar

Emneforfatter
madsss
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#5 » 26. mar 2015, 22:44

arhhh ... vi klarede det i en 308 sidste år:-)

vi er landet på en skoda octacia combi greenline 1.6 110...

er dette et fornuftigt valg?
Hjemme hos os, leger vi med maden!

------------------------
Sous vide supreme
OBH vakuum 7951
Weber Q100
Weber Smokie Mountain 47
Pronto pizzaria
Kitchen Aid Artisan

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#6 » 27. mar 2015, 06:24

Har ejet både den sidste og nye version af kia céed sw 1.6 crdi og har været meget tilfreds med dem begge. Den nye model er mere støjsvag ved motorvejskørsel og har på papiret en lidt kraftigere motor, i realiteten er forskellen ikke stor. De 7 års garanti er rigtig rare og så længe bilen serviceres efter forskrifter, så er der efter min erfaring ingen problemer med kia og garantien.
Tak en tur i den sammen med skodaen.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

Toppen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#7 » 27. mar 2015, 07:03

Skoda er et meget fornuftigt valg og greenline er så vidt jeg har hørt velfungerende, uden de samme vedligeholdelsesomkostninger som 2.0 TDI'eren.

Vær opmærksom på at motorvalget kræver at der køres lange turer, så motoren og partikelfilteret holdes ren.
Weber OTG 57
Charbroil T36-G5
En kannibal er en gastronom af den gamle skole, som har bevaret den enkle smag og holder fast ved den naturlige diæt fra før svinekødstiden.

Toftrup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 27. mar 2015, 09:27

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/i ... st/2428040

Hvad med denne :)

Jeg har været rigtig glad for min Seat :)

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 28. mar 2015, 11:44

Jeg har haft Peugeot 307 sw og 308 sw som firmabil. Ville aldrig købe dem privat. De var ikke særligt stabile og blev tit kaldt ind for at få skiftet diverse dele.

Jeg ejede en KIA (godt nok ikke en Ceed, men en Picanto). Jeg køber ikke KIA igen. Den var sådan set stabil nok det år jeg ejede den, men meget værditab ved salg og så var KIA lidt for kreative da de specificerede brændstof forbrug. Faktisk kunne den på papiret køre omkring 23 km/l, men i praktis var den ikke til at drive over 13-16 km/l. Min chef's KIA Ceed ligner jeg ved ikke hvad og jeg mistænker de 7 års garanti for at være en skrotnings garanti - Altså at den skal skrottes indenfor 7 år :-)

I dag ejer jeg en Toyota Verso. Den er lidt kedelig, men opfylder opgaven. Valget faldt på den fordi Toyota generelt har ry for at være meget stabile. Udover service skiftede mine forældre f.eks en baglygte på 18 år og svigerfar passerede 500.000 km i sin 4 hjuls trækker til hårdt erhvervsbrug (og den var ikke udtjent), før han købte en ny Toyota igen.

Jeg er ikke selv så fan af Skoda, men konens Skoda Fabia Sport kører nu ganske udemærket, men man kan godt mærke den er 10 år gammel efterhånden. Det er nok ikke unormalt :-)

Held og lykke med prøveturene...
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

TBKKappel
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 28. mar 2015, 18:32

Vi har lige fået Toyota Avensis 1,8 sw - tre voksne, et spædbarn i autostol, lift, barnevogn plus oppakning til 4 dage i sommerhus blev der plads til.. Vægten taget i betragtning kørte den flotte 16 km/l

- Kappel

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#11 » 28. mar 2015, 19:16

TBKKappel skrev:Vi har lige fået Toyota Avensis 1,8 sw - tre voksne, et spædbarn i autostol, lift, barnevogn plus oppakning til 4 dage i sommerhus blev der plads til.. Vægten taget i betragtning kørte den flotte 16 km/l
- Kappel

Min Verso er en diesel 2.0 et eller andet. Ved mit brug triller den typisk lidt over 18 km/l (kører meget på motorvej), men ved at køre den helt optimalt fik jeg den over 22 km/l hvilket er hvad Toyota siger den kan. Det er dog mindre en konkurrenterne lover for deres tilsvarende modeller. Det kunne jeg aldrig med min KIA og jeg har ikke ændret kørestil (som er lidt bedstefar agtig jævnfør min kone).

Jeg kiggede også på Avensis'en og det er en dejlig bil, men valgte Verso'en fordi man sidder højere, så den er lidt nemmere at komme ind og ud af. Jeg kan ikke huske med Avensis'en eller de andre biler vi kiggede på dengang, men jeg syntes godt om at Verso'en har 7 sæder (man mister dog det meste af bagagerummet).
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

TBKKappel
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 12. apr 2015, 13:06

techie skrev:
TBKKappel skrev:Vi har lige fået Toyota Avensis 1,8 sw - tre voksne, et spædbarn i autostol, lift, barnevogn plus oppakning til 4 dage i sommerhus blev der plads til.. Vægten taget i betragtning kørte den flotte 16 km/l
- Kappel
Jeg kiggede også på Avensis'en og det er en dejlig bil, men valgte Verso'en fordi man sidder højere, så den er lidt nemmere at komme ind og ud af. Jeg kan ikke huske med Avensis'en eller de andre biler vi kiggede på dengang, men jeg syntes godt om at Verso'en har 7 sæder (man mister dog det meste af bagagerummet).
og det var netop bagagepladsen der afgjorde det for os.. Vi er dog heller ikke så stor en familie - endnu :)

- Kappel

Tilbage til "Mandehørm"