Guruen skrev:Husk blot, at alle tilmeldte skal have et brugernavn på grillguru
melvis skrev:Gratis??
Guruen skrev:Jeg kender ikke Leica. Kan det udløse et flash anlæg?
prorege skrev:Guruen skrev:Jeg kender ikke Leica. Kan det udløse et flash anlæg?
Helt sikkert på en eller anden måde, måske...når man fyrer blitzen af.
godt såGuruen skrev:Læs fra toppen. 3. Afsnit sammen med tid og sted
lractbird skrev:prorege skrev:Guruen skrev:Jeg kender ikke Leica. Kan det udløse et flash anlæg?
Helt sikkert på en eller anden måde, måske...når man fyrer blitzen af.
Hvis det er et Leica Compactkamera du har, så glem det. Hvis det derimod et et i serien Leica M med udskiftelige objektiver, søgere og alt muligt andet, så JA.
Men ud fra dit svar, så tror jeg ikke at det er sådan et du har, for så ville du med garanti have vidst det. For de koster altså 50.000 kr![]()
Jeg synes ikke du skal fortvivle over det, for Guruen arrangerer et par kurser hvor den type kamera og den type fotograf du er vil få rigtig gode udfordringer, og I vil komme hjem med viden der kan gøre ikke bare jeres madbilleder bedre, men også de andre billeder i tager.
Det mest frustrerende man kan komme ud for som kursusdeltager er at komme hjem og ikke have forstået et pip af hvad der bliver sagt, og for jeres egen skyld, lad være at melde jer til dette kursus hvis i IKKE ved hvordan man kompenserer for lys, for skygge, ikke ved hvad en blændeåbner er, eller hvorfor et iso tal har indflydelse på jeres eksponering, dybdeskarphed og billedstøj. For jer der ikke går op i de ting vil der blive lavet noget som I vil få meget mere ud af.
Bror_Lund skrev:Jeg tilmelder mig gerne, fedt initiativ. Betaler man på dagen?
Guruen skrev:Husk blot, at alle tilmeldte skal have et brugernavn på grillguru
Detaljeret plan samt betalingsinfo vil nemlig blive sendt til brugernavnet
Nancke skrev:Var der ikke en rar sjæl der kunne fortælle de intereserede hvad de evt kan bruge af udstyr/objektiver.
Hvis jeg skulle deltage ville jeg tage denne med, det er den jeg bruger mest
lractbird skrev:da zoomobjektiver ændrer blænden efter zoomniveau
BS_Sweden skrev:lractbird skrev:da zoomobjektiver ændrer blænden efter zoomniveau
Det er da ikke helt sandt!
Har ikke et eneste der gør det. Der er mange der har fast blænde gennem hele zoomen.
lractbird skrev:Nancke skrev:Var der ikke en rar sjæl der kunne fortælle de intereserede hvad de evt kan bruge af udstyr/objektiver.
Så kan du da komme tæt på salaten!![]()
![]()
Du tager øjensynligt fuglefotos, er der et link til nogle af dine billeder?
Jamen ellers kan jeg nævne at hvis folk har de nødvendige forudsætninger, så ved de godt at det er almindelige objektiver, hvor faste brændvidder på 50 - 80 mm, gerne makro, vil være at foretrække fremfor zoom, da zoomobjektiver ændrer blænden efter zoomniveau, og det er ikke ret godt til en studieflash. Men et zoomobjektiv kan også fungere, man kan bare lave en bracketing. Så ellers et Spejlreflekskamera eller en hybrid der har mulighed for at køre manuelt, et Leica M, eller lignende, kameraet skal have en blitssko, og har man en løs flash til sit kamera er det nok en god ide at tage den med også. Uden at kende den pågældende fotografs program for dagen, (som jeg iøvrigt er blevet briefet om af Guruen) så må det være nogenlunde sådan. Og, Nancke - med det udstyr der er jeg ret sikker på at du har de nødvendige forudsætninger.............
lractbird skrev:Nancke skrev:Var der ikke en rar sjæl der kunne fortælle de intereserede hvad de evt kan bruge af udstyr/objektiver.
Så kan du da komme tæt på salaten!![]()
![]()
Du tager øjensynligt fuglefotos, er der et link til nogle af dine billeder?
Jamen ellers kan jeg nævne at hvis folk har de nødvendige forudsætninger, så ved de godt at det er almindelige objektiver, hvor faste brændvidder på 50 - 80 mm, gerne makro, vil være at foretrække fremfor zoom, da zoomobjektiver ændrer blænden efter zoomniveau, og det er ikke ret godt til en studieflash. Men et zoomobjektiv kan også fungere, man kan bare lave en bracketing. Så ellers et Spejlreflekskamera eller en hybrid der har mulighed for at køre manuelt, et Leica M, eller lignende, kameraet skal have en blitssko, og har man en løs flash til sit kamera er det nok en god ide at tage den med også. Uden at kende den pågældende fotografs program for dagen, (som jeg iøvrigt er blevet briefet om af Guruen) så må det være nogenlunde sådan. Og, Nancke - med det udstyr der er jeg ret sikker på at du har de nødvendige forudsætninger.............
Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst