TBS Inviterer til Fredagsbøf

Invitationer til arrangementer på GrillGuru.dk

Timon
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: TBS Inviterer til Fredagsbøf

Indlæg#101 » 8. sep 2012, 21:54

Hejsa..
Vi vil også gerne Sige Mange tak for en hyggelig aften og en meget grundig gennemgang af Primo og intro til Kamado-verden.. Det var så grundigt at kæresten på vej sagde at hun ikke var "fyldt" med info. hun kunne godt há haft mere info.

Kan også kun sige til alle dem som ikke var med at DETTE var en supper dejlig måde at opleve en kamado på..
Et er at træffe dem på en messe eller ude i et varehus,hvor den jo helt sikket er kold..

Er stadigvæk lidt paf over at Stig fyldte kul i en rund primo, en ganske jomfru af en primo,viste os hvordan kullet skulle placeres,satte ild til dem ..10 min sener kom Fru.Stig så med en kyling som blev lagt på forhøjrer risten og intet andet..herefter blev låget lukket.. efter ca 15min blev den så lige vendt en gang,efter endnu 15-18min kom det så fra Hr.Stig : Så er der smags prøver på kylling.. .1%¤
Sagt på en anden Måde .. jeg har aldrig aldrig før oplevet at man efter ca.40min kunne sætte tænder i en supper saftig og mør kylling..
imponerende..

Så mit lille råd til alle som endnu ikke har oplevet en kamado..
Tag med til sådan en intro.aften... <<<<Husk >>>>Der er ingen købe tvang sådan en aften..
kun 100% intro til kamado verden..
En suppper dejlig måde at opleve den på..

så nok engang 1000 tak til Stig og Co. for en hyggelig aften ...

mvh Michael

Stef
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#102 » 8. sep 2012, 22:31

Kære Stig og frue.

Jeg vil tilslutte mig koret og sige tusinde tak for en rigtig hyggelig aften i går og en meget fin introduktion til kamado'ens forunderlige verden.

Mage til gæstfrihed skal man lede længe efter !! .1%¤ .1%¤

Der var ingen smarte "salgs tricks" eller lign. tværtimod var der en varm og rigtig hyggelig atmosfære, hvor vi fik et indblik i, hvor unik kamadoerne er. [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Tror alle gik hjem med en fornemmelse af, at en kamado grill bliver den næste i samlingen.. :-D

Og så kan man sagtens spise en Stufz bøf i en burger (også selvom man ikke hedder Kim Larsen [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif] ) - det smagte fremragende...

Det var også hyggeligt at møde andre medlemmer her fra Grillguru

Tak til Stig og Frue og ikke mindst til den person, der har fået den geniale idé at lave disse arrangementer.
Stefan

Primo oval xl

Sternberg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#103 » 10. sep 2012, 20:48

Tak for en super hyggelig aften
Det gav en rigtig hos forståelse af hvad en man kan med en primo og hvordan den virker
Og blivernød til ha opskriften på de der hjemme laved burger bollernes de var super lækre
Weber Q100
Weber 57 cm Performer
Primo XL Oval

Brugeravatar

gundersen
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#104 » 10. sep 2012, 20:50

Sternberg skrev:Tak for en super hyggelig aften
Det gav en rigtig hos forståelse af hvad en man kan med en primo og hvordan den virker
Og blivernød til ha opskriften på de der hjemme laved burger bollernes de var super lækre

Kommer fluks her :-)

Hjemmelavede burger boller er super lækre og når du først har prøvet dem køber du aldrig de færdige fra super markedet.

26 stk a 90 gram.

Ingredienser:
•2 ½ dl. mælk
•2 ½ dl. vand
•100 g gær
•2 æg
•85 g sukker
•10 g salt
•200 g margarine (2dl flydende)
•1200 g Hvedemel

Sådan gør du:
1.Gæren opløses i væsken – den høje mængde gær skyldes margarinen
2.De øvrige ingredienser, undtagen melet, tilsættes
3.Melet tilsættes lidt ad gangen
4.Dejen æltes godt til den er glat og elastisk
5.Lad dejen hæve tildækket med et fugtigt viskestykke i 15 min.
6.Slå dejen sammen og tril den ud som en pølse
7.Del dejen i 26 stykker, der formes til runde boller. Stil bollerne på køkkenbordet
8.Tryk bollerne ganske let, pensel med æg eller vand og dyp dem i sesamfrø.
9.Læg bollerne på en smurt bageplade eller brug evt. bagepapir. Størrelsen af din bageplade afgøre, hvor mange boller du kan have på pladen. Vær opmærksom på ikke at placere bollerne for tæt
10.Tildæk bollerne med et fugtigt viskestykke og lad dem hæve i 45 min.
11.Hver bageplade bages på den gennemvarme bagesten i ca.13 min. ved 210ºC eller i ovnen.
René - KCBS Certified BBQ Judge

Holdkaptajn på: Team Crazy Danes BBQ
Medejer af: JRgrillcatering.dk

Idashøj Cater Grill 1200 (2013)
Primo Kamado Rund (2011)
Primo Kamado XL Oval (2011)
Weber Genesis E-320 (2010)

Sternberg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#105 » 11. sep 2012, 09:07

super takker
Weber Q100
Weber 57 cm Performer
Primo XL Oval

Brugeravatar

Rose
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#106 » 11. sep 2012, 10:47

Vil også bare lige sige tak for et super arrangement og rigtig god mad. Det var super interessant at høre mere om lerpotten og se den i aktion. Syndes også der var en god snak om kul vs briketter.

Er ikke i tvivl om min næste grill bliver en lerpotte, men nu må vi se hvornår det bliver. Skal lige have lov at investere i en Tommerup røger først.

mtl skrev:Er der nogle af dem der deltog der fik taget nogle fotos, så vil jeg meget gerne have en kopi hvis det er muligt

Michael

Tog desværre ingen billeder, det havde den fine mad ny fortjent.
OTG 57 cm (2008) - Smokey Joe (2009) - Bonfirer (2010) - Casper røghat (2012) - NN røgovn (2012) NN gasgrill (2012)
www.odenserunners.com

Tilbage til "Invitationer"