Grilltræf fyn 2012 (Låst tråd)

Invitationer til arrangementer på GrillGuru.dk
Brugeravatar

Emneforfatter
LH-GRILL
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Grilltræf fyn 2012 (Låst tråd)

Indlæg#1 » 6. aug 2012, 22:59

Grilltræf fyn 2012

Weekenden den 14,15 og 16 september indbydes alle med passion for grill til grilltræf fyn 2012
Træffet foregår i Birkende ved Langeskov og der vil være mulighed for overnatning i eget telt eller campingvogn.
Tag roligt hele familien med da der vil være aktiviteter for både børn og voksne.
Programmet for weekenden:
Fredag d. 14 september

15.00 - ? ankomst med telte og campingvogne vi starter fælles grill op så vi kan grille medbragt mad.

Lørdag d. 15 september
8.00 – 10.00 fælles morgenmad / brunch pris 50,- pr person børn halv pris
10.00 – 16.00 børnekursus / aktivitet med tilberedning af mad som i gamle dage og lege fra gamle dage, Jesper Larsson fra Assens museer kommer og tager sig af børnene, som han har stor erfaring med i sin fortid som skolelærer, og nuværende i DGI også. Pris 100 ,- pr barn
10.00 – 16.00 Pølsekursus, der laves diverse pølser, herunder grillpølser mm. Pris ca 150,-
10.00 – 16.00 Tilbehørskursus, der er tit ikke focus nok på tilbehør til alt det vi laver på grillen så her vil vi sætte focus på det gode tilbehør, som dressinger, salater, grøntsager på grill, osv. Pris 150,-
10.00 – 16.00 generelt hygge med hinanden hvis man ikke er tilmeldt et kursus.
18.30 festmiddag hvor der vil blive grillet en gris, samt pølser fra dagens pølsekursus, og hvad der ellers er lavet i løbet af dagen. Pris 150.- og børn halv pris. Øl, vand og vin sælges til festen.

Søndag d. 16 september
8.00 – 10.00 fælles morgenmad/ brunch pris 50,- børn halv pris
10.00 – 15.00 blød-dejskursus med FRED THE BAKER pris 150,-
10.00 – 15.00 pizzakursus med Henrik Sommerlund som vil demonstrere LH Pizzaring og der vil blive focus på italien på grillen pris 100,-
15.00 slut for 2012 og på gensyn.

Bindende Tilmelding med betaling senest den 10 september på henriksommerlund@gmail.com og bankoverførsel

Splash
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Re: Grilltræf fyn 2012 endeligt program

Indlæg#2 » 7. aug 2012, 05:40

hmmm 1400 kr. for 2 børn og 2 voksne :-(
Sønderjydsk grill-entusiast!

masser af Webere........... STEEL RULES

Brugeravatar

winstar
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 7. aug 2012, 08:16

Splash skrev:hmmm 1400 kr. for 2 børn og 2 voksne :-(

Jeg :-( syntes det virker en anelse dyrt og lidt rodet
Mvh
Michael

Dancook 1400
Dancook 1600
Smokey Joe

Brugeravatar

Emneforfatter
LH-GRILL
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#4 » 7. aug 2012, 08:20

Jeg ved godt det lyder af meget når du regner det ud sådan, men du kan jo heller ikke deltage i alle kurser samtidig.
Hvis du tænker på at du for 750,- får mad hele weekenden og overnatning med campingvogn,telt eller lign, så er det vel ok... der er mange ingridienser i kurserne.

håber alligevel du har lyst til at deltage ;-)

ErnstS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 7. aug 2012, 09:03

Med fare for at lyde som en negativ sur stodder har jeg følgende kommentarer:

Der er for meget og vælge imellem !!!

Med det mener jeg at hvis man gerne vil både på bløddejs kursus og pizza kursus kan det ikke lade sig gøre det ligger samme dag, det samme gælder med tilbehørskurset som konflikter med pølse kurset.

Og hvad med ungerne, hvorfor skal der kun være noget for dem om lørdagen?

Jeg synes også det virker for kommercielt til at være i den ånd der normalt kendetegner når der bliver lavet noget her på grillguru :(

Mvh Ernst

Brugeravatar

Sikots
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#6 » 7. aug 2012, 09:13

Gad ellers godt deltage i bløddejskurset, men jeg må nok hellere være huslig og rive køkken ned...

Ser ellers fint ud! Man kan ikke nå alt her i livet, og har jeg opfattet den gode Fred korrekt, så kommer der flere muligheder for at deltage i hans kurser - og nok også Henrik ;)
Livet er ikke ovre endnu (vi skal i hvert fald have aftensmaden med!!) - hav en lækker og lærerig weekend!
MVH
Bjarne

Brugeravatar

Emneforfatter
LH-GRILL
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 7. aug 2012, 09:35

Hej venner

VIGTIGT VIGTIGT

Dette træf er ikke GG regi , men et forsøg på at samle diverse grillsites og andre med grill passion derfor er der nødt til at være noget at vælge imellem, da der kan komme folk udefra også.

alle er meget velkomne. " alle" ;-)

Frachlitz
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 7. aug 2012, 10:50

Hvem afholder pølsekurset?
Primo Oval XL400
Borniak Røgovn med koldrygning og ventilator
Weber 57 Gold (henvist til sommerhuset)
Weber Q3200

KCBS Certified Judge
WBQA Judge

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#9 » 7. aug 2012, 13:01

Frachlitz skrev:Hvem afholder pølsekurset?

PB Helsinge har vist interesse for at undervise, dog er der ikke kommet endelig tilsagn. :-)
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 7. aug 2012, 13:25

LH-GRILL skrev:Hej venner

VIGTIGT VIGTIGT

Dette træf er ikke GG regi , men et forsøg på at samle diverse grillsites og andre med grill passion derfor er der nødt til at være noget at vælge imellem, da der kan komme folk udefra også.

alle er meget velkomne. " alle" ;-)

Aææh Jeg kunne nok godt tænke mig den slags oplysninger allerede i starten af en tråd. Jeg mener at det er ret vigtigt at vide om tingene er i GG regi eller mere "komercielt"
Mvh
Søren

Brugeravatar

Emneforfatter
LH-GRILL
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#11 » 7. aug 2012, 13:29

det undskylder jeg at der ikke stod, men jeg havde dog bare skrevet grilltræf og ikke gg træf. og der er ikke nogen som skal blive rige af denne ting ;-)

Brugeravatar

blomstermand
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 7. aug 2012, 17:35

Se så er der gang i fnidder fnadderen igen.

Jeg syntes det er et flot træf af Henrik mm., og der er mange muligheder for at lære noget og samtidigt er der mulighed for at grill hygge. Det kan klares med eller uden betaling i det omfang man vil.

Jeg kommer helt sikkert forbi med noget af familien og hygger.

Venlig hilsen
Blomstermand c",)

ErnstS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 7. aug 2012, 17:44

blomstermand skrev:Se så er der gang i fnidder fnadderen igen.

Nu ved jeg ikke om det er det jeg har skrevet du synes er fnidder fnadder, men eftersom det her er et fora hvor meningen er at man kan kommunikere om et emne, har man vel ret til at kommentere indlægget.

Jeg synes det er prisværdigt man vælger at lave en børne ting om lørdagen, men hvorfor er der så ikke noget om søndagen?

Hvis det er fnidder fnadder og stille sådan et spørgsmål, så hører det slet ikke hjemme i et forum men slet og ret som et opslag på en hjemmeside hvor folk bare kan tilmelde sig.

Mvh Ernst

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Grilltræf fyn 2012 endeligt program

Indlæg#14 » 7. aug 2012, 17:44

Blomstermand +1

Og hvis der skulle blive et overskud efter alt er betalt så er det sgu fint med mig, det er jo ikke noget der bare bliver stablet på benene ogg afholdt på 10 min

---------------------------
Michael
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

bassi750
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 7. aug 2012, 17:55

kommer med kone og mine to små piger lørdag ville gerne med til alle kursusne men nu må vi se hvor meget vi kan nå. glæder mig helt vildt .1%¤ .1%¤ kanon med et traf på fyn. [smilie=pdt_aliboronz_37.gif] [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]
Weber One-Touch Premium 57 2006
Weber Smokey Joe 2008
pro Q 20 smoker 2011

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#16 » 7. aug 2012, 18:29

Super fed ide.

Jeg kunne godt tænke mig pølsekursus og super hvis pb kan komme.

Men resten ser også godt ud checker lige datoer og hoteller så vender jeg tilbage

Brugeravatar

Ole Skibsted
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#17 » 7. aug 2012, 21:01

Jeg kan se, at invitationen er blevet slettet på Weber Klubben. Hvad er årsagen til det? Er det blevet et lukket selskab, eller er alle stadig velkommen?

Ole

Brugeravatar

9900
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#18 » 7. aug 2012, 21:55

Ole Skibsted skrev:Jeg kan se, at invitationen er blevet slettet på Weber Klubben. Hvad er årsagen til det? Er det blevet et lukket selskab, eller er alle stadig velkommen?

Ole

Jeg kan heller ikke se den, men jeg tænker næsten at den er fjernet . Er snakken ikke udelukkende om weber så er det bandlyst. Se bare når folk nævner heat beads....
Weber 57cm 2000
Weber 57cm 2010
Weber 57cm <2000
Big grenn egg large
Weber spirit e-310
Primo xl oval
Primo oval JR
Auplex mini

Brugeravatar

Emneforfatter
LH-GRILL
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#19 » 7. aug 2012, 22:13

Stig fra weber har fjernet det selvom jeg skrev at der ikke var et firma som stor bag dette arrangement, og at det gik ud på at nedbryde skel mellem de forskellige klubber, osv..... trist de er så bange for at deres medlemmer skal se en anden grill........

Nusermand
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#20 » 7. aug 2012, 22:25

Ole Skibsted skrev:Jeg kan se, at invitationen er blevet slettet på Weber Klubben. Hvad er årsagen til det? Er det blevet et lukket selskab, eller er alle stadig velkommen?

Ole

Hvorfor spørger du her på GG i steder for på Weber klubben?

Hilsen NuserMand

Brugeravatar

Ole Skibsted
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#21 » 8. aug 2012, 06:53

Nusermand skrev:

Ole

Hilsen NuserMand

Jeg skriver her af to grunde: 1, fordi tråden ikke længere er på WK. 2, fordi trådens ophavsmand er her, og han må vide hvorfor tråden er fjernet.
Jeg syntes det er sørgeligt at tråden er fjernet på WK. Jeg er griller uden fordomme, og bruger alle de sites jeg kan komme til. Er bare mest aktiv på WK, da det var der, jeg startede. Syntes det er et fantastisk initiativ, og ville gerne have deltaget, hvis jeg kunne.

Ole

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#22 » 8. aug 2012, 08:59

Skal vi ikke bare tage det som det er, Weber kan ind i mellem være lidt angste for andre der laver tiltag som der måske kan konflikte lidt med deres kerne områder, at sælge grill og afholde diverse arrangementer, sådan er det og fint nok, men det skal ikke forhindre os der brænder for at grille og ikke bare om at eje et eller andet bestemt mærke af grill fra at deltage/ afholde disse arrangementer.

Men kan kun opfordre alle der kunne have lyst til at dele den her invitation på evt facebook eller andre steder hvor der kunne tænkes at være nogle der gerne vil deltage/ stifte bekendtskab/ møde andre grill interesserede, for som der står så er det jo også muligt at møde op og få en god grill snak med andre hvis man ikke deltager på nogle at de kurser som der er planlagt.
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen

Søren Michael
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 8. aug 2012, 10:44

blomstermand skrev:Se så er der gang i fnidder fnadderen igen.

Jeg syntes det er et flot træf af Henrik mm., og der er mange muligheder for at lære noget og samtidigt er der mulighed for at grill hygge. Det kan klares med eller uden betaling i det omfang man vil.

Jeg kommer helt sikkert forbi med noget af familien og hygger.

Venlig hilsen
Blomstermand c",)

Jeg går ud fra at det er mine betænkninger du hentyder til. Det er ikke fordi der skal være fnidderfnadder, jeg vil bare gerne have klarhed over hvilke regi ting foregår i. Derudover er jeg enig med dig i at det er flot at folk vil gøre en indsats og lave den slags arrangementer. Og i øvrigt er det fedt at vi her har et site der ikke er så bange for at lade andre komme til og reklamere for deres arrangementer ligesom et andet site er det
Mvh
Søren

Nusermand
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#24 » 8. aug 2012, 14:05

Ole Skibsted skrev:
Nusermand skrev:

Ole

Hilsen NuserMand

Jeg skriver her af to grunde: 1, fordi tråden ikke længere er på WK. 2, fordi trådens ophavsmand er her, og han må vide hvorfor tråden er fjernet.
Jeg syntes det er sørgeligt at tråden er fjernet på WK. Jeg er griller uden fordomme, og bruger alle de sites jeg kan komme til. Er bare mest aktiv på WK, da det var der, jeg startede. Syntes det er et fantastisk initiativ, og ville gerne have deltaget, hvis jeg kunne.

Ole

Jamen ok, jeg spurgte kun fordi det undrede mig personligt. At hvis du læste indlægget på WK, må du jo være bruger der.
Det var bestemt ikke noget ondt i mit spørgsmål, jeg er blot her for at lære. Og trådens ophavsmand må jo også være at finde på WK, derfor mit spørgsmål.. jeg ville jo spørge der hvor jeg ser "tingene", ikke på et andet site. Men sådan er der jo så meget.

NuserMand

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#25 » 12. aug 2012, 09:35

Det omtalte pølsekursus bliver IKKE med mig som deltager/underviser.

Efter en mail fra Fred om pølsekursus på Fynstræffet svarede jeg ganske vist at jeg var villig til at overveje det.
Da jeg havde fået flyttet en anden aftale bad jeg efterfølgende om at få info om selve planlægningen, og om hvad der forventedes af deltagere, samt hvad der i øvrigt lå af planer for afviklingen.
Til dato har jeg ikke set nogen som helst form for planer.

For nogle få dage siden talte jeg så med LH, og bad om at få nogle praktiske oplysninger, bl.a. hvad økonomi der var budgettteret til råvareindkøb osv.
I onsdags, d. 8. fik jeg så en SMS, at pga. arbejdspres var han bagud, men at jeg skulle få hurtigt svar.

Jeg har stadig ikke hørt fra manden, som jeg i øvrigt ikke kender, men ser at han her d. 11. har haft tid til at lave et indlæg som meget ligner en reklame for et allerede afholdt såkaldt pizzakursus.

Jeg må så antage at det ikke længere er tidnød som er årsagen til at jeg ikke har modtaget info.
Hvad grunden så kan være er helt uinteressant for mig.
Jeg må betragte hele arrangementet som planløst og med al mulig udsigt til at ende ud i rod og kaos.

I det mindste er det ikke noget jeg vil være part af, og derfor denne bastante udmelding.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#26 » 12. aug 2012, 11:18

PB Helsinge skrev:Det omtalte pølsekursus bliver IKKE med mig som deltager/underviser.

Efter en mail fra Fred om pølsekursus på Fynstræffet svarede jeg ganske vist at jeg var villig til at overveje det.
Da jeg havde fået flyttet en anden aftale bad jeg efterfølgende om at få info om selve planlægningen, og om hvad der forventedes af deltagere, samt hvad der i øvrigt lå af planer for afviklingen.

For nogle få dage siden talte jeg så med LH, og bad om at få nogle praktiske oplysninger, bl.a. hvad økonomi der var budgettteret til råvareindkøb osv.
I onsdags, d. 8. fik jeg så en SMS, at pga. arbejdspres var han bagud, men at jeg skulle få hurtigt svar.

Jeg har stadig ikke hørt fra manden, som jeg i øvrigt ikke kender, men ser at han her d. 11. har haft tid til at lave et indlæg som meget ligner en reklame for et allerede afholdt såkaldt pizzakursus.

Jeg må så antage at det ikke længere er tidnød som er årsagen til at jeg ikke har modtaget info.
Jeg må betragte hele arrangementet som planløst og med al mulig udsigt til at ende ud i rod og kaos.

I det mindste er det ikke noget jeg vil være part af, og derfor denne bastante udmelding.

Vel skrevet .1%¤ .1%¤

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

havnefogeden
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#27 » 12. aug 2012, 12:31

Torp Hedehusene skrev:
PB Helsinge skrev:Det omtalte pølsekursus bliver IKKE med mig som deltager/underviser.

Vel skrevet .1%¤ .1%¤

.

Kan kun være enig
Give a man a gun and he can rob a bank!
Give a man a bank an he can rob the World !!!

Primo Oval XL......Proud to be the only ceramic grill Made in The USA!!!

Morten[/color]

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#28 » 12. aug 2012, 13:21

øv det så jeg ellers frem til

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#29 » 12. aug 2012, 13:24

Tibbil skrev:øv det så jeg ellers frem til

ja PB og Frederik på samme kursus var stærkt .1%¤
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

winstar
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#30 » 12. aug 2012, 13:27

Da jeg første gang hørte om dette forrygende arrangement, blev jeg da også lidt nysgerrig. Man må så sige at det vist er løbet helt af sporet :roll:
Mvh
Michael

Dancook 1400
Dancook 1600
Smokey Joe

Brugeravatar

Emneforfatter
LH-GRILL
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#31 » 12. aug 2012, 14:30

Jeg er ked af at du kommer med den udmelding jeg sendte dig en sms, men modtog ikke svar så jeg tænkte at du ikke ville være med det var ikke en reklame for et pizzakursus, bare et lille kursus for de nærmeste venner, jg tog din tavshed som manglende lyst så vi er vist løbet lidt galt af hinanden, og jeg er ked af at det ikke kan blive til noget.
Træffet er ikke aflyst, men jeg har ikke fået andet end 1 tilmelding for 4 personer, andre har ikke svaret med nogen sikker tilmelding så det er svært, jeg vil jo heller ikke belemre dig en masse planlægning for 4 mennesker.

Jeg syntes nogen gange dette er et negativt forum, hvor enhver form for initiativ skal analyseres, og nedgøres, jeg må sige at man mister lysten til at lave noget i den retning jeg har haft lyst til

Jeg kan samtidig fortælle at vi har et møde om dette arrangement tirsdag aften fred, mtl og jeg, så er der stadig nogen som har lyst at deltage så meld jer til ved at sende mig en pm så vi kan arbejde videre med arrangementet, PB som instruktør eller ej., vi må arbejde for at finde en anden.
Hilsen
LH

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#32 » 12. aug 2012, 17:47

Kære alle

Jeg må desværre give Blomstermand ret. Jeg synes der er gang i fnidder-fnadderen her.

I mine øjne er alle grill arrangementer, som kan vedligeholde interessen og udbrede kendskabet til, muligheder som angår mad eller grill, skønne.
At dette arrangement er afholdt af nogle andre end guruen eller andre af de faste, kan da ikke skade.
Specielt ikke når arrangøren prøver at få "vores" højt-skattede ressourcer (som fred og PB) til at komme og afholde kurserne.
Dette ligger der et arbejde i, og hvis der skulle være en femmer tilbage efterfølgende til ham selv, så er det vel ikke en dårlig ting.
Måske det ville give ham lyst til at stå for andre arrangementer sidenhen. Arrangementer vi alle kunne få glæde af.

I mine øjne er prisen på hvert enkelt kursus ganske rimelig.

Jeg kan kun have respekt for at PB ikke ønker at være instruktør på pølsekurset. Han har jo tydeligt begrundet, at han ikke følte at kommunikationen og planlægningen stod mål med de krav, han har, for at binde sig til et sådant arrangement.
Men jeg er ked af at konstatere at han følte behov for at smide en afsluttende kommentar som ikke handler om hans egen sitiuation.
PB Helsinge skrev:Jeg må betragte hele arrangementet som planløst og med al mulig udsigt til at ende ud i rod og kaos.

Den føler jeg er meget ud over den gode tone.

Det faktum at Weberklubben ikke vil formidle arrangementer hvor der kan komme andre end dem selv, gør det jo så meget desto vigtigere at vi herfra støtter op om arrangementet.

Derfor kære venner. Lad nu endelig janteloven blive i skuffen.
LH prøver at lave et godt arrangement. Nogle kunne jo ske at have det sjovt eller rent faktisk lære noget.
Så hvis du egentlig godt kunne tænke dig at grille med ligesindede eller lære noget på de udbudte kurser, så hold dig ikke tilbage.

Jeg vil gerne nævne at jeg intet kendskab har til LH, men jeg føler, at han rent faktisk prøver at lave en god weekend.
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

ErnstS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#33 » 12. aug 2012, 18:56

Hvis man planlægger at stable et arrangement på benene er det mindste man kan gøre vel af have aftaler på plads med de involverede parter, her tænker jeg på leverandører, medhjælpere og undervisere.

Om det er fordi man vil tjene penge eller ej er sådan set ligegyldigt i den her sammenhæng - hvis ikke planerne er i hus inden man begynder at annoncere, her mener jeg ikke om man smider en føler ud for om der er stemning for det.

Jeg har 2 gange spurgt hvorfor der ikke er noget for børnene om søndagen, det er der ikke blevet svaret på - i mit tilfælde er det rimelig relevant hvis jeg skal rykke familien fra Nordjylland til fyn i en weekend og begge vi voksne skal deltage i de forskellige kurser som interesseret os.

Så bottom line må være at man skal ha planerne på plads inden man begynder at sende indbydelserne ud, ellers må man forvente at der er nogen som føler det er rodet og dårligt planlagt.

mvh Ernst

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#34 » 12. aug 2012, 20:19

HAHAHA jeg er helt vild med.

"Derfor kære venner. Lad nu endelig janteloven blive i skuffen" ( især når det kommer fra dig jaknil for hold da op det er du ellers mester i )

Når men ud over det er jeg ret sikker på Louise og jeg kommer lørdag og tag hjem søndag vi skal bare ha det til at passe ind.

Er ret sikker på at vi deler os så vi kan nå alle 4 kursuser

Men igen kommer der til at gå lidt tid før vi kan melde os 100% der er en masse vi skal ha til at passe først :-D

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#35 » 12. aug 2012, 20:21

Puha !!!! er det augurketid ??

Har gået frem og tilbage hele dagen efter jeg læste PB's indlæg, men here it goes

Hvad er det der sker her på GG, et menneske der vælger at kaste sig ud i et supert arrangement, bliver møvet ned fra første færd, og alle mulige konspirations teorier bliver smidt frem, først så er det kommercielt og så mangler der børnepasning og så er der pludselig nogen der ved en hel masse om hvor godt/skidt at arrangementet er planlagt, osv osv, hvor er det lige vores fælles interesse er blevet væk ?

Jeg blev kontaktet af Fred og Henrik i sidste uge for at høre om det ikke var et arrangement jeg ville give en hånd med til at få på sporet og afholdt, jeg havde i første omgang valgt ikke at stille mig tilrådighed som arrangør, da jeg selv er optaget lørdagen i et andet arrangement, men har valgt at hoppe med på vognen for at få det her arrangement på benene og afholdt til alle deltagers bedste, og jeg er overbevist om at det vil blive en super weekend for dem der vælger at deltage, for uden deltager bliver der jo heller ikke noget grilltræf. Men som Henrik selv skriver så mødes vi tirsdag for at få en god snak om tingene og set på lokaliteterne som grilltræffet skal afholdes på, og der efter vil der komme en hel del mere information og weekenden, for jeg er overbevist om at Henrik har meget mere styr på tingene end der er en del brugere her der har fået opfattelsen af.

Med hensyn til diverse beskyldninger/klage punkter:
Om det er kommercielt bare fordi der er en brugerbetaling, nu er det sådan at råvare osv ikke bare kommer dumpene ned fra himlen, så ja der skal ligge en deltagerbetaling, som blandt andet også skal være med til at betale for de undervisere/instruktørers udgifter transport og andet i forbindelse med de skal møde op og afholde deres del af de forskellige kurser som er tilbudt. bare til info så koster en tur/retur over storebælt ca 460 kr sådan en udgift dækkes jo som en selvfølge. Fra første henvendelse fra Fred og Henrik er der lagt vægt på at skulle det vise sig der efter træffet er et overskud af selv det mindst, så vil dette gå videre til at gøre næste års Grilltræf billigere eller bedre for dem der deltager til den tid.

Angående planlægningens kvalitet eller mangel på samme, hvor har de GG medlemmer deres viden om dette punkt fra ?

Da grilltræffet afholdes over en hel weekend fra fredag til søndag, hvor det er muligt for deltagerne at blive hele weekenden eller måske kun deltage en eller flere dage, så syntes jeg dælme det er flot at Henrik har skaffet en kapacitet til at lave noget for børnene om lørdagen og end da i træffets ånd nemlig madlavning, hvilket efter min viden er gjort uden omkostninger, dog skal udgifterne til diverse råvare osv dækkes. Så kan nogen forklare mig hvorfor at det så skal være et klagepunkt at der ikke er noget for børnene om søndagen ?

At PB vælger at melde fra er da beklageligt, da han jo ville være en super kapacitet, men det er jo kun PB der kan afgøre om han vil deltage eller ej, dog syntes jeg nok det er en uforståelig måde at melde fra på bare at smide en besked her i tråden i stedet for at henvende sig til Henrik og fortælle ham at man ikke ønsker at deltage som underviser, men der må PB jo have sine grunde til at gøre det på den måde, men må da sige det overrasker mig meget at det netop er PB der gør det på den måde.

Så op på hesten og lad os samles om vores fælles interesse nemlig at lave god mad på grillen, samt at udnytte de mulighedder der er for at lære nye ting og hjælpe andre med netop din stærke side, samt at hygge sig i fælles tid med lige sindet.
Michael
Jeg har nu:

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#36 » 12. aug 2012, 20:22

Fedt Tibbil i vil deltage hvis i kan få det til at passe sammen.
Michael
Jeg har nu:

ErnstS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 12. aug 2012, 20:29

Da grilltræffet afholdes over en hel weekend fra fredag til søndag, hvor det er muligt for deltagerne at blive hele weekenden eller måske kun deltage en eller flere dage, så syntes jeg dælme det er flot at Henrik har skaffet en kapacitet til at lave noget for børnene om lørdagen og end da i træffets ånd nemlig madlavning, hvilket efter min viden er gjort uden omkostninger, dog skal udgifterne til diverse råvare osv dækkes. Så kan nogen forklare mig hvorfor at det så skal være et klagepunkt at der ikke er noget for børnene om søndagen ?

Det skal jeg såmændt sige dig, hvis ikke det fremgik nok af tidligere indlæg.

Der er kurser som er interessante både om lørdagen og om søndagen, og hvis man vælger at lave noget for at ville lave det som et familie arrangement og netop skriver der er noget for børn også om lørdagen, synes jeg det vil være kedeligt at skulle rejse hjem om søndagen hvis ikke der er noget for barnet/børnene der.

Men sådan er der jo så meget her i livet man må vælge fra og til, jeg spurgte pænt hvorfor man ikke har valgt at lave noget om søndagen der fik jeg ikke noget svar, og ja så er det nok gået af sporet måske, kald det bare fnidder fnadder eller hvad i lyster.

Men held og lykke med det og god fornøjelse til dem som vælger at deltage, jeg håber i får en god og lærerig weekend med masser af god grillsnak og noget godt mad.

MvH Ernst

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#38 » 12. aug 2012, 20:43

Hej Ernst
Jamen her har Henrik jo bare vist at han ikke sætter noget i gang han ikke kan stå inde for, da ham der tager sig af børneaktiviterne ikke er tilrådighed søndag, tjaa så hellere lade være med at stable noget på benene, men skulle der være en her der ville melde ind på at lave noget med børnene om søndag, skal vedkommende da være velkommen til at melde ind, så vil det jo ikke være noget problem at få stablet på benene.
Michael
Jeg har nu:

Luke 5:6
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#39 » 12. aug 2012, 20:45

Jeg bliver sgu næsten ked af at læse denne tråd.

Tonen er på godt jysk træls i rigtig mange indlæg.

Jeg mener ikke, at man kan tillade sig, at nedgøre et forsøg på at lave et arrangement på den måde, som det sker her.
Så er der ingen der vil forsøge at stable et lignende arrangement på benene i fremtiden.

Jeg synes at det er et godt og flot initiativ. Og jeg håber ikke, at denne tråd vil afholde andre for at forsøge at arrangere noget lignende fremover.

Fortsat god sommer

ErnstS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#40 » 12. aug 2012, 21:22

mtl skrev:Hej Ernst
Jamen her har Henrik jo bare vist at han ikke sætter noget i gang han ikke kan stå inde for, da ham der tager sig af børneaktiviterne ikke er tilrådighed søndag, tjaa så hellere lade være med at stable noget på benene, men skulle der være en her der ville melde ind på at lave noget med børnene om søndag, skal vedkommende da være velkommen til at melde ind, så vil det jo ikke være noget problem at få stablet på benene.

Fair nok - det er bare først nu jeg får det at vide - alt respekt for man forsøger :)

Tak for info :)

Mvh Ernst

Brugeravatar

jaknil
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#41 » 12. aug 2012, 23:43

Tibbil skrev:"Derfor kære venner. Lad nu endelig janteloven blive i skuffen" ( især når det kommer fra dig jaknil for hold da op det er du ellers mester i )

Tibbil

Siden du nu skriver direkte til mig, må jeg melde mig på banen igen.
Vil du venligst begrunde ovenstående?
Primo Oval XL
Auplex Mini
Auplex XL
Hjemmebygget `kamado´ style pottegrill
Stor jernmonster til de store begivenheder
Weber Q300

bassi750
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#42 » 13. aug 2012, 07:44

ja jeg er også ked af af høre denne måde det hele køre på i denne her tråd??

hade også glædet mig til pølsekursus med pb. :-( da jeg ikke kunde komme på hans siste kursus!

men jeg komme helt sikkert med min kone og to børn! og har også lige fået et venne par og ders barn med så nu er vi da 7 der kommer både lørdag og søndag!!! glæde mig til nogen hygglig og læreri dage. :-D :-D

med hensyn til børn om søndagen kunde det være der var nogen forælder der ikke var med til et kursus der kun have et øje på de dørn der er. børn leger jo bage på krys og tværs....!

ville gerne hade komme tirsdag aften. med kan desvære ikke :-(
Weber Smokey Joe 2008
pro Q 20 smoker 2011

Brugeravatar

Emneforfatter
LH-GRILL
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#43 » 13. aug 2012, 10:06

Godt se der er nogen der kommer, jeg har modtaget din tilmelding Bassi hvordan overnatter i campingvogn eller ?

Resten som vil deltage kan i ikke sende mig en PM

Henrik

bassi750
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#44 » 13. aug 2012, 11:33

vi kommer i en campingvogn. skal nok lige finde ud af hvad mit venne par vil med til af kursus.
Weber Smokey Joe 2008
pro Q 20 smoker 2011

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#45 » 21. aug 2012, 20:40

Hej Alle
Så er der ved at være nyt om det kommende træf i Birkende på fyn, der er et enkelt ændring i programmet i forhold til det første program i den her tråd, desværre har den underviser som skulle have stået for tilbehørs kurset måtte melde afbud, så vi har måtte indse at det må udgå af programmet, men ellers så køre det helt som det skal, og for at ikke presse det hele sammen søndag er Pizza kurset også flytte til lørdag.

Grilltræf fyn 2012

Weekenden den 14,15 og 16 september indbydes alle med passion for grill til grilltræf fyn 2012
Træffet foregår i Birkende ved Langeskov og der vil være mulighed for overnatning i eget telt eller campingvogn, der vil være mulighed for at få strøm til vognen, og tolietfaciliterter er i umiddelbart nærhed af pladsen hvor vognene kommer til at stå

Tag roligt hele familien med da der vil være aktiviteter for både børn og voksne.

Programmet for weekenden:
Fredag d. 14 september

15.00 - ? ankomst med telte og campingvogne vi starter fælles grill op så vi kan grille medbragt mad.
Hvis der er nogen der brænder efter at give en hånd med til selv opstillingen og klargøring, så vil vi meget gerne høre fra jer, enten en PM til Fred, Henrik eller MTL

Lørdag d. 15 september

8.00 – 10.00 fælles morgenmad / brunch pris 50,- pr person børn halv pris
10.00 – 16.00 børnekursus / aktivitet med tilberedning af mad som i gamle dage og lege fra gamle dage, Jesper Larsson fra Assens museer kommer og tager sig af børnene, som han har stor erfaring med i sin fortid som skolelærer, og nuværende i DGI også. Pris 100 ,- pr barn alt incl.
10.00 – 16.00 Pølsekursus, der laves diverse pølser, herunder grillpølser mm. Pris ca 150,- incl 2x drikkelse (øl/vand)
Den nye underviser på pølsekurset er Jepser aka Tattoomann, så tag vel i mod ham, han glæder sig meget til at vise hvordan sådan nogle pølser skal snoes
10.00 – 15.00 pizzakursus med Henrik Sommerlund som vil demonstrere LH Pizzaring og der vil blive focus på italien på grillen pris 100,-
Underviser på Pizza er Henrik aka LH_GRILL
10.00 – 16.00 generelt hygge med hinanden hvis man ikke er tilmeldt et kursus.
så der er mulighed for alle også fra nærområdet bare at møde op og få en grillsnak, så tag vel i mod dem hvis de dukker op
18.30 - ???? festmiddag hvor der vil blive grillet en gris, samt pølser fra dagens pølsekursus, og hvad der ellers er lavet i løbet af dagen. Pris 150.- og børn halv pris. Øl, vand og vin sælges til festen. Hvis der er andre ønsker til drikkelse, så er i velkommen til at tage med selv.

Lørdag til middag, skal vi der deltager lave en Dansk rekord, vi skal nemlig lave Danmarks største burger, med hjemmebag bolle og selvfølgelig en hjemme grille bøf til den også, samt alt hvad der eller høre til sådan en kæmpe. Så vær med til at sætte grilltræf Fyn på landkortet

Søndag d. 16 september
8.00 – 10.00 fælles morgenmad/ brunch pris 50,- børn halv pris
10.00 – 15.00 blød-dejskursus med FRED THE BAKER pris 150,-
Fredrik aka Fred behøver vist ingen yderlig præsentation, der vel ikke andet at sige, end alle vil gå hjem med meget mere viden end de kom med
15.00 slut for 2012 og på gensyn.

Håber at alle der deltager er villige til at give en frivillig hånd med, og gøre weekenden til en oplevesle for alle, som vi vil kunne se tilbage på og glæde os over at have deltaget i. samt at alle vil give en hånd med oprydningen søndag, så vi alle når hjem inden midnat søndag.

Jeppe Kold fra OutdoorChef er lige pt ved at finde ud af om han kan få tid til at møde op lørdag og vise grillerne fra Outdoorchef frem, kan være andre leverandører dukker op en af dagene.

Hilsen LH-GRILL - FRED - MTL

Bindende Tilmelding med betaling senest den 10 september på henriksommerlund@gmail.com og bankoverførsel
Michael
Jeg har nu:

bassi750
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#46 » 22. aug 2012, 21:09

øv skal med til pølse kursus.hade håbet på at kunde være med til pizza kursus også.men så kan jeg jo nå frede i sted for :-D :-D :-D

og den der buger den skal være mega :-D :-D
Weber Smokey Joe 2008
pro Q 20 smoker 2011

Tattoomann
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#47 » 22. aug 2012, 21:14

Var der en mulighed for, at rense denne tråd for alt unødigt tekst. Og måske flytte det endelige program forrest?
Jesper Christensen
6705 Westjylland
KCBS Certified BBQ Judge

http://www.facebook.com/KcbsScandinavia

https://m.facebook.com/BbqTeamWestCoastDk
Primo XL oval

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#48 » 22. aug 2012, 23:07

kan prøve at høre Holmer om det er muligt, hvis ikke kan vi jo evt få lov til at oprette en ENDELIG tråd :lol:
Michael
Jeg har nu:

Splash
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#49 » 22. aug 2012, 23:25

mht. Danmarks største burger????? har du set den der blev lavet på grilleriet?
Sønderjydsk grill-entusiast!

masser af Webere........... STEEL RULES

Brugeravatar

holmer
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#50 » 23. aug 2012, 00:43

Der ryddes op i tråden imorgen/senere idag. Jeg går den igennem og fjerner hvad jeg finder nødvendigt/passende.

Det vil nok ikke være alle der er enig i min vurdering, men jeg skal forsøge bedst muligt. 8)
.../holmer

Tilbage til "Invitationer"