Okse spegepølse

Brugeravatar

Emneforfatter
Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Okse spegepølse

Indlæg#1 » 8. mar 2014, 01:32

Hej

Havde tænkt mig at lave en spegepølse af oksekød her i weekenden, da jeg har fået en del oksekød.

Havde tænkt mig noget i dur af 75%okse og 25% spæk.
Har en krydderiblanding fra Indasia hvor jeg så vil tilsætte lidt chili.

Men hvad med evt hvidløg, feta... .? Kan man putte det i?

Eller hvad har i et par fif til en oksespegepølse.

/M

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Re: Okse spegepølse

Indlæg#2 » 8. mar 2014, 17:08

Morras skrev:Hej

Havde tænkt mig at lave en spegepølse af oksekød her i weekenden, da jeg har fået en del oksekød.

Havde tænkt mig noget i dur af 75%okse og 25% spæk.
Har en krydderiblanding fra Indasia hvor jeg så vil tilsætte lidt chili.

Men hvad med evt hvidløg, feta... .? Kan man putte det i?

Eller hvad har i et par fif til en oksespegepølse.

/M

Du kan putte mange ting i, dog vil jeg ikke anbefale noget, som er fugtigt/vådt. Væden skal jo fordampe igen.
Men f.eks. hakket hvidløg, gule sennepskorn, tørrede tomater (hakket), hel sort peber, kommen, fennikelfrø, tørret timian osv.
Så er det "bare" at praktisere antydningens kunst, for du kan jo ikke smage det til :lol:

Jeg formoder, at der er salt i din Indasiablanding, så pas på med at tilsætte salte ting som feta...
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Brugeravatar

Emneforfatter
Morras
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 8. mar 2014, 18:52

Tak skaal-um. Var bare ikke helt sikker på om man kunne komme "rå" hvidløg i. Men kan man bare tilsætte feta? Havde tænkt mig at prøve at lave lidt forskelligt, så finder man jo ud af hvad man ka li :-)

smoker
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 9. mar 2014, 06:21

hej

Jeg mener ikke der er salt i blandinger fra indasia, men det står på pakken
frisk hvidløg .1%¤ , selv bruger jeg ramsløg da det giver lidt spil i pølsen også

mvh

Henning
har kul fra grillbutikken på lager

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 9. mar 2014, 13:52

Morras skrev:Tak skaal-um. Var bare ikke helt sikker på om man kunne komme "rå" hvidløg i. Men kan man bare tilsætte feta? Havde tænkt mig at prøve at lave lidt forskelligt, så finder man jo ud af hvad man ka li :-)

Jeg har brugt feta i kogepølser (medistertype), men om det kan tørre sammen med oksefarsen kan jeg ikke svare på.
Selv om feta er salt kan den jo godt mugne. Men prøver du, så får vi jo en ny dimension i pølsemageriet... :P
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Tilbage til "Opskrifter & billeder"