hjælp til at finde opskrift

Emneforfatter
lboysen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#1 » 22. maj 2011, 20:40

Hej i alle gode mad folk.. er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan jeg finde en opskrift herinde. det er en opskrift på møllehjul som jeg er intersseret i.

MVH lone :-D

Brugeravatar

havnefogeden
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: hjælp til at finde opskrift

Indlæg#2 » 23. maj 2011, 06:05

Hej Lone

velkommen til, du kan bruge søg funktionen herinde og så bare skrive møllehjul.
jeg fandt denne her, sammen med en masse andre : viewtopic.php?f=42&t=10710&p=127410&hilit=m%C3%B8llehjul#p127410
Give a man a gun and he can rob a bank!
Give a man a bank an he can rob the World !!!

Primo Oval XL......Proud to be the only ceramic grill Made in The USA!!!

Morten[/color]

Emneforfatter
lboysen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 23. maj 2011, 08:37

Hej Igen.

Tak for hjælpen. jeg kan finde opskriften men ikke alt det med hævetid og bagetid. Det mangler jeg.

MVH Lone
havnefogeden skrev:Hej Lone

jeg fandt denne her, sammen med en masse andre : viewtopic.php?f=42&t=10710&p=127410&hilit=m%C3%B8llehjul#p127410

Brugeravatar

mowgli
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 23. maj 2011, 08:43

lboysen skrev:Hej Igen.

Tak for hjælpen. jeg kan finde opskriften men ikke alt det med hævetid og bagetid. Det mangler jeg.

MVH Lone
havnefogeden skrev:Hej Lone

Håber du kan bruge denne her
Medlem af Natteravnene, Grill entuiast, og far til tre

Brugeravatar

bjærge
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 23. maj 2011, 09:39

Du finder Freds bløddej her: viewtopic.php?f=90&t=4423
God fornøjelse

Emneforfatter
lboysen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 23. maj 2011, 12:51

Hej

Tak for jeres svar.

Men jeg mangler stadig hævetid og badetid og ved hvilken grader. Er der en der vil skrive det til mig i et indlæg. da jeg ikke kan finde ud af det herinde. jeg åben de link i sende, men der kommer ikke nogen rigtig opskrift frem. please nogen der kan hjælpe og vil tage sig tid til måske at skrive det her.

MVH Lone

Brugeravatar

Fred
Redaktør
Redaktør
Kontakt:

Indlæg#7 » 23. maj 2011, 15:29

Hej Lone

Opskriften på bløddej er på dette link - et stykke nede på siden.: viewtopic.php?f=42&p=180566#p180566

I opskriften står der både mælk og vand, men det er absolut ikke nødvendig, du kan vælge at bruge enten vand eller mælk - "der er frit valg på hylde 7" :-D

Fremgangsmåde.:

Ælt dejen godt til den er glat og smidig - og føles elastisk. :-)
Dejen skal føles behagelig at arbejde med - ikke for blød, men heller ikke for fast.
Når dejen er æltet tilstrækkelig kan du vælge at lade den ligge i maskinen eller på bordet i lidt mel.
Lidt afhængig af hvor stor en portion du laver, så lad dejen ligge i ca. 15 min.
Begynd derefter at forarbejde dejen til det du gerne vil lave, er det eks. BB'er, så vej evt. et stykke af på 950 g. til 10 BB'er
Tril dejen ud som en pølse og skær den ud i ca. 10 lige store stykker - vej dem evt. af.
Form bollerne og stil dem på bordet, lad dem stå i ca. 5 min. - tryk dem derefter ganske let, fugt dine fingre under vandhanen og dup bollerne så de er fugtige over det hele, dyp dem derefter i sesamfrø og stil dem på bagepladen.
Tildæk BB'erne med et stykke plastik og gerne et viskestykke og lad dem hæve et lunt sted i ca. 1 time.
Plastik holder på fugtigheden og viskestykket er med til at holde på varmen. :-)
Inden du bager dem, så mærk lidt forsigtig på bollerne (kære venner, den skal IKKE misforståes ;-) ) de skal føles meget lette. :-)
BB'erne bages ved ca. 210-220 grader i 13-14 min.
Frederik

Besøg Fredstone.dk

"Resultater opnås når virkelystne mennesker samarbejder"

Billede

Emneforfatter
lboysen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#8 » 23. maj 2011, 19:31

Hej Frederik

Tusind tak skal du have. jeg gik faktisk igang her i eftermiddag. og det gik bare godt. det blev lige sådan nogen boller som jeg gik efter. fik bagt 2 stk møllehjul og 4 flutes.

MVH Lone

Brugeravatar

Michael-TBSGrillshop
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 23. maj 2011, 21:09

Fred skrev:Hej Lone

Opskriften på bløddej er på dette link - et stykke nede på siden.: viewtopic.php?f=42&p=180566#p180566

I opskriften står der både mælk og vand, men det er absolut ikke nødvendig, du kan vælge at bruge enten vand eller mælk - "der er frit valg på hylde 7" :-D

Fremgangsmåde.:

Ælt dejen godt til den er glat og smidig - og føles elastisk. :-)
Dejen skal føles behagelig at arbejde med - ikke for blød, men heller ikke for fast.
Når dejen er æltet tilstrækkelig kan du vælge at lade den ligge i maskinen eller på bordet i lidt mel.
Lidt afhængig af hvor stor en portion du laver, så lad dejen ligge i ca. 15 min.
Begynd derefter at forarbejde dejen til det du gerne vil lave, er det eks. BB'er, så vej evt. et stykke af på 950 g. til 10 BB'er
Tril dejen ud som en pølse og skær den ud i ca. 10 lige store stykker - vej dem evt. af.
Form bollerne og stil dem på bordet, lad dem stå i ca. 5 min. - tryk dem derefter ganske let, fugt dine fingre under vandhanen og dup bollerne så de er fugtige over det hele, dyp dem derefter i sesamfrø og stil dem på bagepladen.
Tildæk BB'erne med et stykke plastik og gerne et viskestykke og lad dem hæve et lunt sted i ca. 1 time.
Plastik holder på fugtigheden og viskestykket er med til at holde på varmen. :-)
Inden du bager dem, så mærk lidt forsigtig på bollerne (kære venner, den skal IKKE misforståes ;-) ) de skal føles meget lette. :-)
BB'erne bages ved ca. 210-220 grader i 13-14 min.

Kære Frederik
Hvor kunne du tro vi kunne misforstå noget du sagde hva hva ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Michael
Jeg har nu:
Primo og TBS kul, samt Stuff's, Nomex pakninger og Burner poser fra TBSgrillshop.dk på lager, klik her for at komme i shoppen
http://www.facebook.com/KcbsScandinavia.

Tilbage til "Opskrifter & billeder"