Tang og clips til spegepølser

Brugeravatar

Emneforfatter
Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Tang og clips til spegepølser

Indlæg#1 » 13. jan 2017, 10:51

Jeg har længe gået og kikket efter en prisbillig tang/maskine til at lukke spegepølser med. Da jeg synes at det er lidt bøvlet at gøre det med snor når man står der alene. :-) Eller er det bare mig der har for mange tommelfingre. :-)
Faldt over denne tang til at samle hegn med og tilhørende clips, købte så en for at prøve og det virker.
Købte clipsene i aluzink, de fås også i rustfrit stål, men jeg er overbevist om at ingen af dem er fødevaregodkendte, så det blev den billigste.
DSCI1637.JPG
Tang

DSCI1638.JPG
Clips

DSCI1639.JPG
Clips monteret på spegepølse

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Re: Tang og clips til spegepølser

Indlæg#2 » 13. jan 2017, 15:27

Torp Hedehusene skrev:men jeg er overbevist om at ingen af dem er fødevaregodkendte, så det blev den billigste.
Du skal være helt rolig, vi snakker jo ikke om smitte fare, og clipsene indgår jo ikke i det man spiser.
At dimensionen i clipsens åbning måske er lidt lille er en anden sag.

Tangen er jo da helt egnet og rimelig nem at betjene. Dog skal der jo to hænder til at betjene den når clips isættes, og derfor skal den være klar når du stopper pølsen og skal lukke.
Du kan sætte en kraftig elastik på håndtagene, så de holdes sammen. Nu kan du montere en clips og have tangen klar til at betjene med én hånd.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

Emneforfatter
Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Tang og clips til spegepølser

Indlæg#3 » 13. jan 2017, 16:38

[quote="PB HelsingeAt dimensionen i clipsens åbning måske er lidt lille er en anden sag..[/quote]
Clipsens åbning er 10 mm. det passer meget godt, jeg vrider lige spegepølsen en 1/4 omgang for at stramme det sidste, men åbningen skal heller ikke være mindre.

.
Torp Hedehusene

Tilbage til "Om udskæring, fremstilling, saltning og røgning"