Hvilke peberblanding ?

Brugeravatar

Emneforfatter
jv31
Grillguru mester
Grillguru mester

Hvilke peberblanding ?

Indlæg#1 » 10. jan 2017, 18:31

Skal prøve lidt nyt i min rullepølse,så hvilke peberblanding køre i med når i laver rullepølse ? Lige nu køre jeg med PB`s peberblanding men der er ved og være udsolgt af den her i huset,så er på udkig efter noget andet :-D
Mvh Jesper

Nu med BGE Mini,Kamado xl oval,Emperors Grill kamado og hjemmebygget grill til helstegt pattegris....

Lager af trækul fra www.traekul.dk/ send pb eller mail for afhentning.

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Hvilke peberblanding ?

Indlæg#2 » 10. jan 2017, 18:34

Jeg bruger også PB`s blanding, så må du jo blande noget mere, hvis du er tilfreds med den.

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 11. jan 2017, 08:40

Jeg er begyndt at bruge den her 9 PEBER SYMFONI den er vanvittig god
http://www.steak-out.dk/9-peber-symfoni-ankerkraut-160-gram
Hilsen
John
----
WBQA Certified BBQ Judge

Har kul fra Traekul.dk på lager. Afhentning efter aftale.

Westwoodfield BBQ.

DanishPelletGrills

Brugeravatar

Treblach
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#4 » 11. jan 2017, 09:12

jv31 skrev:Skal prøve lidt nyt i min rullepølse,så hvilke peberblanding køre i med når i laver rullepølse ? Lige nu køre jeg med PB`s peberblanding men der er ved og være udsolgt af den her i huset,så er på udkig efter noget andet :-D

Mon ikke PB sælger det endnu?
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#5 » 11. jan 2017, 09:43

Nu er peberblandingen jo ikke hemmelig, da PB selv har lagt den op i dette indlæg: viewtopic.php?f=152&t=3663&hilit=rullep%C3%B8lse

Jeg vidergiver den ikke :-) , selv om det havde været dejlig nemt, men det er den jeg selv bruger.

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#6 » 11. jan 2017, 10:10

jv31 skrev:Skal prøve lidt nyt i min rullepølse,så hvilke peberblanding køre i med når i laver rullepølse ?
Jeg tror at der ned igennem indlæggene sker en misforståelse.

Jeg opfatter at brugeren gerne vil vide hvilke forskellige krydderier vi blander og putter i vores rullepølser.
Her er der jo mulighed for at give mange bud.

Når jeg i opskrifter nævner 4-peber, så er det en helt bestemt peber blanding som jeg ikke tror jeg kan leve uden. Den giver en vel afbalanceret smag med en meget lang eftersmag.
Den er fra OTZ.dk og jeg har brugt den i årevis. Desværre sælger OTZ ikke længere til private, så vidt jeg ved.
Torp Hedehusene skrev:Jeg videregiver den ikke , selv om det havde været dejlig nemt,
Helt fint Peter, men her kan vi jo blot pege på linket rullepølse fra A-Z, hvor den er beskrevet : viewtopic.php?f=152&t=3663&p=288485&hilit=rullep%C3%B8lse+A+Z#p288485

Jeg vil ikke gerne opfattes som primadonna, så her lægger jeg ud i det offentlige rum den anvisning som kan læses på min opskrifts CD :
Fremstilling af hjemmelavet rullepølse.pdf
(23.6 KiB) Downloadet 40 gange
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#7 » 11. jan 2017, 11:14

PB Helsinge skrev:
jv31 skrev:Skal prøve lidt nyt i min rullepølse,så hvilke peberblanding køre i med når i laver rullepølse ?

Jeg opfatter at brugeren gerne vil vide hvilke forskellige krydderier vi blander og putter i vores rullepølser.

Når jeg i opskrifter nævner 4-peber, så er det en helt bestemt peber blanding som jeg ikke tror jeg kan leve uden. Den giver en vel afbalanceret smag med en meget lang eftersmag.
Den er fra OTZ.dk og jeg har brugt den i årevis. Desværre sælger OTZ ikke længere til private, så vidt jeg ved.
Torp Hedehusene skrev:Jeg videregiver den ikke , selv om det havde været dejlig nemt,
Helt fint Peter, men her kan vi jo blot pege på linket rullepølse fra A-Z, hvor den er beskrevet : viewtopic.php?f=152&t=3663&p=288485&hilit=rullep%C3%B8lse+A+Z#p288485

Jeg vil ikke gerne opfattes som primadonna, så her lægger jeg ud i det offentlige rum den anvisning som kan læses på min opskrifts CD :
Fremstilling af hjemmelavet rullepølse.pdf

Det er bestemt ikke for at udstille dig som primadonna, for det er du bestemt ikke, men derimod en meget rar og hjælpsom person, jeg havde jo lagt et link ud til dit indlæg om rullepølse fra A til Z, for der ikke skulle være nogle misforståelser.

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#8 » 11. jan 2017, 12:30

Torp Hedehusene skrev:Det er bestemt ikke for at udstille dig
Helt fint Peter. Sådan var det heller ikke opfattet.

Vi skal væk fra dette skisma, du og jeg har i årevis snakket fint sammen og det fortsætter vi med.
Ofte bliver signaler afsendt med én styrke på vibratoren, men modtaget i en anden styrke.
Lad os ikke havne i Fnidder Book !!

Du og jeg står stadig hvor vi her stået i årevis, og du har stadig en permanent livline med mit mobil nr. og jeg trækker gerne på dine tips.

Ps Du kunne evt. bruge nummeret, så kan jeg fortælle dig hvordan du kan citere udsnit af et indlæg, i stedet for at gentage det hele før din kommentar.

Ring når du får lyst

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#9 » 11. jan 2017, 12:32

Torp Hedehusene skrev:Det er bestemt ikke for at udstille dig
Helt fint Peter. Sådan var det heller ikke opfattet.

Vi skal væk fra dette skisma, du og jeg har i årevis snakket fint sammen og det fortsætter vi med.
Ofte bliver signaler afsendt med én styrke på vibratoren, men modtaget i en anden styrke.
Lad os ikke havne i Fnidder Book !!

Du og jeg står stadig hvor vi her stået i årevis, og du har stadig en permanent livline med mit mobil nr. og jeg trækker gerne på dine tips.

Ps Du kunne evt. bruge nummeret, så kan jeg fortælle dig hvordan du kan citere udsnit af et indlæg, i stedet for at gentage det hele før din kommentar.

Ring når du får lyst

Brugeravatar

Emneforfatter
jv31
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 11. jan 2017, 15:32

PB Helsinge skrev:

Det var lige det jeg ville frem til :-D Jeg har prøvet med chili og den blev super god :-D men peber osv er jo nok nummer 1.
Mvh Jesper

Nu med BGE Mini,Kamado xl oval,Emperors Grill kamado og hjemmebygget grill til helstegt pattegris....

Lager af trækul fra www.traekul.dk/ send pb eller mail for afhentning.

Tilbage til "Om udskæring, fremstilling, saltning og røgning"