Ja det er lige før man skulle tro jeg er halv svensker, men dog ikke

Det er helt sikkert fyr/gran den er lavet i, det var spærtrærester som lige passede i målene

Den skal primært bruges til koldrøgning med en ProQ Coldsmoke Generator, og vi vurderede at da det var det træ der lige var til rådighed en tirsdag aften, og fordi det primært er ved lave temperaturer den bliver brugt, så går det nok med fyr/gran.
Det næste er at hvis du skal til at lave en i hårdtræ, for at undgå harpiks osv. så tror jeg også prisen bliver en helt anden, og så tror jeg lige så godt man kan købe en i rustfri

Luftindtag manlger som sagt stadig, men der bliver borret et hul i top og bund, og lavet så man kan skyde noget for til at regulere luften.
Den kunne sikkert godt være blevet brændt indeni, og det bliver den sikkert også næste gang vi lige roder med den, men tiden stak lidt af fra os i aftes, men der er plads til forbedringer.
Udseendet bliver der ikke lagt så mange kræfter i, vi forsøger i første omgang at få lavet en løsning der virker, og for at få testet om det er noget der fænger.
Det hele startede en søndag eftermiddag. Inspirationen til ovnen kommer til dels fra en udsendelse fra "Frilandshaven" på dr2 (hedder det ikke sådan?) hvor Jørgen havde bygget en, og lavede røget Svinekam på en måde jeg nok ikke ville gøre

1 time på google og et opkald til min kammerat, som har et værksted, og aftalen om projektet blev tirsdag aften. Resultatet af ca. 2,5 times arbejde inkl. kage, kaffe og en hel del sjov.