Hvilken pølsestopper skal jeg købe

Emneforfatter
Gunni
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Hvilken pølsestopper skal jeg købe

Indlæg#1 » 10. jun 2013, 22:58

Jeg vil gerne i gang med at lave nogle pølser samt spegepølser og vil derfor købe mig en god pølsestopper.

Jeg har set lidt rundt her inde samt googlet lidt og tror at jeg vil bestille en Beeketal. Men hvilken størrelse samt oprejst/liggende skal jeg vælge. Valget er vel mellem 3 og 5L jeg vil jo ikke købe noget som er for småt ej heller noget som er så stort at det ikke er til at arbejde med, jeg har tænkt at lave pølser til grillen samt spegepølser til eget forbrug så der er ikke tale om nogen semi-serie produktion :-D men prisforskellen mellem 3 samt 5L udgaven er ikke ret stor så det er ikke det der afgøre det...

Hvad siger i nogle erfaringer i vil dele?

Hvis nogen skulle være i tvivl så er det dem her jeg snakker om http://beeketal.plentymarket.net/fleischereiausstattung/wurstfueller/ og kun dem i rustfri stål...
Med venlig hilsen
Den evige Grill lærling......
www.sjaellandslaaseteknik.dk

Brugeravatar

gundersen
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Re: Hvilken pølsestopper skal jeg købe

Indlæg#2 » 10. jun 2013, 23:21

Jeg har den oprejste model i 5 liter og den er perfekt til det jeg laver på den, 3 liter ville være for lidt når man først er igang.

Jeg valgte den oprejste model da det giver mere bordplads at arbejde på da den liggende meget logisk tager mere plads i længden af dit køkkenbord og det vil jeg hellere bruge til andet.

Den er super nem at betjene og du kommer helt sikkert ikke til at fortryde dit køb og jeg havde hurtig og god betjening fra sælgers side.

God fornøjelse.
René - KCBS Certified BBQ Judge

Holdkaptajn på: Team Crazy Danes BBQ
Medejer af: JRgrillcatering.dk

Idashøj Cater Grill 1200 (2013)
Primo Kamado Rund (2011)
Primo Kamado XL Oval (2011)
Weber Genesis E-320 (2010)

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 10. jun 2013, 23:41

Og jeg har så valgt den liggende i 5L udgaven. På pølsekurset sidste år arbejdede jeg med en opretstående model og jeg synes at den var lidt sværere at arbejde med når der skulle lægges lidt kræfter i ifht den liggende model.
Jeg har ikke fortrudt mit køb et sekund.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 10. jun 2013, 23:51

Jeg ville ikke gå under 5L
Om det er en liggende eller oprettende model, tror jeg udelukkende er af praktiks betydning.

skuffen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 11. jun 2013, 00:55

Det var da en interessant hjemmeside. Jeg kan forstå at der er gode erfaringer derfra?

Jeg fandt deres pålægsmaskine til 250euro yderst spændende. :-)

Emneforfatter
Gunni
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#6 » 11. jun 2013, 14:39

Tak for jeres svar. 5L lyder til at være det man skal bruge, og det andet er en smags sag det havde jeg godt på fornemmelsen.

Jeg tror måske med min bordplade indretning at jeg har bedst af en oprejst model, som ikke tager så meget plads, den bliver bestilt i aften :-) så skal jeg bare have fat i PB og høre om han har lidt forskelligt jeg kan købe af ham :-D
Med venlig hilsen

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#7 » 11. jun 2013, 20:29

Jeg har en 5 l. opretstående og er mega glad for den.

.
Torp Hedehusene

Emneforfatter
Gunni
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#8 » 18. jun 2013, 21:27

Syntes lige jeg ville runde af med at vise et billede af "dyret" den er godt nok stor når den sådanne kommer op på køkkenbordet :-)

Bestilt Onsdag sen aften og leveret med DHL Mandag formiddag, det er da god service fra firmaet. Nu kommer så projekt rygeovn som er godt i gang (mere om det i en anden tråd) og så skal der laves pølser .1%¤

Billede
Med venlig hilsen

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 19. jun 2013, 00:22

Det er tydeligt at se det er en viderebygning af den liggende model de har sat en fod og en vinkel på.
Nu er det ikke for at slå skår i glæden over din nye maskine. Men jeg er spændt på at høre din erfaring når du har brugt den et par gange. Jeg tænker her på placeringen af håndtaget.
Håber det virker for dig!
Brian

Brugeravatar

gundersen
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#10 » 19. jun 2013, 05:20

Nu har jeg som skrevet den stående som vist på billedet og den kan man snildt betjene ene mand, så hvori skulle det uhensigtsmæssige i håndtagets placering ligge?
René - KCBS Certified BBQ Judge

Holdkaptajn på: Team Crazy Danes BBQ
Medejer af: JRgrillcatering.dk

Idashøj Cater Grill 1200 (2013)
Primo Kamado Rund (2011)
Primo Kamado XL Oval (2011)
Weber Genesis E-320 (2010)

Brugeravatar

Ib M
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#11 » 19. jun 2013, 06:02

BS_Sweden skrev:Det er tydeligt at se det er en viderebygning af den liggende model de har sat en fod og en vinkel på.

Tror nu ikke den opretstående model er en ny "opfindelse" men bare en variant af pølsestoppere på markedet.

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 19. jun 2013, 06:48

Uanset hvilken vej pølsestopperen står, så ville jeg lige smutte forbi et byggemarked og købe en hurtigtvinge eller to, så pølsestopperen står sikkert fast på bordet.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 19. jun 2013, 07:29

gundersen skrev:Nu har jeg som skrevet den stående som vist på billedet og den kan man snildt betjene ene mand, så hvori skulle det uhensigtsmæssige i håndtagets placering ligge?

Det jeg tænker er at hvis der skal lægges lidt kræfter i så vil jeg bare mene det kan være svært hvis håndtaget er lige ud for din skulder og skal drejes den vej det skal fremfor hvis det sad "på den næste side" af stopperen.
Den eneste grund til jeg siger er det er at på pølsekurset sidste år arbejdede jeg med en opretstående model og tænkte over disse ting.
Brian

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#14 » 19. jun 2013, 07:30

Ib M skrev:
BS_Sweden skrev:Det er tydeligt at se det er en viderebygning af den liggende model de har sat en fod og en vinkel på.

Tror nu ikke den opretstående model er en ny "opfindelse" men bare en variant af pølsestoppere på markedet.

Helt enig. Det var også bare lige denne model jeg mente!
Brian

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#15 » 19. jun 2013, 14:22

gundersen skrev:Nu har jeg som skrevet den stående som vist på billedet og den kan man snildt betjene ene mand, så hvori skulle det uhensigtsmæssige i håndtagets placering ligge?

Gundersen der må jeg sige dig lidt imod , den stående syntes jeg er svære at bruge end den liggene model men måske det har noget med højden og de lange arme at gøre :-D

BS_Sweden skrev:Det jeg tænker er at hvis der skal lægges lidt kræfter i så vil jeg bare mene det kan være svært hvis håndtaget er lige ud for din skulder og skal drejes den vej det skal fremfor hvis det sad "på den næste side" af stopperen.
Den eneste grund til jeg siger er det er at på pølsekurset sidste år arbejdede jeg med en opretstående model og tænkte over disse ting.

BS_Sweden jeg må alså give dig ret her :)
Jeg har både en stående og en liggene den liggene har jeg også købt efter pølse pølsekurset sidste år da den er nemmer
Men igen som jeg skrev til Gundersen måske det har noget med højden og de lange arme at gøre :lol:
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

Trækul på lager fra traekul.dk kun afhentning efter aftale

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#16 » 19. jun 2013, 20:55

Jeg har haft den afbillede model i over 5 år, og er yderst tilfreds med den, fungerer fint som en-mandsmaskine, bruger et par hurtig tvinger til at sætte den fast på bordet.

.
Torp Hedehusene

isetta
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 20. jun 2013, 07:42

techie skrev:Uanset hvilken vej pølsestopperen står, så ville jeg lige smutte forbi et byggemarked og købe en hurtigtvinge eller to, så pølsestopperen står sikkert fast på bordet.

Hej,
Enig, det er ret sikkert en god ide med tvingerne.
En anden hjælp kunne være, at bruge en god akku boremaskine, istedet for håndsvinget.

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#18 » 20. jun 2013, 10:16

isetta skrev:
techie skrev:Uanset hvilken vej pølsestopperen står, så ville jeg lige smutte forbi et byggemarked og købe en hurtigtvinge eller to, så pølsestopperen står sikkert fast på bordet.

Hej,
Enig, det er ret sikkert en god ide med tvingerne.
En anden hjælp kunne være, at bruge en god akku boremaskine, istedet for håndsvinget.

Hmm.. Jeg er bestemt ikke supermand og jeg har ingen problemer med håndsvinget når jeg har brugt den. Min kæreste som ikke er så høj bander derimod lidt over den, men det er vel et spørgsmål om at placere den hensigtsmæssigt i forhold til ens højde.

Jeg tror derimod det er meget svært at styre hastigheden hvis man smider en boremaskine på - det var ikke noget jeg selv ville forsøge.
Med venlig hilsen,
Thomas

Tilbage til "Om udskæring, fremstilling, saltning og røgning"