Dele cuvette i to

Emneforfatter
snielsen43
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Dele cuvette i to

Indlæg#1 » 1. feb 2013, 16:02

Jeg ved ikke helt om det er det rigtige forum, men jeg har købt en amerikansk cuvettesteg i Lidl på 1,7 kg. Det er lige i overkanten til os, så jeg tænker om man kan skære den over i to stege, og hvor man så evt. skal lægge snittet.

Eller skal vi gemme den, til en dag med gæster?
Charbroil T-47G og Weber OTG 57

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Re: Dele cuvette i to

Indlæg#2 » 1. feb 2013, 16:15

Jeg ville gemme den til en dag med gæster.

.
Torp Hedehusene

Brugeravatar

Toppen
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#3 » 1. feb 2013, 16:17

Ellers tilbered den efter alle kunstens forskrifter og resten kan skæres tyndt og gemmes til en dag hvor pizza står på menuen...

Her i huset kommer vi heller ikke igennem små 2 kg. kød og resterne fryses som regel til pizza :-D
Weber OTG 57
Charbroil T36-G5
En kannibal er en gastronom af den gamle skole, som har bevaret den enkle smag og holder fast ved den naturlige diæt fra før svinekødstiden.

belleboskop
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#4 » 1. feb 2013, 16:27

Toppen skrev:Ellers tilbered den efter alle kunstens forskrifter og resten kan skæres tyndt og gemmes til en dag hvor pizza står på menuen...

Her i huset kommer vi heller ikke igennem små 2 kg. kød og resterne fryses som regel til pizza :-D

Jeg er helt enig.
Steg hele stegen og brug den kold i tynde skiver til : Wrap a la Durumrulle....... Kold til ex flødekartofler..... kold i strimler i en salat... eller som pålæg a la roastbeef mad.
Jeg har nu

Primo og Black Ranch kul fra TBSgrillshop.dk på Lager klik her for at komme i shoppen

Brugeravatar

Amazonas
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#5 » 1. feb 2013, 17:19

øv , jeg er på tværs :-D

når jeg køber en tri tip som du har købt i lidl , deler jeg den ofte i 2 [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Jeg kikke på fiberretningen når jeg deler den .1%¤ , det har aldrig givet problemer endnu
Fodbad & Urtepotte
Så er man godt nok langt ude
Med venlig hilsen
Jesper
Amazonas BBQ Team

http://www.facebook.com/groups/320356778018449/
med ved
DM 2010-2011-2012

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#6 » 1. feb 2013, 20:33

snielsen43 skrev:.........så jeg tænker om man kan skære den over i to stege
Det vil ikke gøre nogen forskel til smag og mørhed at dele stegen i to.
Cuvetten er jo en steg med ret grove muskelfibre, og kan derfor kun serveres skåret på een led, nemlig med skiverne skåret på tværs af muskelfibrene. Derfor bør du også dele på tværs, da du ellers får meget små skiver.

Husk at den halve steg skal ikke bare stege den halve tid. Stegetiden er stadig den tid det tager at nå korrekt kernetemperatur på det tykkeste sted.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Tilbage til "Om udskæring, fremstilling, saltning og røgning"