Leberwurst . . .

Alt om pølsefremstilling, pålæg, saltning m.v.
Brugeravatar

Emneforfatter
hw-web
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Leberwurst . . .

Indlæg#1 » 17. dec 2017, 17:20

Min mor ville være stolt af mig - hvad hun ikke ved er at jeg har brugt færdigkrydderiblanding - '' Kalbsleberwurst '' - stoppet i oksetarm - kaliber 40/43 - og koldrøget i små tre timer - det er ikke slankemad, men i disse tider med nisser osv. går det vel an - de smager som jeg husker dem hjemmefra når der blev slagtet gris . . .

Leberwurst-3494.jpg
De ligner dem fra min bardoms jul . . .
i røg & damp
Henrik

Billede

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Re: Leberwurst . . .

Indlæg#2 » 17. dec 2017, 17:35

Ej Henrik,
Du får mig til at drømme om min salig mormor. Som ½ sønderjyde har jeg et langvarigt og længselsfuldt forhold til Leberwurst.
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 17. dec 2017, 17:45

Hvordan ser de ud indeni når de er skåret igennem - eller er de allerede spist?
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
hw-web
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#4 » 18. dec 2017, 12:01

Hej Thomas - de ligner fransk leverpostej - alt kød og spæk er først kogt og derefter kørt gennem 2 mm. på kødhakker, sammen med blancheret svinelever i skiver, for at ta' noget af det bittere i leveren - man ka' gi den lidt nitritsalt, så blir' den mere rødlig . . .

Moejn prause - velkommen i klubben - jeg er 1/1 - og glad for den Tyske tradition med at fremstille pølsevare selv - i dag ska' jeg afprøve en ny opskrift på Wienerpølser, glæder mig til at se resultatet, de blir' ikke stoppet i tarme men i en form, en såkaldt '' Schinkenfee '' . . .

Leberwurst2-3497.jpg
Lidt kedelig farve, men smager godt . . .
i røg & damp
Henrik

Billede

Brugeravatar

skaal-um
>2000 indlæg
>2000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#5 » 18. dec 2017, 16:25

Smukke pølser. Leverpølser står på min to do liste først i det nye år, dog i en røget udgave. Jeg glæder mig til at høre og se dine wienerpølser.
Rigtig god jul og godt nytår.
FINN

KEB-ON, OTG 57rotisserie, Go anywhere, Primo Kamado XL, Borniak 150 røgovn, bålgrill, BGE small, PKgrill, Iron Cast Lodge Grill, SAfire Cooker, SousVideMaster

http://www.skaal-um.dk

Brugeravatar

Emneforfatter
hw-web
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#6 » 18. dec 2017, 17:34

hej Finn - de er måske lidt kedelig i farven, men de har fået 3 timer kold røg, næste gang får de 4 timer - ang. mine wienerpølser - testen forløb ok, jeg valgte bare at komme dem i kogeposer som jeg så trykkede flade ned mod bunden af posen, men med en gang varm røg og derefter kogt i ca. 10-15 min tror jeg faktisk den er hjemme - go' jul til dig . . .
i røg & damp
Henrik

Billede

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 19. dec 2017, 06:42

Mojn mojn. Hvis du på et tidspunkt falder over slagter Frankes opskrift på sardelpølse, så er jeg aftager...
Where there's smoke... There's laughter.
http://bbqvikings.dk

Tilbage til "Røgeri og delikatesser"