Nitritsalt - igen

Alt om pølsefremstilling, pålæg, saltning m.v.

Emneforfatter
pr0nstar
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Nitritsalt - igen

Indlæg#1 » 18. jan 2014, 13:10

Jeg har forkøbt mig i nitritsalt og ligger pt. inde med ca. 50 kg. Saltet befinder sig i 9670 Løgstør, men jeg er i Aalborg dagligt. Jeg forestiller mig, at vi kan bytte med en flaske vin eller nogle øl - alt efter mængden. Det vigtigste for mig er at nogen kan få glæde af det...

Mvh. Jakob

hoda
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Re: Nitritsalt - igen

Indlæg#2 » 19. jan 2014, 23:06

pr0nstar skrev:Jeg har forkøbt mig i nitritsalt og ligger pt. inde med ca. 50 kg. Saltet befinder sig i 9670 Løgstør, men jeg er i Aalborg dagligt. Jeg forestiller mig, at vi kan bytte med en flaske vin eller nogle øl - alt efter mængden. Det vigtigste for mig er at nogen kan få glæde af det...

Mvh. Jakob

Jeg ligger selv inde med 10 kilo så har selv til noget tid endnu. Hvor har du købt henne
OTG 57cm
WSM 47cm
Weber Original™ Gourmet BBQ Grillrist m/rist-indsats - 57 cm
Weber Original™ Gourmet BBQ Støbejernsrist

Tjek denne ud http://www.thebbqshop.dk

Denraretiger
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 19. jan 2014, 23:23

Jeg bytter gerne en flaske for et kilo salt eller hva mængde du mener er passende.
Er selv dagligt i Aalborg.

Mvh Emil
22 52 21 53

tommybjerre
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#4 » 21. jan 2014, 02:51

Vil da gerne hjælpe dig af med et par kg... har en god kammerat i Aalborg... hvad skal du have for 2 kg?

Emneforfatter
pr0nstar
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#5 » 21. jan 2014, 15:08

tommybjerre skrev:Vil da gerne hjælpe dig af med et par kg... har en god kammerat i Aalborg... hvad skal du have for 2 kg?

Det finder vi ud af. En ramme øl eller lidt vin. Er der et sted i Aalborg, hvor jeg kan aflevere det?

Smokey Pedersen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#6 » 21. jan 2014, 15:33

Kan man få en ramme øl eller lidt vin for 2 kg nitritsalt!
Jeg tror også jeg skal starte en nitrit salt forretning :lol: :lol:
Smokey Pedersen

Primo Oval XL

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#7 » 21. jan 2014, 15:49

pr0nstar skrev:
tommybjerre skrev:Vil da gerne hjælpe dig af med et par kg... har en god kammerat i Aalborg... hvad skal du have for 2 kg?

Det finder vi ud af. En ramme øl eller lidt vin. Er der et sted i Aalborg, hvor jeg kan aflevere det?

Det skal da være en meget lille ramme så.
/Koontz

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#8 » 21. jan 2014, 16:37

Man kan selvfølgelig sige at enhver vare er det værd som den kan sælges for.

Når jeg hjælper venner/hobbypølsemagere med nitritsalt koster det kr. 6.- pr. kg.

Ved 5 kg. er der både til svind, og til en enkelt (skattefri) øl til hver.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#9 » 21. jan 2014, 16:46

pr0nstar skrev:

Kan da se du har fået nitrit salt til at blevt til guld det er da godt metro og dagrofa ikke har opdaget det for der koster det ca 65 kr for 25 kg
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

Brugeravatar

Campist
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#10 » 21. jan 2014, 17:23

Jeg har da altid haft det indtryk, at man hjalp hinanden her på siden, den fortjeneste ligner ikke en vennetjeneste!

Hilsen lars
PRIMO kamado xl
Artiforno Stenovn
Weber 57
Jbi forlænger
Weber 47 med støbejernsrist
Outdoorchef City grill (til campingbrug)
Cadac carie chef
Weber smokie Joe
Auplex mini

Denraretiger
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 21. jan 2014, 17:49

Hold dog op som folk kan brokke og blande sig på det her forum. Skulle vi ikke lade trådstarter videregive sælge det salt han vil til den pris han aftaler med købere.

Hvis han levere 3 kilo salt til døren for en flaske vin til 75 kr hva er problemet så lige.
Første hit på nettet: http://www.hjemmeproduktion.dk/shop/nit ... 1141p.html der koster det 39kr pr kg plus levering.

John R. De færreste kan købe i Metro, de færreste har brug for 25 kg.

PB Helsinge. Jeg vil godt købe to kilo leveret til Nørhalne, har du konto nummer kan jeg overføre de 12 kr :-D

Mvh Emil

Koontz
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#12 » 21. jan 2014, 17:53

Denraretiger skrev:Hold dog op som folk kan brokke og blande sig på det her forum. Skulle vi ikke lade trådstarter videregive sælge det salt han vil til den pris han aftaler med købere.

Hvis han levere 3 kilo salt til døren for en flaske vin til 75 kr hva er problemet så lige.
Første hit på nettet: http://www.hjemmeproduktion.dk/shop/nit ... 1141p.html der koster det 39kr pr kg plus levering.

PB Helsinge. Jeg vil godt købe to kilo leveret til Nørhalne, har du konto nummer kan jeg overføre de 12 kr :-D

Mvh Emil

Alle kan handle i metro, det er bare at bede om et gæstekort.
/Koontz

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#13 » 21. jan 2014, 19:19

Denraretiger skrev:Hold dog op som folk kan brokke og blande sig på det her forum.

Mvh Emil

Det er da absolut ikke noget at brokke sig at gøre med det jeg skrev men nu er GG jo også kendt for at brugerne hjælper hinanden rigtigt meget og ikke tjener på hinanden

Ang. Metro så kan alle jo bare bede om et gæste kort i indgangen og handle det de vil for op til 4000 kr som der også er blevet oplyst om i utallige tråde her på GG

Om man lige har brug for 25 kg tja det kan jo holde sig rigtigt lang tid og vis man laver en del forskelligt for det også hurtigt ben at gå på jeg pakker det gerne i vakuumposer og ligger det til side og kommer der en forbi der kan bruge noget får de da bare en pose med
Hilsen
John
————————-
Old Truckers BBQ Hjemmeside Old Truckers BBQ Facebook Old Truckers BBQ Instagram Old Truckers BBQ Youtube

KCBS Certified BBQ Judge
WBQA Certified BBQ Judge

styrmand
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#14 » 21. jan 2014, 20:02

Jeg husker da tydeligt en sviner jeg fik af John R sidste år da jeg kørte i Metro og købte en sæk nitritsalt og bød det ud her til 10 kr. pr kg. Jeg havde trods alt kørt 100 km for at hente det og synes egentligt det var meget fair at deles lidt om transporten, men uha nej det var næsten en forbrydelse.

Nå det jeg vil frem til er, kan køber og sælger blive enige, ja så kan jeg ikke se hvad det rager hverken mig eller andre.

Men som jeg før har udtrykt det, så er der nogle brugere på dette forum som overvåger enhver tråd der bliver skrevet, og absolut skal kommentere og gøre sig til dommere over hvad der er rigtigt og forkert.

Tråden om stemning og opførsel på GG er ikke mange dage gammel, men allerede glemt igen.

Tager bukserne ned og gør mig klar til en røvfuld :-)

Fortsat god aften
Henrik

Cata
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#15 » 21. jan 2014, 20:12

styrmand skrev:Nå det jeg vil frem til er, kan køber og sælger blive enige, ja så kan jeg ikke se hvad det rager hverken mig eller andre.

Et tænkt eksempel. Hvis du er ved at købe en lækker ODC grill på www.fiktivODCforhandler.dk for 20.000 og den kan fåes for 15.000 hos www.endnuenfiktivforhandler.dk så ville du heller ikke vide det for det rager ikke andre for det er en sag mellem dig og sælger?

Jeg er klar over det tænkte eksempel er ved forhandler og dette er privat handel, men for mig gør det samme sig gældende. Kan noget fåes til en bedre pris så hjælper vi da hinanden til det. Det gør sig gældende her og alle andre steder jeg færdes, på trods af brok fra andre. Det er jo bare det frie marked der virker :lol:

Så må køber jo selv gøre op med sig selv hvor han ønsker at handle. Sådan kunne det jo også læses i tråden med Thermomix hvor nogen gerne vil spare og handle fra spanien mens andre gerne gav lidt ekstra for at handle i DK.

/Jacob

hoda
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#16 » 21. jan 2014, 21:38

styrmand skrev:Jeg husker da tydeligt en sviner jeg fik af John R sidste år da jeg kørte i Metro og købte en sæk nitritsalt og bød det ud her til 10 kr. pr kg. Jeg havde trods alt kørt 100 km for at hente det og synes egentligt det var meget fair at deles lidt om transporten, men uha nej det var næsten en forbrydelse.

Nå det jeg vil frem til er, kan køber og sælger blive enige, ja så kan jeg ikke se hvad det rager hverken mig eller andre.

Men som jeg før har udtrykt det, så er der nogle brugere på dette forum som overvåger enhver tråd der bliver skrevet, og absolut skal kommentere og gøre sig til dommere over hvad der er rigtigt og forkert.

Tråden om stemning og opførsel på GG er ikke mange dage gammel, men allerede glemt igen.

Tager bukserne ned og gør mig klar til en røvfuld :-)

Fortsat god aften

Jeg købte tror det var 10kilo af dig og jeg var meget tilfreds det blev endda leveret så jeg siger tak
OTG 57cm
WSM 47cm
Weber Original™ Gourmet BBQ Grillrist m/rist-indsats - 57 cm
Weber Original™ Gourmet BBQ Støbejernsrist

Tjek denne ud http://www.thebbqshop.dk

Emneforfatter
pr0nstar
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 21. jan 2014, 22:43

Smokey Pedersen skrev:Kan man få en ramme øl eller lidt vin for 2 kg nitritsalt!
Jeg tror også jeg skal starte en nitrit salt forretning :lol: :lol:

Det synes jeg da, at du skal gøre - og jeg vil i hvert fald ikke forhindre dig i det. Ligesom jeg heller ikke ville blande mig, hvis jeg synes, at dine priser var ublu - jeg ville bare lade være med at handle der.

Du må også godt komme hjem til mig og hente nitritsalt - skal vi så sige 3 kr. pr. kg? Så har jeg 15% fortjeneste, er det ikke passende? (Ironi kan forekomme)

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#18 » 22. jan 2014, 00:53

Denraretiger skrev:PB Helsinge. Jeg vil godt købe to kilo leveret til Nørhalne, har du konto nummer kan jeg overføre de 12 kr
Jeg erkender at jeg selv også har pustet lidt til ilden i denne diskussion.
Det er ikke i GrillGuru's ånd, og jeg tænker at andre, ligesom jeg selv, ønsker at deres indlæg ikke var blevet skrevet.

Dette forum er jo netop kendt for den venskabelige og hjælpsomme tone.
Kun i ganske sjældne tilfælde lader brugere sig rive med, og debatten bliver lidt ophedet.
Men mon ikke alle er enige i at der nu er skrevet nok i denne sag om prisen på salt ?

Derfor appellerer jeg til alle, at indlæggene stopper, og at interesserede kontakter PrOnstar direkte via PM.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Denraretiger
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 22. jan 2014, 15:21

Kan man sige at nogen synes saltprisen er lidt pebret... [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

Har selv "handlet" byttet med prOnstar og siger tak for denne gang :-)

Brugeravatar

kambiri
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#20 » 22. jan 2014, 18:44

Jeg er bare glad for jeg ikke skal købe 25kg, men kan nøjes med et par kilo til en højere pris(-;

"Dén der har mest grej når han dør, vinder"
If it ain't smoking, you're joking

Weber Genesis - EP330 Cobber - SpecialEdition
Weber One Touch Premium+ 57 WedgeWood
Weber Smokey Joe
Et hvilket som helst bål.

Tilbage til "Røgeri og delikatesser"