Indlæg#2 » 19. okt 2011, 08:10
Køb du bare en stopper og helst en i rustfast materiale og ikke en til montering på en køkkenmaskine, det giver dig flere ting på samme tid, glæden ved at eje og arbejde med et godt stykke værktøj og "skabe" lige det du syntes en pølse skal være, i tilgift får du så fryseren fyldt med kvalitets pølser til en absolut konkurrence dygtig pris.
Jeg er utroligt glad for min stopper og bruger den jævnligt til alle former for pølser, der ryger ikke en medister på vores bord, der ikke har været igennem vores egen stopper.
Når jeg skriver du ikke skal købe en til montering på en køkkenmaskine, er det fordi det generelt er noget bras at arbejde med, efterhånden er køkkenmaskiner udstyret til at skulle kunne alt muligt og ikke noget af det særligt godt, pølsefremstilling på en traditionel køkkenmaskine kan let give dig problemer med at farsen bliver for varm, jeg har selv en maskine der kan røre en anden der kan hakke osv. det fylder selvfølgeligt lidt i køkkenet men det må man jo leve med.
Så mit råd til dig er kast dig ud i det og køb dig en ordentlig stopper fra start af, så løber du ikke sur i det når du skal i gang og hvis prisen er et problem på "hjemmefronten" så husk, at det er nemmere at få tilgivelse end tilladelse.
Held og lykke med pølsefabrikationen
....PODANE....
Zik Zak Pølsesnak
Weber fordi stål er for metalfolk og urtepotter for tøser