RULLEPØLSEPRESSER - igen igen

Alt om pølsefremstilling, pålæg, saltning m.v.
Brugeravatar

Emneforfatter
PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

RULLEPØLSEPRESSER - igen igen

Indlæg#1 » 18. nov 2017, 10:07

PB Helsinges RULLEPØLSE KOGEPRESSE
Da jeg netop har modtaget en ny sending rullepølsepresser kan jeg minde om den kendte kogepresse, som efterhånden kendes og bruges af en del hobbypølsemagere.
Det har desværre været nødvendigt at justere prisen en smule, da stålpriserne som alt andet er gået i vejret. Du må så trøste dig med at pressen er uforgængelig og let bliver uundværlig.
2 presser.jpg

Høj presse.jpg

Pressen er vel i princippet ikke anderledes end andre rullepølsepresser til den private husholdning, men den adskiller sig alligevel derved at rullepølsen lægges i pressen før kogning, og hele pressen sættes i kogegryden. Det gør hele processen noget lettere, og man har bedre sikkerhed for en pæn og sammenhængende færdig rullepølse.
Da den er helt i rustfrit stål ændrer den ikke facon ved brug, og den kan rengøres med alle husholdningsrengøringsmidler, samt i opvaskemaskine.
Vil du påsætte de fire skruer permanent, så medfølger der som noget nyt fire alm. møtrikker udover de fire vingeskruer til at fastspænde overdelen.

Prisen for presserne er incl. 150 g. gelatine (pulv. husblas) og der medfølger min fremstillingsanvisning på hjemmelavet rullepølse. Tillige kan tilkøbes mere gelatine, krydderier og evt. nitritsalt, hvis du ønsker det.
Alm. presse høj, kr. 325.-
mål L230 x B110 mm., diagonalmål 250 mm.
Lang presse høj, kr. 350.-
mål L280 x B110 mm., diagonalmål 300 mm.
Siderne er 40 mm. høje, pressen kan i højden spænde fra 40 til ca. 95 mm.
- BEMÆRK målene kan variere med få mm.
Hvis du ikke selv afhenter på postnummer 3200 tilkommer PostDanmark/PostNord pakkeporto ved forsendelse
uden \ med omdeling.

Du kontakter PB Helsinge på mobil 4011 6354
eller via mail på pb@grillark.dk

Bestilling sendes via E-mail, pb@grillark.dk
Ved bestilling oplyses postadresse samt et kendt mobil nr. Bestillinger bekræftes før afsendelse.

Hvis du ikke allerede har set tråden RULLEPØLSE FRA A-Z, har du her et link til den : viewtopic.php?f=152&t=3663
Og lad os så fortsætte julestemningen, og repetere tråden med PB’s julesylte:
viewtopic.php?f=43&t=3879&p=41582

senest ændret nov. -17
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Re: RULLEPØLSEPRESSER - igen igen

Indlæg#2 » 19. nov 2017, 13:03

Kan helt klart kun anbefalde de Rullepølsepresser som Per har her jeg har haft mine i en del år nu og super rullepølser hver gang de er simpelhen alle pengene værd

Brugeravatar

Lennie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#3 » 20. nov 2017, 13:34

Kan kun give John ret. Når først man har sådan en presser, så forstår man ikke, hvordan man klarede sig uden :-D
Hilsen Åse

Weber One-Touch Deluxe (2011)
Weber One-Touch 57 (2007)
Weber Compact 47 (2000)
Smokey Joe Gold (2005) + JBI SJ Smoker (2009)
JBI Smoker og røgekit til OTG 57 (2009)

Brugeravatar

prause
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#4 » 20. nov 2017, 19:11

Og så smager hjemmelavet rullepølse bare så meget bedre...
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 20. nov 2017, 19:24

Og jeg er med i koret.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Brugeravatar

Emneforfatter
PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#6 » 14. sep 2018, 12:58

PB Helsinge skrev:Da jeg netop har modtaget en ny sending rullepølsepresser kan jeg minde om den kendte kogepresse, som efterhånden kendes og bruges af en del hobbypølsemagere.
Ja - sådan skrev jeg i 2017.

Nu er vi jo nået 2018, og jeg har fået de første forespørgsler på presserne. Jeg har ikke flere presser på lager, men har netop fået besked om at jeg kan vente et nyt parti om ca. to uger.

Interesserede kan altså nu begynde at overveje om en rullepølsepresse skal på ønskesedlen til den kommende tid med de hjemmelavede hobby pølseprodukter.

Som nævnt øverst kontaktes jeg bedst på pb@grillark.dk

Venlig hilsen PB
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Tilbage til "Røgeri og delikatesser"