Charbroil digital røgeovn

Alt om pølsefremstilling, pålæg, saltning m.v.

Emneforfatter
vingolf
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Charbroil digital røgeovn

Indlæg#1 » 2. maj 2017, 05:41

Er der nogen af jer der har erfaring med en Charcroil digital røgeovn. Er det en udemærket kvalitet eller er det noget skrammel?

mosbek
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Re: Charbroil digital røgeovn

Indlæg#2 » 13. maj 2017, 11:36

Det er jeg også interesseret i. Kan se at den er på tilbud i bilka til 2.000 kr. Umiddelbart virker anmeldelser på nettet positive. Er der nogle her som har erfaringer med den eller blot set den i virkeligheden. Byggekvalitet?

orafn
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#3 » 13. maj 2017, 19:56

Har bestilt en. Bliver leveret på mandag. Har planer om at starte forsigtigt med Nordsø rejer efter den er blevet "brændt" af.
Vender tilbage.

Efter overvejelser m.h.t. at kunne koldrøge, har jeg fravalgt koldrøgning. Her resoneret, at det er begrænset, hvor meget jeg, når det kommer til stykket, jeg vil kold røge.

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#4 » 13. maj 2017, 23:11

Til den pris, så skulle det undersøges....

kigger jeg på de "professionelle" anmeldelser er jo rigtig gode - men der er det kun PP og Ribs der taler om - dvs. i den høje ende af røgvarer temperaturen, når jeg der imod læser folk der har hands on erfaringer er resultatet lidt anderledes:
OBS'erne - kan ikke bruges til koldrøgning...

Der står i manualen at den kan fra 38 - 135 grader. Men der hvor jeg har læst folk skriver om de om at der er en stor udsving på den - i forhold til den valgte temperatur ...

Jeg har ikke selv en, men har læst ovenstående - er der nogle herinde der har en og erfaring med den, vil jeg også gerne hører meget mere om den :-)
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 14. maj 2017, 14:57

Overvejede den kraftigt sidste år men fravalgte den pga manglende koldrøgning. Jeg endte med at en Borniak. Nu savner jeg til gengæld muligheden for at kunne ryge med andet end bøg og el.

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 14. maj 2017, 19:15

bskaarup skrev:Overvejede den kraftigt sidste år men fravalgte den pga manglende koldrøgning. Jeg endte med at en Borniak. Nu savner jeg til gengæld muligheden for at kunne ryge med andet end bøg og el.

Ja med Borniak er man lidt begrænset, men jeg har prøvet at blænde en håndfuld enebær til ca den rigtige størrelse og det gav faktisk en god effekt på et par stykker bacon og koldrøgning.
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Tilbage til "Røgeri og delikatesser"