Forslag til udstyr når man ønsker modning af oksekød.

Alt om pølsefremstilling, pålæg, saltning m.v.
Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Forslag til udstyr når man ønsker modning af oksekød.

Indlæg#1 » 12. dec 2015, 15:36

Jeg overvejer lidt at forsøge mig lidt med modning af oksekød og søger lidt gode ideer til hvordan man skal ombygge et køleskab til formålet. Jeg har kigget på køleskabet til formålet og de er pænt dyre, så tænkte om mindre kunne gøre det og om der var nogen der havde gode ideer og/eller råd/vejledning.

Foreløbig kan jeg læse mig til at man bør køre imellem 0-1 grad. For at opnå den temperatur stabilt forestiller jeg mig at køleskabet måske skal være digitalt.

Derudover skal der være en fugtighedsgrad på omkring 65-80%, så udtørringen af overfladen ikke går for hurtigt, men heller ikke for langsomt så det kommer mug eller andet på ydersiden. Her tænker jeg at man justerer manuelt ved at have salt i et fad under kødet og så tilføre en skål med vand som kan fordampe hvis det bliver for tørt. Jeg ville købe et hygrometer på ebay, så jeg kunne måle fugtigheden (og temperaturen) og bruge til justeringen.

Derudover skal der bruges noget luftcirkulation. Jeg tænker en blæser af typen man bruger i PC'ere ville være rigeligt til at skabe lidt cirkulation.

Sidst men ikke mindst nævnes der altid UV lys. Je har fundet et par pærer på ebay, men ikke rigtigt fatninger eller lign.

Jeg er meget interesseret i forslag til "dimser" der kunne være anvendelige - og bud på hvordan man kunne føde dem med strøm. Kan man f.eks bore igennem siden på køleskabet uden at der "lækker noget" - føre et kabel ind og lukke rundt om hullet med silikone eller lign. Ville det nemmeste/billigste være en lille PC strømforsyning eller noget helt andet.

Mvh,
Thomas

PS: Gider ikke modnings poser.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

SpiFF
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Forslag til udstyr når man ønsker modning af oksekød.

Indlæg#2 » 12. dec 2015, 16:26

Spændende tråd - er med på en lytter. :-D

Jeg går selv med samme tanker.

Har luret på denne, som lyder smart:
https://www.kickstarter.com/projects/18 ... ge/rewards

Jeg har et køleskab til formålet (bruges til mine røgvarer), så tænker at man selv kan købe en lille blæser og evt uv pære for mindre end 150$ som ovenstående ca. Koster.
Senest rettet af SpiFF 12. dec 2015, 17:01, rettet i alt 1 gang.
CharBroil T36 (2014)
Primo Oval XL (2012)
Weber Smokey Mountain (2010)

Midtfyn
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 12. dec 2015, 16:40

Lytter os med store øre!!

Jeg har talt med en om at tage et køleskab og så få fat i selve styrings enheden til et modningsskab. Og prøve at bygge det samme.

Længere er vi ikke kommet. Og det er stadig på tænke stadiet...

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#4 » 12. dec 2015, 18:13

Man kan jo få inspiration her: http://www.dry-ager.com/

Så kan man også genopfriske tyskkundskaberne...

Jeg har selv forsøgt med et par Liebherr Profi Line, men den indvendige blæser, som sikrer cirkulation, bevirker for hård udtørring, og lidt leg med elektrisk vandfordamper tilkoblet hygrostat fra Conrad Elektronik gav kun middelmådigt resultat. UVC har jeg ikke leget med, men det er næppe den største hindring, og nok også en nødvendighed sammen med aktivt kulfilter i luftindtaget (hvis der er sådan et).
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#5 » 12. dec 2015, 21:07

benzon1960 skrev:Man kan jo få inspiration her: http://www.dry-ager.com/

Så kan man også genopfriske tyskkundskaberne...

Jeg har kigget på dem og de er klart nogle af dem der inspirerer.. For de tysk udfordrede (som mig) er der også en engelsk version - tryk på EN i højre hjørne :-)
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 13. dec 2015, 09:44

SpiFF skrev:Spændende tråd - er med på en lytter. :-D

Jeg går selv med samme tanker.

Har luret på denne, som lyder smart:
https://www.kickstarter.com/projects/18 ... ge/rewards

Jeg har et køleskab til formålet (bruges til mine røgvarer), så tænker at man selv kan købe en lille blæser og evt uv pære for mindre end 150$ som ovenstående ca. Koster.

Jeg har set den der steakager og syntes også den var spændende omend lidt lille..
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

scharstein
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#7 » 13. dec 2015, 10:52

Hvordan har du/I tænkt jer at lyset skal sidde? Jeg arbejder med salg til skadedyrsbranchen og vi har lige pt en del insektfangere til at ligge jeg snart skal smide ud og det er med UV rør som kilder, kunne de evt. bruges? (altså UV lysstofsrør) Hvor mange watt skal de være?

Asbjørns i Lunderskov, der var en af de første snakkede om at han lå med 1,2-1,5 grader, men jeg kan ikke huske hvad luftfugtigheden han brugte var
/Michael

- if possible - BBQ it!

*** Har kul fra Traekul.dk på lager - udlevering efter aftale ***

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#8 » 13. dec 2015, 11:21

Jeg kan læse mig til at de de ofte sidder lige omkring hvor blæserne er og et par steder nævnes det at det er for at dræbe luftbårne bakterier. De pærer jeg kan se i modnings skabene ser iøvrigt ikke ud til at være særligt kraftige.

I mangel på bedre sad jeg lige og kiggede på f.eks denne her enhed som egentligt er til et akvarie, men som derfor nemt kan sættes i et køleskab og så bruger den 12v ligesom en blæser til en PC'er - Det er det med strømmen nemmere da jeg satser på at kunne køre det hele på samme strømforsyning så.

http://www.ebay.co.uk/itm/Waterproof-Un ... Sw9mFWGHbX
Med venlig hilsen,
Thomas

jensa49
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 13. dec 2015, 12:13

]Nu ved jeg ikke, hvor præcis du ønsker at styre temperaturen og luftfugtigheden. Jeg har "bygget" et modningsskab, hvor temperaturen kan styres +/- 1 grad C og luftfugtigheden kan styres +/- 5 %.
Min erfaring siger, at i mit skab må der ikke være mere luftcirkulation end den der opnås når jeg dagligt kigger til produkterne. UV har jeg læst om, men aldrig arbejdet i. Det fungerer helt ok for mig uden. Nypris vel 4000.-
Sig til hvis det kunne være interessant.
Mvh
Jens A

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 13. dec 2015, 12:15

Fortæl endeligt om skabet og hvordan du har løst de tekniske udfordringer, "dimser" du har brugt, priser, links, billeder... kort sagt alt :-)
Med venlig hilsen,
Thomas

jensa49
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#11 » 13. dec 2015, 12:17

Vedhæfter lige et billede
Vedhæftede filer
T-RH.jpg
T-RH.jpg (59.53 KiB) Vist 6554 gange
Mvh
Jens A

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#12 » 13. dec 2015, 13:52

Bruger du noget professionelt udstyr til at måle fugtighed og temperatur eller bruger du noget raspberry pi eller lign?
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

kambiri
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#13 » 13. dec 2015, 22:04

Arduino eller PID regulator tik at styre køleskabet med burde vel være fint nok?

Sent from my iPhone using Tapatalk
If it ain't smoking, you're joking

Weber Genesis - EP330 Cobber - SpecialEdition
Weber One Touch Premium+ 57 WedgeWood
Weber Smokey Joe
Et hvilket som helst bål.

jensa49
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 14. dec 2015, 15:24

Det kan blive en meget lang historie, hvis det hele skal med. Det tog ca. 1 år før det var nogenlunde indkørt; men det var skægt...
Grundlæggende et standard køleskab, Skousens det billigste.( I stedet for at søge brugt, transport, rengøring, garanti osv). Mener det var omkring 1400,- leveret med 2 års garanti.
Jeg bruger to Auberins PnP kontrollere(Model TH 210 ca. 230$/stk) til at regulere temperaturen og luftfugtigheden. Den ene kontroller sørger for en præcis styring af temperaturen og for at tilføre fugt via en Beurer Ultralyd luftfugter.Vel 500,-. Den anden er tilsluttet en frostvagt fra Silvan, der sørger for den fornødne affugtning. 200,-(Den lange forklaring kan følge, hvis det ønskes. ) Kontrolleren slår varmen fra, hvis temperaturen i køleskabet overstiger 15 gr. C; og sikrer mig sindsro! Til varmeren har jeg tilsluttet en lysdæmper (300.-) og en lampe. Via lysdæmperen kan jeg nu faktisk styre luftfugtigheden ret præcis. Lampen kan vise om dæmperen kører som den skal. Jeg havde problemer med, at dæmperen nogle gange slog fra.
Til kontrol af det hele har jeg en USB RH/Temp data logger. Vel mest for nørderi, da jeg kan følge det hele på diverse displays. Vistnok 800,-
Jeg har ikke fastinstalleret kablerne, men ladet dem gå via pakningen i døren, hvilket også bevirker en svag luftudskiftning.
Blæser har jeg prøvet, med tørrerande som resultat hver gang. Som sagt jeg kigger til det næsten dagligt, og lader en gang i mellem døren stå åben 10 min, for en god gang luftudskiftning.
Det længste jeg har modnet i skabet i år er fra marts til november med fint resultat. Men vel at mærke charcuteri. Det var en bresaola af okse-inderlår.
Du er velkommen til at komme og se opstillingen, da der egentlig er hel del, jeg ikke lige har dækket i ovenstående gennemgang.
T-RH2.jpg
T-RH2.jpg (68.48 KiB) Vist 6348 gange
Vedhæftede filer
3 dec.jpg
3 dec.jpg (66.53 KiB) Vist 6348 gange
Mvh
Jens A

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 14. dec 2015, 16:03

Det er spændende ud.. Tak for produkt navnene.. Specielt udstyret fra Auber ser meget spændende - omend lidt dyrt ud, men jeg har både Auber PID controllere og termometre, så ved hvor gode de er.

Det ser desværre ikke ud til at du bor lige om hjørnet, men kommer jeg på de kanter, så kunne det være meget interessant at besøge dig og se udstyret.
Med venlig hilsen,
Thomas

casper89
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#16 » 14. dec 2015, 18:41

Går også selv med tanken om at lave mit eget skab. Må nok indrømme at det lyder meget indviklet. Jeg har dog fundet det her skab - https://www.kickstarter.com/projects/13 ... escription - men nu kender jeg ikke så meget til Kickstarter.

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#17 » 14. dec 2015, 21:58

Det er et ganske spændende projekt - jeg har læst om det tidligere og fulgt lidt med på side linjen. Dog kan jeg se at de er mere end et år forsinket (ikke i sig selv noget specielt - det er mange kickstarter projekter) og det er stadig nogle børnesygdomme i deres skab jævnfør flere indlæg på deres side.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

benzon1960
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#18 » 14. dec 2015, 22:02

techie skrev:Det er et ganske spændende projekt - jeg har læst om det tidligere og fulgt lidt med på side linjen. Dog kan jeg se at de er mere end et år forsinket (ikke i sig selv noget specielt - det er mange kickstarter projekter) og det er stadig nogle børnesygdomme i deres skab jævnfør flere indlæg på deres side.

Tror nok at de nu har en version 2, som skulle adressere børnesygdommene. Har en kollega, som har ventet i et år, men blevet lovet at det skulle ankomme i slut januar.
"Now this is not the end. It is not even the beginning of the end.
But it is, perhaps, the end of the beginning
".

casper89
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#19 » 15. dec 2015, 18:55

Okay. Som sagt så kender jeg ikke så meget til Kick Starter, men vil de sige at de kommer til salg til januar?

Brugeravatar

Batmanden
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#20 » 2. maj 2016, 13:17

Er der nogen der ved hvordan det gik med TheSteakAger ? Jeg kan se at der er 5 danskere der har købt, det kunne være sjovt at høre deres erfaringer.
----
Auplex XL, Auplex mini
Weber OneTouch 57 og bålplads

NCL
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 15. okt 2016, 15:04

Jeg har netop modtaget mit SteakLocker skab, kun ca. 2 års forsinkelse i forhold til den oprindelige plan :)

Nu skal jeg jo så have fat i noget kød til at få det testet med.
Hvor er det til at få fat i umodnet kød? Det vil vel være det optimale? Eller er det lige så godt at købe noget formodnet vakuumpakket og så give det nogey ekstra?

Del gerne erfaringer :)
Primo Oval XL
Auplex XL
Auplex mini
Outdoorchef Ascona
Artiforno stenovn 100 cm
Weber OTG 57
Weber Q100
Bjørn Teddy

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#22 » 4. nov 2016, 20:13

Hejsa

Så ankom min SteakLocker også i dag fra Californien med fly efter 2,5 års ventetid efter at projektet blev startet, men godt at et nyt initiativ bliver til noget - nu håber jeg blot at det fungerer når jeg slutter strømmen til - lidt dyrt at returnere med fly....

God weekend herfra :-D
Vedhæftede filer
IMG_1403.JPG
IMG_1401.JPG
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#23 » 5. nov 2016, 14:46

Batmanden skrev:Er der nogen der ved hvordan det gik med TheSteakAger ? Jeg kan se at der er 5 danskere der har købt, det kunne være sjovt at høre deres erfaringer.

Fedt at se, der er et par stykker som har fået SteakLocker skabet nu. Jeg bestilte også for 2,5 år siden og har endnu ikke hørt en lyd fra dem....
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Soren123
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#24 » 7. nov 2016, 11:59

vær obs på om det er 110V, nu det kommer fra USA :-)

Brugeravatar

John.R
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#25 » 7. nov 2016, 14:35

Soren123 skrev:vær obs på om det er 110V, nu det kommer fra USA :-)

Tro du skal undersøg det først før du skriver da man bestiller det med enten 110 eller 220 v [smilie=bluecolorz5_pdt_16.gif]

IMG_2368.PNG
Hilsen
John
----
WBQA Certified BBQ Judge

Har kul fra Traekul.dk på lager. Afhentning efter aftale.

Westwoodfield BBQ.

DanishPelletGrills

Soren123
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#26 » 8. nov 2016, 14:51

:D ups

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#27 » 8. nov 2016, 22:07

Når nu der er en der er ved at være træt af sin steaklocker, så køber jeg den gerne for et par hundrede :)

Nååe.. Må vi høre om projekterne?
Med venlig hilsen,
Thomas

renepape
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#28 » 9. nov 2016, 11:17

Nu må jeg indrømme at jeg ikke har nærlæst alt om SteakLocker, men jeg snublede over dette alternativ, som vist ikke er så forskelligt, eller?
https://cateringinventar.dk/produkt/modningsskab-caso-cs688-flot-praktisk-modning-koed

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#29 » 9. nov 2016, 11:45

renepape skrev:Nu må jeg indrømme at jeg ikke har nærlæst alt om SteakLocker, men jeg snublede over dette alternativ, som vist ikke er så forskelligt, eller?
https://cateringinventar.dk/produkt/modningsskab-caso-cs688-flot-praktisk-modning-koed

Ja det er nogenlunde det samme og faktisk første gang jeg har set noget til en fornuftig pris i DK. Hidtil har der stort set kun været professionelle løsninger til restauranter og lignende, som prismæssigt alt for dyrt til hobby brug.

Sammenlignet med SteakLocker inkluisve betragtelige omkostninger til transport, told og moms er det skab du viser faktisk også billigere
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#30 » 9. nov 2016, 13:50

renepape skrev:Nu må jeg indrømme at jeg ikke har nærlæst alt om SteakLocker, men jeg snublede over dette alternativ, som vist ikke er så forskelligt, eller?

Der er jo ikke en app til, så man kan holde øje med det fra arbejdet :-)

Seriøst - meget interessant alternativ.. Kunne jeg egentligt godt være fristet til en dag hvor jeg har seriøse plus point til overs på konto'en hos min kone. :-)
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#31 » 9. nov 2016, 20:25

Der er vist andre med lignende interesser

http://politiken.dk/forbrugogliv/forbru ... roevsting/

God aften!
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#32 » 9. nov 2016, 21:01

Nu hvor det er blevet mainstream og kommet i Politiken er det jo slet ikke sjovt :-)

(Fin artikel iøvrigt - godt med et slag for kvalitet)
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#33 » 14. apr 2017, 17:05

COOP har Caso modningsskabet til 6500 i øjeblikket.
https://shopping.coop.dk/vare/caso-toer ... 8437006889
Med venlig hilsen,
Thomas

liteon114
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#34 » 16. apr 2017, 12:39

techie skrev:COOP har Caso modningsskabet til 6500 i øjeblikket.
https://shopping.coop.dk/vare/caso-toer ... 8437006889

Ja, de vil nok gerne af med dem, da det er den gamle model....
Med venlig hilsen
Lars

Weber Performer Ø57cm
Multirygeovn 120-40 Rustfri årgang 2011

Beeketal 5l pølsestopper

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#35 » 16. apr 2017, 12:54

Spændende - hvad er forskellen da? Syntes ikke lige jeg kunne se noget om en ny model på den tyske caso hjemmeside.
Med venlig hilsen,
Thomas

liteon114
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#36 » 16. apr 2017, 13:12

Der er lavet om på vandbeholderen mm. Der var store problemer med kondens ud af skabet.
Så der medfølger de gamle børnesygdomme.
Med venlig hilsen
Lars

Weber Performer Ø57cm

Beeketal 5l pølsestopper

liteon114
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 16. apr 2017, 13:26

Bummelum!! :-D

IMG_0900.JPG
Med venlig hilsen
Lars

Weber Performer Ø57cm

Beeketal 5l pølsestopper

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#38 » 16. apr 2017, 15:00

liteon114 skrev:Der er lavet om på vandbeholderen mm. Der var store problemer med kondens ud af skabet.

Det var dog jævnt irriterende med kondens ud af skabet - Det mindsker interessen for at have sådan et i køkkenet.

Har du et link til hvor man kan læse flere detaljer om de børnesygdomme? Jeg syntes ikke rigtig Google er så hjælpsom i dag.
Med venlig hilsen,
Thomas

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: RE: Re: Forslag til udstyr når man ønsker modning af oksekød.

Indlæg#39 » 19. apr 2017, 17:03

liteon114 skrev:Der er lavet om på vandbeholderen mm. Der var store problemer med kondens ud af skabet.

Har du nummeret på den nye model eller hvordan man ser forskel? Coop har en måneds leveringstid på skabet så man kunne jo håbe det er den nye model.

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#40 » 20. apr 2017, 14:40

Jeg har følgende i en mail fra Coop: "Jeg har talt med leverandøren og de har kun én model og de kender ikke til problemet, så jeg kan desværre ikke komme det nærmere."

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#41 » 20. apr 2017, 16:57

De er udsolgt alligevel.
Med venlig hilsen,
Thomas

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#42 » 20. apr 2017, 16:59

Jeg lagde en ordre ind før advarslen blev postet her så jeg har muligheden for at vente til ultimo maj eller annullere ordren.

Brugeravatar

Emneforfatter
techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#43 » 20. apr 2017, 17:02

Jeg syntes du skulle annullere ordren og lige skynde dig at skrive her når du har gjort det :-)
Med venlig hilsen,
Thomas

casper89
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#44 » 20. apr 2017, 20:07

Jeg har selv skabet, og har ikke oplevet det beskrevne problem. Jeg har dog svært ved at finde helt fersk kød :(

Nogen der har prøvet at modne kylling? Eller for den sags skyld andre stykker kød en okse?

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#45 » 6. jun 2017, 10:14

Nu begynder Bilka og Føtex heldigvis at sælge Caso skabet: https://hvidevarer.bilka.dk/produkter/hvidevarer/koel-og-frys/koeleskabe/caso-cs688-koedmodningsskab så det kommer nok snart på tilbud til det halve.
Jeg venter stadig på mit fra Coop.

bskaarup
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#46 » 11. jul 2017, 08:36

Caso skabet er på tilbud hos Bilka til 6026: https://hvidevarer.bilka.dk/produkter/hvidevarer/koel-og-frys/koeleskabe/caso-cs688-koedmodningsskab
Det skab jeg har modtaget fra Coop har to beholdere i bunden. En der fyldes med vand og en der løber kondens ned i. Så måske er det den nye model. Det er ikke det samme billede som på coop.dk og bilka.dk.
Det ser ud som det de sælger hos sousvide.dk:
Billede

Tilbage til "Røgeri og delikatesser"