Varsomhed med Looftlighter i denne tørke

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.

Emneforfatter
Cyberguyen
Grillguru mester
Grillguru mester

Varsomhed med Looftlighter i denne tørke

Indlæg#1 » 25. jul 2018, 22:37

Jeg vil gerne tilråde at man er varsom med at benytte Looftlighter denne sommer, når vi ikke har fået vand længe og alting er så tørt.

Jeg er selv for en måned siden midlertidigt skiftet til burner poser, da det efter min mening ikke i øjeblikket er forsvarligt at benytte Looftlighteren. Jeg har prøvet at blive brændt af en glød i nakken og har nu også et sæt gamle beskyttelsesbriller liggende sammen med den.

Hvis en glød kan nå helt om i nakken, så kan det måske også nå bevoksning eller tagudhæng :-?

Så bare en lille reminder, hvis man ikke selv har tænkt i de baner...

Brugeravatar

Bjarne H
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Varsomhed med Looftlighter i denne tørke

Indlæg#2 » 26. jul 2018, 00:42

Tja.. i vores kommune (Silkeborg) er det slet ikke et issue eftersom afbrændingsforbuddet også gælder kulgrill :-( Kun gasgrill er tilladt hvis man ellers er varsom.
"Hellere have det rigtigt sjovt lidt af tiden, end halv-sjovt hele tiden"

Brugeravatar

mochr
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#3 » 26. jul 2018, 08:09

Ja, det er eddermame vildt. Det har jo været godt vejr stort set siden maj! Lad os håbe, at det ikke ender som i Sverige eller Grækenland.

Brugeravatar

Fanoe
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 26. jul 2018, 19:06

Også kun gasgrill på Fanø og I Esbjerg, så grillen nåede kun at blive tændt to gange i løbet af min ti ugers hjemmeperiode.
Gætter i øvrigt på at afbrændingsforbudet ikke er det som udlejningsbureauerne bruger mest tid på at forklare lejerne.
Jacob F.
Primo Oval XL

Tilbage til "Kamado keramisk grill"