Char-Broil Kamander Kamado

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.
Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Char-Broil Kamander Kamado

Indlæg#1 » 1. aug 2017, 13:16

Nogen der kender noget til Char-Broils Kamander kamado? :-)

Den skulle komme til Bilka i næste uge, med en vejledende udsalgspris på 5999. Men mon ikke den på bedste Char-Broil vis vil kunne erhverves til det halve eller under, når den kommer på tilbud. Så kunne den jo give en fin ekstra kamado i stalden, hvis kvaliteten altså er nogenlunde.

https://www.grilltips.dk/char-broil-kamander-en-revolution-indenfor-kulgrill/
https://www.bilka.dk/brands/char-broil/kamander/pl/kamander?intcmpid=searchredirect_kamander?text=kamander
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤
Big Green Egg XL, Weber Q1000, Dancook 1000, Weber Smokey Joe
SOLGT: Char-Broil T47, Monolith Classic

Brugeravatar

Mess
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Re: Char-Broil Kamander Kamado

Indlæg#2 » 1. aug 2017, 13:34

Jeg har godt læst lidt om den, og er da en fin pris som en ekstra grill tænker jeg (såfremt den kan erhverves til en god tilbudspris)
En kort anmeldelse her: (engelsk)
https://www.youtube.com/watch?v=2w8K9FvozlQ

Jeg har dog selv købt en Primo Oval XL som jeg fik leveret i går ;)

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 1. aug 2017, 14:12

Spændende! Den ligner utroligt meget KEG'en....

Jeg kommer nok til at mangle en ekstra grill - jeg har en lille overdækket terrassse lige udenfor køkkenet, så på et tidspunkt er jeg nok nødt til at finde en grill som kan stå der.
Denne Kamander kunne være et godt bud, hvis/når den kommer på tilbud!

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 1. aug 2017, 15:43

Mess skrev:Jeg har godt læst lidt om den, og er da en fin pris som en ekstra grill tænker jeg (såfremt den kan erhverves til en god tilbudspris)
En kort anmeldelse her: (engelsk)

Jeg har dog selv købt en Primo Oval XL som jeg fik leveret i går ;)

Den video har jeg også set, og han virker jo meget overbevist.

Og tænker bestemt også som ekstra kamado, hvis de altså kører samme tilbudspolitik på den som det øvrige Char-Broil sortiment. Især da den jo kommer med alt nødvendigt udstyr, plus den har nogle fede features, som nederste spjæld der er trukket op, aksekurv osv.

BSP skrev:Spændende! Den ligner utroligt meget KEG'en....

Jeg kommer nok til at mangle en ekstra grill - jeg har en lille overdækket terrassse lige udenfor køkkenet, så på et tidspunkt er jeg nok nødt til at finde en grill som kan stå der.
Denne Kamander kunne være et godt bud, hvis/når den kommer på tilbud!

Den ligner KEG'en rigtig meget, men især kvaliteten tror jeg ikke er den samme.
Mvh Rasmus
Grill sæson er enten et begreb der ikke eksistere, eller noget der aldrig ender .1%¤

Bubbipapa
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 1. aug 2017, 19:50

Synes også den virker rigtig interessant, dog faldt jeg over en anmeldelse der fortalte at den kun kunne holde sig kørende i 4 timer ved low & slow. Hvis det er korrekt fjerner det jo lidt af ideen med en kamado. I forhold til prisen, virker det til at de prissætter den til at give 50% i USA sælges den jo for 350$

Bo

Lars8000
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 1. aug 2017, 20:56

Bubbipapa skrev:Synes også den virker rigtig interessant, dog faldt jeg over en anmeldelse der fortalte at den kun kunne holde sig kørende i 4 timer ved low & slow. Hvis det er korrekt fjerner det jo lidt af ideen med en kamado. I forhold til prisen, virker det til at de prissætter den til at give 50% i USA sælges den jo for 350$

Bo

Men var det med kul eller briketter?
Kan se han bruger briketter i videoen og de holder vel knap så lang tid som trækul ved de lave temperaturer? Men ja, fire timer fjerner lidt ideen med low and slow, hvis man skal op to gange om natten for at fylde på ;-).

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 2. aug 2017, 07:33

RTCallesen skrev:Den ligner KEG'en rigtig meget, men især kvaliteten tror jeg ikke er den samme.

Du mener at KEG'en har en bedre kvalitet?
Efter hvad jeg har læst, er folk tilfredse med deres Char-Broil gas grills? Også mht. kvaliteten?

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#8 » 2. aug 2017, 08:08

BSP skrev:
RTCallesen skrev:Den ligner KEG'en rigtig meget, men især kvaliteten tror jeg ikke er den samme.

Du mener at KEG'en har en bedre kvalitet?
Efter hvad jeg har læst, er folk tilfredse med deres Char-Broil gas grills? Også mht. kvaliteten?

Jeg har selv været en glad og tilfreds Char-Broil gasgrill ejer, så betvivler ikke deres kvalitet, og anbefaler dem også ofte.
Anbefalingen er dog ikke på at få ypperste kvalitet, men at intet andet kan hamle op med pris/"effekt" forholdet. Da du for omkring 3500,- får en stor flot gasgrill, på bud selvfølgelig, med masser af udstyr. Skal du over i premium mærkerne, så vil en tilsvarende grill med samme features koste omkring det dobbelte, og tredobbelte med samme udstyr.

Og hvad jeg læser herinde, så er Broil-Kings gasgrill i en anden liga, når vi snakker kvalitet, så formoder det også gør sig gældende på KEG vs. Kamander :-)
Mvh Rasmus

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 2. aug 2017, 10:34

Jeg bryder mig ikke om at man skal tømme grillen for kul før man kan tage aske ud.
Den nye Keg med askeskuffe er meget smartere efter min mening.
Senest rettet af steenj 2. aug 2017, 10:48, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 2. aug 2017, 10:48

Acorn kan man i hvert fald godt glemme hvis man vil beholde sin grill i lang tid.

https://www.youtube.com/watch?v=UGFFpfF7l5o
Mvh. Steen.

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#11 » 2. aug 2017, 11:18

steenj skrev:Acorn kan man i hvert fald godt glemme hvis man vil beholde sin grill i lang tid.

Det er også en af de ting jeg har tænkt over på Char-Broils. For selvom den er billig (med formodning om en tilbudspris på omkring 3000), hvis den så kun holder 5 år, så er det billigere i længden med en keramisk kamado, selvom den vil være noget dyre at anskaffe.
Mvh Rasmus

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#12 » 3. aug 2017, 08:12

RTCallesen skrev:
steenj skrev:Acorn kan man i hvert fald godt glemme hvis man vil beholde sin grill i lang tid.

Det er også en af de ting jeg har tænkt over på Char-Broils. For selvom den er billig (med formodning om en tilbudspris på omkring 3000), hvis den så kun holder 5 år, så er det billigere i længden med en keramisk kamado, selvom den vil være noget dyre at anskaffe.

2999 fra i morgen, den 4. august. Side 76 i avisen
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#13 » 3. aug 2017, 08:50

Springer skrev:
RTCallesen skrev:

2999 fra i morgen, den 4. august. Side 76 i avisen

Så var mig gæt jo ikke helt ved siden af :lol:

Spørgsmålet er så bare, om de kommer med endnu bedre tilbud på den. De har det jo med at have forskellige niveauer af tilbud, hvor dette ligger i den dårlige ende af % besparelse, når man sammenligner med deres andre grills.
Mvh Rasmus

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 3. aug 2017, 09:15

God pris og godt gættet! .1%¤

Hvis der er nogen som ikke kan stå for fristelsen, må I meget gerne skrive et par ord om hvordan den er.

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#15 » 3. aug 2017, 20:08

Jeg overvejer en.. Den ser rigtigt interessant ud for en der vil prøve Kamado af uden at blive ruineret.
Med venlig hilsen,
Thomas

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#16 » 4. aug 2017, 13:58

Hmm... på Char-Broil's hjemmeside skriver de at man ikke skal bruge trækul, men kun briketter??
https://www.charbroil.com/products/charcoal-grills/kamado-grills/kamander-charcoal-grill

Hvorfor mon de ikke anbefaler trækul??
Vedhæftede filer
Kamander.JPG

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#17 » 4. aug 2017, 14:15

BSP skrev:Hmm... på Char-Broil's hjemmeside skriver de at man ikke skal bruge trækul, men kun briketter??
https://www.charbroil.com/products/charcoal-grills/kamado-grills/kamander-charcoal-grill

Hvorfor mon de ikke anbefaler trækul??

Det lyder meget underligt...

Ville lige ind på deres side og se, og hvad kommer så op som RELATED PARTS AND ACCESSORIES :lol:
2017_08_04_14_11_02_Kamander_Charcoal_Grill_Char_Broil_Google_Chrome.png

Og det link der er i svaret, giver ingen krav på at det skal være briketter en trækul.
Mvh Rasmus

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#18 » 4. aug 2017, 14:45

HA HA ja meget underligt at de linker til trækul! :lol: :lol:

Jeg tror at linket er til den manual som spørgeren har mistet?

Brugeravatar

Henning W Pedersen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#19 » 4. aug 2017, 15:30

Er. I Bilka reklamen 2999 kr
Hilsen Henning
Aabenraa

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#20 » 4. aug 2017, 16:40

BSP skrev:HA HA ja meget underligt at de linker til trækul! :lol: :lol:

Jeg tror at linket er til den manual som spørgeren har mistet?

Det er det også, men her ville jeg også forvente det var nævnt, hvis man skal bruge briketter og ikke trækul.

Hvis jeg ender med at få anskaffet mig en, vil der nu også alligevel ryge trækul i ;-)
Mvh Rasmus

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#21 » 4. aug 2017, 17:06

RTCallesen skrev:Hvis jeg ender med at få anskaffet mig en, vil der nu også alligevel ryge trækul i ;-)

Også hvis jeg køber en! .1%¤
Der er i øvrigt også en anden video på youtybe, hvor der fulgte en pakke Char-Broil trækul med....??
https://www.youtube.com/watch?v=ll9cggwdHy4

Skynd dig at købe en, så jeg kan høre om grillen er god! ;-) :lol: :lol:

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#22 » 4. aug 2017, 17:24

Check lige om den er lavet af rustfrit. ( magnet )
Hvis den ikke er det går der ikke mange år før den er rustet væk og det hjælper ikke meget at bruge overtræk da den vil ruste indefra.
Mvh. Steen.

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#23 » 4. aug 2017, 17:50

BSP skrev:
RTCallesen skrev:Hvis jeg ender med at få anskaffet mig en, vil der nu også alligevel ryge trækul i ;-)

Også hvis jeg køber en! .1%¤
Der er i øvrigt også en anden video på youtybe, hvor der fulgte en pakke Char-Broil trækul med....??

Skynd dig at købe en, så jeg kan høre om grillen er god! ;-) :lol: :lol:

Den havde jeg faktisk også godt set.

Det var nu ellers min plan at vente, til en af jer andre havde prøvet den :lol:

steenj skrev:Check lige om den er lavet af rustfrit. ( magnet )
Hvis den ikke er det går der ikke mange år før den er rustet væk og det hjælper ikke meget at bruge overtræk da den vil ruste indefra.

Tror bestemt den er lavet af almindelig stål, også det der er min største bekymring, da den så hurtigt kan afgå ved døden. Og skulle det være realiteten, at den kun holder 5 år fx, så er den jo ikke et billigt køb i længden :-?
Mvh Rasmus

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#24 » 4. aug 2017, 18:02

Definer "ikke mange år"... Der er praktisk talt ingen rust på nogen af mine grille på nær måske små dele eller ved hjul m.m. Flere af dem har mange år på bagen.

Jeg har d.d. bestilt en - kommer på tirsdag.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#25 » 4. aug 2017, 18:11

techie skrev:Definer "ikke mange år"... Der er praktisk talt ingen rust på nogen af mine grille på nær måske små dele eller ved hjul m.m. Flere af dem har mange år på bagen.

Kom endelig med en anmeldelse af den, både af montering og fornemmelse af kvalitet, og af hvordan den gør det som kamado :-D
Mvh Rasmus

Rallen
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#26 » 4. aug 2017, 18:12

Jeg skal også have den. Kan blot ikke blive enig med mig selv om, hvorvidt jeg venter og håber de kører 75 % til black friday..

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#27 » 4. aug 2017, 18:28

RTCallesen skrev:
techie skrev:Definer "ikke mange år"... Der er praktisk talt ingen rust på nogen af mine grille på nær måske små dele eller ved hjul m.m. Flere af dem har mange år på bagen.

Kom endelig med en anmeldelse af den, både af montering og fornemmelse af kvalitet, og af hvordan den gør det som kamado :-D

Mit sammenlignings grundlag (i forhold til Kamado) er begrænset, men jeg skal nok kommentere på den og lave nogle målinger om specielt evnen til at holde en stabil temperatur i længere tid med kul som nok er det mest interessante.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#28 » 4. aug 2017, 18:29

I mellemtiden kan dette måske underholde lidt.. De er ganske gode..

Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#29 » 4. aug 2017, 19:18

Godt at høre flere er sprunget på den, så os andre mindre modige kan høre jeres erfaringer! .1%¤

Det er især stabilitets og præcisions evnen jeg er interesseret i, da det nærmest definere kamadoens evner.
Husk der skal rigtige trækul i, for at kunne udnytte evnerne rigtigt.

Har set begge videoer :lol:
Mvh Rasmus

Brugeravatar

Treblach
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#30 » 4. aug 2017, 19:41

RTCallesen skrev:Godt at høre flere er sprunget på den, så os andre mindre modige kan høre jeres erfaringer! .1%¤

Det er især stabilitets og præcisions evnen jeg er interesseret i, da det nærmest definere kamadoens evner.
Husk der skal rigtige trækul i, for at kunne udnytte evnerne rigtigt.

Har set begge videoer :lol:

Rasmus, pas på de ikke tager gruelig hævn. ;-)
/Albert
/Trebla ch [smilie=pdt_aliboronz_37.gif]

Nicklossi
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#31 » 4. aug 2017, 20:35

En rigtig kamado er jo lavet i keramik, og er vel en af grundene til at det er så hamrende god en grill. Går lidt af "kamado" funktionerne ikke af denne grill, når nu den ikke er lavet i keramik?

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#32 » 4. aug 2017, 20:49

Det kommer naturligvis an på om den er behandlet med noget godt materiale indvendigt som f.eks Weber der jo ikke er lavet af rustfrit stål men til gengæld har en super stærk overfladebehandling som nok nærmest kan holde evigt.
Til Niclossi.
En grill der er konstrueret med et godt brændkammer og med godt styr på luftindtaget samt god isolering vil være mindst lige så god som en keramik kamado, eneste undtagelse kan være hvor længe den holder på varmen efter man har slukket den og det plejer jo ikke at betyde så meget men kan have betydning ved 24 timers grilning hvis den går ud i løbet af perioden.
Det har jeg dog aldrig været ude for men jeg må da jævnligt justere lidt midt om natten, det er sådan noget der gør low and slow til et håndværk.
Mvh. Steen.

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#33 » 5. aug 2017, 08:47

Jeg synes det ser lovende ud med denne billige bge killer, den eneste bekymring jeg kunne have er de 3-4 timer den angiveligt kan køre før den skal fyldes op. Dels er det i mine øjne så besværligt at det er en dealbreaker, dels tyder det på at den ikke isolerer lige så godt som er kamado. Umiddelbart ville jeg tro, at den ved low and slow burde kunne køre meget længere. Spændende at følge med i...
Where there's smoke... There's laughter.

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#34 » 5. aug 2017, 12:29

techie skrev:Jeg har d.d. bestilt en - kommer på tirsdag.

Tillykke med din kommende grill! .1%¤
Jeg gælder mig til at høre hvad du synes om den.

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#35 » 5. aug 2017, 12:33

prause skrev:Jeg synes det ser lovende ud med denne billige bge killer, den eneste bekymring jeg kunne have er de 3-4 timer den angiveligt kan køre før den skal fyldes op. Dels er det i mine øjne så besværligt at det er en dealbreaker, dels tyder det på at den ikke isolerer lige så godt som er kamado. Umiddelbart ville jeg tro, at den ved low and slow burde kunne køre meget længere. Spændende at følge med i...

Hvis det er ham i filmen som bruger briketter du tænker på, så ser det ud til at der kun er et rør briketter i. Man kan se bundristen igennem briketterne.
Der burde kunne fyldes en del mere trækul i, så den kan køre længere.
Det bliver spændende at høre de første erfaringer!

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#36 » 5. aug 2017, 14:27

Jeg forestiller mig følgende tests:

Samling (på tid) og en subjektiv vurdering af hvor komplekst det er.
Varme:
* Hvor hurtigt bliver 100/200/300 grader varm.
* Hvor varm kan den blive
* Hvor lang tid holder den f.eks. 100 grader ved hvor mange gram kul.

Er der andre tests der kunne være interessante at gennemføre?
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#37 » 5. aug 2017, 17:48

techie skrev:Jeg forestiller mig følgende tests:

Samling (på tid) og en subjektiv vurdering af hvor komplekst det er.
Varme:
* Hvor hurtigt bliver 100/200/300 grader varm.
* Hvor varm kan den blive
* Hvor lang tid holder den f.eks. 100 grader ved hvor mange gram kul.

Er der andre tests der kunne være interessante at gennemføre?

Synes det lyder som en god test plan, som giver noget indsigt i det mest væsentlige.

Samtidig med den subjektive vurdering af kompleksitet, kunne jeg godt tænke en subjektiv vurdering af den generelle kvalitet.

Til temperaturen synes jeg også at stabiliteten er vigtig, og hvor hurtigt den kan komme ned i temperatur. På en keramisk kamado er det nemlig meget svært, da den store masse af varm keramik er lang tid om at køle ned.

Glæder mig til at læse din test .1%¤
Mvh Rasmus

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#38 » 5. aug 2017, 20:30

Jeg kan lave sådan nogle fine grafer som den der er her. Det er et digitalt termometer der kan aflæse temparatur X gange i minuttet og producere en fin graf.

viewtopic.php?f=53&t=29432&p=304714&hilit=titan+temperatur#p304714
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#39 » 5. aug 2017, 20:41

techie skrev:Jeg kan lave sådan nogle fine grafer som den der er her. Det er et digitalt termometer der kan aflæse temparatur X gange i minuttet og producere en fin graf.

viewtopic.php?f=53&t=29432&p=304714&hilit=titan+temperatur#p304714

Det er jo helt perfekt til temperaturforsøgene :-D
Mvh Rasmus

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#40 » 5. aug 2017, 22:54

Det er super gode tests du har fundet på.
Med tiden måske en test der hedder: hvor længe kan den holde 100-110 grader når den er fyldt op med kul hhv. briketter?

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#41 » 6. aug 2017, 10:59

prause skrev:Det er super gode tests du har fundet på.
Med tiden måske en test der hedder: hvor længe kan den holde 100-110 grader når den er fyldt op med kul hhv. briketter?

Jeg skal gerne forsøge, men jeg tror resultatet vil være voldsomt afhængig af hvilke briketter jeg bruger (Kudos til Eddy's test af briketter)

Umiddelbart forstår jeg ikke ham fra Digital Trends videoen som siger den ikke kan holde til lange sessioner. Det er vel udelukkende et spørgsmål om ikke at tænde alle briketter/kul samtidigt og lade den brænde langsomt/lidt af gangen via temperatur styring som man har gjort det i årevis.
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#42 » 6. aug 2017, 18:16

Det ville jeg helt sikkert også mene. Den anden unboxing video der er, holder han også håndet på låget uden at brænde sig, hvilket også tyder på nogenlunde isolering. Så burde den også kunne brænde længe, på en stor ladning kul, ved at lukke rimelig langt ned for lufttilførsel.
Mvh Rasmus

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#43 » 6. aug 2017, 19:45

RTCallesen skrev:Det ville jeg helt sikkert også mene. Den anden unboxing video der er, holder han også håndet på låget uden at brænde sig, hvilket også tyder på nogenlunde isolering. Så burde den også kunne brænde længe, på en stor ladning kul, ved at lukke rimelig langt ned for lufttilførsel.

Ja, det var ikke noget jeg havde lyst til at forsøge på min gamle trofaste 57cm's Weber, så noget isolering må der være :)
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#44 » 8. aug 2017, 20:55

Så ankom grillen og den blev samlet for lidt siden.

Umiddelbare indtryk:

Samle vejledningen er nem at følge. Det er ved tegning angivet hvilke skruer m.m. der skal bruges og de er alle markeret i pakningen.

IMG_3056.JPG

IMG_3055.JPG

Det tog lidt over en time at samle grillen:

IMG_3058-2.JPG
Med venlig hilsen,
Thomas

BSP
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#45 » 8. aug 2017, 21:52

Det ser godt ud!
Glæder mig til at høre hvad du synes om den når du har fået brugt den!

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#46 » 9. aug 2017, 17:21

Varmetest:

Tænder op med nogle kul og lukker efter et par minutter med fuldt åbne spjæld.

IMG_3086 (Small).JPG
IMG_3086 (Small).JPG (77.11 KiB) Vist 5815 gange

Grillen blev monteret med mit digitale termometer. Der er sådan en isolerings bånd som fra ovne, så den var nem at få plads til.

IMG_3091 (Small).JPG
IMG_3091 (Small).JPG (87.53 KiB) Vist 5815 gange

Den fik lov til at køre lidt over en halv time før jeg stoppede den. Den kan godt blive varm :-)

IMG_3096 (Small).JPG
IMG_3096 (Small).JPG (38.34 KiB) Vist 5815 gange

Det indbyggede termometer kunne ikke følge helt med og viser forøvrigt konsekvent ca. 50 grader for meget i forhold til det digitale termometer.

IMG_3097 (Small).JPG
IMG_3097 (Small).JPG (63.41 KiB) Vist 5815 gange

Da den nåede 500+ grader skruede jeg ned for begge spjæld.

IMG_3098 (Small).JPG
IMG_3098 (Small).JPG (47.97 KiB) Vist 5815 gange

Graf for temperatur udvikling:

2017-08-09_16-30-51.jpg

Restmængde af kul. Umiddelbart et beskedent forbrug?

IMG_3100 (Small).JPG
IMG_3100 (Small).JPG (98.83 KiB) Vist 5815 gange

Jeg har afbrudt temperatur eksperimentet for nu og åbnet for spjæld igen, så vi kan få indviet den med et par pølser :)
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

Emneforfatter
RTCallesen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#47 » 9. aug 2017, 18:17

Det ser jo umiddelbart rigtig godt ud! .1%¤
Og tyder også på den er rigtig fint isoleret, og beskedent forbrug også.

Det kan være termometret kan kalibreres på en lille skrue, eller at skiven kan drejes i forhold til nålen.

Er rigtig spændt på at høre hvad du siger til den, når du får testet lidt mere på den.
Har i hvert fald ikke gjort fristelsen mindre :lol:
Mvh Rasmus

Claus1
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#48 » 9. aug 2017, 19:21

Den ser godt nok lækker ud til prisen, skal da ellers også der kan give noget varme fra sig.
Ved ikke helt hvad jeg skal bruge 500 + grader til, men som med biler, det er jo rart at have kræfterne. :0)
Nu er jeg ikke sikker på at Fru E. vil synes godt om flere grills på matriklen, ( der er rigeligt mener hun..... Jeg mener nu heller ikke hun har brug flere tasker og sko) men jeg glæder mig til fortsætte med at læse om dine tests, plusser og minusser. Så må vi se om der kan klemmes en ny baby ind. :0)

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#49 » 9. aug 2017, 19:37

Claus1 skrev:Den ser godt nok lækker ud til prisen, skal da ellers også der kan give noget varme fra sig.
Ved ikke helt hvad jeg skal bruge 500 + grader til, men som med biler, det er jo rart at have kræfterne. :0)

Pizza på en fredstone er lækkert og kræver varme.. meget varme :)

Claus1 skrev:Nu er jeg ikke sikker på at Fru E. vil synes godt om flere grills på matriklen, ( der er rigeligt mener hun..... Jeg mener nu heller ikke hun har brug flere tasker og sko) men jeg glæder mig til fortsætte med at læse om dine tests, plusser og minusser. Så må vi se om der kan klemmes en ny baby ind. :0)

Husk man jo også har flere gryder m.m. Man laver jo ikke suppe i stegepanden, så flere grille er nødvendigt og så er den jo også meget mere børnesikker fordi den er så isoleret. Der er masser af gode argumenter :)
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#50 » 9. aug 2017, 20:04

Tak for indsatsen, det ser sgu da godt ud.

Tilbage til "Kamado keramisk grill"