Gode råd søges: Pulled pork og Brisket på samme tid.

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Gode råd søges: Pulled pork og Brisket på samme tid.

Indlæg#1 » 5. dec 2016, 21:50

Hej.

Jeg vil lave pulled pork og Brisket samtidig, af 2 stk nakkefileter på hver 2,3kg, og en 3,4kg Brisket.
Det skal være færdig lørdag kl.13, så jeg tænker at sætte nakkefileterne over kl.18-19 fredag aften, og Brisket ind omkring midnat.

Lyder det helt forkert, eller er der andre fremgangsmåder ?
/Kim

Primo Oval XL, Weber Spirit Original E-310, Chargriller AKORN Kamado, Bradley original smoker.

steenj
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Re: Gode råd søges: Pulled pork og Brisket på samme tid.

Indlæg#2 » 6. dec 2016, 07:56

Ved ikke hvad andre gør men jeg regner med 24 timer til pulled pork, brisket tror jeg godt kan blive færdig på den tid du regner med.
Mvh. Steen.

Tommerup røgeovn, Borniak, Primo kamado oval, Bge mini, plus det løse.

Haspalm
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 6. dec 2016, 08:37

Jeg har lige lavet PP på smokeren - det tog 25 timer i regn og rusk... Jeg ville satse på at lave det før, pulle, fryse og så varme op på selve dagen...
Haspalms PP-filosofi: Der findes ikke dårlig vejr at lave PP i - Når Englandsbådene ligger stille tænder rigtige mænd op i grillen!

Brugeravatar

PB Helsinge
Redaktør
Redaktør

Indlæg#4 » 6. dec 2016, 13:17

Kim S skrev:tænker at sætte nakkefileterne over kl.18-19 fredag aften, og Brisket ind omkring midnat.Lyder det helt forkert
Jeg kan ikke foreslå tilberedningstider, da jeg selv ikke bryder mig om 'pulled' steg, men min logiske hjerne halvdel spørger om ikke den steg som sædvanligvis kræver den længste tilberedningstid skal på grillen først ?

Ved traditionel stegning steges en nakkefilet 1½ - 2 timer, okse spidsbryst i 2½ - 3 timer.
Per - Slagter og Pølsemager
Pølsemageri behøver ikke være svært - og så er det sjovt

Cyberguyen
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 6. dec 2016, 13:29

Jeg har lavet begge dele mange gange, men ikke på samme tid.

Dine tider ser efter min mening fornuftige ud.

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#6 » 6. dec 2016, 20:31

Tak for svarene.
Jeg plejer at lave pulled pork på ca. 16-18 timer, så det burde passe nogenlunde.
/Kim

Primo Oval XL, Weber Spirit Original E-310, Chargriller AKORN Kamado, Bradley original smoker.

belnacho
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 7. dec 2016, 11:30

Jeg ville pakke brisket ind i folie, når det har nået en kernetemp på 90gr ca. Efter en 3 timers tid.
Steg det videre i en 8-10 timer i folien.

Lad den trække et par timer i en varmekasse. Genopvarm på grillen inden servering.

LarsE
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#8 » 7. dec 2016, 11:46

Her er en glimrende video til brisket, som jeg har fulgt med succes de sidste par gange:
https://www.youtube.com/watch?v=ETZcTb_m_As

Sidste gang kørte jeg ved lidt lavere temperatur end de 250 grF, som Reed anvender i videoen. Det tog ca. otte timer at nå op de 200-203 grF i kødet, der var en amerikansk udskæring på 3,44 kg. Efter fem og halv time pakkede jeg det ind i alufolie og lod kødet varme op til sluttemperaturen. Dernæst blev det viklet ind i et håndklæde uden om alufoliepakken, hvorefter det kom i en termokasse i mere end fire timer. Ingen grund til genopvarmning - kødet var stadig meget varmt ved udskæring og servering.
Med venlig hilsen

LarsE

------
Weber Genesis Silver B, Weber Smokey Joe, Primo Oval XL, Auplex Mini og Kamado Joe Classic

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#9 » 10. dec 2016, 18:23

Grillen blev startet og var klar kl.18 på 110grader hvor nakkefileterne blev sat ind, og brisket blev sat ind kl.24.
Kl.9 i morges skruede jeg op til 125grader, og hev kødet af kl.12, og lod det trække en times tid i folie.

Det er den bedste brisket jeg nogensinde har fået, dejlig smag, mør og meget saftig.

Nakkefilleterne blev også rigtig gode, men det var jeg ikke så bekymret for, det har jeg lavet mange gange.

Jeg kan vist kun sige at Primoen bestod sin jomfru grillning med top karakterer :savl2:

IMG_3287.JPG

IMG_3288.JPG
/Kim

Brugeravatar

prause
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#10 » 10. dec 2016, 21:27

Fedt Kim og tak for update med billeder - dejligt at høre at det gik godt. Det ser rigtig dejligt ud.
Where there's smoke... There's laughter.

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#11 » 11. dec 2016, 09:16

ser godt ud. vil du del din opskrift på krydring af brisket
DANCOOK KULGRILL Ø 58CM
CHARBROIL CB500 GASGRILL MED 4 BRÆNDERE
Q100

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#12 » 11. dec 2016, 10:08

michael1980 skrev:ser godt ud. vil du del din opskrift på krydring af brisket

Selvfølgelig :-) jeg har lavet det en enkelt gang før hvor jeg lavede 2 små stege, og brugte en pulled pork rub på den ene, og så kun salt og peber på den anden.
Efter min mening overtager rubben hurtigt kødsmagen, så jeg holder mig til salt og friskkværnet peber i forhold 50/50, og så en lille sjat løgpulver. Først smører jeg stegen med olivenolie, og klapper derefter rubben på. Så pakket ind i folie og trække lidt i køleskabet, denne gang trak den 6 timer.

BTW, stegen var fra Steak-Out, og kvalitet var helt i top.
/Kim

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#13 » 11. dec 2016, 12:08

takker. hvad med glaze/sauce den smørres med
DANCOOK KULGRILL Ø 58CM
Q100

Emneforfatter
Kim S
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#14 » 11. dec 2016, 17:57

michael1980 skrev:takker. hvad med glaze/sauce den smørres med

Jeg brugte ikke noget glaze, kun rub.
/Kim

Brugeravatar

michael1980
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#15 » 13. dec 2016, 17:56

Ok tak
DANCOOK KULGRILL Ø 58CM
Q100

Tilbage til "Kamado keramisk grill"