Auplex Firering samt box.

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.

Emneforfatter
jensholstebro
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#1 » 18. mar 2014, 10:12

Hej.

JEg var med i fælleskøbet af grill sidste år og er rigtig glad for min :-) Desværre var der kun en Large Firebox samt ring med til min og det gøre opstillingen lidt sensibel for at pille ved kødet på grillen... Jeg vil høre om der er nogle der har et sæt i overskud da jeg ikke kan finde dem inde på grillbutikken.dk

Thunder1969
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Re: Auplex Firering samt box.

Indlæg#2 » 19. mar 2014, 14:36

Prøv evt. At tage kontakt til Benny (idashøj) han er begyndt at forhandle Auplex
Med venlig hilsen
Per R
Auplex kamado
Otg 57cm
Q200
Pro Q smoker

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#3 » 19. mar 2014, 15:27

kan du prøve at tage et billede eller evt måle diameteren på din firering? Der var nemlig snak om, at de firering var for små. Min firering er en lige cylinder, hvor andre snakkede om at den burde være konisk. Det er ok at bruge, men arealet hvor på man kan grille over direkte varme, bliver noget mindre med en firering der er "lige", da den ikke går ud til kanten af grillen. Ved ikke om det er til at forstår hvad jeg mener.

Så hvis du finder en forhandler af XL firering, så må du gerne skrive det her.

Brugeravatar

The Smoker
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#4 » 19. mar 2014, 15:49

jensholstebro skrev:Hej.

JEg var med i fælleskøbet af grill sidste år og er rigtig glad for min :-) Desværre var der kun en Large Firebox samt ring med til min og det gøre opstillingen lidt sensibel for at pille ved kødet på grillen... Jeg vil høre om der er nogle der har et sæt i overskud da jeg ikke kan finde dem inde på grillbutikken.dk

Men Grillbutikken burde da ligge inde med dem. Jeg købte min dernede med de rigtige dimensioner på firering og boks. Jeg så flere billeder fra fællesindkøbet hvor der var klart misk mask mellem disse dimensioner - så nogle af grillerne havde nærmest kun halvt grill-areal. Prøv da at kontakte Grillbutikken :-D
The Smoker
"Among my most powerful childhood memories is the seductive scent of sweetly-sauced ribs sizzling and crisping on Dad's grill."
citat Meathead's website: Amazing Ribs

Brugeravatar

The Smoker
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#5 » 19. mar 2014, 16:07

The Smoker skrev:
jensholstebro skrev:Hej.

Men Grillbutikken burde da ligge inde med dem. Jeg købte min dernede med de rigtige dimensioner på firering og boks. Jeg så flere billeder fra fællesindkøbet hvor der var klart misk mask mellem disse dimensioner - så nogle af grillerne havde nærmest kun halvt grill-areal. Prøv da at kontakte Grillbutikken :-D

Sådan så min Auplex ud da den lige var købt :)
Færdigsamlet.jpg
Ny Auplex 57 cm
The Smoker
"Among my most powerful childhood memories is the seductive scent of sweetly-sauced ribs sizzling and crisping on Dad's grill."

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#6 » 19. mar 2014, 17:39

Det lige præcis det jeg mener. Kan se din firering ikke ser ud som min, så ja det kunne være fedt hvis grillbutikken har de rigtige.

Det der bare undre mig lidt, er at firering og box var i 1 og samme pakke. Så jeg forstår det sådan at fireboxen er den samme som til en large, men at det ringen der er forskellig?

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#7 » 19. mar 2014, 18:08

Lytter lige med her, jeg kunne også tænke mig en firebox og ring i den rigtige størrelse.

Jeg har forgæves forsøgt at købe et nyt sæt gennem grillbutikken - han ville hellere sælge til sine egne kunder frem for dem der havde købt i gennem fælleskøbet.
Primo LG300 i Primo stålbord
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Brugeravatar

Torp Hedehusene
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#8 » 19. mar 2014, 18:55

Springer skrev:Lytter lige med her, jeg kunne også tænke mig en firebox og ring i den rigtige størrelse.

Jeg har forgæves forsøgt at købe et nyt sæt gennem grillbutikken - han ville hellere sælge til sine egne kunder frem for dem der havde købt i gennem fælleskøbet.

Et eller andet sted, kan man jo godt forstå ham. :P

.
Torp Hedehusene

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#9 » 19. mar 2014, 23:37

Et eller andet sted er det da dybt underlig politik. Kan da ikke se at man ikke skulle være glad for at få den ekstra omsætning i reservedele til dem der nu har købt andet steds. Jeg kan vel godt købe en pizzaspade selvom at jeg ikke har købt ovnen hos ham. På den måde kan man jo i reglen ikke sælge et eneste produkt.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#10 » 20. mar 2014, 09:24

Torp Hedehusene skrev:
Springer skrev:Lytter lige med her, jeg kunne også tænke mig en firebox og ring i den rigtige størrelse.

.

På ingen måde forståeligt! Hvis han havde ét sæt tilbage og der stod 2 kunder i butikken der begge skulle bruge den. Så forstår jeg at han vælger den der har købt hos ham.
Men at sige nej til meromsætning er da hul i hovedet!
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#11 » 20. mar 2014, 09:47

Torp Hedehusene skrev:

.

Weber Danmark yder heller ikke garanti på parallel-importerede produkter.

Der var for år tilbage en stor sag, hvor Jem & Fix havde købt et stort parti "udenom systemet"...

Der er naturligvis forskel på garanti og køb af reservedele. Men når der planlægges container-køb fra f.eks Kina, så beregnes der xx% reservedele til forsendelsen - baseret på producentens egne RMA/DOA tal.

Hvis disse reservedele sælges til "andre", så går det i sidste ende ud over serviceniveauet for ens egne kunder.

Så jeg forstår godt Grillbutikkens politik.

Men mon ikke Idashøj er villige til at sælge nogle reservedele? Har du prøvet dér?
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

Brugeravatar

The Smoker
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#12 » 20. mar 2014, 15:49

Guruen skrev:
Torp Hedehusene skrev:

.

Weber Danmark yder heller ikke garanti på parallel-importerede produkter.

Der var for år tilbage en stor sag, hvor Jem & Fix havde købt et stort parti "udenom systemet"...

Der er naturligvis forskel på garanti og køb af reservedele. Men når der planlægges container-køb fra f.eks Kina, så beregnes der xx% reservedele til forsendelsen - baseret på producentens egne RMA/DOA tal.

Hvis disse reservedele sælges til "andre", så går det i sidste ende ud over serviceniveauet for ens egne kunder.

Så jeg forstår godt Grillbutikkens politik.

Men mon ikke Idashøj er villige til at sælge nogle reservedele? Har du prøvet dér?

Jeg synes det er rigtig ærgerligt at nogle af jer der har fået en 57 cm Auplex gennem fælleskøbet er endt op med en grill - der kun kan bruges halvt. Og det er mig ubegribeligt at den kinesiske producent kan pakke fireringe og bokse sammen som hverken helt eller halvt passer sammen. Det er jo simpelthen ikke til at holde ud at se på :-? Det er også pokkers ærgerligt på Scarsteins vegne. Men jeg kan kun sige som Johnny at man må håbe på Idashøjs formåen og velvillighed. :-D
The Smoker

Emneforfatter
jensholstebro
Ny på Grillguru
Ny på Grillguru

Indlæg#13 » 20. mar 2014, 20:13

Jeg må indrømme at jeg har brugt min grill og været super tilfreds med grill. Jeg synes på den anden side at det er en mærkelig måde at drive forretning på, har selv arbejdet i butik i flere år og kunne da aldrig finde på at afvise en kunde der ville købe reservedele hos os.... men mon ikke man finder ud af det

Brugeravatar

Elmer
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#14 » 20. mar 2014, 22:21

Nu er hukommelsen ikke som den har været, men jeg mener at kunne huske noget om ved et lign. tilfælde at det ikke var fordi han (grillbutikken) ikke ville sælge Firerings til "ikke kunder", men at han havde brug for at holde lidt på de få han havde så han kunne yde garanti på de grills han havde solgt. Der var vist netop en masse på et tidspunkt om at de revnede for et godt ord og en masse som ville have dem byttet. Ret mig gerne hvis jeg tager helt fejl.
Weber OTG 57
Weber Smokey Joe
SousVide Surpreme
100% nybegynder :)

RuneS
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#15 » 25. mar 2014, 23:55

Se det er også en helt anden sag, hvis det er sådan det hænger sammen.

Meen er det ikke noget med at Fredstone er lavet af et materiale man støber? Kan vi så ikke lave en "firering-form" der passer, og så producere dem evt igennem Fred? Mener han reklamere med specialmål ;)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Brugeravatar

elleh@ge
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#16 » 26. mar 2014, 08:32

Har skrevet lidt med "Idashøj" om firebox/ring til hans nye keramikgrill. Den kan købes hos ham til 675 kr + fragt 125 kr. Så burde Auplex XL være 100% intakt...
+ + + + + + + + +
Kim

SAfire
Weber Q300
Weber One touch platinium
Weber Smokey Joe
Auplex Kamado XL

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#17 » 26. mar 2014, 09:40

elleh@ge skrev:Har skrevet lidt med "Idashøj" om firebox/ring til hans nye keramikgrill. Den kan købes hos ham til 675 kr + fragt 125 kr. Så burde Auplex XL være 100% intakt...

Velkommen i klubben :-) - Har også snakket med dem og forventer en 100% intakt kamado inden weekenden :-)

Så mangler jeg bare en fredstone der passer til den, så der kan laves pizzaer
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Boje
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#18 » 28. mar 2014, 08:07

Hej !
Er kul rist samme størrelse i en L og en XL
Er der ikke en der kan smide et billede op hvor firebox og ring fra L XL står vwd siden af hinanden ?
Hilsen Bo

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#19 » 28. mar 2014, 09:31

Boje skrev:Hej !
Er der ikke en der kan smide et billede op hvor firebox og ring fra L XL står vwd siden af hinanden ?
Hilsen Bo

Når jeg kommer hjem - har netop modtaget min nye ring og box her på arbejdet :-)
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

TOK
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#20 » 28. mar 2014, 18:53

Hejsa

Jensholstebro, bor du i Holstebro? Kunne godt være jeg kunne være interesseret i et sæt også, da jeg også kun har large indvendigt i potten. Kommer selv fra Holstebro så kunne vi splitte portoen? :) smid evt en pm hvis det kunne have interesse.

Boje
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#21 » 29. mar 2014, 21:18

Springer skrev:
Boje skrev:Hej !
Hilsen Bo

Når jeg kommer hjem - har netop modtaget min nye ring og box her på arbejdet :-)

Lyder godt, glæder mig til at se dem.
hilsen Bo

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#22 » 30. mar 2014, 19:50

Så lykkedes det mig at få den hjem og tage nogle billeder til sammenligning
ImageUploadedByTapatalk1396201625.062178.jpg
de to ringe over hinanden...
ImageUploadedByTapatalk1396201673.445599.jpg
gammel box og ny ring. Ikke helt godt
ImageUploadedByTapatalk1396201720.662140.jpg
gammel og ny box ved siden af hinanden
[attachment=0]ImageUploadedByTapatalk1396201771.112081.jpg[/
attachment]
Gammel og nyt sæt ved siden af hinanden
Vedhæftede filer
ImageUploadedByTapatalk1396201771.112081.jpg
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Brugeravatar

elleh@ge
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#23 » 30. mar 2014, 20:24

Passer risten fra den gamle firebox i den nye fra Idashøj??
+ + + + + + + + +
Kim

SAfire
Weber Q300
Weber One touch platinium
Weber Smokey Joe
Auplex Kamado XL

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#24 » 30. mar 2014, 21:38

Den gamle rist er noget større end nødvendigt, men det ser jeg ikke som et problem. Eller skrevet på en anden måde så er hullet/bunden i den nye boks noget mindre en på den gamle
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Boje
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#25 » 30. mar 2014, 22:14

på billede 2 ser det næsten ud som man kan nøjes med at købe en ring for at have en xl, er det korrekt antaget eller snyder det ?

Hilsen Bo

Brugeravatar

Blackorc
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#26 » 31. mar 2014, 08:32

passer din deflektor til den "nye" firering ?.
Eller skal man også skifte den ud :shock:
Mvh
Blackorc

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#27 » 31. mar 2014, 08:52

Boje skrev:på billede 2 ser det næsten ud som man kan nøjes med at købe en ring for at have en xl, er det korrekt antaget eller snyder det ?

Hilsen Bo

Der er ca 1 cm i forskel mellem de to - og det gør sig også gældende indvendigt.

Blackorc skrev:passer din deflektor til den "nye" firering ?.
Eller skal man også skifte den ud :shock:

Pas - det må tjekkes i aften. Men så vidt jeg husker så var deflektoren universel da vi bestilte. Går den ikke ud til kanten nu? - Sidder på arbejdet så jeg kan ikke lige tjekke.
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Springer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#28 » 1. apr 2014, 10:52

Deflektoren eller hvad man nu kalder den, kan ikke sættes direkte på firering. dvs det kan den godt, men der er kun 1 mm den hviler på. Men den kan sættes på en forhøjerrist. Jeg må prøve at lave nogle opstillinger og tage billeder af dem
OutdoorChef Ascona
LH forhøjerring
Fredstone
rosiserie
Auplex 13"

Tilbage til "Kamado keramisk grill"