valg af termometer Maverick ET-732 VS igrill

Stil spørgsmål til Kamado keramikgrills. Kamado grills laves af mange producenter, og fås i mange farver, størrelser og udformninger.

Emneforfatter
Sternberg
Grillguru mester
Grillguru mester

valg af termometer Maverick ET-732 VS igrill

Indlæg#1 » 10. jul 2013, 10:05

hvilke af disse 2 har i de bedste erfaringer med ??
til brug i en xl ?
Weber Q100
Weber 57 cm Performer
Primo XL Oval

Brugeravatar

soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: Sv: valg af termometer Maverick ET-732 VS igrill

Indlæg#2 » 10. jul 2013, 10:35

Det er svært, pga Bluetooth er igrill super i rækkevidde og så er gejl faktoren i top, det bruger dog en del strøm så jeg bruger det aldrig til fx. Pulled pork, men det er spot on 100 grader i kogende vand.

Maverick er bedre til at holde strøm, men modsat igrill er der grænser for hvilke temperatur man kan sætte som grænse på probe 2 da den er tiltænkt at sidde i en smoker. Eneste problem jeg har haft med den var en probe der brændte af ved pp tiltrods for den lave temperatur, men har lavet 5 gange pp med den nye probe uden problemer.

Sendt fra min HTC One med Tapatalk2
Ned med vegetarer, de spiser kørenes mad.

Emneforfatter
Sternberg
Grillguru mester
Grillguru mester

Re: valg af termometer Maverick ET-732 VS igrill

Indlæg#3 » 10. jul 2013, 10:41

takker
for det hurtige svar
Weber Q100
Weber 57 cm Performer
Primo XL Oval

Brugeravatar

KennC
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#4 » 10. jul 2013, 13:18

Der er mange tidligere tråde om det tema herinde. Som det fremgår heraf, ender de fleste med et Maverick, når lige begejstringen over "gejl-faktoren" ved en iGrill har lagt sig.
Mvh Kenn

Weber Summit E-670
Primo Oval XL
Big Green Egg Mini
Big Green Egg MiniMax
Big Green Egg Large
Big Green Egg XL

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#5 » 10. jul 2013, 19:25

Jeg har begge og er skuffet over begge...!!!
KCBS certified BBQ judge
Stifter af Grillguru.dk, Dansk BBQ Rådgivning & Oplev Forskellen

deha
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#6 » 10. jul 2013, 19:27

Guruen skrev:Jeg har begge og er skuffet over begge...!!!

Har du så et 3. du kan anbefale? Jeg har Igrill, og det er skuffende :x
Dennis

Old Buddy Bbq

Weber Spirit E-320 Premium med rotisserie og støbejerns riste

Wsm 37

Houston Pellet grill

PF85
Rutineret medlem
Rutineret medlem

Indlæg#7 » 10. jul 2013, 19:28

Jeg har lige købt et fra Schou og det er jeg rigtig glad for. Det fungerede bare.

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#8 » 10. jul 2013, 19:32

Jeg har ikke fundet noget jeg bare siger wow om. Har bestilt lidt fra Auber, men der er leveringstid hos TBS
KCBS certified BBQ judge

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#9 » 10. jul 2013, 21:31

Har ikke selv erfaring, men producenten af Thermapen har for nyligt lavet en trådløs udgave som kører på Apple håndholdte og android, ser spændende ud med to prober.

http://thermometer.co.uk/1002-bluetooth ... m-duo.html

Sent from my iPhone using Tapatalk
Optime olere occisum hostem (En død fjende lugter altid godt)
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#10 » 10. jul 2013, 22:17

Har nu heller aldrig fundet et termometer som jeg var 100% tilfreds med, det er utroligt at det ikke kan lader sig gøre. :-)

Sendt fra min HTC One med Tapatalk2

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#11 » 10. jul 2013, 23:37

iGrill er spild af tid og er ligegyldigt lir. Rækkevidden er kort da det er bluetooth og så taber den alle data når man mister forbindelsen (fjollet når den har tegnet en fin graf men ikke får data når man lige tager mobilen med ind i et andet rum hvor den ikke kan række).
Maverick laver gode solide termometre og de er lavet med BBQ som formål. Det er ideelt til low& slow og lignende og er yderst præcise.
De gamle maverick havde lidt problemer med at hvis de mistede forbindelsen så advarede de ikke om dette. Det er dog rettet i alle nyere modeller.
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

soele
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#12 » 11. jul 2013, 00:16

KimuSan^ skrev:iGrill er spild af tid og er ligegyldigt lir. Rækkevidden er kort da det er bluetooth og så taber den alle data når man mister forbindelsen (fjollet når den har tegnet en fin graf men ikke får data når man lige tager mobilen med ind i et andet rum hvor den ikke kan række).
Maverick laver gode solide termometre og de er lavet med BBQ som formål. Det er ideelt til low& slow og lignende og er yderst præcise.
De gamle maverick havde lidt problemer med at hvis de mistede forbindelsen så advarede de ikke om dette. Det er dog rettet i alle nyere modeller.

Præcis derfor vil jeg råde trådstarter til at "sparke dæk" på begge modeller, det er åbenbart meget forskelligt hvor godt de virker, igrill kan jeg have med overalt i huset uden den mister forbindelsen oh det er både til android og ios, maverick derimod skal helst blive i stueetagen ellers giver den op og da man kan finde igrill til fornuftige priser engang imellem (gav 149 for mit) ville jeg aldrigkunne forsvare økonomisk at købe et 599 kr dyrt maverick.

Brugeravatar

BS_Sweden
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#13 » 11. jul 2013, 11:10

KimuSan^ skrev:iGrill er spild af tid og er ligegyldigt lir. Rækkevidden er kort da det er bluetooth og så taber den alle data når man mister forbindelsen (fjollet når den har tegnet en fin graf men ikke får data når man lige tager mobilen med ind i et andet rum hvor den ikke kan række).

Absolut uenig.
Mine 2 iGrill's kører rigtig godt og vil ikke tøve med at anbefale dem. Det skal dog ikke være til de 699 som er vejl udsalg.
Brian

er der ikke for lidt remonce i?

Brugeravatar

psoren
Snart Superbruger
Snart Superbruger

Indlæg#14 » 11. jul 2013, 11:31

BS_Sweden skrev:

Absolut uenig.
Mine 2 iGrill's kører rigtig godt og vil ikke tøve med at anbefale dem. Det skal dog ikke være til de 699 som er vejl udsalg.

Jeg har en Igrill, jeg syntes den er alt for bøvlet, spiser batterier og mister forbindelsen. Jeg gav kun 300 men gider simpelthen ikke bruge den.
Det kan godt være det bare er mig, men når grillen er tændt og kødet på, så er sulten der og den er ikke kompatibel med min tålmodighed.....

Per
Godt jeg ikke får løn som fortjent...

KimuSan^
>1000 indlæg
>1000 indlæg
Kontakt:

Indlæg#15 » 11. jul 2013, 23:27

soele skrev:

Præcis derfor vil jeg råde trådstarter til at "sparke dæk" på begge modeller, det er åbenbart meget forskelligt hvor godt de virker, igrill kan jeg have med overalt i huset uden den mister forbindelsen oh det er både til android og ios, maverick derimod skal helst blive i stueetagen ellers giver den op og da man kan finde igrill til fornuftige priser engang imellem (gav 149 for mit) ville jeg aldrigkunne forsvare økonomisk at købe et 599 kr dyrt maverick.

Mine mavericks rækker fint igennem vores armerede beton gulv og igennem 3 vægge (vi har soveværelse på modsatte side af huset i forhold til grillene). Hvilken model er det du har?
WBQA - Danmarks største forening for grill entusiaster http://www.wbqa.dk/
Min blog om Grill og Køkken kokkerier : http://grillkokkerier.dk
Lav dine egne dryaged bøffer: http://meatlover.dk

Brugeravatar

lractbird
>2000 indlæg
>2000 indlæg

Indlæg#16 » 11. jul 2013, 23:48

Guruen skrev:Jeg har begge og er skuffet over begge...!!!

Jeg har en Igrill og er skuffet over den - overvejede så at købe en Maverick. Men det slipper jeg så for nu! :evil:
CARLS COOL KITCHEN KICKS ASS
Med venlig hilsen
Carl

Brugeravatar

Grillen
Øvet på Grillguru
Øvet på Grillguru

Indlæg#17 » 14. jul 2013, 09:39

soele skrev:... da man kan finde igrill til fornuftige priser engang imellem (gav 149 for mit) ville jeg aldrigkunne forsvare økonomisk at købe et 599 kr dyrt maverick.

Jeg kan slet ikke finde det til den pris. Hvor købte du i sin tid? Er det et spørgsmål om at holde øje med tilbudsaviser?

Brugeravatar

Husum
Grillguru mester
Grillguru mester
Kontakt:

Indlæg#18 » 14. jul 2013, 09:44

Jeg er yderst tilfreds med mit iGrill. Bruger det altid til stege og low'n'slow.
Jeg døjer ikke med tab af forbindelse, og mht. Batterier, så har jeg kørt 2 omgange pp, og der var guf tilbage på batterierne.
Kan kun anbefale det.
- Husum -

OutdoorChef demonstratør

ProQ GFC-2150
OutdoorChef DualChef S425G
OutdoorChef City
OutdoorChef MiniChef
OutdoorChef Ascona
OutdoorChef Classic
Outdoorchef CompactChef

Brugeravatar

Guruen
Administrator
Administrator
Kontakt:

Indlæg#19 » 14. jul 2013, 10:10

Grillen skrev:
soele skrev:... da man kan finde igrill til fornuftige priser engang imellem (gav 149 for mit) ville jeg aldrigkunne forsvare økonomisk at købe et 599 kr dyrt maverick.

Jeg kan slet ikke finde det til den pris. Hvor købte du i sin tid? Er det et spørgsmål om at holde øje med tilbudsaviser?

Jeg gav 99,- for mit...

Det var Elgiganten der holdte slutudsalg.

Hold godt øje med den blå avis, idet mange der købte til den pris engang imellem sælger ud.
KCBS certified BBQ judge

Emneforfatter
Sternberg
Grillguru mester
Grillguru mester

Indlæg#20 » 15. jul 2013, 11:15

takker vil kaste et blik i dba
Weber Q100
Weber 57 cm Performer
Primo XL Oval

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#21 » 31. aug 2013, 15:38

Så ankom det nye trådløse BlueTherm Duo termometer fra England med gratis fragt som kan kompensere lidt for den høje indkøbspris.

http://www.amazon.co.uk/BlueTherm-Bluet ... =bluetherm

Kvalitet er bare i top, solidt bygget med kraftige følere og opladning via USB. Man vælger selv interval af signaler, pt sat til 1 sekund. Silikone etui følger med til ekstra beskyttelse.

Opsætning på iPhone/iPad er nemt - det gav dog lidt større udfordringer at installere softwaren på MacBook Pro i Windows 7, Bluetooth på Mac skulle lige sættes i omdrejninger i Windows, men som det kan ses fungerer det nu.

Eneste ulempe er faktisk Bluetooth som har begrænsninger på rækkevidde, men et lækkert kvalitetsprodukt som får ilddåben i morgen.

Mvh Søren

IMG_0977.JPG
IMG_0979.JPG
IMG_0982.JPG
IMG_0987.JPG
IMG_0990.JPG
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

Tibbil
>3000 indlæg
>3000 indlæg

Indlæg#22 » 31. aug 2013, 16:36

1400kr er også en slags penge

Brugeravatar

JLN
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#23 » 1. sep 2013, 08:31

Jeg vil gerne bytte en Igrill til en maverick
mvh Jan 40548085

Primo Kamado XL
OTG 57ér M JBI Smoker
SJér M JBI SJ Smoker

Brugeravatar

techie
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#24 » 1. sep 2013, 09:05

prorege skrev:Så ankom det nye trådløse BlueTherm Duo termometer fra England med gratis fragt som kan kompensere lidt for den høje indkøbspris.

Kvalitet er bare i top, solidt bygget med kraftige følere og opladning via USB. Man vælger selv interval af signaler, pt sat til 1 sekund. Silikone etui følger med til ekstra beskyttelse.

Opsætning på iPhone/iPad er nemt - det gav dog lidt større udfordringer at installere softwaren på MacBook Pro i Windows 7, Bluetooth på Mac skulle lige sættes i omdrejninger i Windows, men som det kan ses fungerer det nu.

Eneste ulempe er faktisk Bluetooth som har begrænsninger på rækkevidde, men et lækkert kvalitetsprodukt som får ilddåben i morgen.

Mvh Søren

IMG_0977.JPG
IMG_0979.JPG
IMG_0982.JPG
IMG_0987.JPG
IMG_0990.JPG

Det ligner iGrill - som det BURDE være. Ser rigtigt godt ud.

Hvad oplever du rækkevidden til at være på bluetooth?
Med venlig hilsen,
Thomas

Brugeravatar

JLN
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#25 » 1. sep 2013, 12:10

Husum skrev:Jeg er yderst tilfreds med mit iGrill. Bruger det altid til stege og low'n'slow.
Jeg døjer ikke med tab af forbindelse, og mht. Batterier, så har jeg kørt 2 omgange pp, og der var guf tilbage på batterierne.
Kan kun anbefale det.

Jeg skifter batterier en gang,hver gang jeg laver PP
mvh Jan 40548085

Primo Kamado XL
OTG 57ér M JBI Smoker
SJér M JBI SJ Smoker

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#26 » 1. sep 2013, 17:27

techie skrev:
prorege skrev:Så ankom det nye trådløse BlueTherm Duo termometer fra England med gratis fragt som kan kompensere lidt for den høje indkøbspris.

Mvh Søren

IMG_0977.JPG
IMG_0979.JPG
IMG_0982.JPG
IMG_0987.JPG
IMG_0990.JPG

Det ligner iGrill - som det BURDE være. Ser rigtigt godt ud.

Hvad oplever du rækkevidden til at være på bluetooth?

Tester nu med en steg i grillen.

Rækkevidde på iPhone med Bluetooth er som mistænkt det største problem, med 2 vægge/gulve imellem ca rækkevidde 4 meter, men i brugerområde stue/soveværelse 1 væg ca 10 meter, ellers kører det bare! :-D

Mvh
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Brugeravatar

Søren C. Fischer
Rutineret medlem
Rutineret medlem
Kontakt:

Indlæg#27 » 1. sep 2013, 17:34

prorege skrev:

Rækkevidde på iPhone med Bluetooth er som mistænkt det største problem, med 2 vægge/gulve imellem ca rækkevidde 4 meter, men i brugerområde stue/soveværelse 1 væg ca 10 meter, ellers kører det bare! :-D

Det lyder ikke meget anderledes end iGrill...
Men kvalitetens af det virker til gengæld MEGET højere, og jeg er voldsomt begejstret for probernes høje max-temp :-)
Søren C. Fischer
Opel Corsa 1.3 CDTI 95
Driftsvagt i Region Hovedstaden.
Og gift med Grill Nurse :-)
-----------------------------
Weber Mokey Joe + Weber Spirit E-310 + Monolith Kamado

Brugeravatar

prorege
>1000 indlæg
>1000 indlæg

Indlæg#28 » 1. sep 2013, 18:18

Søren C. Fischer skrev:
prorege skrev:

Det lyder ikke meget anderledes end iGrill...
Men kvalitetens af det virker til gengæld MEGET højere, og jeg er voldsomt begejstret for probernes høje max-temp :-)

Jo tak og USA cuvette var lige i skabet, en fornøjelse at bruge.
Vedhæftede filer
IMG_1007.JPG
KCBS Certified BBQ Judge
Weber47
WeberQ120
WeberSpiritE320
Primo Rund&OvalJr
BigGreenEgg (Mini/S/M/L)
BradleySmoker
PKgrill

Tilbage til "Kamado keramisk grill"